Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som jente må jeg forresten si jeg kjenner det rykker litt i "jeg-er-redd-for-å-bli-såret-og-lurt"nerven når jeg leser igjennom denne tråden. ;) Finnes det noen triks for å gjenkjenne kyniske sjekkere som lover gull og grønne skoger men som egentlig kun har tøm&røm som kveldens mål?

 

Kan nok være ganske vanskelig å gjenkjenne, men en måte du kan være sikrere mot å bli lurt, er rett og slett noe så kjipt som å vente med sexen:) en som kun er ute etter tøm og røm, gidder som regel ikke å bruke flere dater på å komme i buksa di. ihvertfall ikke hvis han er vant med å få damer i sengs første natta, og har litt flere valgmuligheter.

 

hvis du har sex med en fyr første gangen dere treffes, er det ikke umulig at han stikker etter at han har fått det han ville, uansett hva han sier. er vi gutter kåte nok, kan vi si det meste for å få oss noe! gjelder ikke meg da så klart, men jeg tenker på alle andre gutter:p

 

så mitt tips til deg vil være å vente med sex hvis du er ute etter et lengre/seriøst forhold, eller bare hoppe til køys første gangen hvis du bare er ute etter et ons, eller en pulevenn. da er sjansen for å bli såret mye mindre.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vil aller først takke PUA for å starte denne tråden her. Har sittet nå over flere dager og lest gjennom alle sidene :-D

 

Synes også mange av de andre med erfaring som pua som uttaler seg her viser refleksjon og høy grad av forståelse for sosial dynamikk, som er hva det er i mitt hode, om man velger å kalle det the game eller noe annet er ikke så viktig for min del. Så til de som kritiserer, les godt hva folkene skriver, og se litt mellom linjene. Det er jo anvendt sosialpsykologi.

 

Så over til mitt problem som jeg gjerne tar i mot råd for.

 

Jeg er en ganske oppegående fyr, over middels både av utseende og intelligens, med et helt ok antall damer bak meg. Problemet mitt er at de aller aller fleste damene jeg har havna sammen med har lagt an på meg og jeg har klart å go with the flow. Mitt problem er å klare å sjekke opp damer selv, ikke bli sjekket opp. Jeg har selv skjønt at jeg må legge fra meg den irriterende redselen for å bli avvist og bare å tørre å gå bort. Problemet mitt ligger vel litt mer i at jeg ikke helt klarer å være avslappet i situasjonen og holde samtalen gående på en slik måte at jeg viser interesse uten å fremkomme som needy. Jeg har litt inntrykk av at noen ganger virker jeg needy og andre ganger viser jeg kanskje for lite interesse, men enden på visa blir jo ofte da: Vennekategorien! Det er den jeg trenger hjelp til å komme meg ut av.

 

Kan noen av dere som er mer erfarne innenfor sjekke-feltet komme med noen tips? Det blir vel på fagspråket hjelp med få etablert attraction og få closet i en eller annen form. Synes også dette er vanskeligere på dagtid enn på utested. Noen tips til det også? Hvordan skal jeg ikke fremstå som needy, når jeg egentlig har f eks lyst til å spørre om telefonnummeret? Leste noen forslag i introen av debatten, men hva gjør man hvis de ikke uoppfordret gir nummeret da? :-D

 

Nå ble det et forholdsvis langt innlegg her, og jeg har egentlig mer jeg lurer på, men jeg begynner med dette. :-)

 

Takk igjen for en meget innholdsrik diskusjon med, uavhengig av hva kritikerne sier, gode poeng om sosial interaksjon!

Lenke til kommentar
Tilbake til jenta som er asosial. Hadde hun vært veldig heit, hadde hun ikke sittet i et hjørne helt for seg selv. Kast et blikk tilbake til ungdomsskolen. Hvem var de mest populære som alle ville henge med? Som oftest de pene jentene. Og det er en grunn for dette. Vi mennesker liker pene mennesker. Tross alt, er det slik vi er bygd opp.

 

Det finnes vakre jenter som sitter stille i en krok. Det er ikke nødvendigvis de peneste som har høy sosial intelligens og god humor. Ja, det er ofte pene jenter som er populære. Men hva kom først, høna eller egget? Altså; er hun populær fordi hun er deilig, eller blir hun deilig fordi hun er populær?

 

Hvis du tar bilde av en drøss med jenter, så kan du peke ut de som er penest og hvem du ville gått for. Men møter du de samme irl med folk omkring, kan lista bli annerledes. See?

 

En person som er pen har gode gener. Evolusjonen har utviklet oss slik at vi er tiltrukket av mennesker med gode gener. Derfor er det naturlig at vakre individer er populære, og en jentes sosiale verdi kan som regel måles ved å anslå hennes utseende.

