Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kalinken: Det er typisk tankegang man har mens man går på skolen, og innser er teit å ha etter skolen, men som likevel er grei å ha mens man går på skolen. Sannheten er at det har ingenting å si hvor smart eller innsiktsfull man er som 16-åring, det er enkelte regler som det rett og slett er verdt å følge. Hadde jeg vært 16 hadde jeg vært svært forsiktig rundt 18-åringer, mens jeg som 22-åring vet at alder ikke har noe å si. Man må hele tiden forholde seg til sin egne situasjon, og enkelte ganger (f eks når man går på skole) så må man forholde seg til svært teite regler. Derfor har det faktisk noe å si hvor gammel man er.

Lenke til kommentar
Kalinken: Det er typisk tankegang man har mens man går på skolen, og innser er teit å ha etter skolen, men som likevel er grei å ha mens man går på skolen. Sannheten er at det har ingenting å si hvor smart eller innsiktsfull man er som 16-åring, det er enkelte regler som det rett og slett er verdt å følge. Hadde jeg vært 16 hadde jeg vært svært forsiktig rundt 18-åringer, mens jeg som 22-åring vet at alder ikke har noe å si. Man må hele tiden forholde seg til sin egne situasjon, og enkelte ganger (f eks når man går på skole) så må man forholde seg til svært teite regler. Derfor har det faktisk noe å si hvor gammel man er.

Jeg skjønner innvendingen din her. Det er selvfølgelig et tydelig hierarki på skolen som virker som om det er skrevet i stein og ubrytelig når man er innenfor i det, men når man er utenfor det ser man hvor absurd det virker. Du gjør selvfølgelig klokt i å ikke være en douchebag mot folk som er eldre enn deg, men jeg mener man i utgangspunktet ikke burde være en douchebag mot noen. For meg handler det om at man burde ha respekt for folk fordi de er medmenneskene dine og fordi det er latterlig å skape dårlig stemning og drama unødvendig, ikke fordi de er store og man er redd for konsekvensene hvis man gjør det. Forskjellen går på om man gjør noe ut av frykt eller fordi man mener at det er det riktige å gjøre. Den første tankegangen er chodedeluxe, mens den andre er mer sjarmerende. Jeg ga selv folk eldre enn meg automatisk status pga. alderen da jeg gikk på skolen, så jeg skjønner absolutt tankegangen, men som sagt ser jeg nå at det var irrasjonelt.

Lenke til kommentar

Jeg er 16 år gammel og jeg er ikke sånn. Jeg er ikke redd for 18-åringer, de fleste av dem er da like rasjonelle som dem på min alder. Jeg vet da at jeg ikke oppfører meg som en tulling mot folk som er to år yngre enn meg, derfor forstår jeg ikke hvorfor folk som er eldre enn meg skal oppføre seg tullete mot meg.

Lenke til kommentar
marvol:

 

Alternativene til close er mange, men jeg kan ikke si så mye uten at jeg vet hvordan hun reagerte på det. I need some details. Hvordan taklet hun det når du snakket om følelsene dine? Hvor gamle er dere? Hvor er det dere skal være på nyttårsaften? Du har lyst på at dere skal bli kjærester?

 

Hvis dere skal bli kjærester, så hadde jeg mest sannsynligvis flørtet med henne (diverse leker o.l), tatt på henne (viktig å vise intensjoner) og isolert henne. Derfra kan du kysse henne, eller gå for sex. Det er opp til deg. Det er "men" her, og det er at alt avhenger av hvordan ting er mellom dere nå. Altså, at dere har en noenlunde normal tone mellom hverandre.

 

Så ikke posten før nå, men her er litt bedre utdypet. Tilstanden ble i mine øyne verre på nyttårsaften, da hun sa at hun ikke ville gi meg falske forhåpninger da jeg prøvde å kysse henne, det eneste jeg ikke gjorde rett var at vi ikke var alene.. Det med kiss close går/gikk greit, da vi har kysset, men det har liksom blitt med det. Grunnet hendelsen nyttårsaften har jeg liksom gitt opp litt, da jeg ikke følte jeg trengte å få den kommentaren i trynet.. Men, for all del, dersom dere har noen tips er det bare å smøre på :) Vi er venner liksom, type bestevenner, men jeg har/hadde en følelse av at hun ønsket mer..

