Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Edit: en annen ting jeg er fornøgd med, er at jeg ikke ble påvirket i det hele tatt når en fyr helt random (vet så vidt hvem han er) kom bort til meg å faktisk tok kvelertak på meg. Litt skummelt når han står klar til å slå meg med andre neven.. Han er 4 år eldre, så litt vanskelig å gjøre så mye med, men dette gikk altså ikke inn på meg engang, jeg vet han har det vanskelig med dama og sånn, men makan...

Merkelig det der. En gang presterte jeg å denge til dama til en helt tilfeldig person, en følge av voldsom gestikulering fra min side (selvsagt ikke noe overlegg). Typen ble jo fly forbanna på meg og jeg fikk en litt ubehagelig bakgrunnsstøy i hodet mitt. Merkelig nok var dette en av de beste kveldene jeg har hatt på lenge og jeg var totalt ustoppelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen ass. jeg er så lei av å ikke tørre å ha øyekontakt med noen på gata engang. Hvor har du lært alt dette? Jeg gidder ikke å kjøpe noe bøker eller no, er ikke så glad i å lese. Trenger å komme meg ut mer tror jeg. Bor du i oslo? Må legge meg så jeg får ikke lest svaret før i morgen. Ps, jeg har lest the game og prøvde noen av triksene et par ganger men jeg ble så flau og gav meg.

Noen ganger så kan det være nok med (et selvsikkert smil når du "later" som du skal gå forbi ei jente og bare sier):

"Hei hvordan går det?" :)

Og da vil de få ett positivt inntrykk av deg, og føle seg trygge (siden dem tror du skal ett sted)

Dem vil kanskje svare noe som "Det går fint, hva med deg"

HER stopper du opp og viser kanskje litt bodylanguage at du fremdeles "kanskje" :p skal ett annet sted og det som funker aller best muligens er så simpelt som "Går alltid bra med meg, -> Hva driver dere med?" Og du får svar og er IN.

Eller "Jeg har det kjempefint, men må stikke, (se på klokka), eller har visst 5 minutter, Hva skjer/driver dere med?"

Og det aller, ALLER beste med dette er at får du ikke spørsmålet tilbake etter at du har sagt: "Hey how`ya doin" (og meningen er at chicksa spør "Hva med deg da?" Er at du bare går videre og tar neste set! ;)Husk: If u just say "Hi".. You win.

Simpelt! ;)

edit: Er mest hensikten at dette foregår på utested, folk som henger ute på utested, Eller lignende (Som bare står og henger xD) Veldig bra om det er 2 jenter og ikke en. Da blir det mindre tense og du har en bedre sjans vil jeg tro.

Happy Gaming Guys!

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

(...)

Eller "Jeg har det kjempefint, men må stikke, (se på klokka), eller har visst 5 minutter, Hva skjer/driver dere med?"

Nå skal jeg komme inn med mine limited beliefs; Dersom en random person hadde hatt en slik samtale med meg:

Random: Hei, hvordan går det?

Meg: Bra, med deg?

Random: Kjempefint, men jeg må stikke.

Jeg hadde tenkt "wierdo?" fordi du stiller verdens mest ikke-givende spørsmål (deler tronen med "hva skjer?") for så å fortelle at du må stikke. Skal du bruke False time-greia så prøv å implementer det i en naturlig sammenheng. Ikke bare kast det ut fra ingenmanns-land.

Random: Hei, hvordan går det?

Meg: Bra, med deg?

Random: Kjempefint, du virker som en søt jente men jeg må desverre stikke.

Ved å legge inn "du virker som en søt jente" så gir du et grunnlag for samtalen, hvorfor du stakk bort å sa hei i det hele tatt. At du må stikke kommer fortsatt litt ut av det blå, men det er mer naturlig fordi selve åpningen er begrunnet og fordi du helst ville ha fortsatt samtalen.