 

Litt drøyt å påstå at de som er "mindre pene" har dårligere gener? Hva mennesker blir tiltrukket av, har uansett endret seg med tiden og motene. Å blande hva vi så etter i en partner for 1000 år siden med hva som er vakkert og riktig look i dag, blir et for stort sprang.

Og hva har det med "gode gener" å gjøre?

En stor dame med et villt uttrykk og brede skuldre og hofter i 2008 kan ha mange av de samme genene som en sterk, frisk kvinne for 1000 år siden. Gutta i 2008 ville oversett henne på byen, der hun satt for seg selv i en krok og drakk mjød. Gutta for 1000 år siden ville fått mange barn med henne.

 

Mener du at de gode genene har endret seg etter hvert som mennesker har endret sin oppfatning av hva som er tiltrekkende? Mener du at den søte snella på dansegulvet kan garantere deg friskere og mer intelligente barn enn hu i hjørnet?

 

Når man er ute på et diskotek og ikke kjenner noen, hvilke kriterier har man for å avgjøre om man liker en fremmed person? Kjenner vi personen? Nei, så vi kan ikke vite om hun eller ham er kjempe grei, har en sprudlende personlighet eller ikke. Så, hva gjør vi? Vi oppsøker de vakre eller de med høy sosial verdi. Utseendet/sosial verdi er de tingene man først kan anslå, og når dette er det som tiltrekker oss, hvorfor skal vi skyte oss selv i foten og satse på noe som er mindre attraktivt når vi ikke en gang kjenner personen?

 

Jo, du kan vite om hun har en sprudlende personlighet hvis du ser på henne i mer enn 2 min. Man rekker å se hvem hun henger med, hvilken rolle hun har i gjengen, om hun er selvsikker, om hun smiler mye osv. Alt dette har fortsatt ingenting med utseendet å gjøre, men kan gjøre henne svært attraktiv.

 

 

Det finnes selvsagt mange mindre attraktive mennesker som er helt herlige.

 

Mener du ikke "mindre pene"? Hvis de er helt herlige, så er det da attraktive?

Lenke til kommentar
Litt drøyt å påstå at de som er "mindre pene" har dårligere gener?
Enkelte ting som symmetri, proporsjoner mellom hofter/midje/bryst og denslags har alltid vært likt. Gode gener gjør at man er heldig med disse faktorene.

 

Jeg leste en artikkel for en stund siden om hva som kom til å skje med samfunnet innen få hundre år.. overklassen/middelklassen kom til å være høyere, penere og sunnere mennesker. Underklassen kom til å være kortere, styggere og usunne. Vi ser tendensen allerede nå ;)

Lenke til kommentar
Einig. Det er jo nesten det samme som å påstå at blonde og blåauga ariarar er overmenneske, slik nazistane hevda..
Jeg skal ikke si meg enig med nazistene nå, så ikke misforstå.. men det er velkjent at mennesker med symmetriske ansikter (penere mennesker, per def) har en del andre fordeler i livet også. Jeg husker ikke lista nå, men jeg tror det var på t-nation.com jeg leste det, du kan grave det frem der hvis du ønsker å se hele lista med fordeler. En annen ting er jo at f.eks. asiater har veldig høy IQ, mens en del afrikanere har veldig lav IQ... så man må nesten se sannheten i øynene og innrømme at gener spiller en rolle.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_ajaj_*

Jeg vet dette er en tråd for hovedsaklig folk som møter folk på byen osv, jeg har dog et spørsmål som er relatert på videregående - er en jente som jeg falt helt pladask for første gang jeg så hun åpnet munnen (hun var med i en skolerevy), hun er utrolig "ekte" og ser utrolig bra ut. Hun er singel så vidt jeg vet, jeg har aldri pratet med henne før (har ingen timer sammen med henne siden hun går på en annen linje på samme skole), men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ta kontakt med henne uten at det virker rart. Har du noen forslag, PUA?

Lenke til kommentar
Einig. Det er jo nesten det samme som å påstå at blonde og blåauga ariarar er overmenneske, slik nazistane hevda..
Jeg skal ikke si meg enig med nazistene nå, så ikke misforstå.. men det er velkjent at mennesker med symmetriske ansikter (penere mennesker, per def) har en del andre fordeler i livet også. Jeg husker ikke lista nå, men jeg tror det var på t-nation.com jeg leste det, du kan grave det frem der hvis du ønsker å se hele lista med fordeler. En annen ting er jo at f.eks. asiater har veldig høy IQ, mens en del afrikanere har veldig lav IQ... så man må nesten se sannheten i øynene og innrømme at gener spiller en rolle.

