Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ikke ha brukeren min assosiasert til dette. Men hva gjør man når man føler at man er bedre enn alle andre på utestedet? Altså både gutter og jenter? Du kommer inn og vet du har mer penger, flere og bedre venner, bedre karakterer og mer intlektuell enn 99% av de andre som er der. Hvordan skal man da klare å snakke med de som er der, som ender opp med å kjede livet ut av deg?

Jeg tror selvinnsikt burde stå øverst på listen. Nummer to kan være å innse at ingen blir imponert over at du tjener mer penger enn dem, og du må gjerne avslutte med å innse at du neppe har bedre venner enn noen av dem, selv om du gjerne liker å tro det.

 

Ethvert menneske med ydmykhet vil oppfattes som bedre enn deg, uansett hvor du er.

 

Forventet noe slikt av deg Dorian :p Og det er absolutt et godt svar.

 

Jeg nevner aldri hvor mye penger jeg har, jeg er ikke en som går kledd i dyre klær osv osv. Problemet er bare at jeg føler meg som et mer suksessfullt menneske som faktisk vill og har utredet noe med livet mitt. Jeg vet jeg har utrolig gode venner etter at vi har gått igjennom mye, og mange har falt av lasset fordi de ikke fortjente å kalle seg venner av meg og mine venner. Jeg er ydmyk til tusen, uten at jeg vet helt hvordan jeg skal forklare det..

Når du ikke engang kan stave "intellektuell" eller "vil", og tydeligvis ikke aner forskjellen på "å utrede" og "å utrette", som er meget stor, tror jeg ikke du skal være veldig redd for at du er smartere enn en gjennomsnitts klubbgjest.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_:)_*

Er en 18 år gammel gutt, som ikke er så altfor mye ute på byen av den enkle grunn at jeg driver med fotball på et ok nivå, og er ganske seriøs ift det. Syns PUA-konseptet er interessant, og leser mye her og der om det.

 

Det som slo meg når jeg var ute i går, var at er det virket ganske vanskelig å praktisere PU på slike utesteder der musikken er såpass høy?

 

Det eneste jeg prøvde meg på var blikk-kontakt på dansegulvet og jeg fikk danset med en del jenter. Er det slik at musikken er lavere/forholdene enklere på steder der aldersgrensen er 20 år?

Lenke til kommentar

Jeg leste innom denne tråden og så dukket denne annonsen opp på siden

post-31845-1248648209_thumb.jpg

 

Hadde jeg visst dette før, hadde jeg såklart brukt dette pua trikset fra start av.

 

"Halla, jeg heter lars og har laks på grillen"

Dama: *Smelt*

 

Brukes for å demonstrere høyere verdi. Ingen dame kan motstå en god laks.

Lenke til kommentar
Det som slo meg når jeg var ute i går, var at er det virket ganske vanskelig å praktisere PU på slike utesteder der musikken er såpass høy?

 

Det eneste jeg prøvde meg på var blikk-kontakt på dansegulvet og jeg fikk danset med en del jenter. Er det slik at musikken er lavere/forholdene enklere på steder der aldersgrensen er 20 år?

 

Jo, høy musikk er ofte et problem, men du lærer deg å leve med det. Prøv å sjekke opp berusa dansker med høy musikk du, så skal du se at norge ikke er så ille!

 

Det du må gjøre fortest mulig hvis musikken er et problem, er å isolere jenta. Dra hu med ut for en røyk, luft, mat whatever. Et triks jeg har brukt et par ganger er å si du må spørre hun om noe viktig, men musikken er for høy. Når du har sagt det vender du ryggen til og går ut. Er hun interessert så vil hun fort følge etter ;)

 

Når det gjelder forskjell på musikkvolum på 18/20 steder, så avhenger det bare av byen du bor i. Men du vil ofte se at 20 års nattklubber er mye større enn 18 års, så det er lettere å finne seg et sted å sitte ned for å prate.

 

Du må heller ikke glemme at det er en forskjell på en nattklubb og en pub. Mange 20+ velger å sette seg ned på litt roligere steder, nettopp for å kunne prate og møte nye mennesker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som har prøvd å game på et annet språk her mens de har vært i norge? kunne vært morsomt å utgi seg for å være engelskmann en kveld hvis ingen kjenner deg. :)

 

Jeg har. Mange ganger. Det kan være veldig effektivt. Jeg pleide å gjøre det med en kompis som faktisk var halvt britisk og jeg måtte passe på så jeg ikke avslørte meg på aksenten min, noe som er lett å gjøre med for mange pils i systemet. Jeg ble busta en gang av en jente som tydeligvis hørte at jeg fomlet litt på noen av ordene (jeg var irsk den kvelden).

