Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokt sagt, og jeg er helt enig. Jeg ble først interessert i PUA, pga valgmulighetene det gir en. Jeg har ikke noe imot folk som blir sammen 15 år gamle, og gifter seg og lever resten av livet sammen... men jeg er imot folk som blir sammen med noen, bare for å bli sammen med noen. I min verden kan dette likestilles med tvangsekteskap.

Kaninkoker, du er trygg så lenge du ikke gjør det til en sport. Dette betyr ikke at du trenger å forelske deg i første jente som viser interesse, problemet oppstår først når du har en jente som oppfyller alle dine krav men du klarer ikke å forelske deg i henne. Du vet, på et logisk nivå, at du liker henne og at hun er tilnærmet perfekt for deg. Allikevel klarer du ikke å forelske deg i henne, hvor enn mye du prøver fordi jakten på +1 er hele tiden i bakhodet ditt. Du vil ha henne, men det er noe som jager deg bort. Først da kan du regne deg selv som fucked.

Jeg vil si at den beskrivelsen er ganske lik meg per dags dato, men ikke så drøy, men vet nøysktig hva du mener :)

Lenke til kommentar

Må bare spørre...

Tror dere denne hadde slått an på ei servitrise e.l. ?

"Ey, hva hadde du svart HVIS jeg spurte deg ut?"

Hvis hun svarer ja; "okei, lyst til å finne på noe en dag?" eller "komme over på middag?" elns..

Om man ser bra ut og sier det med selvtillit. Har vært skikkelig sjenert blant jenter før men det har skjedd noe nå nylig.. Jeg kunne dratt den uten problem.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en måte å spørre en jente ut på uten å gi for mye av seg selv, på samme måte som man på barneskolen skrev "Liker du meg? Hvis nei så tuller jeg bare". Jeg ser ikke for meg at man får en jente som ellers ville sagt nei til å si ja av å formulere seg sånn, og da virker det for meg som et skalkeskjul fordi man er redd for avslag. Hva med denne variasjonen:

"Ey, vil du gå ut med meg en dag?"

Hvis hun svarer ja; "okei, lyst til å finne på noe en dag?" eller "komme over på middag?" elns.

Dropp gimmicken og spør med selvtillit, noe som viser at du:

*har selvtillit.

*ikke er redd for å vise at du er interessert.

*ikke er redd for avslag.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke bare innenfor PUA? :) Det med "tilgjengelige" jenter.

Sant, men det er mer ekstremt jo bedre en er til å sjekke opp jenter. De beste PUAene der ute har tilnærmet ubegrenset tilgang til jenter, og da er det lett å gå seg tapt i det. Ikke at jeg har noe imot folk som er bare interessert i flest jenter å ligge med, men når det endrer personligheten din fullstendig så er det farlig. Hvis du bare var en fyr som ville velge blant flere jenter, og å slå deg til ro med en til slutt, men ikke gjør det pga du er opphengt i jakten så er det et problem. Dette har vært dekket av psykologer tidligere, som her.

– En ting er hvis du skal bruke dette til å bli en god selger. Men går du dypt inn i det, går du gjennom en voldsom personlighetsforandring. Sjekkekunsten kan forandre kjernen i deg som menneske.

Edit:

Ikke misforstå meg, pul så mange du vil. Gjør som du vil, bare vær klar over at PUA kan fucke deg opp. Ingenting i livet er gratis.

Helt enig med deg, sheriff. Et "problem" slik jeg ser det er at de som faktisk ønsker å slå seg til ro med en til slutt er i mindretall. Når du først har blitt god i dette, og skjønner at jenter ikke er HB 7,2343, men ei av kjøtt og blod, så har du ikke lyst til å gi deg med det første. Enda færre er bevisste på det. En horeperiode følger med, men å tro at dette kun er gull og grønne skoger er ufattelig naivt, og kommer til å bite deg så jævlig hardt i ræva den dagen du møter hun som tar deg med storm. Det vet jeg selv av erfaring(noe du også vet at jeg vet) Det er ikke uten grunn at instruktøren du nevner advarte mot baksiden med dette under møtet. Å bli god i PU handler i første omgang om et identitetsskifte. Klarer du ikke å identifisere deg med en som er god med jenter, går heller ikke gamet opp til neste nivå.

-J

Endret av NoMoreMrniceguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ufattelig lei av denne fordommen folk har mot nørds og at dem ikke får seg! I kveld skal jeg ut på fest og alle jenter jeg snakker med skal jeg spørre om vilken server de spiller WoW på! Og om de har noen kule pokemon glinsekort vi kan bytte! Og det er alt jeg trenger.

Lenke til kommentar

Hei, trenger litt hjelp til å tolke en jente. Har gått på samme skole som hun for ca 4 år siden, men kjenner henne ikke hverandre mer enn at vi såvidt husket fornavnene.

Jeg møtte henne i alle fall på et utested (begge 23 år) for et par uker siden. Vi satt vel i lag i rundt en time, og hun prøvde seg ganske "hardt" på meg. Jeg prøvde meg ikke like hardt tilbake, men gjorde i alle fall ingen tegn på å avvise henne.

Plutselig prøver hun å dra meg ut på dansegulvet. Jeg kan ikke overhode ikke danse og synes derfor det er ekstremt ukomfortabelt. Spesielt ille er det da når dansegulvet var nesten tomt, og det var mange jeg halvveis kjente på utestedet. Jeg sa derfor at jeg ikke ville danse, og kommer med noen dårlige unnskyldninger.

