Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Det er jo like mye verdt som andre mennesker, er ikke det man mener. Det og bli sjekket opp er jo ikke noen rettighet, men et privilegium, som så oftest er forbehold de som ser godt ut, har høy sosial verdi eller på andre måter utmerker seg positivt.

 

Jeg ville jo aldri funnet på å sjekke opp en overvektig jente med stygge tenner, fett hår og bart.

Du behøver ikke å se ut som en modell, men du må være over middels pen(6-7+), ha noe i topplokket og ikke minst ha personlighet. Det er mine preferanser, varierer jo fra person til person og situasjon til situasjon.

 

Er man ute etter en kjæreste tror jeg man går glipp av en del flotte mennesker ved å sile ut de som ser mindre bra ut. For til syvende og sist blir vi alle gamle og stygge, og siden det er personligheten som avgjør om forholdet skal bli godt eller ikke gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å gå etter noe som forandelig (alle forfaller jo som kjent) og overfladisk som utsende.

 

Men siden denne tråden tilsynelatende handler som sjekking med det formål å få seg et ligg eller to forstår jeg selvsagt tankegangen din. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

*snip*

Man skal jo også tenne på vedkommende, og det gjør man vel ikke akkurat med mennesker som er estetisk nedprioriterte av natur.

Hvis jeg bare skal få meg et ligg så kan jeg følgelig senke kravene ganske mye, da er det jo bare for en natt. Men er jeg ute etter noe litt lengre så velger jeg å gå for "kjæreste-potensialet" jeg beskrev i forrige post. Men dette er nå meg, liker dem pene og intelligente med sprudlene personligheter...

 

PUA, PUM, Zethyr: Noen inspill på postene til Miss_Page?

Endret av zyx
Lenke til kommentar
Er man ute etter en kjæreste tror jeg man går glipp av en del flotte mennesker ved å sile ut de som ser mindre bra ut. For til syvende og sist blir vi alle gamle og stygge, og siden det er personligheten som avgjør om forholdet skal bli godt eller ikke gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å gå etter noe som forandelig (alle forfaller jo som kjent) og overfladisk som utsende.

 

Men siden denne tråden tilsynelatende handler som sjekking med det formål å få seg et ligg eller to forstår jeg selvsagt tankegangen din. :)

 

Denne tråden handler da ikke bare om å få seg ett ligg eller to, for noen så gjør den det.

 

Nå vil jeg at du skal være helt ærlig med meg søta. Når du går på gaten og ser gutter som går forbi deg. Rangerer du de ikke automatisk uten å tenke over det? "Han var digg, han var udigg, han var søt, etc" Hva er galt med det? Jeg liker klatring, og jeg vil gjerne dele den interessen med min utvalgte, noe som kan være vansklig med en på 150 kg. Hun kan sikkert være verdens beste menneske, men hun tenner ikke meg. Sorry.

Lenke til kommentar
du må være over middels pen(6-7+), ha noe i topplokket og ikke minst ha personlighet.

 

*snip*

 

Det var vel litt å skjære alle under en kam vel?

De finnes, faktisk mange fler enn du tror; er nyere tider nå vet du, hvor likestillingen er sentral og kvinner vil ut i arbeidslivet og gjøre kariiere, bare ta deg en tur på BI Nydalen f.eks. nok av 6-8 med både personlighet og noe i toppen.

Misforstå meg rett, jeg sier ikke at de "blonde bimboene" er en utdødd/utdøende rase, det finnes fortsatt mange av dem. Men nå er det faktisk enklere enn noensinne å få i pose og sekk ;)

Lenke til kommentar

Page: Trodde du i det minste hadde giddet å lese første posten...

 

Påstand: Alt vi gjør, gjør vi av en grunn. I pickup-terminologi er grunnen sosial verdi. I andre sammenhenger kalles det makt, egositisk drivkraft, osv.

 

Se for deg skoledagen til en jente.

Hun står opp, går på skolen. Treffer på venninnene sine, snakker med dem om gårsdagens shoppingtur, om hvor kjekk Orlando Bloom er i den nyeste filmen hans, om en kjip hendelse som hendte en av jentene i vennegjengen, osv. Kort sagt, jenta sosialiserer og bygger opp en connection med andre individer.

Dette er normalt. Det å være medlem av en vennegjeng gir jenta en sosial verdi.

 

Se for deg et sosialt utskudd som bare sitter for seg selv i et hjørne og surmuler hele dagen. Hvem vil være med henne? Både gutter og jenter kommer til å baksnakke henne, fordi det er slik vi er. På samme måte vil vi dømme jenta i det første eksempelet. Slik anslår vi den sosiale verdien. Ved å gjøre oss opp en forhåndsmening.

