Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Sykt hvor lett det er å åpne sets uten noen partytriks.

Latterlig enkelt å starte en samtale etter å ha sagt hei, for når man sier hei så svarer som regel folk tilbake med et hei.

 

 

:D

Jeg har alltid synes at rådet om å åpne med hei er svak, da man kan lett stoppe opp hvis man faktisk er en person som sliter med å snakke med folk. Alle husker vel asiateren fra The Pick-up Artist og replikken "I'm just not good at talking". For de av oss som ikke sliter med å snakke med ukjente er det klart at alt er en åpner, men hvis man sliter med å komme på noe på sparket å snakke om eller ikke har erfaringen som må til så er småtriks en grei måte å jukse på. Det er også grunnen til at jeg synes MM er en helt grei måte å begynne sjekkekarrieren på, man får øvd seg på å snakke med folk uten å måtte tenke alt for mye på hva du snakker om eller være nervøs for at det er uinteressant. For en nybegynner som virkelig sliter med å snakke med jenter ville jeg ikke anbefalt woo og state-pumping og falsk selvtillit, jeg ville gitt dem noen replikker og et interessant plagg og bedt dem åpne jenter med "Så dere de to jentene som sloss utenfor?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sykt hvor lett det er å åpne sets uten noen partytriks.

Latterlig enkelt å starte en samtale etter å ha sagt hei, for når man sier hei så svarer som regel folk tilbake med et hei.

 

 

:D

 

Sant nok det, men for en som er litt ny i gamet, som meg, så er det et fantastisk virkemiddel. Men det skal vel sies at det uansett gir et litt sterkere førsteinntrykk en et hei

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*
Hvorfor vil du bli en god douchebag? Det er vel ikke så vanskelig, bare vær teit med alle.

Jeg hadde aldri klart å blitt en douchebag. Slik som det er nå, er jeg alt for dårlig å AMOGe, og vil derfor bli bedre.

Lenke til kommentar

Dorian, for real?

 

For en som er ny i gamet ville jeg anbefale å lære å vibe med folk. Som nikken sier, bli god på smalltalk.

 

Drar man ut og peacocker og driver med magitriks trekker man til seg sykt mye oppmerksomhet. Oppmerksomhet er bra, hvis man kan takle det. Når man er ny i gamet er man gjerne ikke flink til å takle oppmerksomheten og presset det medfører --> man blir weird.

 

Dessuten, lines skaper falsk selvtillitt. Man føler seg sikker så lenge ting går etter manuset. Når det ikke skjer må man svære spontan og fleksibel i forhold til situasjonen.

 

Hvis målet er å bli komfortabel med å snakke med fremmede, finner jeg det mye bedre å lære seg å starte helt normale samtaler fra scratch. Ikke via lines man har pugget.

 

Øvelse gjør mester. Snakk med folk, og man blir flinkere til å snakke med folk.

 

 

Hvis jeg er med kompiser av meg, som jeg vet ikke er så sosiale med fremmede folk, så går jeg bort til jentene og drar dem med bort til vennene mine, eller omvendt. Folk flest engster seg for å snakke med totalt fremmede, men når man har blitt introdusert går det som regel lettere.

 

anon, det er forskjell på å ikke ta imot drit og på å være drittsekk. Nøy deg med det første.

Lenke til kommentar

karlson, det kommer an på hva målet ditt er. Er det å skille deg ut og gjøre noe som omtrent ingen andre gjør, go for it, magi-triks sørger for det. Du underholder og folk liker å bli underholdt. Hvis dette er noe du liker å gjøre, ser jeg ingenting galt med å gjøre det. Poenget mitt er at det er langt fra nødvendig.

Lenke til kommentar
Dorian, for real?

 

For en som er ny i gamet ville jeg anbefale å lære å vibe med folk. Som nikken sier, bli god på smalltalk.

 

Drar man ut og peacocker og driver med magitriks trekker man til seg sykt mye oppmerksomhet. Oppmerksomhet er bra, hvis man kan takle det. Når man er ny i gamet er man gjerne ikke flink til å takle oppmerksomheten og presset det medfører --> man blir weird.

 

Dessuten, lines skaper falsk selvtillitt. Man føler seg sikker så lenge ting går etter manuset. Når det ikke skjer må man svære spontan og fleksibel i forhold til situasjonen.

 

Hvis målet er å bli komfortabel med å snakke med fremmede, finner jeg det mye bedre å lære seg å starte helt normale samtaler fra scratch. Ikke via lines man har pugget.

 

Øvelse gjør mester. Snakk med folk, og man blir flinkere til å snakke med folk.

 

 

Hvis jeg er med kompiser av meg, som jeg vet ikke er så sosiale med fremmede folk, så går jeg bort til jentene og drar dem med bort til vennene mine, eller omvendt. Folk flest engster seg for å snakke med totalt fremmede, men når man har blitt introdusert går det som regel lettere.

 

anon, det er forskjell på å ikke ta imot drit og på å være drittsekk. Nøy deg med det første.

Mye snakk om øvelse gjør mester og lær deg å bli god (noe jeg føler man blir gjennom MM også, om så med hjelpemidler), men svært lite om praktiske resultater tidlig i gamet. Å begynne med natural når man helt klart ikke er en natural ser jeg for meg er demotiverende. Jeg lærte meg jukse-G på gitar sånn at jeg kunne spille flere sanger i starten, noe som motiverte meg til å fortsette. De første resultatene trenger ikke komme av dyktig sjekking gjennom en ekte vibe som fører til at man closer, de kan komme av trylling, replikker og en klar plan for når, hvor og hvordan man skal eskalere. Bygg opp selvtilliten med noen "falske" closes, sånn at man vet i bakhodet at det faktisk er mulig og at også de kan få resultater.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*
anon, det er forskjell på å ikke ta imot drit og på å være drittsekk. Nøy deg med det første.

