Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke. Om du hadde lest "mesteparten" så hadde du sett at det handler ikke om vitenskap, men menneskelige interaksjoner og hvordan man forholder seg til dem på en intelligent og morsom måte. Dette får du fordeler av i alle sosiale situasjoner, inkludert en gutt/jente-situasjon. Finnes ikke en sjel i verden som ikke hadde hatt godt av å lære og forstå en del av prinsippene som man går igjennom her.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Joda, sikkert mange fine tips, og jeg har lest litt av det som står i denne tråden, men min erfaring er at man kan lese så mye man bare vil her i verden, men man må faktisk ut for å lære noe. Jeg valgte f.eks å jobbe frivillig i politikken, og for meg har det hjulpet meg mye mer enn all verdens lesing.

 

Og jeg tenker: hvorfor gjøre det så vanvittig komplisert? Jeg er glad for at jeg ihvertfall ikke fulgte alle disse rådene her, ellers hadde jeg nok bare blitt forvirra.

Lenke til kommentar

Joda, sikkert mange fine tips, og jeg har lest litt av det som står i denne tråden, men min erfaring er at man kan lese så mye man bare vil her i verden, men man må faktisk ut for å lære noe. Jeg valgte f.eks å jobbe frivillig i politikken, og for meg har det hjulpet meg mye mer enn all verdens lesing.

 

Et typisk svar fra en skeptiker som ikke har satt seg inn i dette. Noe som går igjen er at man må ut og utøve dette.

Lenke til kommentar

For all del, jeg har ikke sagt noe i mot tips og den slags, men det virker som det er mye prat og hvordan man skal gjøre ditt og datt til hver eneste lille detalj.

Det er fordi det i utgangspunktet er myntet på "nerder", og folk som har null clue fra før. For folk som liker å få det inn med teskje. 

 

Noen holder det å fortelle "vær deg sjæl".

 

 

For andre holder det å lese én selvhjelpsbok.

 

Andre igjen, må/vil ha det helt konkret og punktvis, og det får de av PU.

 

..sånn utover det er det vel mange som ser det som en ren hobby, og de fleste liker å bedrive hobbyen sin i et fellesskap/samfunn med likesinnede.

 

 

Lenke til kommentar

Vel, nå tok det også meg laaang tid å få meg en kjæreste, faktisk fikk jeg ikke noen kjæreste før året jeg var 22 år, så jeg har aldri vært noe flink på sjekking, faktisk er det noe av det mest kjedelige jeg visste. Jeg tenkte vel mest som så at hvis ingen vil ha meg som jeg er, så får det bare være, jeg har ikke noe ønske om å forandre meg på noen som helst måte for å få andre til å like meg.

Lenke til kommentar

Da passet ikke PU for deg, enkelt og greit. For deg passet nett-dating.

 

Det er ikke verre eller noe mer hokuspokus enn det, forskjellige veier til målet for forskjellige folk.

 

Det er ikke snakk om å forandre seg, men å fremstille seg selv på best mulig vis - akkurat som du gjorde på match.com(el. w/e)-profilen din.

 

 

Lenke til kommentar

Btw, yvonne, jeg forandret meg en del og fikk mange flere jenter på denne måten, og fant ut at jeg egentlig likte den nye versjonen av meg bedre. Jeg tror folk må innse at de egentlig er litt småkjedelig, og at det gjelder å bli litt mer interessant både for din egen del og for andres. Å si til seg selv "I stedet for WoW i dag, så skal jeg faktisk stå på ski sammen med venner" når man egentlig ikke er typen til det i det hele tatt vil nok neppe resultere i at man føler seg verre når dagen er over. Man tenker nok heller at man var litt grodd fast i gamle vaner og burde bryte løs og bli så interessant som mulig og få det mest interessante livet man klarer.

 

Ikke at jeg gjør det, du ser jo hvor mange innlegg jeg har her inne. Men jeg klarer meg, og det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Gjest Stian!

Kor i Oslo er det dere driver og sjekker? Finner liksom ikkje på noko bedre enn skolen eg, men null jenter på mitt trinn eg liker noko særleg. Nokon søte på VG2, men føler dei er for gamle for meg, dessuten vanskelig å bli kjent med de... Har lyst på ein å dele livet med, i en alder av 17 :p Sliter veldig med å komme over ei eg likte, men som eg dreit meg ut med. One-iti man kaller det? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest logistikkproblem

Logistikk som i:

 

Hvem er hun med

Hvor skal hun i kveld

Har hun jobb/etc dagen etterpå

Hvor bor hun?

Hvor er nærmeste closelocation

 

Altså, små uforutsette ting som kan fucke opp en evt pull.

 

Så denne logistikken må "fikses". Altså finne ut av småting som hvor hun skal og hvem hun er med, slik at jeg får inkludert meg selv, eller får hun til å ekskludere hennes videre planer og bli med meg i stedet...

 

Hvis hun feks er ute med en venninde. De hadde ingen planer om nach. Men buying tempen er høy, og de er good to go. Da tekster jeg en wing og får han på samme venue. Lar han ta seg av obstacle og puller de hjem til meg/wing for nach.

Da har jeg fikset logistikken for kvelden...

 

 

ett problem, bor hjemme(veldig dårlig logistikk). Hvordan få dama inn på toalettet? evt, når vet man at hun er hypp på å dra meg med til hun?

Lenke til kommentar

Når jeg leser her så blir jeg nesten imponert hvordan folk gjør sjekking til en vitenskap. Veldig glad jeg slapp å gjøre det så komplisert og slipper å forholde meg til slikt lenger.

 

Så du er egentlig her bare for å skryte litt over at du har fått deg kjæreste på vanlig vis?

Lenke til kommentar

Når jeg leser her så blir jeg nesten imponert hvordan folk gjør sjekking til en vitenskap. Veldig glad jeg slapp å gjøre det så komplisert og slipper å forholde meg til slikt lenger.

 

Så du er egentlig her bare for å skryte litt over at du har fått deg kjæreste på vanlig vis?

 

Eh, nei. Det var min generelle betraktning, det må gå an å si sin mening uten at du skal bli sur. Hva er vanlig og ikke egentlig? Jeg fant kjæresten min på nettet, og vel, det er ikke alltid like stuerent, så vanlig? Tja, jeg klarte ikke å finne meg kjæreste på "vanlig vis", så jeg føler ihvertfall ikke for å skryte. Det var vel mer enn innskytelse av hvordan jeg betrakter deres framgangsmåte.

Lenke til kommentar

Når jeg leser her så blir jeg nesten imponert hvordan folk gjør sjekking til en vitenskap.

Noen folk finner det utrolig facinerende å studere den sosiale dynamikken mellom innsekter, dyr eller whatever... Vi gjør det mellom mennesker. Whatever floats your boat :).

 

Jeg synes også det er fascinerende, men allikevel føles det veldig komplisert det dere holder på med her. Og som jeg leste et sted, om hvordan man f.eks skal snakke nedlatende til en kvinne, for da blir hun mer interessert. Da tenkte jeg for meg selv at det er mye mulig det funker for noen, men hadde noen gjort det mot meg, så tror jeg jaggu meg jeg hadde klappa til fyren. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg synes også det er fascinerende, men allikevel føles det veldig komplisert det dere holder på med her. Og som jeg leste et sted, om hvordan man f.eks skal snakke nedlatende til en kvinne, for da blir hun mer interessert. Da tenkte jeg for meg selv at det er mye mulig det funker for noen, men hadde noen gjort det mot meg, så tror jeg jaggu meg jeg hadde klappa til fyren. :whistle:

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_vitenskapelige_metode (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...