Chosen_One Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Takk til deg D for at du kuttet tråden. Høres ut som du hadde en fin kveld. Har selv mistet nr til solide closes flere ganger, og det hater jeg. Mister de stort sett fordi jeg tar alle nr på lapper (har et prosjekt på gang sjø). Og det er lite man kan gjøre med det. Hvis du føler at du kan slippe unna det, så add hun på facern elns. Men ikke virk needy. Uansett! Du skal ha creds for at du prøver å pushe deg selv litt! I dag er det Lørdag! Og jeg er hjemme, har fri, og skal ut med gutta på byen! Pick-Up-Artist Endret 8. desember 2007 av PUA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot diskusjoner mot dette i denne, allerede gående tråden. At folk ikke tåler motforestillinger får bli deres problem, dette er et DISKUSJONSforum.Det er ingen som har problemer med litt diskusjon her, problemene oppstår når folk dytter inn rene spydigheter i tråden eller når motforestillingene mot tråden tar over. Videre så er ikke dette en sosial kategori der man snakker om "hvordan man hadde det på byen", sålenge det ikke viderefører diskusjonen.Field reports og lay reports er fint å ha for andre til å lære av. Det er ikke snakk om "hvordan man hadde det på byen", men "hva man gjorde i settene man var i, og hva man lærte av det". Det er tydelig at du har misforstått en hel del med meningen bak denne tråden. Nei, det er ikke off-topic, det er snakk om PUA og sjekking, og hvordan og hvorvidt det fungererHvordan det fungerer. Ikke hvorvidt PUA generelt fungerer, eller om det er etisk korrekt. Dette er en guide til sjekking på en PUA-måte, så jeg ser ikke hva "jeg tror ikke PUA-teknikker fungerer fordi at..."-innlegg gjør her i det hele tatt. Enkelte rutiner, tilnærminger, kroppsspråk-ting og slikt kan man vel diskutere om fungerer eller ei. du mener tydligvis det er greit å diskutere hva som fungerer, sålenge man ikke mener at det er deler av det som ikke fungerer. Du mener det er bra å diskutere hvordan man gjør slikt bedre, sålenge man ikke mener at PUA-måten ikke er den riktige måten.Man trenger å se en sak fra to sider, så kom gjerne med flere innspill. Bare det er en oppriktig diskusjon og ikke sure oppstøt. Du er blandt de som har greid å komme med fornuftig kritikk før i tråden, det kommer alltid nyttig med. Hadde egentlig fått veldig mye å drikke (siden det var målet), og smaker på en drink som var så sterk at jeg måtte kaste opp med en gang, og det var skikkelig også.. Må ha vært noe hjemmebrent av noe slag..Siden det var målet så er det vel greit, men bare vær klar over at du ikke tenker like klart når du har drukket alt for mye Men det høres jo ut til at du greide deg ok allikevel, #-close og greier Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Videre så er ikke dette en sosial kategori der man snakker om "hvordan man hadde det på byen", sålenge det ikke viderefører diskusjonen.Field reports og lay reports er fint å ha for andre til å lære av. Det er ikke snakk om "hvordan man hadde det på byen", men "hva man gjorde i settene man var i, og hva man lærte av det". Det er tydelig at du har misforstått en hel del med meningen bak denne tråden. Nei, det er ikke off-topic, det er snakk om PUA og sjekking, og hvordan og hvorvidt det fungererHvordan det fungerer. Ikke hvorvidt PUA generelt fungerer, eller om det er etisk korrekt. Dette er en guide til sjekking på en PUA-måte, så jeg ser ikke hva "jeg tror ikke PUA-teknikker fungerer fordi at..."-innlegg gjør her i det hele tatt. Enkelte rutiner, tilnærminger, kroppsspråk-ting og slikt kan man vel diskutere om fungerer eller ei. Grunnen til at jeg skrev det er at endel av disse "field-reports" ikke akkurat har bært preg av læring og utvikling. Endel har selvsagt også vært av typen du skisserer, det er derfor jeg jeg poengterer at det er greit når det viderefører diskusjonen. Det gjør ikke innlegg av typen "jeg skal på byen, IT'S ON". Personlig skjønner jeg ikke at noen kan ha glede av å sette seg inn i et slikt tema uten å dvele på hvorvidt det fungerer, graden av suksess er jo kanskje den største faktoren som bestemmer hvorvidt en taktikk er interessant eller ikke. Jeg ser strengt tatt ikke hvorfor det er hensiktsmessig å kun diskutere delelemnter, og ikke si noe om totalen. AtW Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det gjør ikke innlegg av typen "jeg skal på byen, IT'S ON". Da får de innleggene bli slettet som spam ellers da. Feltrapporter er artig å lese, mye mer interessant å ha en tråd om pick-up enn om hvor umoralsk det er. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Slik Alastor har påpekt tidligere, så er denne tråden ikke til for chatting, men for råd og guide. Chatting kan dere ta andre steder. Et par innlegg med chatting har blitt fjernet, og vil bli fjernet i framtiden uten ytterligere varsel. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Endret 8. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) ATW og psuiclaut: Dere er sikkert to veldig gode mods, men er virkelig ute å kjøre her på en del ting. Du har kommet med mye fint utover tråden ATW, og jeg har virkelig hatt mye glede av å diskutere med deg ,men kan vi kjøre denne tråden OT igjen? Vi har allerede fått en whine-tråd på politikk og samfunn. La oss bruke den isteden, så kan vi sitte her å diskutere PU. Kan også legge til at hvis du er hypp, så kan du bli med meg og PUM ut på byen en kveld, så kan vi fortelle deg litt hva faktisk dette går ut på. Og vise deg det etterpå. Så skjønner du litt mer av hva det er vi faktisk driver med her. Klem Endret 8. desember 2007 av PUA Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vi har allerede fått en whine-tråd på politikk og samfunn. La oss bruke den isteden, så kan vi sitte her å diskutere PU. Kortid blei whininga ikkje-diskutering av PU? Når PU vert kritisert er det ikkje automatisk OT, berre fordi du ikkje er einig i vår skepsis. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vi har allerede fått en whine-tråd på politikk og samfunn. La oss bruke den isteden, så kan vi sitte her å diskutere PU. Kortid blei whininga ikkje-diskutering av PU? Når PU vert kritisert er det ikkje automatisk OT, berre fordi du ikkje er einig i vår skepsis. Det er fordi du mistolker tråden. Dette er en guide. Lager noen en guide til hvordan man bygger en PC skal man ikke diskutere om en PC er bra for deg. Så la oss sette en strek her. On-Topic: Noe av dette som beskrevet i tråden har jeg faktisk gjort før, og ser jeg tilbake tror jeg det med å være selvsikker og ha verdier (bla.a. sosial) har gjort størst inntrykk. Og jeg er glad at jeg har funnet ut noe selv, for uten det tror jeg som en del andre hadde sett litt skepsis til dette. En del av Guiden går jo ut på å være bevisst på hvilke signaler man sender. Det er ikke en fasit på hva man skal si til dama. Aivio Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det morsomste er når man leser om ting her eller andre steder, og så finner ut "oh shit, det er jo akkurat det der jeg gjorde med hun ene som ble så sykt forelska i meg når jeg var ultra-AFC". Det er gjerne ikke den dama man likte best heller, når man var AFC. Det er de man faktisk ikke er needy ovenfor, men kan ha det gøy med, som man ubevisst gjør de "magiske" tingene med. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 PU er et opplegg for å få bedre selvtillit, bygge opp sitt indre jeg, bli klar over sosiale forhold, lettere få kontakt med fremmede osv osv. Jeg har skrevet i denne tråden for maange sider siden der jeg sa jeg ble fascinert av dette. Jeg er til og med jente. Dette er interessant, og kan brukes til mye! Likevel virker det kynisk, og det er forståelig at mange reagerer. Noen spørsmål: Hvorfor kurser man i faget med den grunntanken at gutta skal bli utlært i jentesjekking når de er ferdige? Hvorfor er ikke dette et kurs for alle som vil skaffe seg sosiale antenner og bedre selvtillit? Hvorfor alle de engelske uttrykkene? Er det ikke hipt nok å snakke norsk? Ja, det er en faktor som gjør at det står fram som et urbant og overlegent konsept. Det er snakk om et "game", "closen" og "fields-report". Må det ligne et krigsprogram for at gutta skal skjønne hva det er snakk om? Hvorfor har dere en skala på jentene? Hvordan kan dere lage