Jenta gir opp "drakampen" og går mot dansegulvet alene. Noen minutter senere observerer jeg henne sittende helt alene ved dansegulvet, hun så ikke spesielt happy ut, tror hun følte hun ble avvist. Vi snakker ikke mer den kvelden. Jeg angrer jo i ettertid voldsomt på at jeg ikke eskalerte (uten dansing...) fordi det er ekstremt sjelden jenter viser interesse for meg. Har ekstremt dårlig selvtillitt, og derfor tenker jeg at hun er en av få jeg faktisk har sjanse på, siden hun faktisk har prøvd seg på meg.

Men etter dette har jeg truffet henne igjen to ganger på utesteder. Begge gangene var hun veldig passiv, vi utvekslet kun et par ord (hei/hvordan går det etc) og en high-five eller noe sånt - alt på mitt initiativ (jeg prøvde altså å vise på en ekstremt forsiktig måte at jeg er "interessert").

Hva tror dere om henne:

A) Hun var bare veldig full, og er egentlig ikke interessert i meg

B) Hun er interessert, men synes det var kjempeflaut å bli "avvist" etter å ha prøvd seg åpenlyst på meg foran både mine og hennes venner - og skal nå spille et spill, og late som hun ikke er interessert eller at hun ikke husker at hun prøvde seg.

Lenke til kommentar

Ingen som liker å bli avvist, og ivertfall ikke jenter, derfor mange jenter ikke liker å ta iniativet. Men hun tok sjangsen på det nå, og det gikk ikke så bra for hennes del. Tipper hun er skuffet over at hun ble så og si helt avvist.

Tenk deg selv hvordan det er å stå å snakke med noen som du har blitt avvist av, føles litt rart ;)

Lenke til kommentar

Tipper hun er skuffet over at hun ble så og si helt avvist.

Tenk deg selv hvordan det er å stå å snakke med noen som du har blitt avvist av, føles litt rart ;)

Takk for svar - men det var nå egentlig bare dansingen jeg avviste - jeg sa bare at jeg ikke ville danse, og hadde ingen anelse av at det tydeligvis skulle ødelegge kvelden :ermm: Mener å huske jeg prøvde å dra henne tilbake på plass, og at jeg nevnte noe dansing på nachspiel etterpå i stedet, nettopp for å hinte til at jeg var interessert selv om jeg ikke ville danse nå.

Uansett, kommer antagelig til å møte henne ute flere ganger og er ganske usikker på hva jeg skal gjøre neste gang. Nå føles det jo nesten som om det er jeg som har blitt "avvist" to ganger, så vet ikke helt...

Lenke til kommentar

Hei, trenger litt hjelp til å tolke en jente. Har gått på samme skole som hun for ca 4 år siden, men kjenner henne ikke hverandre mer enn at vi såvidt husket fornavnene.

Jeg møtte henne i alle fall på et utested (begge 23 år) for et par uker siden. Vi satt vel i lag i rundt en time, og hun prøvde seg ganske "hardt" på meg. Jeg prøvde meg ikke like hardt tilbake, men gjorde i alle fall ingen tegn på å avvise henne.

Plutselig prøver hun å dra meg ut på dansegulvet. Jeg kan ikke overhode ikke danse og synes derfor det er ekstremt ukomfortabelt. Spesielt ille er det da når dansegulvet var nesten tomt, og det var mange jeg halvveis kjente på utestedet. Jeg sa derfor at jeg ikke ville danse, og kommer med noen dårlige unnskyldninger.

Jenta gir opp "drakampen" og går mot dansegulvet alene. Noen minutter senere observerer jeg henne sittende helt alene ved dansegulvet, hun så ikke spesielt happy ut, tror hun følte hun ble avvist. Vi snakker ikke mer den kvelden. Jeg angrer jo i ettertid voldsomt på at jeg ikke eskalerte (uten dansing...) fordi det er ekstremt sjelden jenter viser interesse for meg. Har ekstremt dårlig selvtillitt, og derfor tenker jeg at hun er en av få jeg faktisk har sjanse på, siden hun faktisk har prøvd seg på meg.

Men etter dette har jeg truffet henne igjen to ganger på utesteder. Begge gangene var hun veldig passiv, vi utvekslet kun et par ord (hei/hvordan går det etc) og en high-five eller noe sånt - alt på mitt initiativ (jeg prøvde altså å vise på en ekstremt forsiktig måte at jeg er "interessert").

Hva tror dere om henne:

A) Hun var bare veldig full, og er egentlig ikke interessert i meg

B) Hun er interessert, men synes det var kjempeflaut å bli "avvist" etter å ha prøvd seg åpenlyst på meg foran både mine og hennes venner - og skal nå spille et spill, og late som hun ikke er interessert eller at hun ikke husker at hun prøvde seg.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått litt til en psykolog, terapi er ikke så dumt. Jeg skal gå i terapi, jeg vet jeg ikke er alene om å trenge det i en tråd så mange har postet. Det er derfor jeg sier dette!

Lenke til kommentar

Dersom man ikke liker å danse, så danser man ikke. Dersom normen blant den gemene hop var scarfing i stedet for dansing, ville det fremdeles vært noe du ville sagt deg villig til å emulere?

Kanskje et dårlig eksempel i og med at scarfing er langt morsommere enn dansing, men du skjønner sikkert poenget...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...