For når du da kommer med "oi, jeg har vist 5 minutter likevel." så vil hvem som helst skjønner at det kun er en løgn for å få seg selv til å virke opptatt. Dersom man ikke legger igjen grunnlaget for samtalen.

"hei, går det bra? jeg må gå! oi, kan bli 5 minutter" (ikke sammenheng)

vs

"Hei, går det bra? Du virker søt, men jeg må gå... eller, kan drøye den 5min dersom du virkelig er så søt!" (Sammenheng)

Håper du ser forskjellen, eventuelt retter meg om jeg tolker posten din helt feil.

Og det aller, ALLER beste med dette er at får du ikke spørsmålet tilbake etter at du har sagt: "Hey how`ya doin" (og meningen er at chicksa spør "Hva med deg da?" Er at du bare går videre og tar neste set! ;)Husk: If u just say "Hi".. You win.

Her lurer jeg også litt på hensikten. Du åpner et set, spør hvordan det går og stikker? Hva er i så fall poenget med å åpne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Morten H. Hake, som er en av gutta på nettsiden, var en del av Project Oslo og hadde i felt pisset ganske syrlig og lenge på de to siste som disser ham. Bare for å skyte inn noe fornuftig i tråden.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har veldig lyst til å bestille meg dette akkurat nå.

Noen som tror dette bare er bullshit eller? Sliter litt med selvtillit, så hvis det faktisk funker hadde det vært gull.

Min erfaring er at sånne ting kan være effektivt hvis du bruker det som støtte i tillegg til andre ting, som f eks forandre dårlige tankemønstre, utfordre deg selv og pushe grensene litt etter litt.

Hvis du derimot tror du vil bli "ferdig fikset" og på magisk vis få bukt med alle problemene dine bare du hører nok på den der tror jeg heller du har like mye utbytte av å dra pengene ned i dass :p

Hvis du er interessert i "alternative" veier kan du tygge litt på følgende - følelsen av dårlig selvtillit har bare så mye makt som du gir den, og den kan kun vokse i det øyeblikket du griper tak i den og investerer i den i form av fokus og mental energi.

Dette er basert på en meditasjonsøvelse jeg lærte for altfor mange år siden, som simpelthen går ut på å la tankene flyte forbi uten å gi de oppmerksomhet. Det krever litt trening, da den instinktive reaksjonen vår er å mentalt sett gripe tak i tankene, gi de oppmerksomhet og forsøke å klassifisere og bedømme de, noe som igjen betyr at du gir de næring og styrker de.

En annen vei rundt dette er å fokusere på noe utenfor deg selv. Min erfaring er at selvtilliten synker fordi den indre dialogen sparker igang og du begynner å trekke deg selv ned i søla, noe som ofte fører til at fokuset svinger inn i hodet ditt og gir de negative tankene ekstra styrke.

For å ta noe jeg er sikker på at de fleste har opplevd - har du noen gang vært så oppslukt av en bok/film/hvasomhelst at folk nærmest har vært nødt til å slå til deg for å få en reaksjon? Hvis ja - kan du noen gang huske å ha hatt en negativ indre dialog gående når du har vært i den tilstanden? Svaret er mest sannsynlig nei, fordi du har hatt fokuset ditt helt andre steder.

Så hvis du er nervøs for å snakke med folk, få fokuset ditt over på dem istedenfor deg. Det kverker mye av de vanlige tankene som dukker opp og spenner bein for deg, og noen fine sideeffekter er blant annet at du virker hakket mer engasjert og blir en bedre lytter. Hvis du overdriver blir du også et fint eksemplar på en tulling, så å sitte helt på stolkanten med store øyne og vente på neste gullkorn kan bli litt vel mye. Som med så mange andre ting i dette feltet - øvelse gjør mester.

Uansett, lykke til :)

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Ut i dag, Raven?

Var ute ja.

En av de særere kvelden jeg har hatt på en stund, der det toppet seg idet jeg sto og skulle pisse, og ei småsnasen brunette kom ut fra dassen bak meg og begynte å klå meg på ræva. Måtte såklart gjengjelde tjenesten etter å ha tømt tanken og rulla inn, og hun hadde ganske fine og fast rumpe...