et system på jenter på en skala med 11 nivåer? Og hva prøver dere å fortelle hverandre ved å gi poeng? Leter alle PUAene etter det samme i jenter? Er ikke ei jente rå for én PUA, derav en 10'er, mens hun ville vært uinteressant for en annen? Vil en PUA noen gang prøve seg på en 3'er? Hva gjør en jente til en 3'er? Ja, det virker som en lek fra 5. klasse når dere bruker skalaer. Hvorfor skjønner dere ikke at dere virker kalde og beregnende når dere mener at alle jenter er ute etter en overlegen kjekkas som alltid har noe å prate om, alltid har ei dame på gli og som aldri virker åpenbart forelska i noen? Hvordan kan dere holde på interessen hos ei jente dere kun har SETT på byen? Og varer interessen for alle dere prøver dere på? En eller annen gang må man prate om noe personlig, og så lenge dette ikke stemmer med seg selv kommer man vel ganske kort? Hvis man rett og slett ikke har den gode kommunikasjonen eller de samme interessene, fortsetter man da med sine allerede planlagte replikker og nedskrevne notater fordi hun er deilig? Kan en dreven PUA mislykkes i et "game"? Altså at kontakten med jenta kuttes eller at det stagnerer? Kan en PUA innrømme det? Og hva er da grunnen til at det skjedde i følge en PUA? Idéen bak det hele er spennende. Det handler om mennesker, kontakt, replikker og egne prestasjoner. Det at det er sullet inn med "profesjonelle" uttrykk, planlegging skritt for skritt, skalaer og unge menn som mener dette er løsningen på verdensproblemene, gjør det mindre smakelig. Vil likevel ikke kalle meg motstander, heller ... interessert. Jeg håper noen i DENNE tråden vil svare. Den andre tråden er en skepsis-tråd og jeg tviler på at PUAene ferdes like mye der som her. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvorfor kurser man i faget med den grunntanken at gutta skal bli utlært i jentesjekking når de er ferdige?Hvorfor er ikke dette et kurs for alle som vil skaffe seg sosiale antenner og bedre selvtillit? Det er vel begge deler, men det er sjekking som åpner flest folks øyne. Dessuten er det en del ting man gjerne lærer bort som har direkte med jente-psykologi å gjøre, relatert til sjekkingen. Hvorfor alle de engelske uttrykkene? Er det ikke hipt nok å snakke norsk? Ja, det er en faktor som gjør at det står fram som et urbant og overlegent konsept. Det er snakk om et "game", "closen" og "fields-report". Må det ligne et krigsprogram for at gutta skal skjønne hva det er snakk om?Sånn er det dessverre med de fleste fagfelter. Leger bruker latin, PC-nerder bruker engelsk, osv. Det er for å ha et felles språk, så man lettere kan skjønne hva som foregår selv om man leser en tekst på engelsk eller norsk. Hvorfor har dere en skala på jentene? Hvordan kan dere lage et system på jenter på en skala med 11 nivåer? Og hva prøver dere å fortelle hverandre ved å gi poeng? Leter alle PUAene etter det samme i jenter? Er ikke ei jente rå for én PUA, derav en 10'er, mens hun ville vært uinteressant for en annen? Vil en PUA noen gang prøve seg på en 3'er? Hva gjør en jente til en 3'er?Ja, det virker som en lek fra 5. klasse når dere bruker skalaer. Det er en grei måte å kjapt og fint si noe om hvor heit jenta er. Jeg hadde neppe prøvd meg på en 3'er, tviler på at noen PUA'er hadde gjort det heller. Men om du er en 3'er i mine øyne kan du godt ligge litt høyere i andres øyne. Gutter er dessverre mer fokusert på utseende enn jenter er, det er derfor du sikkert synes det virker merkelig å sette karakterer på jentene. Selv om jeg vet at veldig mange av vennindene mine også har satt karakterer på gutter en gang i løpet av livet ! Hvorfor skjønner dere ikke at dere virker kalde og beregnende når dere mener at alle jenter er ute etter en overlegen kjekkas som alltid har noe å prate om, alltid har ei dame på gli og som aldri virker åpenbart forelska i noen?Man må generalisere her. Det finnes de som sikkert liker en stille nerd uten selvtillit også, men unntakene er irrelevante. Dessuten kan da vel selv den beste PUA være forelsket, ser ikke noe i veien med det. Hvordan kan dere holde på interessen hos ei jente dere kun har SETT på byen? Og varer interessen