Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, det har jeg faktisk ikke tenkt på engang, og noe jeg har sett på som totalt usannsynlig :) Hun har kjæreste, og er en jeg ser på som en av mine beste venninner. Grunnen til at hun sa det tror jeg rett og slett er fordi hun føler at det er awkward å rote en som er venn med venninnen.

Her sa det "stopp" for min del, jeg kom i en situasjon som var totalt uforventet. Trodde jeg hadde snøret i bånn :fun:

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med jenter og sosialt forøvrig, og har noen spørsmål rundt dette. Kommer en kjapp intro om meg selv, før jeg vil liste opp de mer konkrete tingene jeg streber med.

Har de to siste årene vært i militæret, og det virker som om mangelen på interaksjon med det motsatte kjønn har gjort at jeg har mistet mine få evner på dette området. Forøvrig så var det lukkede forsvarsmiljøet og mangelen på jenter en årsak til at jeg sluttet. Per dags dato er jeg 21 år, nettopp blitt student og føler vel at jeg har en oppegående klesstil og en bra kropp og utseende. Har, til tross for endel "erobringer", til nå aldri hatt dame. Før Forsvaret var jeg riktignok på noen dater, men led lenge under den første forelskelsen og ble vel litt hemmet slik (turte forøvrig ikke si noe til "utkårede" før jeg dritings sendte mail om dette via russ.no 3 år etter starten av forelskelsen) i tillegg gikk mang en helg til ymse pc-spill, og fikk vel ikke utviklet meg helt sosialt naturlig med jevngamle.

Vel gjennom vgs ble jeg da værende i Forsvaret i 2 år. Under denne perioden var kontakten med det motsatte kjønn minimal, da kontakten med mine få gamle venninner (eller bekjentskaper er vel mer treffende) gradvis ebbet ut. Etter Forsvaret hadde jeg spart opp endel penger, fikset leilighet med en kompis og var klar for skolestart. Vel fremme på startstreken til studenttilværelsen, følte jeg at fremtidsutsiktene var gode. Denne gangen skulle jeg starte på blanke ark, få en stor omgangskrets og skaffe dame®. Den gang ei. Etter vel 2 måneder er fortsatt omgangskretsen begrenset til dem jeg kjente fra før og kontakten med jenter er tilnærmet ikkeeksisterende Det har blitt et par ons, men føler vel kanskje at det ikke gir meg noe særlig mer enn kortvarig bekreftelse og mettelse av et seksuelt behov.

Mine problemer er da som følger:

Dette gjelder begge kjønn

-Fremstår motvillig som veldig reservert og overlegen. Bygget en mur rundt meg selv. Virker absolutt ikke som en person som søker nye bekjentskaper, selv om det ikke er tilfelle. Arresterer meg ofte i å prøve å fremstå som en person som ikke "trenger" nye venner. Blant de jeg allerede kjenner godt, vil jeg si at jeg er godt likt, positiv, iniativtakende og har mye interessant å dele.

-Sliter veldig med å smalltalke i situasjoner der dette er sosialt påkrevd, og føler at jeg fremstår som en usikker idiot. Tenker mye på hvordan jeg står/snakker, hva jeg sier etc. Ingen flow. Dette gjelder også med gutter jeg ikke kjenner, dog i mindre grad.

Dette gjelder kun jenter

-Unngår for enhver pris øyenkontakt med jenter som går mot meg. Smiler de, drar jeg frem mobilen, ser på klokken, ser en annen vei etc. Hvordan skal jeg egentlig reagere i en sånn situasjon? Opprette øyenkontakt, smile, si hei? Hva er akseptert? Treningsråd? Sliter ikke med øyenkontakt hvis jeg allerede er i en samtale.

-I samtaler med jenter blir jeg fomlete og stivner. Dette gjelder spesielt hvis jenten er pen. Har jeg en dag vært mye sosial, går dette lettere. Kanskje burde jeg få meg en deltidsjobb hvis involverer mye prating?

