Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Akkurat nå følger jeg "Be true in everyting..." som handler om å hele tiden være kongruent.

 

Jeg ser en søt jente, jeg stikker bort til henne med det formål å bli bedre kjent og eskalere forholdet.

 

Går det ikke så bra, fuck it, da klikket vi ikke så godt. Jeg har fått en mye mer "normal" tilnærmning til sjekking. Jeg føler meg normal når jeg er i baren. Egentlig er det lenge siden jeg har gått ut med formål om å sjekke opp jenter. Jeg er som regel ute med kompiser nå, og vi blir kjent med folk i løpet av kvelden. Jeg tenker veldig lite game, selv om berøring er noe jeg fortsatt har i bakhodet avogtil.

 

Og så må jeg se å få eskalert raskere. I det hele tatt liker jeg ganske godt det å være en normal fyr ute som blir kjent med nye folk. Fri fra game-masken.

Veldig sant. Går man ut med tankegangen om at "jeg få meg no" er det fasttrack til validationseeking, reactiveness, outcome-dependence og alt annet som dreper draget. Jeg får mye bedre resultater hvis jeg bare tenker at jeg skal gå ut og være sosial, uten å være så utrolig opphengt i en eller annen agenda at jeg glemmer å ha det moro. På den annen side kan denne tankegangen føre til at man aldri pusher seg selv, så man trenger å balansere det ut med litt ambisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Class Hero, du har misforstått Nirvana.

For all del, jeg har aldri satt meg inn i buddhisme. Jeg hadde likt en forklaring, ettersom jeg skal snart ha om buddhisme i RLE uansett... men ta det fra din vinkel, og hva Nirvana er for deg :).

 

Stian, den dagen jeg møter Gud så får jeg endelig fasiten på livets mysterier. Fram til da så lar jeg den livserfaringen jeg kan skaffe meg gi meg en rett vei i livet. Det jeg mener med rett vei er å finne egen lykke, og en måte jeg kan være med på å løfte omgivelsene mine. La oss ikke glemme at Jesus var en forkynner, han talte om hva vi måtte gjøre for å komme til himmelen. Der har vi en god del prisnipper, om alt fra å hvordan behandle sin neste og å finne en slags lykke. Han strevde hele tiden etter å oppfylle sitt potenisal, og hadde hele tiden et mål. Det mener jeg er viktig i livet generelt, å alltid ha et mål og ambisjoner. (for dere som har sett musikkvideoen til Ambitions, så ser dere hva som kan skje om en mister sine ambisjoner... vel, en blir kanskje ikke syk, men farlig er det!)

 

Kalinken og Rajin lager et godt poeng, en skal ikke presse seg for hardt. Da skaper en uvirkelige forventinger som ikke kan oppfylles, og det leder til manglende motivasjon... men en må også ha visse, realistiske mål. Keep it real :p.

 

Forresten, så ser jeg ikke på deg som en KJ eller noe annet ;). Håper for all del at du ikke bryr deg om folks meninger om deg. Jeg driver med Cognitive distortion, slik at jeg skal fjerne en del ting som bidrar til at jeg er negativ. I dette tilfellet snakker jeg om punkt 5, så jeg holder et åpent sinn mot alt som kommer min vei. Desverre har field vist meg at det er lettere sagt enn gjort...

 

PS: Jeg driver ikke med kristen propaganda :p. Alle får finne sin tro og verdier i livet ;).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bitre eks-kjærester er noe forbanna herk. Og da snakker jeg ikke om mine eks-kjærester. Noen andre som har kjipe erfaringer med douchebags med mindreverdighetskomplekser?

Lenke til kommentar
Bitre eks-kjærester er noe forbanna herk. Og da snakker jeg ikke om mine eks-kjærester. Noen andre som har kjipe erfaringer med douchebags med mindreverdighetskomplekser?
Jepp. Eksen til dama jeg har nå er sjukt pissed på meg, enda det var han som slo opp. Det funker ikke å snakke til sånne personer. Det har i allefall ikke funket for meg. Da han innså at jeg ikke tok meg nær av drittsleninga hans mot meg, ga han seg i å slenge dritt om dama mi. Som om jeg ikke er fullstendig klar over damas feil fra før?
Lenke til kommentar
Folkens, hva skjedde med KISS? (keep it simple stupid) I likhet med mange andre folk i denne tråden, så mener jeg at det er blitt veldig mye KJ og overanalysering i tråden.

 

Dude, skal du lære deg å lese?

 

Om du retter til mine innlegg i det hele tatt - jeg sier at alt det handler om er å slutte å tenke så mye, å heller etterstrebe å leve i nuet. Både for pickup og livet ellers. Er det komplisert, overanalysering og KJ?

