Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

Men jeg sitter og funderer over hva jeg skal gjøre framover.

Skal jeg bli skikkelig "player" eller bare fortsette å henge med random folk og bli kjent med masse mennesker? :roll:

 

Noen som opplevde kraftig forandring i identiteten da de startet? :ohmy:

Noe jeg går gjennom nå. Deep identity level change, som ble snakket om i blueprint. Det treffer meg enormt akkurat nå...

Jeg kan vel egentlig si jeg kjenner meg litt igjen i den tankegangen der. For min del startet det hele med at jeg var lei av å ikke ha dametekke, men ettersom det har gått litt tid har jeg vel egentlig skiftet fokus fra ren sjekking, til det mer sosiale aspektet ved PU, altså bygging av sosial status, networking og slike ting, noe som på mange måter hjelper på damefronten også, men da mer som en bonus, og ikke som selve "målet".

 

Identiteten ja...det kommer helt ann på hva du definerer det som, men jeg har helt klart forandret meg. Mye av det gamle av meg henger igjen, men jeg er blitt mye mer positiv, utadvendt og confident og slikt, om det er det du tenker på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesttt

Hei, etter å nå ha kommet ut av et 5 måneders langt forhold , så er jeg nok en gang på sjekkefronten. Driver fortsatt med basicsene innen PUA, men har akkurat fyllt 18 år, og sjekking foregår jo stort sett på private fester i min krets.

 

Men jeg har et spørsmål som vil bli veldig vanskelig å svare på , og det har blitt spurt tusen ganger før. Hvordan kommer jeg ut av friendzone ?

 

Jeg har blitt såpass god venn med en jente , at det er meg hun brukte å klage til når hun hadde kjæreste osv...

Sånn jeg har forstått dette, så passer det med ignorering, og kanskje en makeover for å komme ut av friendzone ?

Dette er da mitt store prosjekt framover, mens jeg har planer om å bedrive stort sett småsjekking ellers.

Lenke til kommentar

Men jeg har et spørsmål som vil bli veldig vanskelig å svare på , og det har blitt spurt tusen ganger før. Hvordan kommer jeg ut av friendzone ?

 

Jeg har blitt såpass god venn med en jente , at det er meg hun brukte å klage til når hun hadde kjæreste osv...

Sånn jeg har forstått dette, så passer det med ignorering, og kanskje en makeover for å komme ut av friendzone ?

Dette er da mitt store prosjekt framover, mens jeg har planer om å bedrive stort sett småsjekking ellers.

Man kommer seg ut av friendzone ved å satse på en annen jente. Eller ti andre jenter. Minst én av dem er bedre enn jenten du har falt for, og ingen av dem ser på deg som søsteren deres slik denne jenten gjør.

 

Men hvis du har tenkt å være vrang og virkelig satse på denne jenten så må du vite at det vil kreve mye lenger tid og mer krefter enn det enhver annen jente vil kreve. Det du nemlig må gjøre er å bli et seksuelt vesen, og i hennes øyne er du ikke det. Du må bli attraktiv for andre jenter, slik at du blir attraktiv for henne. Hvis alle venninnene hennes synes at du er hot så vil bildet hennes av deg som søt forsvinne. Og jeg kan nærmest garantere at det er slik hun ser på deg nå. Du må flørte med alle du treffer, du må være sjarmerende og "well-liked", du må være et seksuelt vesen som jenter treffer og vurderer som partner, ikke som venn. Er hun vitne til dette så vil hun måtte revurdere sitt syn på deg som lillesøster, gratispsykolog og dagbok alt i ett.

 

Peace out, A-town.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest gjesttt

Sjekket faktisk opp den ene venninna hennes i helga, tok meg 10 sekunder fra jeg møtte henne til vi klinte på dansegulvet, ble dog ikke mer action pga at hun skulle reise rett etterpå.

Hun var dog ikke hottere enn mitt target.

 

Men skal gjøre det du sier, takk for rådene :)

Er og fullt klar over at det vil kreve mye arbeid, men jeg har god tid, så dette er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Leste førsteposten, men jeg føler jeg må lete igjennom hele tråden for å finne noe videre informasjon om PA. Er det noen bøker dere vil anbefale å lese? Eventuelt noen annen form enn Boot camp?

 

EDIT: For å si det sånn: Hva må jeg lese for å begynne med PUA-opplegget? :)

 

EDIT2: Hva mener dere forresten om sjekkeskolen.no? Er det noen som har prøvd/fullført det?