 

Edit: begge er 18.

Endret av marvol
Lenke til kommentar

marvol, ting er som oftest ganske enkelt og trenger ikke å kompliseres videre. Derfor stiller jeg meg også spørrende til hvor mye teori er det nødvendig å konsumere for å få draget.

 

Det er to ting du trenger:

 

Vite hva du vil og ha baller til å jobbe mot målet ditt.

Med andre ord:

 

Lyst på henne og baller til å eskalere.

 

Her kommer de to tingene som er det nærmeste man kommer magic innen pu:

 

Øyekontakt og berøring.

 

Jeg har ikke helt forstått det enda, men øyekontakt er Key! Du får så mye tiltrekkning av dette alene.

 

Berøring gjør at du speeder opp hele prosessen og interaksjonen blir mer touchy --> seksuell.

 

Selv liker jeg å dra nesen min opp etter halsen hennes mens jeg tar et dypt innpust ved øret Jeg liker å kjenne duften av en kvinne. Det tenner meg.

 

Du trenger ingen fancy teknikker, verdikonsepter eller spillmanøvre for å dra en dame.

Min erfaring er: Finner du ei jente som er ute etter kjepp er det ON!

 

Øyekontakt, chill med henne, berør henne, eskalér, all the way, Done!

 

Det er veldig mye teori og pu-stoff der ute. Jeg er åpen for å høre teorier, men jeg foretrekker å erfare og trekke mine egne konklusjoner.

 

Tross alt, menn får pult uten pu også :)

 

@Nikken,

 

Jeg elsker det lange, myke, fine håret mitt :love:

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk :)

trenger noen anbefalinger på stoff

 

først og fremst vill jeg ha anbefalinger på filmer jeg kan kjøpe, se på nett eller muligens ta meg en tur innom Ye old famous pirateplace.

har sett:

RSD - Flawless natural

RSD - Blue print unchoded

 

Vill gjerne ha noe som er "naturell style" og eller veldig psykologisk forklarende alá filmene nevnt over, "Gunwitch way of the gun" "Carlos Xuma - Secrets of the Alpha man" . men alle forslag tas imot med ett stort takk :)

 

Setter også pris på Audiobook forslag :)

 

Angående hårlengde ville jeg gått for hva du føler deg best i, det er det jenter liker.

Noen som driver mye med daytime gaming her?

Hvilke plasser bruker dere å gjøre dette på for det meste?

prøver endel på det når jeg ser sjansen byr seg, men syns ikke den byr seg så ofte.

Endret av samebob
Lenke til kommentar
*snip*, hvorfor *snip* egentlig? :p

 

Greit nok dette, det så jeg i første posten, men her er settingen en litt annen en den er i de standard 'finne seg en random dame på byen man får med seg hjem'. Her er vi godt kjent. Skrittet til å kysse henne har jeg tatt flere ganger før, senest få dager før nyttårsaften, så derfor synes jeg det var litt merkelig at hun kunne gi meg falske forhåpninger ved å gjøre det nyttårsaften, selv om vi da ikke var alene.

Endret av marvol
Lenke til kommentar
*snip*, hvorfor *snip* egentlig? :p

 

Greit nok dette, det så jeg i første posten, men her er settingen en litt annen en den er i de standard 'finne seg en random dame på byen man får med seg hjem'. Her er vi godt kjent. Skrittet til å kysse henne har jeg tatt flere ganger før, senest få dager før nyttårsaften, så derfor synes jeg det var litt merkelig at hun kunne gi meg falske forhåpninger ved å gjøre det nyttårsaften, selv om vi da ikke var alene.

 

 

Selv om settingen er annerledes så er konseptet det samme.

Skap tiltrekning, eskalér.

 

Jeg har ikke lest din opprinnelige post, men slike kommentarer hvor hun prøver å plassere deg i en vennesone eller lignende, ikke ta dem til deg. Det betyr at hun i øyeblikket ikke er keen nok på deg på den måten til å ta det videre eller at andre faktorer hindrer henne.

 

Det er din jobb som mann å eskalere :)

Lenke til kommentar
Hvorfor trenger du mer teori?