Jeez. *Trekke seg ut*

 

Fortsett å diskuter opening lines, hvaslags hår jenter foretrekker på gutter og hvilket kroppspråk en skal ha mens en prater med jenter - for det er ikke overanalysering :nei:

Lenke til kommentar

Herregud folkens! Slux, jeg aner ikke om jeg traff et sårt punkt eller noe... sorry hvis jeg gjorde det, men jeg tenkte ikke på deg i det hele tatt. Du har gjort en god jobb, stå på :). Alle har noe å tilføye, så ikke gi opp. Dårlig timing er ikke din feil :hm:.

 

Jeg reagerte på all spiritismen, og all mindfuckingen visse brukere førte til (seriøst, jeg håper ingen dette tar personlig). Jeg prøver ikke å tråkke på tær her, men det er umulig... begynner å bli oppgitt selv :shrug:. Like før jeg gir opp denne tråden, og bare bruker de andre forumene... Kan vi se å begynne å gå tilbake til PUAen i galskapen her?

 

--------------------------

 

Nå går jeg og trener, jeg har et target for i morra. Merker at jeg funker bedre i field etter at jeg har trent, sikkert testosteron eller noe. Sin effekt har det.

Lenke til kommentar

Får vel starte et emne her da siden tråden går vest!

 

Har i det siste "holdt på" med ei jente. Møttes på byn og første gangen var det bare random pick up for meg. Bare gjorde mitt og gikk videre med det og tenkte egentlig aldri på jenta etter det igjen. Møter henne da en andre gang på byn og finner tonen ganske godt og da bestemte jeg meg for å ringe henne. Det ble gjort og vi hadde en date som gikk perfekt etter min mening.

 

Problemene starter da etter dette. Virker som hun er ekstremt opptatt, men det er jeg selv også så er ikke noe problem. Fikser da en andre date, men 2-3 timer før skriver hun at hun ikke kan pga noe jobb greier, hele unnskyldningen virker litt groggy, men bestemmer meg for å gå god for den, siden hun skrev hun gjerne ville finne på noe en annen dag.

 

Ei uke senere sender jeg melding igjen og denne gangen vil hun også finne på noe så jeg tenker gode greier. Også denne gangen blir jeg ditchet 2 timer før daten. Var noe med en vennine som hadde det tøft, men hun kunne komme innom senere eller vi kunne møtes ute på byn på lørdagen.

 

Min første reaksjon var da: Hva faen, hun bare ødelegger dagene mine, kunne glatt ha gjort noe annet disse dagene. Blir da småforbanna på grunn av at det hele bare har vært time waste ettersom jeg tviler sterkt på at hun virkelig vil finne på noe.

 

Så, noen som har en forklaring på hvorfor hun oppfører seg slik? Sykt irriterende oppførsel. Fikk forbanna lyst å skrive tilbake at du roter faen meg ikke med min tid slikt, men men.

 

Har selfølgelig gitt opp prosjektet ettersom det ikke svarer seg og time is money.

 

Anyway, noen ideer?

Lenke til kommentar
Synes det var litt interessant jeg. Bare som et tankeeksperiment, ja. Men jeg synes det var litt gøy. Det jeg leste i så fall.

Jeg tviler ikke på at det kan være mye sant i det som skrives, men det blir pakket inn i så mye hokus-pokus. Og dette er vel heller ikke det mest passende stedet å diskutere nirvana osv. (jeg ser hvordan det kan være relatert til sjekking, men å diskutere det side opp og side ned i en tråd direkte siktet mot temaet sjekking synes jeg er å dra den litt langt.)

 

Det er interessant at det skrives om mindfuckery og KISS. På mange måter er det viktigste i dette å holde alt så enkelt som bare mulig. Noe jeg gjør, men oppdager at det er umulig å forklare med ord på en enkel måte. Tro ikke jeg er en KJ eller elsker å lese mine egne ord, det er kun et forsøk på å formidle noe som kanskje er umulig å formidle med ord.

Selv om det kan hende du har et godt budskap, har du rett i at det ofte er veldig vanskelig å fatte hva det er du faktisk vil frem til, og hva ditt faktiske budskap er.

Lenke til kommentar
Shitting where you eat - gjør dere det?

 

Hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg skal akkurat til å sette i gang med det... wish me luck :p.

 

Jeg gjør det av flere grunner, nr. 1 er at jeg er dum og overser de mulige konsekvensene. Nr. 2 er at jeg ikke bryr meg, hvorfor skal jeg droppe en fin jente kun fordi jeg ser henne hver dag? Grunn nr. 3, den siste grunnen er at jeg liker konsekvensene, selv om det egentlig ikke skal forekomme noen om folk er modne nok.

 

Edit: Hadde vi ikke en diskusjon om dette i forrige uke?

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...