Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen ass, jeg har en jente i klassen som gjør meg helt fullstendig gal! Har aldri noen sinne falt sånn for en jente før. Jeg vet hun liker meg også.

(...)

 

For å sitere Mythbusters - there's your problem.

 

Jeg setter en tier på at det er en liten gnom ett eller annet sted i hodet ditt som hopper opp og ned og skriker "Du har falt for henne og kompisene dine sier hun liker deg også. Derfor må du for ALL DEL ikke fucke opp dette, for det kan jo hende at du aldri kommer til å føle noe sånt igjen!".

Med andre ord - hjernen din spenner bein for deg fordi du, antagelig ubevisst, tror hun er "bedre" og derfor dypt nede i sjelens mørkeste avkroker er redd for at det skal gå til helvete og at du aldri kommer til å treffe ei sånn jente igjen.

 

Gunwitch beskrev en ganske brukbar metode for sånt i "Way of Gun" - plasser et mentalt bilde av bestevenninna di over drømmedama og fokuser på å snakke til henne på samme måte. Siden hjernen har vanskelig for å skille fantasi fra virkelighet er dette en brukbar måte å lure seg selv på, slik at man kommer over den første kneika og kanskje finner ut at hey, dette går jo strålende.

Lenke til kommentar

Uffda kvelden ble villere og bedre en jeg skulle trodd.

 

Begynte med fors hjemme til meg med et par kompiser og god nordtrøndersk hjemmelaget ildvann av beste sort.

så bar det på byen i trondheim hvor jeg hadde to damer som er keene på meg, men også av den grunn sur på meg fordi jeg har sagt jeg ikke er ute etter forhold med. tiltross for disse så klarer jeg å finne meg ei HB8.5 som bare kom ganske naturelt fordi jeg hadde en meget god state og flow igår.

når utestedet stengte dro jeg, HB og 2 kompiser av meg på kebabsjappa, hvor jeg la frem min tradisjonelle "jeg er på fylla og vil gjerne fortelle om hvordan innstilling jeg syns folk skal ha, slik at det ikke skal bli kjedelig å sitte på bussen" preken (lang historie)

for å så skulle dra på nachs, men sjåføren kunne bare ha med 3 stykker, så vi tok taxi, halveis dit så før jeg høre at det var ferdig der, så vi dro like så godt hjem til meg som var like i nærheten.

etter å ha vært hjemme til meg i 20min så kommer jeg med den fine ideen om at en åre tur hadde gjort seg nå(vi var i trondheim), så jeg ringer opp kompisen min som aldri drikker men elsker å kjøre for å få han med, som han så klart ble.

et par timer senere var jeg og HB og to venner i åre i fortsatt ganske lystent humør, dro på snus og alt det rareste vi kunne finne shopping.

Turen hjem igjen var vell heller trøtt, men nå er jeg her, å tenker på å ta natt.

Tror forresten jeg skal satse på å bli bedre kjent med hu jenta her, makan til herlig personlighet!

Lenke til kommentar

Skal om noen dager på yrkesmesse, det har med min skole og gjøre. Det vil sannsynligvis være veldig mange jenter fra distriktet på min alder (VGS).

 

Noen som har forslag til evt. daygame? Dette har jeg veldig lite erfaring med.

 

Det jeg har sett for meg er at jeg samler mest mulig social connections, siden det er mennesker fra distriktet, samtidig som jeg samler med meg en god del telefonnummer.

 

Åre er en plass i sverige, 3 timer og kjøre eller noe lignende, var russetreff der i helgen, det som gidde meg ideen på at vi skulle dit.

Åre er fint. Hemsedal er rimelig fint det også nå om dagene,det har kommet en haug busser med elever fra universitetet i Bergen.

Lenke til kommentar

Lillestrøm-messa på onsdag? Skal dit selv, men kommer ikke til å daygame der. Har noen andre planer for messa, både PUA-messig og ellers.