 

Tilbake til jenta som er asosial. Hadde hun vært veldig heit, hadde hun ikke sittet i et hjørne helt for seg selv. Kast et blikk tilbake til ungdomsskolen. Hvem var de mest populære som alle ville henge med? Som oftest de pene jentene. Og det er en grunn for dette. Vi mennesker liker pene mennesker. Tross alt, er det slik vi er bygd opp.

 

En person som er pen har gode gener. Evolusjonen har utviklet oss slik at vi er tiltrukket av mennesker med gode gener. Derfor er det naturlig at vakre individer er populære, og en jentes sosiale verdi kan som regel måles ved å anslå hennes utseende.

 

Noen ord angående utsilingen. Pene mennesker er ikke nødvendigvis drittsekker. Finnes mange, stygge drittsekker også. Når man er ute på et diskotek og ikke kjenner noen, hvilke kriterier har man for å avgjøre om man liker en fremmed person? Kjenner vi personen? Nei, så vi kan ikke vite om hun eller ham er kjempe grei, har en sprudlende personlighet eller ikke. Så, hva gjør vi? Vi oppsøker de vakre eller de med høy sosial verdi. Utseendet/sosial verdi er de tingene man først kan anslå, og når dette er det som tiltrekker oss, hvorfor skal vi skyte oss selv i foten og satse på noe som er mindre attraktivt når vi ikke en gang kjenner personen?

 

Det finnes selvsagt mange mindre attraktive mennesker som er helt herlige. En venninne av meg har den sykeste humoren ever, så ja, hun er en perle i havet. For oss gutta, så er utseendet en viktig ting. Vi tiltrekkes av det. For jenter er det ikke like viktig. Du tenker kanskje vi er noen kåte jævler som verdsetter utseendet såpass, likevel er det slik vi er bygd opp. Store bryster indikerer at kvinnen ikke vil ha problemer med å føde barnet. Vide hofter antyder at hun vil ha lettere for å føde. Akkurat som en fyr med en stor vennegjeng betyr at man ikke blir utstøtt av flokken eller at en stor og sterk kar kan beskytte deg fra ville dyr hvis du velger ham.

 

Når begynte vi å lure kvinnene? Pickup gir oss en sjanse til å vise våre positive sider. De "triksene" som omtales i tråden, hvis du absolutt vil referere til dem på en slik måte, gir oss muligheten til å tilnærme oss en attraktiv kvinne. Men, man ønsker selvsagt å være den man er. Hvis kvinnene ikke liker oss for hvem vi er, hva er da vitsen med å ha et forhold? De fleste pickup-artists følger prinsippet "Leave them better than you found them". Det skal tross alt være en hyggelig opplevelse for kvinnen også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Se for deg skoledagen til en jente.

Hun står opp, går på skolen. Treffer på venninnene sine, snakker med dem om gårsdagens shoppingtur, om hvor kjekk Orlando Bloom er i den nyeste filmen hans, om en kjip hendelse som hendte en av jentene i vennegjengen, osv. Kort sagt, jenta sosialiserer og bygger opp en connection med andre individer.

Dette er normalt. Det å være medlem av en vennegjeng gir jenta en sosial verdi.

Imponerende innsikt i hva jenter snakker om =D Med mindre du er 14 år da, og sjekker opp jenter på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
BI Nydalen

*snip*

Tok det bare fordi det var et relevant eksempel for meg selv, i og med at jeg har gått der...

 

Om det er politisk korrekt og dine meninger (les: fordommer) om BI og studentene der basert på et feil inntrykk hører ikke til i denne tråden... (heller ikke svar på denne setningen)

 

Jeg fikk frem poenget mitt gjorde jeg ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
du må være over middels pen(6-7+), ha noe i topplokket og ikke minst ha personlighet.

Du kan ikkje få i pose og sekk. Stygge damer er smarte, fordi dei må kompensera styggleiken med utdanning. Pene jenter er dumme fordi dei har brukt all si tid på å hore rundt. Yey!

Njaaa... du har jo alle de pene jentene på jussen/NHH som går der for å bevise at de ikke er dumme også da ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lurket endel på dette emnet, men nå kaster jeg meg inn i diskusjonen.

 

Jeg er en 18 år gammel AFC som er på jakt etter mer spenning i livet, og jeg vil gjerne utvikle mine sosiale ferdigheter.

 

Og jeg begynner mitt første innlegg med å fortelle litt om festen jeg var på fredag kveld:

Jeg ankommer leiligheten med ei venninne, venninna mi kjenner kun 2 stk, jeg kjenner ingen. Og der kom vi spaserende inn og det sitter ca. 7 jenter på stua og drikker og ler. Jeg setter meg ned og drar fram en øl, uten å ta kontakt eller vise noe interesse. Etter 1 time kanskje begynner jeg å snakke med dem, alle virket fraværende med meg, de viket litt unna, var ikke interessert.

