Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

disco: Det virket en smule needy, så du må nok spille kortene riktig fremover for at hun ikke skal se på deg som smådesp. Jeg har aldri vært fan av "Er du ikke interessert? Vel, jeg er heller ikke interessert, så det så"-greien som jeg har sett enkelte bruke, rett og slett fordi det aldri har fungert for meg. Skal man være leken og mobbete så må man passe på å få jenten med på det, ellers virker man bare aggressiv.

Ikke jeg heller, av to grunner. For det første blir det ofte kleint når man spør direkte om en person liker en, det virker også needy. For det andre virker det helt ulogisk å hevde at man plutselig ikke er interessert i en person etter at man har tatt initiativet til å starte en samtale og prøve å bli kjent med noen. Folk er ikke dumme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Kalinken og Dorian. I tillegg burde du aldri anta at folk har mistet interessen. I så fall ikke så konkret slik du gjorde. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tok fra siste svar til du sendte den meldingen. Men det er faktisk mange andre faktorer som kan føre til mangel på svar. Prøv bare heller å ta opp tråden igjen.

 

Meldingen din virket veldig krass. "Du er tydeligvis ikke interessert i meg lenger, ikke at jeg bryr meg da jeg ikke liker deg uansett, men hva har jeg gjort galt???"

 

Skriker needy og liten selvtillit.

 

Mine tips nå er å enten ignorere meldingen helt og fortsette tråden fra et annet sted i samtalen eller det å være ærlig. Vis at du har fortstått at det var en dum melding, men at du gjorde det kun for å fange interessen hennes.

 

"Håper ikke du tok kommentaren som en fornærmelse, det var kun en liten spøk for å fange interessen din igjen! Jeg er litt utålmodig jeg, og blondiner er søte vesener di"

 

Her viser du at intensjonen ikke var å fremstå som en tulling, du viser percistance og interesse.

 

Du kan også avslutte meldingen med noe helt off-topic for å avspore samtalen til noe nytt.

 

"Men du, et viktig spørsmål: Pinnekjøtt, ribbe eller noe annet på julaften?".

 

Ved å avslutte meldingen med noe som kan få samtalen over på noe helt annet slik at hun forhåpentligvis vil tenke på noe annet og den lille C'N'B meldingen din forsvinner ut av tankene. Det å skrive noe slik på slutten av meldingen vil også vise at det ikke var noen big deal for deg, og at du derfor ikke gidder å gjøre noe mer ut av det. Den samme følelsen vil kunne smittes over på hun. "Her er svaret mitt, nå er vi ferdig med det!"

 

God Jul

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med Kalinken og Dorian. I tillegg burde du aldri anta at folk har mistet interessen. I så fall ikke så konkret slik du gjorde. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tok fra siste svar til du sendte den meldingen. Men det er faktisk mange andre faktorer som kan føre til mangel på svar. Prøv bare heller å ta opp tråden igjen.

 

Meldingen din virket veldig krass. "Du er tydeligvis ikke interessert i meg lenger, ikke at jeg bryr meg da jeg ikke liker deg uansett, men hva har jeg gjort galt???"

 

Skriker needy og liten selvtillit.

 

Mine tips nå er å enten ignorere meldingen helt og fortsette tråden fra et annet sted i samtalen eller det å være ærlig. Vis at du har fortstått at det var en dum melding, men at du gjorde det kun for å fange interessen hennes.

 

"Håper ikke du tok kommentaren som en fornærmelse, det var kun en liten spøk for å fange interessen din igjen! Jeg er litt utålmodig jeg, og blondiner er søte vesener di"

 

Her viser du at intensjonen ikke var å fremstå som en tulling, du viser percistance og interesse.

 

Du kan også avslutte meldingen med noe helt off-topic for å avspore samtalen til noe nytt.

 

"Men du, et viktig spørsmål: Pinnekjøtt, ribbe eller noe annet på julaften?".

 

Ved å avslutte meldingen med noe som kan få samtalen over på noe helt annet slik at hun forhåpentligvis vil tenke på noe annet og den lille C'N'B meldingen din forsvinner ut av tankene. Det å skrive noe slik på slutten av meldingen vil også vise at det ikke var noen big deal for deg, og at du derfor ikke gidder å gjøre noe mer ut av det. Den samme følelsen vil kunne smittes over på hun. "Her er svaret mitt, nå er vi ferdig med det!"

 

God Jul

 

Haha, du er genial. Takk.

 

Men ja, var kanksje litt teit melding. La inn smileyer da for å få det til å ikke virke seriøst.