Diverse

-Dette er vel kanskje det største problemet, og er nok roten til mye av det over. En dag kan jeg føle meg veldig bra, ser bra ut, er smart og så videre. Den neste kan jeg få for meg at jeg er mindre intelligent, ser rar ut og at folk ser ned på meg. Får jeg en dag en kommentar om at jeg ser bra ut, kan jeg leve på den ut dagen. Er kommentaren derimot negativ, blir selvfølelsen tilsvarende. Dette fremstod kanskje litt sinnsykt, men føler meg ikke slik..

-Dansing. Dette sliter jeg med. Mener jeg har bevegelsene i bena og hoftene inne, men aner ikke hva jeg skal gjøre med overkroppen. Hvordan danser man egentlig med en jente? Prøver å svinge henne rundt, la henne grinde meg, men føler jeg feiler. Tips til dancing for dummies hadde vært konge.

Har prøvd å lese en del PUA og selvutvikling, men går meg vill i jungelen av stoff der ute. Hvis noen kunne gitt meg én enkel bok å forholde meg til, som ville hjulpet meg mest, så hadde jeg satt stor pris på det. Ble temmelig ustrukturert og langt dette her, men føler jeg kunne skrevet 10x mer. Håper noen vil ta seg bryet med å svare, og om noe er uklart vil jeg selvfølgelig utdype dette.

Lenke til kommentar

Klokka er mye, så i stedet for å svare på alt i innlegget ditt vil jeg anbefale en bok for deg. "Venusian Arts Handbook". Det er et fenomenalt verk! Les den boka (wohoho-torrent-hhoho), og når du kommer over noe du ikke forstår så søker du dette opp på pualingo.com eller seductiondatabase.com (evnt. google).

Som en liten bemerkning vil jeg si til deg at om du føler at du kan sluke to bøker så skal du lese Mystery Method før du leser VAH. Med Mystery Method i bunn, samt VAH på topp har du et veldig bra grunnlag. Merk ordet, for du får ikke mer enn et grunnlag utav å lese så lite - for mange er det nok, men for den mer interesserte så er selv-help-verdenen helt enorm!

ADVARSEL!

Disse bøkene tilhører en viss PUA-skole, og som så mange som svarer på posten din vil si, er denne skolen LANGT i fra den eneste eller mest "riktige". Men du ber om èn enkel bok, og da vil jeg foreslå dette.

Lenke til kommentar

mdk, du trenger ikke å være king of the dancefloor hvis du ikke vil. Du trenger ikke å forandre deg totalt. Bare bli mer komfortabel med å gjøre de tingene du ønsker.

Gunwitch- Way of Gun er populært for tiden. Jeg har ikke hørt alle cd'ene og av det jeg har hørt er det ikke så mye nytt, men han oppsummerer greit inner game og approaching.

Mdk, du trenger ikke noen maaaad, supersecret pua-tricks. Jobb med selvtilliten, få på plass gode mindsets og sosialiser mer. Push deg selv, så skal du se at ting forandrer seg.

Jeg vil ikke anbefale noe Mystery relatert som f.eks Venusian Arts Handbook. Jeg forstår at den veien fremstår lettere ettersom man ikke må pushe seg til å være spontan i samtaler, men jeg har sett så sykt mange pripne og tryhard Mystery-followers fordi de absolutt må verne om sin "sosiale verdi". Det er lett å ta et konsept og dra det aaaalt for langt. Selvsagt, jeg sier ikke at dette kommer til å skje med deg. Jeg vil fortsatt anbefale deg løsere og friere varianter av game som fokuserer på å først bygge opp selvtilliten for så å fokusere på spesifikke ting man kan gjøre og si, eller idéene bak disse handlingene slik at man ikke følger et manuskript slavisk, men gjør gamet til sitt eget.

Sett deg inn i positive og sunne mindsets --> Sosialiser mer --> Push deg selv til å gjøre ting du vil gjøre, men som du ikke føler deg komfortabel med enda --> Reflekter over resultatene -->Tweak/Teste noe nytt.

