Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er de og. Men jeg snakker om evolusjonær tiltrekning og verdi.

 

La meg se om jeg skjønner dette. Dere såkalte artister, guruer og mestere påstår at utseendet ikke har noe å si, og dere manipulerer innebygde mekanismer for å pule på kvinner, og da helst fra det øvre skiktet av skalaen. Du skriver på forrige side at mindre pene blir andrevalget, men gjelder dette bare da for kvinner? Om Alf-Cato (som er en femmer) prøver seg på Gry-Anita (som er en klar tier), viser frem lighteren sin (med 20cm lang flamme, ojoj) og spør om hun har falske negler, og de så ender opp i køys sammen, sier ikke det at denne "evolusjonære tiltrekning og verdien" din har relativt lite å si i praksis?

 

legrazie1.jpg

kate_moss.jpg

 

Skjønnhetsidealer fra det 16. og 21. århundre. Hvorfor skydde ikke menn damen fra det første bildet, når hun med dine øyne har "dårlige gener" sammenlignet med damen fra bilde 2?

Lenke til kommentar

Man utvikler seg.

 

Skjønnhetsidealet i år 14000 BC

 

539578783_d152cebd7f.jpg

 

 

 

Samme er det med bilder. Man må hele tiden forandre design for å selge. Selv syns jeg også Kate er ekkel. Men gi meg:

 

http://usemycomputer.com/indeximages/women....Alba/11242.jpg

 

 

 

Btw: Traff min kone på date i går. Merkelig følelse. Sov ikke i natt.

 

Har et dilemma: For at det skal bli riktig må jeg droppe alle andre baller, og gjøre det "slutt" med enkelte som innbiller seg at de blir oss to. Er jo 35 og må begynne å tenke på fremtiden med barn og greier. Hun er 31, våken og dritlekker. Minuset er at hun bor i Tønsberg og jeg i Oslo

 

 

Vurderer å skrinlegge henne før det blir for mye følelser involvert fra begges side, og heller nyte singeltilværelsen litt til... Hmmm...

 

Skikkelig EKKEL følelse om dagen. Av og til bare møter man en som man der og da vet at er den rette...

 

Jakten sitter allikvel så dypt at jeg er redd jeg er utro om 5-6 år allikevel. TIps?

Lenke til kommentar
La meg se om jeg skjønner dette. Dere såkalte artister, guruer og mestere påstår at utseendet ikke har noe å si,

 

For menn nei

Vanskelig for å tro meg?:

http://video.google.com/videoplay?docid=20...h&plindex=1

 

Kan godt sende deg bilde av hvordan jeg ser ut, og hvordan det siste layet mitt så ut om du er interessert...

og dere manipulerer innebygde mekanismer for å pule på kvinner, og da helst fra det øvre skiktet av skalaen.

 

Det er buttonpushers og ikke PUA's. Playere om du vil. Jeg liker heller tilnærmingen av å gjøre meg selv såpass attraktiv gjennom at jeg appellerer til det underbevisste i henne og gjør hun tiltrukket av meg. Ikke noe galt i å bruke det evolusjonen har lært henne at er tiltrekkende, så lenge man gjør det på riktig måte. Du må forstå en ting: Damer vil pule. de VIL ha sex. Hvis jeg kan gi de en natt som de aldri glemmer, så er dette sjokkerende nok, en god opplevelse for henne.

 

 

Du skriver på forrige side at mindre pene blir andrevalget, men gjelder dette bare da for kvinner?

 

Det er dette vi mener med når vi sier:

Utseende ditt vil ikke bli "make or break" faktoren når du plukker opp en jente. Ser du ut som Brad Pitt vil det hjelpe ja, men det vil ikke trekke deg ned på noen måte. Selvsagt med unntak der man har åpne sår i trynet og vorter på øyeeplet.

Klarer du å se forskjellen her? Eller skal jeg tegne det i paint? :)

Om Alf-Cato (som er en femmer) prøver seg på Gry-Anita (som er en klar tier), viser frem lighteren sin (med 20cm lang flamme, ojoj) og spør om hun har falske negler, og de så ender opp i køys sammen, sier ikke det at denne "evolusjonære tiltrekning og verdien" din har relativt lite å si i praksis?

 

 

Det der viser bare at du ikke har skjønt fremgangsmåten til en PUA i felt. Slike ting som peacocking og negging har gått deg helt til hodet, og du har blitt fiksert på at det er alt vi gjør. Det er bare en bitteliten margin, som oftest får en kommentar eller to før man stacker videre. Det er det samme som å si "også tar du bare tak i girspaken, legger'n i første, slipper clutsjen og gir bånn gass" = Du kan nå kjøre bil!

Lenke til kommentar
Man utvikler seg.

 

Skjønnhetsidealet i år 14000 BC

 

539578783_d152cebd7f.jpg

 

 

 

Samme er det med bilder. Man må hele tiden forandre design for å selge. Selv syns jeg også Kate er ekkel. Men gi meg:

 

http://usemycomputer.com/indeximages/women....Alba/11242.jpg

 

 

 

Btw: Traff min kone på date i går. Merkelig følelse. Sov ikke i natt.