for alle dere prøver dere på?Sosial status er noe man lett legger merke til. Blir du ikke nysgjerrig hvis du ser en kjekkas går gjennom lokalet, men et lite knippe jenter på slep? Hun går nok ikke og tenker på den personen i all evighet, men hun blir hvertfall litt nysgjerrig, sannsynligvis. Dog, man må smi mens jernet er varmt En eller annen gang må man prate om noe personlig, og så lenge dette ikke stemmer med seg selv kommer man vel ganske kort? Hvis man rett og slett ikke har den gode kommunikasjonen eller de samme interessene, fortsetter man da med sine allerede planlagte replikker og nedskrevne notater fordi hun er deilig?Planlagte replikker og nedskrevne notater er ikke noe man kjører på med. Har man ikke en god kontakt i det hele tatt kan man rett og slett hoppe videre til andre folk å ha det gøy med; ikke noe vits i å samle på jenter man ikke trives med. Men når man skal prate om noe personlig så stemmer dette som regel med seg selv, det går ikke ut på å lyve seg i seng det her Kan en dreven PUA mislykkes i et "game"? Altså at kontakten med jenta kuttes eller at det stagnerer? Kan en PUA innrømme det? Og hva er da grunnen til at det skjedde i følge en PUA?Jada, det skjer ofte for de fleste. Det er ingen skam å innrømme det heller, vel? Feilen ligger i at man ikke klarer å tilpasse seg godt nok til jenta, vekke nok interesse og komfort-følelse. Med mindre hun er blandt de 0.1% av jentene som bare er regelrett sprø da. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Med mindre hun er blandt de 0.1% av jentene som bare er regelrett sprø da. 0,1% ? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Takk til deg D for at du kuttet tråden. Høres ut som du hadde en fin kveld. Har selv mistet nr til solide closes flere ganger, og det hater jeg. Mister de stort sett fordi jeg tar alle nr på lapper (har et prosjekt på gang sjø). Og det er lite man kan gjøre med det. Hvis du føler at du kan slippe unna det, så add hun på facern elns. Men ikke virk needy. Uansett! Du skal ha creds for at du prøver å pushe deg selv litt! I dag er det Lørdag! Og jeg er hjemme, har fri, og skal ut med gutta på byen! Pick-Up-Artist Ja la faktisk til et par jeg møtte på byen på facern morsomme var at det ene kvinnemennesket dro faktisk en decline Bør man buste dama for det om man treffer hun igjen hvilket er ganske sannsynlig eller bør jeg bare la være og nevne noe om det akuratt som jeg ikke har brydd meg? Endret 9. desember 2007 av Cape Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Vi har allerede fått en whine-tråd på politikk og samfunn. La oss bruke den isteden, så kan vi sitte her å diskutere PU. Kortid blei whininga ikkje-diskutering av PU? Når PU vert kritisert er det ikkje automatisk OT, berre fordi du ikkje er einig i vår skepsis. Skal vi se.. I kveld så møtte jeg den verste cockblocken fra helvete. Uten å tulle. PUM kan bekrefte hvor jævlig hun var. En dame som kunne fått enhver mann til å knekke sammen og briste i gråt. Jeg klarte faktisk å få fiksa opp med venninda, rote med hun, numberclose, og har en ganske solid day2 i boks allerede. Jeg har på ingen måte lyst til å besudle tråden min med om dette fungerer eller ikke... Det har jeg fått bevist gang på gang at det gjør. som feks i kveld. Uten PU, uten tankegangen, uten strukturen, uten triksene, hadde jeg ikke fått noe solid ut av det setet. Det er no fucking way in HELL at du kan overbevise meg om noe annet. Som sagt! Greit du er kritisk. Jeg driter i det. Men ta det i den tråden som er laget nå... En del av Guiden går jo ut på å være bevisst på hvilke signaler man sender.Det er ikke en fasit på hva man skal si til dama. Aivio Dette var faktisk en utrolig god formulering på det Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 PU er et opplegg for å få bedre selvtillit, bygge opp sitt indre jeg, bli klar over sosiale forhold, lettere få kontakt med fremmede osv osv. Jeg har skrevet i denne tråden for maange sider siden der jeg sa jeg ble fascinert av dette. Jeg er til og med jente. Dette er interessant, og kan brukes til mye! Likevel virker det kynisk, og det er forståelig at mange reagerer. Noen