Som en første ting du kan forbedre, siden du nevner det, øyekontakt. Når noen ser deg i øynene, aldri se vekk først, med mindre du er i bevegelse eller en annen situasjon hvor du må se vekk for å ikke å crashe i noe/noen roper på deg. Tenk på det som en utfordring. Ikke stirr, ikke send ut creepy blikk, men normale og gjerne småfrekke blikk. Dette er et bra blikk:

http://farm4.static.flickr.com/3303/327271..._77c0fc928a.jpg

Når du er i en situasjon hvor du ikke vet hva du skal gjøre. Tenk over hva det er du vil gjøre. Hva vil du med personen som står ved din side.Gjør det du ønsker å gjøre. Kanskje funker det, kanskje funker det ikke. Det dette fører til er at du bygger deg opp erfaring over hva som funker for deg. Du lærer best av din egen erfaring.

Lenke til kommentar

Fet tråd! (Har ikke lest alt da -> 700 sider er jo en del...)

Skikkelig enig i det med at "vær deg selv" egentlig bare er piss. Skal man vinne interessen til jenter så må man late som at man er super-selvsikker og har full kontroll.

Mener ikke at man skal ljuge og oppføre seg som en dust, men være heller selektiv med hvilke sider av seg selv man viser.

En annen ting jeg mener er at fylla gjør så man kan utvikle denne siden av seg selv. Fælt å si det, men når man er full så tør man jo som kjent mere en ellers. Om man tester ut skjekketriks og flørter med jenter i fylla, så viser det seg jo at "dæven, dette funker jo!", og dette vil gi større selvsikkerhet og erfaring i edru tilstand også.

Digg å få ut noen tanker :)

Liker dette forumet her! :yes:

Lenke til kommentar

Som en person "på bedringens vei" kan jeg fortelle litt om det jeg gjør og har gjort, og hvordan det har virket for meg.

Dette gjelder begge kjønn

1. Fremstår motvillig som veldig reservert og overlegen.

2. Sliter veldig med å smalltalke i situasjoner der dette er sosialt påkrevd.

Jeg kjenner meg lite igjen i punkt 1, og mye igjen i punkt 2 - men har komt over det verste. Løsningen for meg var at når jeg hadde en uke fri, var jeg supersosial døgnet rundt (i edru tilstand), jeg snakket bokstavelig talt med folk 24/7, såfremt jeg ikke sov. Etter dette har du en helt annet følelse rundt det å snakke med fremmede, tro meg. Bare på denne uken ble jeg kjent med utrolig mange folk, inkludert en homo som la an på meg og prøvde å kysse meg, som jeg avviste (fordi jeg er hetero), men som jeg likevel snakket mer med etter dette og har blitt ganske godt kjent med. Etter denne uken var jeg så sliten at da jeg kom hjem, sov jeg i et døgn i strekk. Det som er viktig er å holde sosialferdighetene ved like.

Dette gjelder kun jenter

1. Unngår for enhver pris øyenkontakt med jenter som går mot meg.

2. I samtaler med jenter blir jeg fomlete og stivner.

Her kjenner jeg meg ikke igjen i punkt 1, men kjenner meg litt igjen i punkt 2. Min personlige største utfordring i forhold til jenter har vært approachen, og den første stunden - etter det har det stort sett gått greit. Spesielt med attraktive jenter som jeg ikke kjenner så godt, har jeg brukt å bli som du sier litt fomlete og stiv. Jeg er ikke like ille nå. For min del har det gått over av seg selv etter å ha snakket med mange forskjellige jenter, men jeg er fortsatt ganske nervøs for å ta kontakt - men det går litt bedre hver gang.

For bare noen dager siden møtte jeg ei deilig dame, og bokstavelig talt uten å tenke meg om ser jeg henne og hilser på henne i løpet av kanskje to sekunder. Før jeg rekker å tenke "woah, hva skjedde nå", så har vi en samtale. Noen timer senere gir hun meg massasje i sengen. Det er ikke vanskelig! :thumbup:

Diverse

1. En dag kan jeg føle meg veldig bra, ser bra ut, er smart og så videre. Den neste kan jeg få for meg at jeg er mindre intelligent, ser rar ut og at folk ser ned på meg.

