Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Så det er ikke galt av gutten? Skal ikke dra det for langt, men vi lever i et samfunn, egoister bringer verken verden eller menneskeheten videre.

 

Jeg overdrev kanskje litt, men jenter tenker ikke som gutter, noe jeg prøvde å forklare. Det er egentlig ikke noe vi kan gjøre for å forstå det, fordi det er rett og slett ikke logisk :S

 

 

Nikken; Det hadde altså vært greit for deg om jeg lå med kjæresten din imorgen? (Enkelt ja/nei spørsmål)

 

(jeg har ikke giddet å lese alle postene som har kommet etter dette, så kanskje jeg gjentar noen andre.)

 

Om gutten har gjort noe galt: Både ja og nei. Overordnet mener jeg at han ikke har gjort noe galt så lenge han ikke har preset jenten på noen som helst måte. (dvs at at sjekkingen foregår som mellom to single personer, men begge vet at typen eksisterer)

 

Derimot er det greit å ta på seg en liten del av ansvaret, og vurdere at muligheten for å ødelegge et godt forhold er der.

 

Dersom en gutt velger å droppe jenta på bakgrunn av at hun har type, så står det respekt av det. Jeg synes at det er en veldig god egenskap han viser da. Jeg leste en post på et annet forum hvor en fyr hadde flørtet mye med en dame, og hun var helt klar. Fyren fant ut at hun hadde type og han valgte da å droppe jenta. Et år senere hadde jenta et barn med denne typen, et barn som kanskje aldri hadde eksistert hvis fyren hadde gitt faen i typen hennes.

 

Altså, jeg synes det er en veldig positiv egenskap å holde seg vekk fra opptatte jenter, men det er faktisk den personen som er opptatt sin oppgave å holde seg trofast.

 

Om dama mi hadde vært utro så ville jeg tro at jeg ikke hadde blitt sur på typen (så lenge det ikke var noen andre faktorer involvert, type kompis o.l.). Det er dama som har gjort noe galt, det er dama som har vært utro. Han ukjente fyren som pulte hu har ikke lovet meg noe, men det har dama. (Dog har jeg aldri opplevd utroskap mot meg, så jeg kan ikke garantere at frustrerte tanker leder meg andre veier :D)

 

(Det samme gjelder selvfølgelig andre veien også, hvis det er en gutt som er utro)

 

EDIT: Synes jente18 sin måte å løse det var veldig modent, og det står det respekt av. Da trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for å gjøre det du virkelig ønsker! :)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forsvarlig.

 

Rett etter min første kjæreste slo opp med meg, kom en av mine beste venner bort til meg. Han fortalte meg hvordan de hadde funnet hverandre, hvordan han følte noe for henne som han aldri hadde følt før. De kom mest sannsynlig til å bli et par.

 

Jeg spurte: "Du forstår konsekvensene av dette? Jeg kommer ikke til å klare å se dere i lag. Jeg kommer ikke til å klare å være i lag med deg."

Han: "Ja, men det er verdt det."

 

Vi skiltes ikke som uvenner, men med en forståelse for hverandres situasjon.

 

 

 

 

 

Du ble uvenner med han som stjal kjæresten din, allikevel syntes du det er greit at folk gjør det.

 

Ergo; Du verdsetter damer over venner. Noe som ikke akkurat er å anbefale. Men så har jeg heller aldri skjønt meg på "pua" rasen.

 

Feil. Det er jo vennen som viser at han verdsetter eks-dama hans mer enn vennskapet med han, og han velger derfor å bryte vennskapet. Som kompis er det klart at han enten må holde seg unna og beholde vennskapet eller ta konsekvensen.

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode ord alle tre - det gjør godt, på en måte.

 

@-Nikken; Jeg ville kanskje spart meg øllet. Dorian kan nemlig være svært sjarmerende.

Jeg hadde satt veldig pris på en sånt veddemål. Nikken er jo skråsikker på seg selv, så hadde vært interessant å se om han kan leve opp til det.

Lenke til kommentar

Jessda. Target ble nå sammen med en Tippeligaspiller. Vi har rota, men kombinasjonen av at hun bor jævlig langt unna og jeg er uten lappen gjorde at vi så hverandre for sjelden. Da går det som det går. FML :D

 

Men av en eller annen grunn er jeg ikke skuffa. Da var man på jakt igjen.

Noe drit det der. Damer blir fuktige av status vett.

Lenke til kommentar

Jessda. Target ble nå sammen med en Tippeligaspiller. Vi har rota, men kombinasjonen av at hun bor jævlig langt unna og jeg er uten lappen gjorde at vi så hverandre for sjelden. Da går det som det går. FML :D

 

Men av en eller annen grunn er jeg ikke skuffa. Da var man på jakt igjen.

Noe drit det der. Damer blir fuktige av status vett.

Mtp. på at hun har vært sammen med 3 stk. tidligere og alle 3 har vært TLspillere så ser det sånn ut, ja :p

 

EDIT: Rettelse, det ble nå 3. TLspiller.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Noe drit det der. Damer blir fuktige av status vett.

Den norske tippeligaen er vel ikke akkurat toppen av prestisje for min del, men status er selvfølgelig subjektivt.

 

Jessda. Target ble nå sammen med en Tippeligaspiller. Vi har rota, men kombinasjonen av at hun bor jævlig langt unna og jeg er uten lappen gjorde at vi så hverandre for sjelden. Da går det som det går. FML :D

 

Men av en eller annen grunn er jeg ikke skuffa. Da var man på jakt igjen.

Abundance mindset er gull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Jente18

Kjøp meg eller Dorian en flybillett, og du har et veddemål.

Dorian har da møtt meg før. Og imponert.

 

Ellers vil jeg takke for fine tilbakemeldinger. Man føler seg på en måte litt mindre forferdelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kjøp meg eller Dorian en flybillett, og du har et veddemål.

Dorian har da møtt meg før. Og imponert.

 

Jeg har møtt dem begge. De er ganske forskjellige. Begge har imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...