Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

jada svada, vær degselv. Det høres så idyllisk ut. Det høres så positivt ut. Og for all del. Er du lykkelig så fortsetter du som før. MEN folk flest har maaange ting med "dem selv" som hemmer dem fra å oppnå det de vil.

 

Vær degselv er konge, men å ikke være åpen for at "seg selv" kan forbedres er sosialt selvmord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

"Vær deg selv" er det desidert beste tipset. Uansett og uten sidestykke. Problemet er at miljøet tiltrekker seg sosiale tapere og pingler som ikke tør å være seg selv. Og da funker det ikke å være seg selv. Så oppskriften er omtrent slik:

 

1. Finn deg selv.

2. Gro baller.

3. Vær deg selv.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

"Vær deg selv" er det desidert beste tipset. Uansett og uten sidestykke. Problemet er at miljøet tiltrekker seg sosiale tapere og pingler som ikke tør å være seg selv. Og da funker det ikke å være seg selv. Så oppskriften er omtrent slik:

 

1. Finn deg selv.

2. Gro baller.

3. Vær deg selv.

"Vær ditt beste deg" er så utrolig mye bedre tips. "Vær deg selv" betyr ingenting, det er en frase som først betyr noe når man forstår det etterpå. Jeg er selvfølgelig meg selv nå, men å høre fra mor eller venninner som aldri hadde pult meg hjalp meg ikke å bli den jeg er nå. Det som hjalp var "Ta tak i deg selv, gjør deg selv så bra som mulig, vis value ved å ha value, press grensene dine, innse at selv om det er lettere å bli inne så betyr det ikke at det er bedre eller det du innerst inne vil, husk at jenter også er mennesker og at de også vil bli likt, husk at ingen er så opptatt av de dumme tingene du sier og gjør som du er og at folk flest er for opptatt med å tenke på sine egne feil til å vurdere dine, falsk selvtillit fungerer frem til du får ekte selvtillit (og hjelper deg på veien), ha det moro underveis og ikke heng deg opp i hver gang det går galt da du ikke kan la én jente bestemme verdien din".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sometimes when I reflect back on all the beer I drink I feel ashamed. Then I look into the glass and think about the workers in the brewery and all of their hopes and dreams. If I didn't drink this beer, they might be out of work and their dreams would be shattered. Then I say to myself, it is better that I drink this beer and let their dreams come true than be selfish and worry about my liver.

Lenke til kommentar

hallois folkens. hvis jeg nå har stått med kompiser mye av kvelden og det er seint, hvordan kan jeg da skape en pinlig stemning mellom ett target og en random fyr? er det "skal du pule han", elns? hva er det beste tegnet på at en person er for try hard synes folket? Så en annen observasjon jeg gjorde, og det var at bortimot hver dame var opptatt. nå satt det en hel haug med andre folk rundt riktignok, men jeg nekter å tro at det var såpass få afc's igjen der...

 

Edit:hvordan takler dere forresten at de forrige dere sjekket, står og ser på når du fortsetter videre? nå snakker vi selvsagt om crash'n burn situasjoner...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

 

Vittig at du skriver i tidligere reply at du synes det vi bedriver virker utrolig slitsomt men du nå gledelig deltar i diskusjonen og derfor mest sansynelig finner det hele interessant. :)

 

Ingenting galt i det, bare en interessant observasjon. akkurat som med all annen menneskelig oppførsel finner jeg det interessant.

Det er vel ikke noe motsetningsforhold mellom dette? Jeg kan godt synes noe er interesant uten å f.eks være enig. Jeg synes det er kjempespennende å lese om krigen og Hitler, det betyr ikke at jeg noen gang har støttet ham.

 

Jeg synes det er spennende å lese fordi det er spennende med andre menneskers meninger. Rett og slett.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

hallois folkens. hvis jeg nå har stått med kompiser mye av kvelden og det er seint, hvordan kan jeg da skape en pinlig stemning mellom ett target og en random fyr? er det "skal du pule han", elns? hva er det beste tegnet på at en person er for try hard synes folket? Så en annen observasjon jeg gjorde, og det var at bortimot hver dame var opptatt. nå satt det en hel haug med andre folk rundt riktignok, men jeg nekter å tro at det var såpass få afc's igjen der...

