Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

For å bli god i PU, må man også bli et bedre menneske, sosialt sett ihvertfall. Med mindre du vil basere gamet ditt på en haug med tåpelige rutiner som du til slutt blir så avhengig av at du ikke klarer å føre en samtale uten å ha de med.

Jeg leser at du skriver det, men jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver - ei heller virker det logisk. Jeg ser ingen grunn til at man skulle bli amputert av å begynne med rutiner og etterhvert bevege seg vekk når man ikke lenger trenger dem. Man begynner med rutiner frem til man har selvtilliten og forståelsen for hvorfor rutinene fungerer til å kunne si hva som helst - man begynner ikke som semi-flink og går over til 100% avhengig av rutiner fordi man får resultater i et halvt år.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jepp, kalles inner game. Hvis du driver med mange ting blir du en interessant person, uten å prøve å være det.

Hva har innergame å gjøre med å bli en interessant person/gjøre mange ting?

 

Innergame er jo mindsets og selvbilde og så videre, noe som selvsagt bidrar sykt mye med sjekkingen. Men det har ingenting, absolutt ingenting å gjøre med å gjøre masse ting.

 

Eksempel:

Ole, 19 år.

Ole driver med ekstremsport, da kiting og basehopping, samt at han jobber litt som servitør (svart), går på skolen og jobber som frivillig i røde kors og har et politisk verv i AUF. I tillegg leser han på fritiden en del filosofi og er glad i å trene, spesielt med vekter og ikke fult så glad i utholdenhetstrening. Han har dårlig selvbilde og selvtillit, og tør ikke å se andre personer i øynene lenger enn ett sekund.

 

Anders, 19 år.

Ole driver med ganske lite, han surfer på alt.seduction.fast og googler pick-up routines, men har en helt syk selvtillit og mindsets som sier at alle damer vil pule han, at alle damer er noen kåte vesener og at hva andre mener ikke har en dritt å si.

 

Hvem av disse har et bra innergame? Anders. Hvem av disse gjøre masse ting? Ole. Hvem drar damer? Anders.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jon_*
jepp, kalles inner game. Hvis du driver med mange ting blir du en interessant person, uten å prøve å være det.

Hva har innergame å gjøre med å bli en interessant person/gjøre mange ting?

 

Innergame er jo mindsets og selvbilde og så videre, noe som selvsagt bidrar sykt mye med sjekkingen. Men det har ingenting, absolutt ingenting å gjøre med å gjøre masse ting.

 

Eksempel:

Ole, 19 år.

Ole driver med ekstremsport, da kiting og basehopping, samt at han jobber litt som servitør (svart), går på skolen og jobber som frivillig i røde kors og har et politisk verv i AUF. I tillegg leser han på fritiden en del filosofi og er glad i å trene, spesielt med vekter og ikke fult så glad i utholdenhetstrening. Han har dårlig selvbilde og selvtillit, og tør ikke å se andre personer i øynene lenger enn ett sekund.

 

Anders, 19 år.

Ole driver med ganske lite, han surfer på alt.seduction.fast og googler pick-up routines, men har en helt syk selvtillit og mindsets som sier at alle damer vil pule han, at alle damer er noen kåte vesener og at hva andre mener ikke har en dritt å si.

 

Hvem av disse har et bra innergame? Anders. Hvem av disse gjøre masse ting? Ole. Hvem drar damer? Anders.

 

Anders vil ha en oppdiktet personlighet, som ikke har noe å tilby utenom rutiner og "fake" historier.

 

Ole har alt han trenger. Men han trenger å gro baller. Ole er "genuine".

 

Ole vil vinne i lengden. Anders vil kanskje ha flaks en sen kveld på byen med en eller annen fyll halv fin jente som egentlig ikke er noe å samle på.

 

"Lifestyle triumphs game every time"

Lenke til kommentar
jepp, kalles inner game. Hvis du driver med mange ting blir du en interessant person, uten å prøve å være det.

Hva har innergame å gjøre med å bli en interessant person/gjøre mange ting?

 

Innergame er jo mindsets og selvbilde og så videre, noe som selvsagt bidrar sykt mye med sjekkingen. Men det har ingenting, absolutt ingenting å gjøre med å gjøre masse ting.

 

Eksempel:

Ole, 19 år.

Ole driver med ekstremsport, da kiting og basehopping, samt at han jobber litt som servitør (svart), går på skolen og jobber som frivillig i røde kors og har et politisk verv i AUF. I tillegg leser han på fritiden en del filosofi og er glad i å trene, spesielt med vekter og ikke fult så glad i utholdenhetstrening. Han har dårlig selvbilde og selvtillit, og tør ikke å se andre personer i øynene lenger enn ett sekund.

 

Anders, 19 år.