 

Det verste er at du kan dra den temmelig langt når du er "utlending". Vi var som regel engelskmenn som skulle lage en indiefilm i Norge. Jeg har ikke brukt det så mye for å close, men mest for gøy. Taxiregningene blir billigere, køene blir kortere, folk vil henge med deg, spandere drikke på deg og vise deg rundt. Og ikke minst står de og snakker norsk like foran ansiktet ditt uten å vite at du skjønner hva de sier. "Han var litt søt".

Lenke til kommentar

Oki, nå er jeg jævlig lei av å ikke klare å svare på dette scenarioet:

 

Jeg snakker med en jente, jeg har skapt noe rapport og vil pulle triggeren med å få hun ut på en date o.l. Da kommer the mother of all shittests som jeg ikke klarer:

"Vil du bli med og finne på noe en dag?"

"Bare oss to, da eller?"

"...."

Jeg blir helt låst når jeg møter på den der, jeg aner ikke hva jeg skal si for å kunne oppnå en date som faktisk inkluderer kun meg og jenta. Jeg er ikke interessert i å ha med meg 20 folk på en café, jeg vil bli kjent med jenta og close på en eller annen måte. Hva gjør dere i disse situasjonene, eller gjør jeg noe feil i utgangspunktet når de oppstår?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor kaller du det en shittest? Hvorfor er det slik at alle spørsmål plutselig er shittests når man har lest noe teori?

 

"Nei, jeg har en usynlig venn fra barndommen jeg ikke blir kvitt."

"Ja, så ta med voldtektsalarm for å være på den sikre siden."

"Har du en tvillingsøster?"

 

Det der er uansett ikke en shittest i mine øyne.

 

Edit: Hvis jeg først skal legge litt analyse i spørsmålet hennes, selv om det i bunn og grunn er et naturlig spørsmål å stille, kan det hende hun leter etter en unnskyldning hun kan bruke ovenfor seg selv og eventuelt venninner for å rasjonalisere bort noe som kan komme til å skje mellom dere.

 

Det kan også være du stiller spørsmålet for tidlig.

 

Edit2: Og jeg ville formulert meg slik at jeg ikke trengte å sette spørsmålstegn bak. "Bli med å finn på noe en dag" for eksempel. Led.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Godt svar, da saster jeg mer på å lede hun til neste gang. Samtidig så får jeg tenke litt på min dårlige vane med å pulle triggeren for tidlig. Har skjedd et par ganger for ofte.

 

Noen ganger forvirrer shittests meg, det skal jeg innrømme. Jeg så på dette som en shittest da situasjonen låste meg fast, og jeg ikke kunne komme videre. Hadde bare ikke et svar på det... Men det med teori er sant, noen ganger fører det til at en ikke skjønner at jenta bare ikke er interessert i deg. Så pusher en på videre, uten noen god grunn. Hvordan skal en da skille shittests og genuine spørsmål? Det beste er vel å se på jenta, og se energien hun utstråler...

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En shittest tester framen din. Noen velger å se på mye/alt som en shittest selv om det ikke er det, kanskje for å minne seg selv på å holde framen. Damer ser om det er kongruens med det du sier/gjør og det du føler/tenker.

 

Congruence tests are generally thrown out by women, as it is important for them to realize if they are sleeping with an alpha male or a beta male posing as an alpha male. Biologically, this distinction in sexual selection can affect her gene pool for the rest of her evolutionary life.

 

Sometimes, a high value player may want to test the congruency of a girl, to make sure she is not a gold digger, totally crazy, or that she genuinely likes him.

 

A congruence test can take many forms. It can be non verbal, such as a girl getting close to you and seeing if you become nervous. A true PUA would not flinch as beautiful women are common in their lifestyle. It can be a compliance test such as, “Will you get me a drink?”. If the PUA is conveying alpha male characteristics but comply to this request without asking for something in return, the woman’s intuition will sense incongruency, forcing her to throw more tests.

 

A test can also take the form of a shit test/neg, such as, “this is boring, that guy over there is cute”. PUAs do not tolerate bad behavior, and ignorance will not work on this particular shit test. In response, the PUA can say “yeah, he is cute, isn’t he? Come let’s go meet him. I will introduce you.” Flip the script. Ignore irrelevant shit tests, and appropriately punish and reward good and bad behavior.

 

Passing one congruence test may not get a PUA all the way to sex, as women throw these out throughout the seduction timeline. The most effective way to pass congruence tests is, in reality, to be become truly congruent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...