2. Dansing.

Her kjenner jeg meg veldig igjen i begge punkt. Dansing føler jeg meg rett og slett elendig på, og når jeg danser føler jeg meg stiv og krampeaktig. Jenter har likevel sagt at jeg er flink til å danse (ikke elendig altså), og spurt hvorfor jeg ikke danser mer. Det er rett og slett følelsen jeg sitter med selv, det at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Tror det hadde føles bedre om jeg faktisk visste hva jeg burde gjøre :)

Punkt 1 blir litt sånn som DeLillos' Tøff i Pysjamas, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du snakker om. Enkelte dager føler du deg deilig og uovervinnelig. Andre dager føler du deg stygg og elendig. I realiteten er jeg nok ganske normal, men følelsen du har inni deg synes også utenpå i form av utstråling.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
En annen ting jeg mener er at fylla gjør så man kan utvikle denne siden av seg selv. Fælt å si det, men når man er full så tør man jo som kjent mere en ellers. Om man tester ut skjekketriks og flørter med jenter i fylla, så viser det seg jo at "dæven, dette funker jo!", og dette vil gi større selvsikkerhet og erfaring i edru tilstand også.

Vel, det kan slå tilbake på deg og. - Uansett om du finner noe som du mener funker, så vet du ikke om det funker like bra i edru tilstand eller om du har gutsa til å gjennomføre dette edru. Personlig lærer jeg alltid best i edru tilstand, og det er noe av grunnen til at jeg reiser veldig ofte edru ut (på vei ut døra nå, og kjører til byen!).

- Det er først når du er utenfor din komfortable sone at du faktisk lærer best.

Når det gjelder lesestoff til fyren over; Gret nok, mm/rsd/dd har fine introduksjonsteorier, men jeg ville ikke basert gamet mitt på dette. Pga disse "guruene" har som hovedbudskap å tjene penger, og være så kommersielle som mulig. Derimot anbefaler jeg swingcat når du har litt info under beltet. Lykke til!

Lenke til kommentar

hei, har en jente i klassen jeg er ganske keen på, har snakka en del sammen på skolen og sendt en del meldinger og sånt. Tror hun også kan være intresert, hvordan bør jeg gå frem? er kino en dårlig ide?

Lenke til kommentar
hei, har en jente i klassen jeg er ganske keen på, har snakka en del sammen på skolen og sendt en del meldinger og sånt. Tror hun også kan være intresert, hvordan bør jeg gå frem? er kino en dårlig ide?

Kino er en dårlig idé, KINO kan gå. Spør henne om å bli sammen med deg, hvis hun sier nei så spør du igjen om en uke.

Lenke til kommentar

Fieldrapport fredag 16.10.2009

Var på vors med 10~ gutter og 3 jenter. (hb6 og hb 7.5)

Fikk meg to kyss av hb 6, snakket intimt i ansiktet til hb7, var på gode veier til å hooke meg litt mer av de vertfall :p

men ble så drita og høy at ting gikk nedover derifra..

Dro på downtown trondheim hvor jeg ikke snakket med noen utenom kompisene jeg var med og andre bekjente jeg møtte. :thumbdown:

men så var det stengetid på downtown, å jeg gikk ut, åpnet et trer sett med hb6x2 og hb7.5 hvor jeg spurte om de syntes skjorta mi fikk meg til å se homofil ut, hb6x2 gidde meg komplimang og hb7.5 sa at jeg strålte homo fordi jeg hadde på et smykke, å da spurte jeg hb6x2 om hvorfor de gadd hange med henne hun var jo frekk, å smilte.

hun ble straks mye mer vennlig og prøvde å ha starte samtale med meg, men da kom kompisene mine ut fra kebab sjappa å jeg måtte stikke.

men alt ble veldig ødelagt av alkohol og røyking, så tips til meg selv til neste gang, _ikke_ ei hel litersflaske med captain morgain.

Idag skal jeg på jobb(jobber som bartender) blir vell ikke noe form for closing der, men en fin plass å øve seg på å snakke med jenter.

Lenke til kommentar

Kino er en dårlig idé, KINO kan gå. Spør henne om å bli sammen med deg, hvis hun sier nei så spør du igjen om en uke.

Med kino mente jeg å ta henne med ut på kino.. Kino som i berøring tar jeg som en selvfølge. Vil det være lurer å ta henne med hjem. å se en film hjemme hos meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...