Ole driver med ganske lite, han surfer på alt.seduction.fast og googler pick-up routines, men har en helt syk selvtillit og mindsets som sier at alle damer vil pule han, at alle damer er noen kåte vesener og at hva andre mener ikke har en dritt å si.

 

Hvem av disse har et bra innergame? Anders. Hvem av disse gjøre masse ting? Ole. Hvem drar damer? Anders.

 

Anders vil ha en oppdiktet personlighet, som ikke har noe å tilby utenom rutiner og "fake" historier.

 

Ole har alt han trenger. Men han trenger å gro baller. Ole er "genuine".

 

Ole vil vinne i lengden. Anders vil kanskje ha flaks en sen kveld på byen med en eller annen fyll halv fin jente som egentlig ikke er noe å samle på.

 

"Lifestyle triumphs game every time"

 

 

Lol, dette blir så teit at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

 

Adam er 2 meter høy, har kropp som en gresk gud, har uttallige verv og driver med 5 sporter på fritidsbasis. Adam tør ikke se jenter i øynene og har problemer med selvtilliten.

 

Roger er liten og feit, stor tilhenger av sofarunking, gatebil og playstation 3. Roger har helt syk selv-tillit og sjarmerer alle damer i senk.

 

 

See I can make up stuff too.

 

Poenget mitt er at en person som gjør mange ting og generellt engasjerer seg har et bredt spekter av impulser og synspunkter å bidra med, mens en fyr som ikke gjør noenting, og ligger i sofaen med cheese doodles hele dagen, har lite ved seg som er interessant i utgangspunktet.

 

Bortsett fra logikkbristen i at en person som er med på masse, er sjenert og ikke tør ta kontakt, Ser jeg ikke helt bort ifra at et scenario slik du skisserer opp, eksisterer. Poenget mitt er at det hører til unntakene, og vanligvis er det motsatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For å være litt djevelens advokat her: En feit dverg med sick game eier en atletisk retard.

 

Jeg synes det er fascinerende hvordan mange gutter prøver å sammenligne seg med jenter. "Jeg liker kjekke jenter med sprettræv, derfor må jenter like kjekke gutter med sprettræv."

 

Uansett, ro ned quotingen. Kun siter det du svarer på, hvis noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig wh1te, men man må skille mellom det som er mulig og det som er sannsynlig. Det å ha interesser, tørre å prøve ut ting samt ta del i samfunnet vil more often than not ha en positiv effekt på din personlighet og følgelig også din suksess med det motsatte kjønn.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Slik jeg ser det er det viktig å gjøre det DU har lyst til. Hvis du er som AFC Adam og motiveres av målet om å bli verdens beste PUA, så værsågod. Men da vil ikke jeg henge med deg.

 

Hvis du vil klatre i fjellveggen, bade i sjøen, spille xbox, gjøre whatever, så gjør det heller.

 

Alle får seg noe etter hvert uansett.

Lenke til kommentar

GRendal: Mitt poeng var det at du sa at innergame var noe det ikke var.

 

"jepp, kalles inner game. Hvis du driver med mange ting blir du en interessant person, uten å prøve å være det."

 

Eller misforsto jeg, at siste setningen ikke hadde relevans til første? I så fall beklager jeg:)

Lenke til kommentar

Leser så mye om at øyekontakt = selvtillit her at jeg synes det temaet bør komme opp igjen.

 

Hva mener du med "bedre sosialt sett"?

Hvordan er han du prater om da? Man må nesten ha en viss selvtillit og vite hvordan man skal oppføre seg for å være god i PU.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Morsom diskusjon må jeg si.

 

Liker spesielt godt "Ole er...."-delen.

 

Hvis man driver med "kule" ting som er nevnt før her i tråden og er flink til å formidle entusiasmen/gleden med det til andre, da kan man gjøre det bra.

 

Hvis man ikke har den evnen, da smitter ikke entuasiasmen din over på andre og selv en ekstrem ting som base-hopping kan virke kjedelig.

 

For eksempel så gikk jeg på FHS med en kar som er veldig ubestemt og sier "vet ikke" til alt. Han går mye på fjellet, driver med ekstremsport (fallskjerm, elvekajakk, klatring osv....) og er veldig opptatt av fotografi.

 

Han er veldig flink å ta bilder og har brukt masse penger på utstyr, men selv om han "på papiret" gjør mye som er veldig kult, så er han så lite entuasiastisk rundt det at det ikke "smitter" over og han er fortsatt den kjedelige fyren uten selvtillit.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hva mener du med "bedre sosialt sett"? En av de kanskje beste i landet (i hvert fall i forhold til alderen) har temmelig amputerte antenner (tilsynelatende, jeg har aldri møtt ham).

Er det Dorian du sikter til her? :D

Det er det nok ikke, jeg har truffet wh1te flere ganger. Jeg tror derimot at jeg vet hvem han snakker om, uten at jeg kan være helt sikker.