spørsmål: Hvorfor kurser man i faget med den grunntanken at gutta skal bli utlært i jentesjekking når de er ferdige? Hvorfor er ikke dette et kurs for alle som vil skaffe seg sosiale antenner og bedre selvtillit? Hvorfor alle de engelske uttrykkene? Er det ikke hipt nok å snakke norsk? Ja, det er en faktor som gjør at det står fram som et urbant og overlegent konsept. Det er snakk om et "game", "closen" og "fields-report". Må det ligne et krigsprogram for at gutta skal skjønne hva det er snakk om? Hvorfor har dere en skala på jentene? Hvordan kan dere lage et system på jenter på en skala med 11 nivåer? Og hva prøver dere å fortelle hverandre ved å gi poeng? Leter alle PUAene etter det samme i jenter? Er ikke ei jente rå for én PUA, derav en 10'er, mens hun ville vært uinteressant for en annen? Vil en PUA noen gang prøve seg på en 3'er? Hva gjør en jente til en 3'er? Ja, det virker som en lek fra 5. klasse når dere bruker skalaer. Hvorfor skjønner dere ikke at dere virker kalde og beregnende når dere mener at alle jenter er ute etter en overlegen kjekkas som alltid har noe å prate om, alltid har ei dame på gli og som aldri virker åpenbart forelska i noen? Hvordan kan dere holde på interessen hos ei jente dere kun har SETT på byen? Og varer interessen for alle dere prøver dere på? En eller annen gang må man prate om noe personlig, og så lenge dette ikke stemmer med seg selv kommer man vel ganske kort? Hvis man rett og slett ikke har den gode kommunikasjonen eller de samme interessene, fortsetter man da med sine allerede planlagte replikker og nedskrevne notater fordi hun er deilig? Kan en dreven PUA mislykkes i et "game"? Altså at kontakten med jenta kuttes eller at det stagnerer? Kan en PUA innrømme det? Og hva er da grunnen til at det skjedde i følge en PUA? Idéen bak det hele er spennende. Det handler om mennesker, kontakt, replikker og egne prestasjoner. Det at det er sullet inn med "profesjonelle" uttrykk, planlegging skritt for skritt, skalaer og unge menn som mener dette er løsningen på verdensproblemene, gjør det mindre smakelig. Vil likevel ikke kalle meg motstander, heller ... interessert. Jeg håper noen i DENNE tråden vil svare. Den andre tråden er en skepsis-tråd og jeg tviler på at PUAene ferdes like mye der som her. Hei Maj! Takk for at du skrev den posten du skrev! Endelig en som virkelig stiller spørsmål verdt å svare på! Jeg skal gjøre så godt jeg kan og svare ut i fra mine beliefs. Ok? "Hvorfor kurser man i faget med den grunntanken at gutta skal bli utlært i jentesjekking når de er ferdige? Hvorfor er ikke dette et kurs for alle som vil skaffe seg sosiale antenner og bedre selvtillit? " Det er faktisk et godt spørsmål. Kvinner sliter også like mye på sjekkern som menn. Jeg stod faktisk i et set i kveld, og venninda til hun jeg gamet var tydeligvis skikkelig på sjekkern! Hun var over helt klar for å bli med den ene wingen min hjem, men han ville ikke baile så tidlig. Men jeg så hun virkelig prøvde, og venninda sa faktisk "fy faen, hun er så jævlig på sjekkern" i kveld. Måtte nesten le litt inni meg da. Personlig så syntes jeg det er tragisk at kjønnsrollene er slik de er, men det får så være. Man kan ikke endre verden. PUM snakker om å lage en guide til kvinner her og Maj! Så hvis du er ute etter tips, så kommer nok de snart. Jeg forstår at selv pene og fornuftige kvinner sliter med å finne system i kjøttmarkedet. Men gi oss litt tid, jeg og PUM, så skal vi få laget noe for dere og! I mellomtiden kan du sende meg PM's/Msn/facebook/whatevver hvis du har noen spørsmål du vil ha svar på innenfor dette. "Hvorfor alle de engelske uttrykkene?" Det kommer av at PUA kulturen er importert fra utlandet. Hovedsaklig USA. Og det er tette bånd i hele PUA samfunnet. Verden over. Så det er mer praktisk å bare ha et universielt språk, enn å begynne å mikse, slik de gjorde når de oversatte "the game" ("Spillet" på norsk). Jeg har PUA's på msn listen min fra alt fra USA til indonesia... Greit at "DHV" betyr det samme da... "Hvorfor har dere en skala på jentene?" Det kommer av to grunner: 1. Man kan kalibrere gamet sitt. En 10'er skal games på en