Ikke fikk hun den tørketingesten til å virke heller, så jeg dissa henne hemningsløst og tok hendene hennes for å lære henne teken. God compliance og jeg kunne muligens ha dratt den videre, men jeg hadde ikke lyst og har nedlagt forbud mot å gjøre ting jeg ikke har lyst til :p

Lenke til kommentar

Det at han var i Project Oslo kan vel neppe brukes positivt? Forøvrig ville jeg ikke tatt i noe som helst Morten/Icon har med noe som helst å gjøre, og forøvrig ikke noe SpeedUp Life har vært bort i.

Ikke fikk hun den tørketingesten til å virke heller, så jeg dissa henne hemningsløst og tok hendene hennes for å lære henne teken. God compliance og jeg kunne muligens ha dratt den videre, men jeg hadde ikke lyst og har nedlagt forbud mot å gjøre ting jeg ikke har lyst til :p

...

Det minner meg på gutter som finner på unnskyldninger for ikke å close.

"Men hun bor jo to etasjer under meg, det ville vært kleint"

"Vi går på samme skole, så jeg kan ikke"

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar

Blæh. SpeedUp Life er en eneste stor salgsbedrift, som ikke er spesielt flinke på salg.

Jeg husker fra foredraget når Icon skrøt over hvor flinke de var til å nå målene sine, og hvor bra visionsboards er. Han sa han hadde skaffet seg nesten alt som var på det. Eksempel: Tur i playboy mansion. Det han hadde fått til? Snakket med en fyr som sa at hvis Icon kom til USA kun han kanskje ta han med. Solid close! Eller tre deilige modelldamer. Han møtte en fyr fra Estland eller whatever som sa han kjente de, og at de kunne hookes opp der. Solid? Etc. Etc.

Folk som sier de har masse resultater, som ikke har det er jævlig stusslig. En annen fyr gikk fra å være megaintrovert, og etter tre måneder i SUL klarte han til og med å holde et foredrag på 3 minutter! Fy faen for en fremgang for 60000. Helt sykt bra! Jeg kjenner også flere som vurderte å flytte inn (enn i PJ Køben og to i det nye, hvor nå enn det skulle være) som begge ble veldig mistenksomme etterhvert. Også en fyr jeg ikke vil si at jeg kjenner, men har snakket med mye over Skype som bodde i PJ Oslo som ikke ville anbefale det i det hele tatt. Av de seks som bodde der er det vel fortsatt kun Icon som har noe som helst med de å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lov til å snakke om det lukkede PUA-forumet her til lands, men akkurat dette med at mange firmaer og PUA-er ikke holder mål er et tema som har blitt tatt opp flere ganger. Det er mange som ikke lever det livet de vil ha oss til å tro at de gjør, så det beste er å være noenlunde kritisk til alt og alle. Icon har hypa opp det produktet sitt sykt lenge nå, og jeg vet ikke hvor bra det er... men en kompis av meg har fått gratis coaching av ham, og jeg vet at fyren har holdt sitt ord hittil. Han er kanskje ikke den beste der ute, men han kan hjelpe når det gjelder en god del ting. Det har virket sånn fram til nå, i alle fall. Personlig så vurderer jeg snart å ta en bootcamp, og da velger jeg enten Gode Vibber eller knektene. Dette er fordi jeg har et godt inntrykk av dem.Poenget er: vær kritiske.