Lenke til kommentar
Morsom diskusjon må jeg si.

 

Liker spesielt godt "Ole er...."-delen.

 

Hvis man driver med "kule" ting som er nevnt før her i tråden og er flink til å formidle entusiasmen/gleden med det til andre, da kan man gjøre det bra.

 

Hvis man ikke har den evnen, da smitter ikke entuasiasmen din over på andre og selv en ekstrem ting som base-hopping kan virke kjedelig.

 

For eksempel så gikk jeg på FHS med en kar som er veldig ubestemt og sier "vet ikke" til alt. Han går mye på fjellet, driver med ekstremsport (fallskjerm, elvekajakk, klatring osv....) og er veldig opptatt av fotografi.

 

Han er veldig flink å ta bilder og har brukt masse penger på utstyr, men selv om han "på papiret" gjør mye som er veldig kult, så er han så lite entuasiastisk rundt det at det ikke "smitter" over og han er fortsatt den kjedelige fyren uten selvtillit.

Konklusjon:

innergame ≠ (er lik tegn med skråstrek i midten, om dere ikke ser det) gjøre spennende ting

Lenke til kommentar
innergame ≠ (er lik tegn med skråstrek i midten, om dere ikke ser det) gjøre spennende ting

Så konklusjonen er at innergame ikke handler om hvor kule fritidsaktiviteter en har, men hvordan en formidler livet sitt? Halleluja!

 

Noe som påminner meg på at jeg en gang bør ta taleklasse, eller noe sånt. Bare bli flinkere på å formidle ting, da lærerene mine på u.skolen klagde på at jeg virka monoton. Hakke fått høre det på 2 år, men hvorfor ikke bli flinkere på dette?

Lenke til kommentar

Et solid innergame sikter til en person som har mye selvtillit, god selvfølelse og mange "alpha" kvaliteter. Et dårlig innergame sikter til en person som har det motsatte - altså lite selvtillit, dårlig selvfølelse og få "alpha" kvaliteter.

 

De aller fleste ønsker altså å ha et solid innergame, uavhengig om de driver med Pick-Up eller ikke.

 

Selvtillit går på troen på at du klarer ting, og at du ikke er redd for å eksponere deg selv. Høy selvtillit er et krav om du vil bli god i Pick-Up. Selvtillit kommer ikke av å alltid vinne, men å ikke være redd for å tape.

 

Selvfølelse går på hvordan du føler om deg selv. Liker du deg selv? Fortjener du å få det du vil ha? En person med dårlig selvfølelse er ofte deprimert, mens en med god selvfølelse elsker å leve og er ofte veldig glad. Det er viktig å huske på at selvfølelse ikke nødvendigvis er synonymt med selvtillit - det går an å ha god selvtillit og dårlig selvfølelse og omvendt.

 

Alphaness er synonymt med lederskap. The alpha male er lederen i flokken. Kjennetegn ved en alpha male er at han har veldig høy selvtillit, andre "kvalifiserer" seg for the alpha male (han har "rett" til å bedømme andre), han snakker veldig høyt og tydelig, og passer samtidig på at alle han vil ha i flokken har det bra. Ja, jeg snakker om mennesker.

Lenke til kommentar
jepp, kalles inner game. Hvis du driver med mange ting blir du en interessant person, uten å prøve å være det.

Hva har innergame å gjøre med å bli en interessant person/gjøre mange ting?

 

Innergame er jo mindsets og selvbilde og så videre, noe som selvsagt bidrar sykt mye med sjekkingen. Men det har ingenting, absolutt ingenting å gjøre med å gjøre masse ting.

 

Eksempel:

Ole, 19 år.

Ole driver med ekstremsport, da kiting og basehopping, samt at han jobber litt som servitør (svart), går på skolen og jobber som frivillig i røde kors og har et politisk verv i AUF. I tillegg leser han på fritiden en del filosofi og er glad i å trene, spesielt med vekter og ikke fult så glad i utholdenhetstrening. Han har dårlig selvbilde og selvtillit, og tør ikke å se andre personer i øynene lenger enn ett sekund.

 

Anders, 19 år.

Ole driver med ganske lite, han surfer på alt.seduction.fast og googler pick-up routines, men har en helt syk selvtillit og mindsets som sier at alle damer vil pule han, at alle damer er noen kåte vesener og at hva andre mener ikke har en dritt å si.

 

Hvem av disse har et bra innergame? Anders. Hvem av disse gjøre masse ting? Ole. Hvem drar damer? Anders.

 

Hahahahha... fytti satan for et dumt og usaklig eksempel... hahah

Lenke til kommentar
Hahahahha... fytti satan for et dumt og usaklig eksempel... hahah

Det er egentlig et ganske bra eksempel som beskriver hva mindsett er. Det er ikke hva du gjør, men hvordan du ser på deg selv.