 

Uansett, man lærer av sine feil. Er grønn på nettdating, men litt artig å prøve seg der også :)

 

På en annen side fikk jeg jo svar før romjula som liksom skulle være eneste tiden hun hadde til å svare. :tease:

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye som mange andre, ihvertfall ikke bøker (utenom "alla får ligga"), forstår man prinsippene i den boka så behøver man egentlig ikke noe særlig mer lesestoff. Det handler om å forstå prinsippene, gjør du det så er det ikke så mye mer jeg iaf fikk ut av masse teori. Det har blitt sagt til det kjedsommelige, men det skjer ikke en dritt på gutterommet, liksom, du må faktisk ut. Alle mennesker er forskjellige, du kan aldri trykke på én riktig knapp - alt handler om å kalibrere situasjonen i hver enkelt situasjon - det er i korthet ALT sjekking handler om; kalibrering.

 

Det er selvsagt noe som gjelder utenom sjekking også, det er derfor denne "kunnskapen" man kan erverve som en del av en utviklingsprosess er så viktig for å bli et bedre (sosialt) menneske, det innebærer selvsagt forståelsen for det motsatte kjønn.

 

Det handler jo i bunn og grunn om å ha det gøy. Husker jeg sa det en gang for et par måneder siden til en jente som var sykt vanskelig å eskalere med. Jeg gikk 90 % for kysset (dvs. leppene var 1 cm fra hverandre) og ventet på siste insjen fra henne - hun trakk seg ikke tilbake, men sa: "Jeg roter ikke med alle gutter jeg møter på byen". Da svarte jeg; "for meg handler livet om å ha det gøy, dersom du ikke synes det er gøy så driter vi i det". Det tok tre sekunder før vi var i full rotings etter hennes initiativ og endte i senga.

 

Du vet aldri hvilke situasjoner du er oppi, it's all about calibrating.

Lenke til kommentar

Helt sant, kunne ikke sagt det bedre selv. Men før man kommet til det stadiet som du snakker om, er det et par ting for meg som også uhyre viktig. Det gjelder selvtiltt og selvfølese. Jeg vil si at de to eller i hvertfall selvfølese legger grunnlag for å ha det gøy. Det er vel noe jeg har innsett nå det siste, siden jeg har jobbet mye med det.

 

Andre ting som er viktig er jo, iforhold til skjekking, en seksuell undertone. Det kommer i form av kroppspråk, noe som er extremt viktig. Leste et par bøker ang det og jeg ble jo tatt på senga så mye som jeg ikke visste. men det har sine baksider.

 

:)

Endret av kaninkoker
Lenke til kommentar

Merk at jeg er flink til å søke på nettet. Han kan bruke mer tid på jusstudiene sine. Han kan spille mer fotball. Eventuelt engasjere seg mer i farens forretningsaktiviteter slik som søsteren hans gjør. Er nok av ting man/han kan finne som ikke involverer å lese om noe han åpenbart(ut i fra bilder) ikke burde slite nevneverdig med å oppnå. Jeg leser f.eks pensumbøker for neste semester i julen. Håper jeg får sove snart. Zzzz. Happy fucking people :D

Lenke til kommentar

Bandidos-Pelle: Jeg satt å funderte over hvorfor noen som virker intelligent kaster bort tid på nettopp noe så trivielt som å få seg noe. Skattelistene gjorde konklusjonen enkel, du har ingen økonomisk bekymring i verden. Keep it up.

Det er jo ingen utfordring i det hele tatt å finne ut hva man vil om folk dersom man ønsker det. Jeg er ikke så jævlig sky av meg, har ingen problemer med å stå inne for det jeg skriver eller gjør på nettet. Hvorvidt jeg "kaster bort tiden min" på trivielle saker er vel en annen sak. Det er dessverre lite informasjon å oppdrive når det gjelder min tidsmessige bruk på studier og trening - for det er vel der stort sett døgnets 24 timer går bort for min del.

 

Og penger, please, ikke lat som jeg er noe hotshot - jeg hadde flaks og arvet litt penger, og ikke er det spesielt mye heller. Hadde du møtt meg hadde du sett og skjønt at jeg ikke er noen idiot som flasher VISA-kortet på byen i dress og kjøper skumpa. In fact, jeg lever vel for 5-6 tusen i måneden, det tror jeg er vesentlig mindre enn svært mange andre studenter.

 

Nå er ikke dette en tråd om meg, dette er en tråd som er dedikert til utvikling av kalibrering i sosiale situasjoner; kategori kvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...