 

Det jeg anbefaler er å skape rapport med folk, bli kjent med dem og la dem se at du er en kul fyr. Så kan du også ta noen telefonnumre, hvis du finner interessante personer. Husk å lag planer om at dere kan finne på noe senere, og så lar du føre deg til målene dine. Messa er bra for connections, men jeg tror de fleste vil være opptatte med andre ting. Du får se hvordan det går, og lykke til.

Lenke til kommentar
Faen ass, jeg har en jente i klassen som gjør meg helt fullstendig gal! Har aldri noen sinne falt sånn for en jente før. Jeg vet hun liker meg også.

(...)

 

For å sitere Mythbusters - there's your problem.

 

Jeg setter en tier på at det er en liten gnom ett eller annet sted i hodet ditt som hopper opp og ned og skriker "Du har falt for henne og kompisene dine sier hun liker deg også. Derfor må du for ALL DEL ikke fucke opp dette, for det kan jo hende at du aldri kommer til å føle noe sånt igjen!".

Med andre ord - hjernen din spenner bein for deg fordi du, antagelig ubevisst, tror hun er "bedre" og derfor dypt nede i sjelens mørkeste avkroker er redd for at det skal gå til helvete og at du aldri kommer til å treffe ei sånn jente igjen.

 

Gunwitch beskrev en ganske brukbar metode for sånt i "Way of Gun" - plasser et mentalt bilde av bestevenninna di over drømmedama og fokuser på å snakke til henne på samme måte. Siden hjernen har vanskelig for å skille fantasi fra virkelighet er dette en brukbar måte å lure seg selv på, slik at man kommer over den første kneika og kanskje finner ut at hey, dette går jo strålende.

 

Jeg hadde samme problem som deg før, men nå har jeg det ikke lenger av en eller annen grunn. Jeg husker faktiskt ganske godt hvordan jeg ble kvitt dette problemet også. Jeg falt for ei jente i fjor, og bestemte meg for å ikke fucke opp ting som jeg hadde blitt så flink på gjennom årene. Jeg mannet meg opp til å introdusere meg selv, og snakket til henne som om hun var en jeg hadde kjent lenge. Det funket som faen, og vi holdt på, men skjedde ikke så mye etter det. Tankegangen jeg brukte da jeg introduserte meg var det at hun sansynligvis også var ganske nervøs, og at hun ikke var noe spesiell selv om hun var jente. Chosen_One nevnte jo det i førstepost også.

 

Jeg pleier alltid å gjøre noe lignende når jeg møter nye mennesker, late som jeg kjenner dem fra før. Gudd shitt. Men problemet her er ikke å få introdusert meg, eller bli kjent med henne altså. Vi kjenner hverandre egentlig ganske godt. Ofte vi sitter sammen på skolen, er sammen i friminuttene eller slår følge hjem fra jobb (begge jobber i byen). Irriterer meg bare så sykt at jeg ikke klarer å snakke med henne som jeg gjør med andre jenter. (som btw går bra! Har lært veldig mye av dere i denne tråden :)) Det værste er at jeg er fullstendig klar over at hun ikke er mer enn en vanlig jente, at det vil komme flere som henne, og at det ABSOLUTT er bedre å fucke opp enn å ikke prøve i det hele tatt, og alt det der. Men jeg skal følge rådet dit Raven, og ta å sette en bestevenninne-lapp på henne. Godt mulig det hjelper :fun:

 

Jeg har fått inntrykk av at "Way of Gun" er en bra bok btw. Er den verdt å pløye gjennom eller?

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg turte å være meg selv i omgivelser der jeg føler meg usikker. Merker på meg selv at jeg blir veldig grå når jeg er i omgivelser der jeg ikke føler meg helt sikker. Tenker ikke på fest, da det som oftest løser seg med nok alko i kroppen, men mer til hverdags. Skulle ønske jeg kunne snakke naturlig til venner av venner, og andre jeg ikke kjenner godt.