Det er kun dem som har "høyere" sosial status enn meg som slenger dritt. Klarer ikke å forsvare meg.

Lenke til kommentar
anon, det er forskjell på å ikke ta imot drit og på å være drittsekk. Nøy deg med det første.

Det er kun dem som har "høyere" sosial status enn meg som slenger dritt. Klarer ikke å forsvare meg.

Og ved å bli flinkere til å AMOGe så vil du vinne? Løsningen her er virkelig å ignorere det, det er ingenting å hente på å bli flink til å slenge ut comebacks.

Lenke til kommentar

Dorian, du snakker om natural game som om man må ha et visst nivå før man kan starte med det.

 

Praktiske tips,

 

hjerterknekt har gode tips. Jeg og noen kompiser kjørte denne i sommer:

 

Vi sitter i en gruppe og chiller og så sier jeg "Folkens! Ole har den feteste historien ever. Den handler om Ole, Kaptein Sabeltann, latex og tre roser"

 

Selvfølgelig fant jeg bare på akkurat det jeg sa der. Men så måtte han komme på en historie on the spot som inneholdt de tingene. Kjempemorsomt, og han får øvelse i å være spontan i samtaler.

 

Andre variasjoner på den, f.eks når man er alene, er å si "Det minner meg om...", "Det får meg til å tenke på...." og så må man finne på noe.

 

Når jeg sier at han skal lære seg å vibe vil jeg at han skal gå ut blant mennesker, f.eks på et utested, si hei og ta samtalen videre der ifra. Man sier det som popper opp i hodet. Eller man kan kommentere ting i miljøet, f.eks ting jentene har på seg. Jeg syntes det var skummelt å snakke med jenter i begynnelsen, så jeg begynte kveldene med å snakke med gutter. Lære meg å vibe med alt og alle.

 

Mål på den tiden?

 

Jeg ble dritglad når jeg fikk ei jente til å le, når jeg klarte å bygge litt attraction. Sånn sett synes jeg å analysere gamet sitt, hva det er man er dårlig til, hva man kan forbedre, for så å forbedre disse punktene, at det er mål i seg selv.

 

Suger man på å åpne --> bli komfortabel med det. Gjerne implementere gode mindsets og praktisere det.

Suger man på øyekontakt --> Øve seg på å holde øyekontakt. Se på det som en utfordring, en konkurranse. Sen som ser vekk først taper.

 

Det hele handler om å prøve seg frem og lære av resultatene. Seff, enkelte ting krever baller, men vil man bli flink må man bare pushe på, eller få kompiser til å pushe deg. Så da ender det opp med hvor sterkt man ønsker å lære seg game.

Lenke til kommentar

anon, se på det som det det egentlig er. Usikre føler ofte et behov for å bevise for seg selv at de er noe ved å trykke andre mennesker ned. Hev deg over det. Aldri la noe sånt gå innover deg. Det er vanskeligere å komme med et snappy comeback når du er emo :)

 

@Dorian:

 

Det er flere veier til Rom. Dog, enkelte er raskere enn andre ;)

Lenke til kommentar
Isolere, eskaler, close.

Lyst til å forklare det litt nærmere?

Isolér: Vær med henne alene, ikke rundt folk. Hun er ikke flau for det hun gjorde, hun er flau fordi folk kan finne ut av det. Jenter vil ha sex, de vil bare ikke at noen skal vite om det. I hvert fall ikke en bj på dass.

Eskalér: Når dere er alene vil hun ikke lenger tenke på hva andre tenker om dere, og da har du en fin mulighet til å begynne på an igjen der dere sist slapp. Hvis du er interessert i et forhold ville jeg ikke åpnet smekken og luftet kuken med en gang, men den avgjørelsen tar du selv. Etablér en vibe og få henne inn i den, enten det er en vibe av at når dere to møtes så puler dere som villkatter eller en vibe av at når dere er sammen så klikker dere perfekt og er skapt for hverandre.

Close: Få til det resultatet du er ute etter. Hvis du får et kyss av jenten du er forelsket i og jeg har sex med en tilfeldig tøs så har vi oppnådd akkurat det samme, vi har avsluttet sjekkesituasjonen med et resultat. Når det er en jente man er oppriktig interessert i så burde man ikke tenke på å få seg noe som den eneste formen for closing, man burde se på det som noe man gjorde som beveget forholdet fremover. Hvis dere blir enig om å dra ut sammen til uken og dere kysser litt før hun går så er det en bunnsolid close.

Takk for langt informativt svar!

Så kort, Be henne med hjem på film eller lignende, eskalere ved berøring osv, og kanskje gå for en kissclose?

Funker greit å bare ringe henne å spørre om hun er ledig neste helg?

Lenke til kommentar
Folk må lære seg å bli litt mer alpha. Punktum. Changed my life.

 

Lettere sagt enn gjort.

Det var veldig beta sagt.

Hadde jeg vært en hypermaskulin superbedårer hadde jeg sikkert hatt et knallbra comeback, men det har jeg ikke. Uansett, poenget er: de som er "alfa" har allerede skjønt det, og de som ikke er det lærer ingenting nytt av at noen sier "lær deg å bli litt mer alpha", så da er spørsmålet mitt hva som er poenget med slike poster. Å verbalt slå seg på brystkassa og vise seg fram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...