 

Mennesket definerer seg selv ut fra hvordan andre definerer mennesket. Men det mange ikke innser, er at de andre definerer mennesket, ut fra hvordan mennesket framstår.

 

Dette er altså en vond, eller god, sirkel - dine tanker om deg selv (som du opprinnelig får fra andre) bestemmer hvordan andre ser på deg, som igjen påvirker dine tanker om deg selv osvosv.

 

Man kan si at ved mindsetts, så bryter man denne sirkelen. Ved å bestemme seg for at du er *insert item*, så oppfatter folk det som du er det. Man påtar seg en rolle som noe, og hvis rollen er kongruent over lengre tid - så blir du rollen (hvis man følger sirkelen).

Lenke til kommentar
Dette skjedde to dager etter jeg nailet en ex-stripper Jeg chiller hos en kompis, mens jeg venter på at ex-stripperen skal gi klarsignal for sex (hun har ei datter som kompliserer når og hvor littegrann). Etter ei stund får jeg ei melding fra ei venninne jeg ikke har sett på over ett år, men hatt noen seksuellt ladet samtaler med på msn:

 

 

SMS.

 

T: Sap?

Meg: Ser på tv mens jeg venter på ei venninne skal bli klar hva hadde du i tankene; kose eller røff sex?

T: Litt av begge?

Meg: Tja, jeg har bare en time på meg, så om du ikke er jævli kjapp hit, må jeg nok ta en raincheck

T: Tror vi satser på raincheck og bedre tid

Meg: Sender deg melding

T: Gjør det

 

Slik jeg husker det var hun riktig så søt back in the days, og vi var appåtil gode venner - men i kveld var jeg mye mer giret på ex-strippern. (Hun er den første som har klart å deepthroathe meg ^^) Så jeg og kompisen chiller videre med film og diverse. Klokken viser sent, og ex-strippern har enda ikke tatt kontakt. Ettersom det er jeg som har tatt initiativet tidligere, gidder jeg faen meg ikke å mase, MEN jeg er mentalt innstilt på å knulle, så knulle skal man!

 

Tekster til venninna fra tidligere på aften:

Meg: Sap?

T: Drikker, men blir tidlig kveld

Meg: Tidlig kveld er for amatører!

T: vet, men kjenner bare ikke jeg orker :p altfor kosesyk^^

Meg: Dæven for en invitasjon

T: tolk det som du vil ^^

Meg: Jeg er en vandrende koffert, og tolker deretter... litt av begge.

T: good guess

Meg: Du vet hvor jeg bor

T: jeg begynner å gå nå

 

Plukket henne like godt opp på vei hjem, så fikk vi litt fortgang i sheiten. Vel... som sagt hadde jeg ikke sett henne på en gooood stund, og jeg husket henne ikke så ... stor. Men kuken skal ha sitt, og jeg kan alltids klare å tenke meg andre steder.

 

Vi måtte faktisk stoppe innom henne og lufte hundene først xD Så kjører på med en del eskalering av typen; kjør opp etter veggen, heftig og røff+dominant klining etc. Bikkjene er ferdigluftet, og vi drar til my place. Klærne forsvinner, og jeg legger merke til en ting: hun kan kle seg. Dvs, uten klærne var hun enda større Oo

 

Jeg får panikk, jeg aner ingenting om motorikken i knulling av strandete hvaler! Hvilke vinkler må jeg ha for å få den inn?

 

Jeg gir henne et eller annet om at sengen er fucked, og at den beste stillingen uten tvil er at hun rir meg - og det funket. Jeg gjorde mitt, og gav henne en orgasme med fingrene. Men herregud det stinket! Tror ikke hun hadde dusjet tidligere på dagen... Jeg sitter der og tenker gjennom hvordan i hællvette jeg skal komme meg unna denne situasjonen uten å ødelegge hele selvtilliten til dama. Heldigvis ringer ei fullstendig dritings venninne og trenger skyss - så jeg svipper bare warpig hjem samtidig.

 

 

Etter jeg hadde kjørt alle hjem, møtte jeg kompisen fra tidligere nedi byen, og vi kjøper 'bab. Jeg er sjokkskadet. Jeg har aldri knullet noe sånt før. Jeg ser ned på kuken min og innser: jeg har overhodet ikke standarer... Jeg har preferanser, men ikke standarer!

 

Halvveis i 'baben min tikker det inn ei melding fra warpig: "tror aldri jeg har tent så mye på 'rett på sak' før ;p"

 

Vel... jeg hadde i det minste gjort noe riktig. Nå sitter jeg her og funderer på hva slags uhumskheter kuken min dreger meg inn i neste gang.

 

 

haha, så sinnsykt sweet.

 

men mener jeg har lest en mye mer detaljert LR for en stund tilbake^^ ( husker ikke hvor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...