 

Noen tips til hvordan jeg kan bli litt mer tilpass under sånne hverdagssituasjoner?

Lenke til kommentar
Samebob: Vi får prøve å herje byen sammen en gang. Ettersom du drikker god nortrøndervann så trekker jeg konklusjonen om at du også er nord-trønder. Stemmer dette?

nei er ikke det, men har gått skole der i et år så har mange venner der og har vell adoptert litt av "kulturen" derifra :) forresten utrolig mange nord-trøndere som flytter til sør-trønderlag.

 

Skulle ønske jeg turte å være meg selv i omgivelser der jeg føler meg usikker. Merker på meg selv at jeg blir veldig grå når jeg er i omgivelser der jeg ikke føler meg helt sikker. Tenker ikke på fest, da det som oftest løser seg med nok alko i kroppen, men mer til hverdags. Skulle ønske jeg kunne snakke naturlig til venner av venner, og andre jeg ikke kjenner godt.

 

Noen tips til hvordan jeg kan bli litt mer tilpass under sånne hverdagssituasjoner?

Sørg for å få deg selv i mange flere situtationer der du føler deg utilpass.

å når du først er i en sånn situation så press deg selv til litt mer en det du føler er komfortabelt, thats how you progress.

Endret av samebob
Lenke til kommentar

Creating the moment:

 

En ting jeg har reflektert mye på i det siste, er det å skape øyeblikkene der seksuell spenning gjør luften elektrisk.

Tenk på hollywoodfilmer der du sitter på kne i sofaen og bare venter på kysset (kanskje det bare er meg? :p ), og hvorfor ikke sette slikt i praksis?

 

Hva mener du?

 

Jo, det jeg mener er når man går fra en vanlig generisk interaksjon over til noe mer seksuelt, så er det å skape øyeblikket kanskje den viktigste komponenten.

 

Kan gi et eksempel fra helgen:

 

Sitter på en kebabsjappe med en jente jeg har slowplayet noen måneder, som jeg genuint er interessert i, og jeg må på do.

 

Går inn på guttedassen og står i pisserenna, og døren til driter'n åpner seg og ut kommer en jente. Vi skravler i et halvt sekund mens vi vasker hendene, for så å tørke under den blåsegreia.

Så stopper jeg opp og gir hun heftig øyekontakt, og holdt det litt lenger enn normalt for å bygge den elektriske spenningen. Etter to-tre sekunder lente jeg meg inn og begynte å kline med henne.

 

The lesson:

 

Når du merker at "dette begynner å bli langtekkelig" når du snakker med en jente, så stopp opp og se hun i øynene. Sleng enten ut en kommentar ala "fy faen så deilig du er", eller "du er så kåt du!" og go for it! CREATE THE MOMENT

Lenke til kommentar

Har hatt time med target i dag. Merker vi har en veldig bra connection - fokuserer på å prate med henne som om hun er bestevenninna mi og det funker veldig bra. Mulig jeg overanalyserer litt, men hun pirker ofte på meg og stryker meg litt på armen sånn "for tull", men jeg velger å se på det som en IOI. Denne jenta har, grunnet hennes usedvanlige skjønnhet, også vært sammen med en delvis kjendis som ikke varte mer enn en måned, så statusen hennes er singel, såvidt jeg har skjønt.

 

Føler det kommer seg, var tross alt andre gangen jeg møtte henne i dag, og har funnet noe å buste henne på. Funker bra, i tillegg er jeg by far alfahannen i klassen med folk som henvender seg til meg for å prate stort sett hele tiden. Tenker en del på holdning og posture og jeg begynner å opparbeide meg den posisjonen jeg ønsker.

 

Ser ikke helt rushet med å prøve å #-close da jeg vet jeg har det i lomma om jeg vil, i tillegg hindrer resten av forsamlingen framgang ved at jeg aldri får henne på foreløpig tomannshånd.

 

I'm getting there.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...