 

Edit:hvordan takler dere forresten at de forrige dere sjekket, står og ser på når du fortsetter videre? nå snakker vi selvsagt om crash'n burn situasjoner...

Hvorfor vil du skape pinlige situasjoner mellom to stykker som finner tonen? Å gå opp til noen og spørre "Skal dere pule?" virker riiimelig barneskole i mine øyne.

Lenke til kommentar

Å skape en pinlig stemning er jo dritlett. Bare å gå bort og si sånn "er dere kjærester eller?", da kommer target i 9 av 10 tilfeller å avvise at det er noe på gang mellom dem (med mindre det faktisk er det) og kleinheten er et faktum. Fieldtestet :p

Jeg skal til Oslo ens ærend for å si dette mens du er med jenten din.

Lenke til kommentar

Å skape en pinlig stemning er jo dritlett. Bare å gå bort og si sånn "er dere kjærester eller?", da kommer target i 9 av 10 tilfeller å avvise at det er noe på gang mellom dem (med mindre det faktisk er det) og kleinheten er et faktum. Fieldtestet :p

Jeg skal til Oslo ens ærend for å si dette mens du er med jenten din.

Det ville forsvåvidt ikke gjort så mye, blir kalt Paradise-paret, Farmen-paret osv. av alle sammen :p Men du er velkommen til Oslo :)

Lenke til kommentar

Å skape en pinlig stemning er jo dritlett. Bare å gå bort og si sånn "er dere kjærester eller?", da kommer target i 9 av 10 tilfeller å avvise at det er noe på gang mellom dem (med mindre det faktisk er det) og kleinheten er et faktum. Fieldtestet :p

 

Dette minner meg om første date med kjæresten. Vi hadde nettopp truffet hverandre for første gang etter å ha snakket sammen på nettet i flere år. Situasjonen var helt grei, praten gikk fint, helt til denne fylliken starver seg opp til oss (vi satt på en uteservering); "Er dere kjærester eller? Ikke det? Har dere klint masse enda da?". Vi ler godt av det begge to i etterkant, men der og da var det veldig pinlig. :p

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest 795kr

Jeg er en gutt som skal til USA 2. året på VGS, for å få mest mulig ut av året sosialt sett, hva burde jeg ha i bakholdet? Gjerne svar fra folk som selv har vært på utveksling.

Takk!

Lenke til kommentar

hallois folkens. hvis jeg nå har stått med kompiser mye av kvelden og det er seint, hvordan kan jeg da skape en pinlig stemning mellom ett target og en random fyr? er det "skal du pule han", elns? hva er det beste tegnet på at en person er for try hard synes folket? Så en annen observasjon jeg gjorde, og det var at bortimot hver dame var opptatt. nå satt det en hel haug med andre folk rundt riktignok, men jeg nekter å tro at det var såpass få afc's igjen der...

 

Edit:hvordan takler dere forresten at de forrige dere sjekket, står og ser på når du fortsetter videre? nå snakker vi selvsagt om crash'n burn situasjoner...

Hvorfor vil du skape pinlige situasjoner mellom to stykker som finner tonen?

 

 

hvis jeg f.eks har vært med kompiser den kvelden og det blir seint og som i dette tilfelle hvor de fleste roter og slikt. vil da gjerne ha noe ut av kvelden :thumbup: ...

Lenke til kommentar

hallois folkens. hvis jeg nå har stått med kompiser mye av kvelden og det er seint, hvordan kan jeg da skape en pinlig stemning mellom ett target og en random fyr? er det "skal du pule han", elns? hva er det beste tegnet på at en person er for try hard synes folket? Så en annen observasjon jeg gjorde, og det var at bortimot hver dame var opptatt. nå satt det en hel haug med andre folk rundt riktignok, men jeg nekter å tro at det var såpass få afc's igjen der...

 

Edit:hvordan takler dere forresten at de forrige dere sjekket, står og ser på når du fortsetter videre? nå snakker vi selvsagt om crash'n burn situasjoner...

Hvorfor vil du skape pinlige situasjoner mellom to stykker som finner tonen?

 

 

hvis jeg f.eks har vært med kompiser den kvelden og det blir seint og som i dette tilfelle hvor de fleste roter og slikt. vil da gjerne ha noe ut av kvelden :thumbup: ...

 

Herregud, det her er rimelig barneskole, ja. Tror du skal gå litt i deg selv og luke bort slike barnslige påfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...