Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å ha god fruktbarhet kontra gjennomsnittlig fruktbarhet har minimalt med innvirkning i dagens samfunn, det er andre egenskaper som er lang viktigere for suksess.
Ta et søk på google etter "female professor" og så et søk etter "female top model". Ta deg god tid til å se på bildene og studere damene. Hvilket google-søk er det som gir deg en klump i buksa, og hvilket gjør ikke?

Greit nok at det er mindre viktig, men det er fremdeles ikke neglisjerbart med gener. Men herre min hatt, burde ikke denne debatten vært splittet ut av tråden snart?

 

Nok engang, poenget er ikke at gener ikke er viktige, poenget er hvilke gener som er viktig. Og det er ikke de samme i dag som det var i gamle dager. Selvsagt kan man bestemme sitt valg av partner utifra hvem som ved første øyekast gir en "klump i buksa", men de er neppe noen god strategi for garantere at man kommer sammen med noen med gode gener. Det er å la seg støre av føleri i nuet istedet for å tenke framover.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men så til noko anna: eg såg det klippet Faxe vs Cajun. Alt dei gjere er jo å gå rundt å samle nummer. Det var sikkert poenget også, men går dykk PUAs og gjer dette på byen til vanleg? Det er vel ikkje akkurat som om dykk gidd å ringe ei heilt ukjent kjerring dagen derpå uansett? Eller.....? I så fall, kva seier ein eigentleg då? Det kan jo godt hende at jenta ikkje eingong hugsar kven du var/er..

Ikke at det er noe feil i å samle opp et par telefonnummer en kveld. Men grunnen til at Cajun bare gjorde det denne gangen var fordi det er et tv-program. Og man må kutte ned. I den serien kjører de bare på til de har fått attraction delen fikset pga tidspress. Akkurat hvor lenge som er mest vanlig vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg det er veldig individuelt. 30 minutter til 2 timer kanskje?

Lenke til kommentar
Her tar du nok feil kjære Maj... De mindre pene blir automatisk andrevalget for partnerskap pga at evolusjonen har designet oss til at attraktive mennesker har størst mulighet til å videreføre genene sine. Det er her termen "dårlige gener" kommer fra. Det er ikke nødvendigvis at genene er skadet osv, men bare at vi er hardwired til å bli tiltrukket av pene mennesker, og dermed øker lysten til å føre sine gener videre.

Du sier at attraktive mennesker har størst sjanse til å videreføre genene sine. Men disse genene du prater om her, er ikke annet enn utseendet. De som blir sett på som mest attraktive er tydeligvis de som fører arven videre, fordi vi er "designet slik". Derfor mener jeg at dette endrer seg med tiden, når hva vi ser på som attraktivt endrer seg. Er ikke det ganske logisk da? Genene som blir skapt i et barn fordi to valgte å bli foreldre, er et resultat av hva de to syntes var pent. Og disse to blir påvirket av samfunnet rundt seg, og skjønnhetsidealene. Er det vanskeligere enn det?

 

Dette gjelder for en haug med andre arter på jorden. Ta feks apene (makak?) der individene med de mest fargesprakende ansiktene er de første til å bli selektert for parring. Fordi sterke farger indikerer friske og sunne gener, og dermed gir størst sjangse for at avkommet overlever. Dette gjelder i samme grad for mennesker og, bare at det går på hvor attraktiv man er.

 

Her sier du noe annet, nemlig at utseendet viser de indre egeneskapene. At fargen betyr noe for helsa på avkommene. Skulle ikke det samme gjelde her? Kun at de som utvikler de sterkeste fargene har størst sjans på damer, og er naturligvis de som fører arten videre. Du sier at det gjelder for oss, MEN at det går på attraktiviteten, altså at utseendet ikke har noe med andre egenskaper å gjøre. Jeg mener at du spiser opp dine egne konklusjoner her.

 

Så vi vektlegger faktisk det samme som vi gjorde for tusenvis av år siden den dag i dag.

Ja, jeg er enig. For vi vektlegger attraktiviteten (vi sier det er et ord:P). Men det jeg prøver å si er at HVA som er attraktivt endrer seg!

 

Hvorfor er det slik? Jo, nettopp fordi evolusjon er en langsom prossess. Selv om vi lever i fancy 2008 hvor alle har Ipod og kjører biler som nesten tenker selv, kan ikke den underbevisste delen av hjernen ignorere det den har blitt designet til. Og du bør takke den for det, hvis ikke hadde ikke mennesket vært øverst på rangstigen i dag.

 

My 0.02[/size]

 

Noe annet enn at menneskene skal være på toppen av rangstigen er selvfølgelig vanskelig å forestille seg, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde hatt noe i mot det hvis det var annerledes;)

Endret av Maj7
Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra en annen tråd. Såå lat er jeg. :wee:

 

Jo bedre dama ser ut jo bedre unger kan hun "lage", derfor vil vi alltid gå etter damene med best reproduksjonsdyktig kropp. Store pupper og store hofter viser at hun kan føde mange barn.

Symmetrisk riktige kvinnekropper er også et sunnhetstegn i motsetning til en "skjev" kropp, for eksempel skjev rygg, nese, øynene som ikke er på linje. Derfor sier vi at: "Hun har former som en formel1 bane" etc.