Selv skal jeg være ærlig og si at jeg ikke har mye erfaring i field, da jeg har lagt veldig mye vekt på inner game. Jeg har mange limited beliefs som jeg må jobbe med, og er fremdeles et godt stykke unna målene mine... men jeg jobber med det, og jeg holder som regel kjeft når det er ting jeg ikke forstår eller vet noe om. Min oppfatning er at en kan snakke om det som en vet at funker, men ikke gi råd om ting en ikke har testet ut. Hvis det som Chasseur sier er sant, så mister jeg all respekt for Icon. Det der er langt unna streken, å lyve på seg erfaring og kreve penger. Det er på grensen til svindel, hvis det allerede ikke er det.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Selv skal jeg være ærlig og si at jeg ikke har mye erfaring i field, da jeg har lagt veldig mye vekt på inner game. Jeg har mange limited beliefs som jeg må jobbe med, og er fremdeles et godt stykke unna målene mine... men jeg jobber med det, og jeg holder som regel kjeft når det er ting jeg ikke forstår eller vet noe om. Min oppfatning er at en kan snakke om det som en vet at funker, men ikke gi råd om ting en ikke har testet ut. Hvis det som Chasseur sier er sant, så mister jeg all respekt for Icon. Det der er langt unna streken, å lyve på seg erfaring og kreve penger. Det er på grensen til svindel, hvis det allerede ikke er det.

Jeg sier ikke at han lyver. Han lider bare av en vanlig sykdom (som jeg selv har hatt, kanskje har jeg den fortsatt, det vet jeg ikke) om at man tolker alt mye bedre at det egentlig er. Perception is reality er et bra mindset på noen måter, men det fucker deg opp. Jeg trudde jeg var konge PUA når jeg pulte to nye på nesten ett år, fordi jeg hadde gode(HÆHÆ) unnskyldninger. BULLSHIT. Det er kun en ting som sier noe om ferdighetene til deg som "sjekkeartist". Hvor mange damer du puler delt på antall dager ute.

<KJ ALERT>

At du ikke har gått ut fordi du har innergame issues er bare en unnskyldning. Du får ikke bedre innergame av å sitte inne. Du må ut og få positiv feedback.

Ekstern validering = bedre inner game. </KJ ALERT>

Og forsåvidt, i dag var det min tur til å feige ut. Utenfor døren til jenta, og jeg tenker "jeg jobber med hun, det blir kleint". Hun ville, jeg ville. Jeg var feig.

EDIT: Gratis coachingen til Icon hadde jeg i en time. Det har ikke gitt meg en eneste !close.

EDIT: Ja, jeg liker ikke Icon. Det kan ha noe med at han spammet meg ned på facebook. Det kan ha noe med at jeg synes det er tvilsomt med folk som virker som de er pr0 - som etter egen erfaring ikke er det. Det er lite troverdig å skulle arrangere bootcamps og være avhengig av å amogge alle rundt deg. Eller å måtte la andre bygge BT for så å prøve å ta settet ved å si at du er "sjekke coachen hans" (Selvopplevd, uten å ha vært med bootcampen til en aktuelle) eller å lyve på seg over 400 !closes på to år. Selv TVA har begynt å bli bærsj, fordi han er på vei opp kommærs stigen.

Min liste over folk jeg har observert med "bra" game. Som i folk jeg liker og drar damer med det samme. Wh1te. Wh1te er faktisk den eneste jeg har møtt som har klart å backe opp et bilde av tight game, selv om jeg ikke husker så mye av det han gjorde. Men når jeg spurte damen han sjekket opp og hun svarte at hun digget han, er det bedre enn 1, 2, 3, 4 og 5 har fått til. Jeg liker foresten å være full : )

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at han lyver. Han lider bare av en vanlig sykdom (som jeg selv har hatt, kanskje har jeg den fortsatt, det vet jeg ikke) om at man tolker alt mye bedre at det egentlig er. Perception is reality er et bra mindset på noen måter, men det fucker deg opp. Jeg trudde jeg var konge PUA når jeg pulte to nye på nesten ett år, fordi jeg hadde gode(HÆHÆ) unnskyldninger. BULLSHIT. Det er kun en ting som sier noe om ferdighetene til deg som "sjekkeartist". Hvor mange damer du puler delt på antall dager ute.

<KJ ALERT>

At du ikke har gått ut fordi du har innergame issues er bare en unnskyldning. Du får ikke bedre innergame av å sitte inne. Du må ut og få positiv feedback.

