Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hva med å fortelle hun nå på facebook-chatten "Du, møt meg på * i morgen. Jeg skal fortelle deg noe!" også fortelle hun face2face "vi skal på *blablalba* på fredag med *venner*!" ?

 

Antakeligvis spør hun nå "hva da?" men da svarer du "Du klarer å vente til i morgen!" så blir hu liggende å tenke på deg i hele natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På ingen måte, men jeg vil ikke gjøre noe big deal out of it. Som at det er naturlig for meg å ta med jentevenner på ting. Skjønner?

Jeg skjønner det første, jeg ville bare være litt vannskelig. :) Det andre derimot...

 

...Hvorvidt du inviter jenta per teks eller face2face vil ikke avgjøre om det oppfattes som at du er naturlig god rundt jenter. Det går på selve utstrålingen din. Mitt forslag skapte litt mytiskk og får hun til å tenke på deg, det viser verken eller at du finner det naturlig og invitere jenter på dates.

 

Men hvis du føler at det ikke er en tilnærming sm passer deg, du ønsker noe mer casual, så ville jeg nok droppet det og heller spurt på en mer casual måte.

 

Hvis du er redd for at jenta skal flake så spør du face2face, hvis ikke så gjø du det som faller deg naturlig, for hey, det er naturlig for deg invitere jenter med på dates.

 

EDIT: Hvis vi skal finne opp mulige resultater av samtalen:

 

"Møt meg på skolen i morgen, jeg skal fortelle deg noe."

"Hva da?"

"Det kan vente til i morgen."

"Nei si det nå!"

"Vi prates!"

*neste dag*

"Så, fnis, hva var det du skulle si?"

"Jeg og noen venner skal på konsert på fredag, du er invitert!."

"Var det det du skulle si?"

*mulige 3 forslag*

 

#1 fortsette mystikken.

"Vi sier det vi..."

 

#2 skape spenning.

*Se hun dypt i øynene og smile lurt i noen sekunder*

"Så du er med?"

 

#3 bryte spenningen

"Du er så søt når du er skuffet!" :)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
På ingen måte, men jeg vil ikke gjøre noe big deal out of it. Som at det er naturlig for meg å ta med jentevenner på ting. Skjønner?

Jeg skjønner det første, jeg ville bare være litt vannskelig. :) Det andre derimot...

 

...Hvorvidt du inviter jenta per teks eller face2face vil ikke avgjøre om det oppfattes som at du er naturlig god rundt jenter. Det går på selve utstrålingen din. Mitt forslag skapte litt mytiskk og får hun til å tenke på deg, det viser verken eller at du finner det naturlig og invitere jenter på dates.

 

Eller hun svarer bare ok og tenker ikke noe mer ekstra over det ;)

Lenke til kommentar
faaaakk, hadde ikke nubbkjangs til å få prata med target i dag. gidder liksom ikke ta det i plenum og vi hadde ikke noen som helst form for friminutt osv. i tillegg stakk hun litt tidligere så det gikk egentlig jævlig dårlig. får spørre over face da selv om det egentlig ikke var planen. :<

Hvis man skal fremstå som casual så forstår jeg ikke problemet med å ta det over face. Jeg kunne invitert en kompis eller en venninne over facebook, og jenten man liker skal ikke få spesialbehandling.

Lenke til kommentar
Seff, men man får ikke plukket opp noen ubevisste signaler via tekst :] Det er jo derfor jeg liker å gjøre ting face-to-face, da får man liksom the cold hard truth i form av ubevisste reaksjoner osv.

+1

 

Det beste er så klart å snakke med jenta f2f, både pga ubevisste signaler og du kan tilpasse deg hennes rytme. På face kan du være helt "WOOOO!" i meldinger, men hun kan for all del være trist på grunn av at kjæledyret hennes døde for eksempel (ekstremt eksempel, men det gir et bilde av hva jeg mener).

 

På toppen av det hele liker jeg ikke MSN, Facebook og slike sosiale verktøy. Hvorfor skal jeg sitte på PC og snakke med en person jeg kan møte når som helst? Kall meg gammeldags, men jeg bruker MSN og face kun med personer jeg ikke kan møte i hverdagen med mindre det er noen skole/jobb-greier på gang. Jeg puler jo ikke PCen til syvende og sist...

Lenke til kommentar
Seff, men man får ikke plukket opp noen ubevisste signaler via tekst :]

 

Tvert imot. Folk sender gjerne ut signaler via tekst også, gjennom setningsoppbygning og ordvalg. Det er riktignok litt mer loddent å lese enn kroppsspråk, men etter min erfaring kan man fint få en følelse for sinnstemningen til den andre personen kun gjennom å lese hva vedkommende skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...