Det var faktisk en dokumenter på Discovery Channel om dette her i fjor. Vi reagerer ubevisst positivt/ere mot mennesker som har et symmetrisk ansikt og tiltrekkes av dette. Det ble også sagt at jenter med hofte/midje-forholde på 70/30 setter de samme mekanismene i sving. Disse tingene og noen andre faktore jeg ikke husker i farten er visstnok tegn på "gode gener" noe vi av natur tiltrekkes mot selv om vi ikke innrømmer det selv; det går på overlevelses- og forplantningsinstinket vårt og kan derfor ikke styres.

Lenke til kommentar
Litt drøyt å påstå at de som er "mindre pene" har dårligere gener?

 

Einig. Det er jo nesten det samme som å påstå at blonde og blåauga ariarar er overmenneske, slik nazistane hevda..

 

dårligere gener != lavere menneskeverd.

 

(!= betyr er ikke lik)

Vi er alle forskjellige. Noen er smartere enn andre. Andre igjen er penere enn gjennomsnittet.

Du vil fortsatt aldri finne på å si at skolelyset i klassen er mer verdt enn deg fordi han klarer en annengradslikning på strak arm.

 

 

Men at dere kan ha forskjeller i genkvalitet skal vi ikke utelukke.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
En annen ting er jo at f.eks. asiater har veldig høy IQ, mens en del afrikanere har veldig lav IQ... så man må nesten se sannheten i øynene og innrømme at gener spiller en rolle.

 

Du tror ikke kanskje omgivelsene og kultur har litt å si? Hvorfor har afrikanere i Afrika lavere IQ enn afrikanere i USA, mon tro?

Jo selvsagt har det også mye å si :)

 

Men nå begynner vi å havne veldig off topic folkens.

Lenke til kommentar
Litt drøyt å påstå at de som er "mindre pene" har dårligere gener?
Enkelte ting som symmetri, proporsjoner mellom hofter/midje/bryst og denslags har alltid vært likt. Gode gener gjør at man er heldig med disse faktorene.

 

Jeg leste en artikkel for en stund siden om hva som kom til å skje med samfunnet innen få hundre år.. overklassen/middelklassen kom til å være høyere, penere og sunnere mennesker. Underklassen kom til å være kortere, styggere og usunne. Vi ser tendensen allerede nå ;)

 

Gode gener i hvilken kontekst? Det er veldig få som ikke har mulighet til å få barn i dagens samfunn. Det er for de fleste helt andre ting en fruktbarhet som i dagens samfunn bestemmer om man får suksess. Det som var gode gener før er ikke nødvendigvis spesielt gode gener nå.

 

AtW

Lenke til kommentar
Litt drøyt å påstå at de som er "mindre pene" har dårligere gener? Hva mennesker blir tiltrukket av, har uansett endret seg med tiden og motene. Å blande hva vi så etter i en partner for 1000 år siden med hva som er vakkert og riktig look i dag, blir et for stort sprang.

 

Her tar du nok feil kjære Maj... De mindre pene blir automatisk andrevalget for partnerskap pga at evolusjonen har designet oss til at attraktive mennesker har størst mulighet til å videreføre genene sine. Det er her termen "dårlige gener" kommer fra. Det er ikke nødvendigvis at genene er skadet osv, men bare at vi er hardwired til å bli tiltrukket av pene mennesker, og dermed øker lysten til å føre sine gener videre.

Dette gjelder for en haug med andre arter på jorden. Ta feks apene (makak?) der individene med de mest fargesprakende ansiktene er de første til å bli selektert for parring. Fordi sterke farger indikerer friske og sunne gener, og dermed gir størst sjangse for at avkommet overlever. Dette gjelder i samme grad for mennesker og, bare at det går på hvor attraktiv man er.

 

Så vi vektlegger faktisk det samme som vi gjorde for tusenvis av år siden den dag i dag. Ta feks IOI's: Det er en underbevisst indikator på interesse designet av evolusjon gjennom tusenvis av år. Kvinner vet ikke at de gjør det, og det stammer så langt tilbake som tiden da vi var aper.

 

AA, eller approach anxiety (frykten for å gå bort til en pen jente) er også noe som kan trekkes helt tilbake til tiden da vi gikk rundt med klubber.

 

Hvorfor er det slik? Jo, nettopp fordi evolusjon er en langsom prossess. Selv om vi lever i fancy 2008 hvor alle har Ipod og kjører biler som nesten tenker selv, kan ikke den underbevisste delen av hjernen ignorere det den har blitt designet til. Og du bør takke den for det, hvis ikke hadde ikke mennesket vært øverst på rangstigen i dag.

 

My 0.02

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...