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hva hadde dere erfarne sjekkere gjort i dette scenariet?

 

Du sitter i frognerparken å drikker med en del kjente, og noen ukjente. Hvordan bli kjent med den søte brunetten som sitter noen plasser fra deg?

Lenke til kommentar

Lite aktivitet her idag, ja! Trenger tips til hva jeg skal begynne å lese. Føler alle snakker rundt en sirkel, hvor jeg ikke har fått med meg hva som er i midten. :p

Du trenger egentlig ikke å lese noe som helst. Men hvis du er helt blank, anbefaler jeg deg å lese "Kunsten å sjekke" av Henrik Fexeus. Når du har lest den, stikker du ut og prater med alt og alle av folk. Snakk med alle rundt deg. Bli vant til å ta styringen, og å starte samtaleemner. Da blir du raskt en person med gode sosiale antenner.

 

Husk, lesestoff er bare en pekepinn på hvordan det virkelig livet fungerer. Men du må selv klare å pushe deg selv til å ta de første skrittene.

 

Alt handler egentlig om å ha det bra med seg selv, og å spre positive signaler rundt seg.

Lenke til kommentar

Den eneste boken jeg har lest er Double your Dating av David DeAngelo, og den hjalp meg en del...Grunnen til at jeg føler The Game er litt bortkastet er at den ga meg veldig lite. Men jeg er ingen PUA, så skal ikke uttale meg for mye om akkurat bøker, spesielt når jeg har lest såpass få... :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kunne tenke meg å begynne å sjekke litt. Men derfor lurer jeg på hvilke bøker jeg burde begynne med. Jeg er ikke helt stø i engelsk, så jeg lurer på om oversettelse av "the game" er en god start?

 

Uansett, gjerne tips meg om bøker osv, for det hadde vært fryktelig fint. :)

Det er flere ting du kan gjøre her.

 

Du kan jobbe med selvtilliten og bli flinkere til å utstråle at du er et kvalitetsmenneske samtidig som du åpner deg opp for samtaler med andre mennesker (menn og kvinner), og på den måten ha bedre suksess. Dette kan du gjøre via alpha-bøkene nevnt så langt og sannsynligvis HTWFAIP som ble anbefalt rett over meg.

 

Du kan også prøve å lære deg så mye om systematisk sjekking som mulig, f eks ved å lese IOIs (hun leker med håret, lener seg inntil skulderen din når hun snakker med deg, går nærmere deg hvis du trekker i fra), følge strukturer (attraction, comfort, seduction) og rekkefølger (kino escalation ladder) og konsentrere deg utelukkende om å interesse en jente nok til å få nummeret/en date/henne med hjem.

 

Eller du kan prøve Gunwitch-metoden som i korte trekk handler om "Get laid, not liked" ved å sette veldig mye fokus på sex.

 

Hvis alt må være på norsk så ville jeg kanskje vurdert å lære deg engelsk først og fremst, da du ikke kommer til å klare deg i livet uten. Jeg ville uansett holdt meg unna The Game, rett og slett fordi det er en intro som er litt i overkant myk. Hvis den metoden først frister så ville jeg faktisk heller sett The Pick-up Artist (som du får lastet ned) og sett i praksis hvor viktig det er å gjennomføre det man lærer og ikke bare konsentrere seg om teori. Du kan også se litt Keys to the VIP på Youtube hvis du vil se sjekking "in action", og hvis du finner en stil du liker så kan vi peke deg i riktig retning.

Hvis du ikke har lest Secrets Of The Alpha Man av Carlos Xuma så ville jeg anbefalt den først, sammen med How to be a pick up artist av Juggler.

 

Du kan også lese alt som står her for å få et litt annet perspektiv på ting: http://www.gunwitch.com/.

Lenke til kommentar

Kan på det varmeste anbefale "How to Talk to Anyone: 92 Little Tricks for Big Success in Relationships" og "How to Make Anyone Fall in Love with You" fra Leil Lowndes.

 

I tillegg vil jeg anbefale boken "How To Win Friends and Influence People" fra Dale Carnegie

 

I boken til Dale Carnegie forklarer han hvor mye suksess det ligger i et smil, vise interesse for andre, og få dem til å føle godt om seg selv. Boka er fra 1936 og kommer med tips som aldri dør ut. Bøkene til Leil Lowndes går på det samme men viser ikke bare til hva du skal gjøre, men hvordan du skal gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...