 

 

Edit:

 

Selvfølgelig, hvis du har praktisert teorien du har ervervet og bare er interessert i andre teorier å teste, så er det bare å sjekke ut ting som allerede er nevnt.

trenger vell forsåvidt egentlig ikke mer teori, men syns det er interesangt å se på og det gir meg enorm motivasjon til å gå ut å sarge.

 

har ikke sett noe til gamle forslag som har mye psykologi og forklaring på hvordan og hvorfor det er sånn.

Lenke til kommentar
*snip*, hvorfor *snip* egentlig? :p

 

Greit nok dette, det så jeg i første posten, men her er settingen en litt annen en den er i de standard 'finne seg en random dame på byen man får med seg hjem'. Her er vi godt kjent. Skrittet til å kysse henne har jeg tatt flere ganger før, senest få dager før nyttårsaften, så derfor synes jeg det var litt merkelig at hun kunne gi meg falske forhåpninger ved å gjøre det nyttårsaften, selv om vi da ikke var alene.

 

 

Selv om settingen er annerledes så er konseptet det samme.

Skap tiltrekning, eskalér.

 

Jeg har ikke lest din opprinnelige post, men slike kommentarer hvor hun prøver å plassere deg i en vennesone eller lignende, ikke ta dem til deg. Det betyr at hun i øyeblikket ikke er keen nok på deg på den måten til å ta det videre eller at andre faktorer hindrer henne.

 

Det er din jobb som mann å eskalere :)

 

Skjønner, men jeg tror alikevel ikke jeg kommer til å prøve så veldig mye mer, ønsker ikke å risikere vennskapet.. Men, som det nevnes i første post, det er flere fisk i havet ;)

Lenke til kommentar

greia er vell at jeg for det meste ikke vill ha noe jeg kan teste ut, men mer om psykologien til jenter når det kommer til attraction.

Sånn som tyler durden forklarer det med verdi.

F.eks at vist Gutt blir sett på som en person med høy verdi av Jente1 at hun trekker fram hannes positive deler mens jente 2 som ser på han som en person med lav verdi og trekker frem negative deler.

 

ting som dette ser jeg på veldig interessant.

Lenke til kommentar

Det er alltid dumt å spørre om hjelp til materiale man har skaffet seg på ulovlig vis (piratkopiert programvare, musikk, film og så videre) på forumet. For det første får man sjelden hjelp av andre, og for det andre vet man aldri hvem som lurker rundt på forumet.

 

Noen innlegg med piratsnakk, og spørsmål om problemer med piratkopier er slettet.

Lenke til kommentar
greia er vell at jeg for det meste ikke vill ha noe jeg kan teste ut, men mer om psykologien til jenter når det kommer til attraction.

Sånn som tyler durden forklarer det med verdi.

F.eks at vist Gutt blir sett på som en person med høy verdi av Jente1 at hun trekker fram hannes positive deler mens jente 2 som ser på han som en person med lav verdi og trekker frem negative deler.

 

ting som dette ser jeg på veldig interessant.

 

Holder den teorien i det hele tatt vann?

 

Utifra det han sier bestemmes din verdi ikke av deg selv, men av dine omgivelser.

 

Videre impliserer den også at din sosiale verdi er relativt. Jeg er enig i at den er relativ til en viss grad, men ta f.eks Brad Pitt. Uansett hvor douche han er, så har han fortsatt massiv sosial verdi.

 

Stikkordet her er social proof.

 

Sånn sett kan man splitte din sosiale verdi i to komponenter. Intern sosial verdi som bestemmes av dine egenskaper, og ekstern sosial verdi som bestemmes av dine omgivelser/social proof.

 

Hvis ingen vet hvem du er, men du er en jævlig fet fyr, så vil den interne sosiale verdien din alene bidra til høy total sosial verdi, samt begynne å bygge opp ekstern sosial verdi.

 

Punktet jeg er usikker på er hva som bestemmer din sosiale verdi: Deg selv eller omgivelsene?

 

Dog, slik teori er mer for diskusjoner og har ikke så mye praktisk verdi. Mystery har mye gammel teori, swing cat har noen teorier, dog er mye av teorien der ute ting man kan tenke seg til selv, relativt kjapt. Så lenge man gidder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...