Ekstern validering = bedre inner game. </KJ ALERT>

Og forsåvidt, i dag var det min tur til å feige ut. Utenfor døren til jenta, og jeg tenker "jeg jobber med hun, det blir kleint". Hun ville, jeg ville. Jeg var feig.

EDIT: Gratis coachingen til Icon hadde jeg i en time. Det har ikke gitt meg en eneste !close.

EDIT: Ja, jeg liker ikke Icon. Det kan ha noe med at han spammet meg ned på facebook. Det kan ha noe med at jeg synes det er tvilsomt med folk som virker som de er pr0 - som etter egen erfaring ikke er det. Det er lite troverdig å skulle arrangere bootcamps og være avhengig av å amogge alle rundt deg. Eller å måtte la andre bygge BT for så å prøve å ta settet ved å si at du er "sjekke coachen hans" (Selvopplevd, uten å ha vært med bootcampen til en aktuelle) eller å lyve på seg over 400 !closes på to år. Selv TVA har begynt å bli bærsj, fordi han er på vei opp kommærs stigen.

Min liste over folk jeg har observert med "bra" game. Som i folk jeg liker og drar damer med det samme. Wh1te. Wh1te er faktisk den eneste jeg har møtt som har klart å backe opp et bilde av tight game, selv om jeg ikke husker så mye av det han gjorde. Men når jeg spurte damen han sjekket opp og hun svarte at hun digget han, er det bedre enn 1, 2, 3, 4 og 5 har fått til. Jeg liker foresten å være full : )

Gah dette ble mye tull fra din side tror jeg. Om du tror noen bare skal gi deg en nøkkel, som gjør deg flink med jenter og "PU" så lever du i din egen lille drømmeverden. Både Icon og TVA er gode på det de driver med, komersielt sett har jeg aldri sett de, så den delen kan jeg ikke dømme så mye ut ifra. Men du burde passe litt på all den kritikken du kommer med, for dette er folk som vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen som har godt av å prioritere teori framfor å gå ut. Selvom du ikke har lest noe så vil det være mer givende å kjøre freestyle crash n burn enn å sitte inne fredag - lørdag kveld fordi du enda ikke er ferdig med dette materialet, eller ditt inner game ikke er heelt på topp.

Du vil neppe lese deg til inner game. Du kan lese deg til ulike beliefs og mindsets som vil hjelpe deg på veien men det er først når du går ut å er så geuin som du er med dine nærmeste venner å får god respons for det at din indre selvtillit tar av. Enhver person som har hodet fullt av teori og kan skrive kommentarer på felrapporter å sitte foran pcn å diskutere i timesvis men som ikke regelmessig forventer å få med seg ei pen jente hjem fra byen er og blir en afc.

Lenke til kommentar

Du sier en del bra ting, men det jeg sier om at jeg må jobbe med inner game er fordi jeg har vært ute i field og hatt et par ubehagelige opplevelser og realiseringer. For et par uker kom jeg til et punkt da jeg nesten ga opp PU, og måtte finne roten til mine problemer. Det med referanseerfaringer er ofte ikke sant, fordi en kan oppleve nedslag på nedslag. Hvor skal en hente referanserfaringer og vilje fra da?

Jeg er på vei tilbake til field, men jeg har gått tilbake til basics med nye mindsett... da de gamle bare skada meg. Kanskje jeg KJer mer enn nødvendig, men det skal jeg fikse på. Jeg har alltid foretrukket field framfor PC-shit, men noen ganger er ikke omstendighetene slik en vil at de skal være (jeg får ikke gjort mye mer enn daygame atm, er helt tømt for penger pga russebil og russefeiring). Takk for at dere sier ifra, skader aldri å bli bitchslappa litt :) (null sarkasme). Merker at jeg blir mer AFC for hver dag jeg ikke er i field, så jeg må virkelig komme meg ut... nok med min 2-ukers pause. *går og skjeller ut seg selv*

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...