 

Har et dilemma: For at det skal bli riktig må jeg droppe alle andre baller, og gjøre det "slutt" med enkelte som innbiller seg at de blir oss to. Er jo 35 og må begynne å tenke på fremtiden med barn og greier. Hun er 31, våken og dritlekker. Minuset er at hun bor i Tønsberg og jeg i Oslo

 

 

Vurderer å skrinlegge henne før det blir for mye følelser involvert fra begges side, og heller nyte singeltilværelsen litt til... Hmmm...

 

Skikkelig EKKEL følelse om dagen. Av og til bare møter man en som man der og da vet at er den rette...

 

Jakten sitter allikvel så dypt at jeg er redd jeg er utro om 5-6 år allikevel. TIps?

 

Dette svaret kan kun du Øyvind. Jeg hadde en kompis av meg, som nå er 37, og han slo seg ikke til ro før nå. Du trenger ikke å haste med å slå deg ned før du virkelig ønsker det. I verste fall kan du jo alltids finne en som er enten bifil eller åpen for at du kan tulle rundt. Mange av de vettu. Har en wing av meg som har funnet seg en strøken bifil frøken nå, og de drar ut å sjekker opp damer sammen og har trekanter. Det kan fungere helt fint det.

 

Edit: Den primaten du hadde bilde av der var den jeg nevnte i en tidligere post i dag. Hva heter den igjen?

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Den primaten kalles en bavian faktisk :p

 

noe jeg alltid har lurt på, noen sier at hvis en kvinne er engang utro så er hun alltid utro, men med tanke på det du har sagt så er det jo ikke det. De har vært uheldige og møtt noen som kan dette eller lignende og/eller stimulert hennes emosjonelle del nok til at hun har blitt utro. Eller er det noen kvinner som har det lettere for å bli stimulert på den delen av hjernen?

Lenke til kommentar
Den primaten kalles en bavian faktisk :p

 

noe jeg alltid har lurt på, noen sier at hvis en kvinne er engang utro så er hun alltid utro, men med tanke på det du har sagt så er det jo ikke det. De har vært uheldige og møtt noen som kan dette eller lignende og/eller stimulert hennes emosjonelle del nok til at hun har blitt utro. Eller er det noen kvinner som har det lettere for å bli stimulert på den delen av hjernen?

 

Selvsagt finnes det unntak, men etter mine erfaring kan samtlige av kvinnene der ute fristes til utroskap. Uansett. Jeg har sett ekstreme tilfeller av dette. Bla en kamerat av meg closet en dame som var gift og hadde med seg mann og unger. De stod i baren og han dro hun rett foran øynene til mannen. Min X (før game) var også en skinnhellig liten frøken, og hun endte opp i sengs med en "kamerat" av meg, så dette går ut på alle. Jeg vil tippe at ca halvparten av mine closes har vært med damer med type. Flesteparten av de har ikke fortalt om det før i etterkant.

Så pass godt på dama di ;)

 

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Den primaten kalles en bavian faktisk :p

 

noe jeg alltid har lurt på, noen sier at hvis en kvinne er engang utro så er hun alltid utro, men med tanke på det du har sagt så er det jo ikke det. De har vært uheldige og møtt noen som kan dette eller lignende og/eller stimulert hennes emosjonelle del nok til at hun har blitt utro. Eller er det noen kvinner som har det lettere for å bli stimulert på den delen av hjernen?

 

Folk er da over det jevne ikke så fortapt at de uten videre kan stimuleres til å bli utro av en enkelt person uavhengig av omstendighetene rundt. Når det er sagt kan nok de fleste være utro om omstendighetene klaffer nok. Folk som har vært utro før har vel statistisk sett større sjangs for å være utro igjen, så det er jo en viss grad av sannhet i uttrykket. Uansett, folk er forsåvidt relativt forutsigbare, ihvertfall som gruppe, men det er ganske langt ifra det til at man kan maniupeleres helt fritt som jeg får inntrykk av at du indikerer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gode gener i hvilken kontekst? Det er veldig få som ikke har mulighet til å få barn i dagens samfunn. Det er for de fleste helt andre ting en fruktbarhet som i dagens samfunn bestemmer om man får suksess. Det som var gode gener før er ikke nødvendigvis spesielt gode gener nå.
Jeg trodde du var en vitenskapsperson (tidligere NTNU'er? :)). Som du vet består arvematerialet vårt av utrolig mange atomer.. noen molekyl-fragmenter har med én egenskap å gjøre, andre har med andre egenskaper. Enkelte ting som er "gode gener" har alltid vært, og vil alltid være det. Som f.eks. at man har et symmetrisk ansikt har direkte påvirkning på ganske mye rart. Det kommer nok aldri til å bli slik at asymmetriske ansikter er "bedre" enn symmetriske.