 

Jenter blir dradd mot maskuline gutter, med sterke kropper som kan ta vare på henne og barnet. Forsvare dem mot groteske dyr som bor i skogen. Jenter dras også mer mot sterke dominerende personligheter enn godt utseende.

Lenke til kommentar
Men så til noko anna: eg såg det klippet Faxe vs Cajun. Alt dei gjere er jo å gå rundt å samle nummer. Det var sikkert poenget også, men går dykk PUAs og gjer dette på byen til vanleg? Det er vel ikkje akkurat som om dykk gidd å ringe ei heilt ukjent kjerring dagen derpå uansett? Eller.....? I så fall, kva seier ein eigentleg då? Det kan jo godt hende at jenta ikkje eingong hugsar kven du var/er..

 

 

Det var jo challengen på dette klippet og kjøre setet fortest mulig. Feks skaffe nret innen 1 minutt.

I går satt jeg i set i sikkert tre timer før jeg closet, kun fordi det var dritgøy.

Og ja, jeg ringer nrene etterpå og kjører phone game for alt det er verdt. Om hun husker deg eller ikke er i grunn lite viktig, men gjør du et intrykk, så husker de deg

Lenke til kommentar
VIrker som folk ikke har skjøtn helt det med gener. Dere undervurderer gener.

 

Gener er alt, gener er det du der. Gener avgjør nesten alt!

 

Joda, du kan si at du blir påvirket av miljøet og omgivelsene. Men gener bestemmer hvordan du reager på miljøet.

 

Gener er viktig, er det særlig mange her som har sagt noe annet? Du innser det er forskjell på å mene at gener ikke er viktige, og på å mene at det har endret seg hvilke gener som er viktige? Ellers så er det el lettere overdrevet å si at "gener avgjør nesten alt", det er ikke så mange som mener det lenger. Neten samtlige forskere er jo enig om at det er et komlisert sampsill. Det blir som en melodi spillt på fløyte hvem er viktigst for musikken, fløytespilelren elelr fløyta? sannheten er at begge påvirker hverandre og jobber sammen, slik som arv og miljø.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du innser det er forskjell på å mene at gener ikke er viktige, og på å mene at det har endret seg hvilke gener som er viktige?
Kan vi ikke bare bli enige om at evolusjon ikke går så fort, så menn liker å se på pupper? Det kommer ikke noe nyttig ut av denne debatten, men den tar opp plass i tråden.
Lenke til kommentar

Fra første innlegg i tråden:

 

"Du skjønner, mennesker, både kvinner og menn, søker EN ting:

sosialverdi."

 

Er jeg fryktelig unormal som ikke ser etter dette? Jeg gir da egentlig en god f i hvor mange venner hu har og hvor populær hu måtte være, så lenge jeg liker hu selv?

Lenke til kommentar

Skjedde noe utrolig komisk idag på jobben og det var ganske opplysende. Er en sånn gammal alkis fyr som kommer innom jobben min nesten hver dag for å spille hest og lotto. Veldig hyggelig å snakke med han og idag gjorde han noe jeg sikkert ikke ville tørt i edru tilstand. Han så en sånn fin litt eldre kjerring (en milf i mine øyne) og han bare "Jasså, er det deg!" og først var hun sånn "ehh?" Også plutselig, helt ut av ingensteds av hadde han åpna henne og praten bare flomma. Ble både sjokkert og smartere, haha. Kanskje han er en gammel PUA? xD

Lenke til kommentar

La oss vri litt på situasjonen: Du har vore i lag med ei dame i 3 år, ho dumpar deg og finn seg ein ny, mindre fin, ein. Ho har på ein måte mista følelsane for deg. Nokre gode tips til å "sjekke" ho opp att? ;)

Lenke til kommentar
Fra første innlegg i tråden:

 

"Du skjønner, mennesker, både kvinner og menn, søker EN ting:

sosialverdi."

 

Er jeg fryktelig unormal som ikke ser etter dette? Jeg gir da egentlig en god f i hvor mange venner hu har og hvor populær hu måtte være, så lenge jeg liker hu selv?

 

Nei, du er ikke unormal. Vet ikke hvor gamle disse selverklærte PUA`ene er, har ikke lest hele tråden,og skal ikke kritisere dem alt for meget, men på meg virker dem, hva er ordet, jo, enkle. Fikk med meg at dem f.eks. mener at det ikke finnes "den eneste ene". Greit nok, for noen gjør det ikke det, men idealet må være å finne kjærlighet, på meg blir dette for klinisk. Å kunne "dra masse damer" vil ikke nødvendigvis være idealet for alle, noen mennesker lever etter en annen kodeks.

 

Og dette med sosial verdi. Jeg for eksempel synes personer som ser etter sosialverdi(aka status) er ekle mennesker og jeg ville ikke tatt i dem med ildtang. Det er en ting å prøve å høyne sin egen sosiale verdi, en annen er å forkaste andre fordi dem ikke når opp til din status.. Men som sagt, jeg vet at det finnes slike mennesker som disse PUA`ene, og jeg misunner dem ikke. Min erfaring med disse menneskene er at dem har veldig dårlige sosiale antenner merkelig nok, eller det blir kanskje feil å si at dem ikke har sosiale antenner. Det er mer slik at dem mangler evnen å bruke dem "riktig"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...