 

Jeg forsto senere at jeg ikke burde ha sittet der i en time uten å gjøre noe. Men det jeg da altså lurer på, er hvordan man håndterer en gruppe på 7 jenter som sitter rundt et bord. Hva gjør/sier jeg idet jeg kommer gående inn?

Lenke til kommentar
Har dere noen tips til hvordan vi jenter kan holde på DERES interesse og jaktlyst? ;)
La gutten jobbe litt, og vis at du sitter med makta. At du er en "good catch" er jo også noe som får en gutt til å komme tilbake, så la være å leke en død fisk i senga og ha et aktivt og kult liv. Dette er ting som er felles for begge kjønn på sjekkern :)

 

Som jente må jeg forresten si jeg kjenner det rykker litt i "jeg-er-redd-for-å-bli-såret-og-lurt"nerven når jeg leser igjennom denne tråden. ;) Finnes det noen triks for å gjenkjenne kyniske sjekkere som lover gull og grønne skoger men som egentlig kun har tøm&røm som kveldens mål?
Du kan lett avsløre to typer:

1. De som kjører masse canned materiale, altså linjer og rutiner de har lest på nett eller sett på DVD-er eller denslags..

2. De som ikke viser noe tegn til å ha en interesse av å snakke med deg senere, men er veldig interessert akkurat denne kvelden.

 

For de mer utspekulerte haiene der ute, kommer jeg ikke på noen signaler å se etter..

 

Og en annen ting som slår meg er at det virker veldig lite empatisk å rangere kvinner etter nummer. Hadde jeg hørt en mann snakke om noe slikt hadde jeg skygget banen med èn gang.
Man bruker nummer for to ting:

1. Si hvor heit man synes dama er.. Når du kanskje sier "Åh, han nye fyren på jobben er såååå kjekk dah", så bruker vi tall... gutter er mer logisk oppbygd enn jenter, og sammenlikning/sortering er kun logisk..

2. Å si noe om hvor heit dama selv tror hun er.. en 10'er og en 6'er krever helt forskjellige måter å sjekke opp, vanligvis. Jeg tror du skjønner hvorfor ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Man skal bare kunne en av måtene. 10'er måten, hehe.

Men virker som om denne tråden blir mer en krangel om hva PU er og står for enn en tråd hvor man kan søke hjelp og komme med innspill om selve pickupen. Det er det jeg ønsker meg =)

Lenke til kommentar
*snip*

Nå sier jeg deg bare hvordan jeg gjør det:

 

Du må se hvordan stemningen er, er det god stemning og alkoholen er begynt å tatt sin virkning kan du gjøre nesten hva som helst.

 

Før jeg setter med ned, altså mens jeg står (kroppsspråk viktig), sier jeg litt høyt med en selvsikker stemme "Laise (lokal slang for hei), jeg heter ......!" *vinker til dem* og setter med ned hvor det er plass og prater med dem i nærheten av hvor jeg sitter.

 

Fin åpning for de som du setter deg med er jo å bare hilse vanlig, ordenlig håndgrep og alt. Så er det freestyle chit-chat.

Lenke til kommentar
PUA, PUM, Zethyr: Noen inspill på postene til Miss_Page?

 

Ser ut som hun ble besvart på en korrekt måte.

 

Min helg var latterlig dårlig. Lå med omgangssjuke fra torsdag, og tvang meg ut på lørdag for å feire bursdagen til PUM. Men var altfor syk til å sarge noe særlig. Ble et set som hooket veldig bra, og som jeg lett kunne closet, men energien og lysten var ikke der.

Lenke til kommentar

Halloen fellow PUA's

Jeg og noen venner skal til Oslo nå i helgen på koRn konsert, planene er ganske løse. La oss bare si vi kommer til Oslo på fredag og videre blir det et fett hva vi gjør videre. For meg hadde det vert kult og møte noen med litt erfaring innen PUA, stikke å tatt en kaffe og kanskje fart in field etter på om det blir tid til det.

 

Then, who wants a date? ;)

Lenke til kommentar

Hey all!

 

Jeg har ikke sett alle svarene Miss_Page har fått, men det har ingen betydning. Jeg vil gjerne be deg, ja deg Miss_Page, å kontakte meg på PM.

 

Synd du ikke ble med ut i helga PUA. Ble til at jeg fikk veldig bra hook på to forskjellige damer, men hvor de begge to hadde kjærste. Kunne tatt det videre, men valgte og ikke gjøre det. Blir nok enda bedre til helga som kommer :)

 

Møtt forresten i kvinnelig player i helga også¨, som var morsom å snakke med

Endret av Pick-Up-Master
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...