 

 

Jeg verdsetter enkelt en person som er "mindre pen" framfor en som er "drit digg", de pleier ofte å ha mer innsikt og forståelse..
Fint for deg, og fint for oss andre :D

 

 

Skjønnhetsidealer fra det 16. og 21. århundre. Hvorfor skydde ikke menn damen fra det første bildet, når hun med dine øyne har "dårlige gener" sammenlignet med damen fra bilde 2?
Kultur. Før i tiden var det et tegn på sunnhet og suksess at man var velfødd. Nå om dagen er det et tegn på sunnhet og suksess at man har råd til å spise "dyr" sunn mat, og at man har tid til å tenke på kroppen sin. Pluss at media har forvrengt dette bildet litt, så det plutselig er "bra" å se ribbenene på folk.

 

 

 

Noen som har noen field reports siden sist eller? Jeg har ikke hatt noe særlig tid til å sarge, siden det ikke er øverst på prioritetslista (andre ting som er viktigere nå om dagen).

Lenke til kommentar
Gode gener i hvilken kontekst? Det er veldig få som ikke har mulighet til å få barn i dagens samfunn. Det er for de fleste helt andre ting en fruktbarhet som i dagens samfunn bestemmer om man får suksess. Det som var gode gener før er ikke nødvendigvis spesielt gode gener nå.
Jeg trodde du var en vitenskapsperson (tidligere NTNU'er? :)). Som du vet består arvematerialet vårt av utrolig mange atomer.. noen molekyl-fragmenter har med én egenskap å gjøre, andre har med andre egenskaper. Enkelte ting som er "gode gener" har alltid vært, og vil alltid være det. Som f.eks. at man har et symmetrisk ansikt har direkte påvirkning på ganske mye rart. Det kommer nok aldri til å bli slik at asymmetriske ansikter er "bedre" enn symmetriske.

 

 

Jeg verdsetter enkelt en person som er "mindre pen" framfor en som er "drit digg", de pleier ofte å ha mer innsikt og forståelse..
Fint for deg, og fint for oss andre :D

 

 

Skjønnhetsidealer fra det 16. og 21. århundre. Hvorfor skydde ikke menn damen fra det første bildet, når hun med dine øyne har "dårlige gener" sammenlignet med damen fra bilde 2?
Kultur. Før i tiden var det et tegn på sunnhet og suksess at man var velfødd. Nå om dagen er det et tegn på sunnhet og suksess at man har råd til å spise "dyr" sunn mat, og at man har tid til å tenke på kroppen sin. Pluss at media har forvrengt dette bildet litt, så det plutselig er "bra" å se ribbenene på folk.

 

 

 

Noen som har noen field reports siden sist eller? Jeg har ikke hatt noe særlig tid til å sarge, siden det ikke er øverst på prioritetslista (andre ting som er viktigere nå om dagen).

 

Jeg vet godt hva gener er ja, det er poenget, poenget er at du drar fram utseendemessig ting som tyder på gode gener. Poenget er at dette er ikke like appliserbart i dagens samunn, det som var gode gener før er ikke nødvendigvis spesielt gode gener nå. Å ha god fruktbarhet kontra gjennomsnittlig fruktbarhet har minimalt med innvirkning i dagens samfunn, det er andre egenskaper som er lang viktigere for suksess. Det er det jeg mener i hvilken kontekst, i dagens samfunn er gener som før var gode relativt irrelevante, enkelte gener som før var gode er nå dårlige, og gener som før var lite viktige er nå gode.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å ha god fruktbarhet kontra gjennomsnittlig fruktbarhet har minimalt med innvirkning i dagens samfunn, det er andre egenskaper som er lang viktigere for suksess.
Ta et søk på google etter "female professor" og så et søk etter "female top model". Ta deg god tid til å se på bildene og studere damene. Hvilket google-søk er det som gir deg en klump i buksa, og hvilket gjør ikke?

Greit nok at det er mindre viktig, men det er fremdeles ikke neglisjerbart med gener. Men herre min hatt, burde ikke denne debatten vært splittet ut av tråden snart?

Lenke til kommentar

Eg likar ikkje begrepet "gode gener", men det får vera greit så lenge det vert sete i klammer. Imidlertid, utan at nokon har argumentert for det, er det jo ikkje alltid slik at desse "gode genene" går i arv. Eg kjenner fleire dødsdigge jenter som har bæl-stygge foreldre, og omvendt - stygge jenter som er fødd av ei real MILF.

 

Men så til noko anna: eg såg det klippet Faxe vs Cajun. Alt dei gjere er jo å gå rundt å samle nummer. Det var sikkert poenget også, men går dykk PUAs og gjer dette på byen til vanleg? Det er vel ikkje akkurat som om dykk gidd å ringe ei heilt ukjent kjerring dagen derpå uansett? Eller.....? I så fall, kva seier ein eigentleg då? Det kan jo godt hende at jenta ikkje eingong hugsar kven du var/er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...