annen og litt røffere måte enn feks en 7er. Det kommer av at en 10'er er mye mer sosialt strukturert og rett og slett blitt lagt ann på mer enn en 7er, så da må silkehanskene av. 2. Det er greit for å beskrive ovenfor andre PUA's. Istedenfor med å waste tid på "å fy faen hun var så fin atte", så sier man bare "Hun var en 8er". Case closed. PUA'er er ikke supermennesker. Snarere tvert imot. Vi har ikke skalaen for å skryte, se ned på, eller noe annet enn bare å gi et utrykk over hvilket type game man kjører. Hvis jeg sier til PUM at jeg klarte å "pulle" (Dra med hjem) en 9er i går, så vil det automatisk si at jeg måtte ha kjørt et syltight game da en nier kan få hvem hun vil. Men det går fremdeles ikke ut på skryting. Hvis en kompis av meg sier at han har closet en 8+, så tenker jeg "fett". Og det stopper der... Det gjelder stort sett for alle de jeg har diskutert dette med. Og PUAene ser alle etter forskjellige damer. Jeg foretrekker mine damer på en spesiell måte. Hun jeg hooket i kveld, var en jeg virkelig ønsker å bli kjent med. En jeg skal ringe i morgen og snakke genuint med, som jeg ønsker inn i livet mitt. Hun var ikke interessant engang for PUM. Han tok venninda i stedet. Så alle ønsker forskjellige ting her. "Hvorfor skjønner dere ikke at dere virker kalde og beregnende når dere mener at alle jenter er ute etter en overlegen kjekkas som alltid har noe å prate om, alltid har ei dame på gli og som aldri virker åpenbart forelska i noen? " Fordi det er bare slik det er. Deilige damer (høy sosial verdi) har også alltid en type i en eller annen form. Hvorfor skal ikke en high-value kar også ha damer i livet sitt? Det kan virke kald, men jeg er på ingen måte en overlegen kjekkas. Langt derifra. Folk har dannet seg et bilde av PUA's her inne som glætte folk fra bærum... Vel, jeg er langt fra det. Jeg er en fyr fra en kommune utenfor Oslo, jeg lever for amerikanske biler og den kulturen, jeg driver med jakt og fiske, og mye dirtywork. Langt i fra en glætt kar. (som jeg hater over alt på hele denne jorden) Faktisk så ville du aldri i livet tro at jeg var en PUA med mindre jeg hadde fortalt deg det. Jeg kan helt fint være åpenbart forelska i noen. Jeg hadde en megacrush på den ene fuckbuddien min tidligere i år. En nydelig liten brunette av en undertøysmodell. Og jeg ser absolutt for meg at jeg faller for henne igjen når jeg skal ta opp kontakt med henne snart. Så for min del Maj, så klarer jeg fint å utvikle følelser for damene jeg sarger. Jeg er faktisk ikke ute etter den første og beste fitta. Men den kvinnen som jeg kan nyte selskapet mest med. På alle plan. "Hvordan kan dere holde på interessen hos ei jente dere kun har SETT på byen? Og varer interessen for alle dere prøver dere på? En eller annen gang må man prate om noe personlig, og så lenge dette ikke stemmer med seg selv kommer man vel ganske kort? " Sant det! Det er her kongruens kommer inn! Jeg var i det man kaller "Deep rapport" (noe personlig) innen de første 5 minuttene av alle setene jeg kjørte i kveld. Jeg fortalte om mine erfaringer med lillesøster, om mine sårbare sider osv... Så jeg er ett hundre prosent genuin når jeg er på byen. "Kan en dreven PUA mislykkes i et "game"? Altså at kontakten med jenta kuttes eller at det stagnerer? Kan en PUA innrømme det? Og hva er da grunnen til at det skjedde i følge en PUA?" Selvsagt. Selv den beste racebilsjåføren havner på andre plass noen ganger. Man kan på ingen måte vinne hver gang. Jeg pleier stort sett å kjøre dårlig på de to-tre første settene på en bytur. Så bytter jeg venue, og kjører solid game utover kvelden. Da jeg virkelig går INN for å game. De andre settene kjører jeg bare for å bli litt varm i trøya. Men om man burner noen ganger? Selvsagt. Selv de beste PUAene i verden gjør det. Hva er grunnen? Universalt svar på den: Det er alltid DIN, PUA'ens, skyld! Det er alltid noe man kunne gjort bedre/annerledes som kunne endt i en close. Ingen sets er umulige. Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvorfor har dere en skala på jentene? Jeg har selv lurt på det der. Alltid reagert når andre gutter snakker om jenter, og sier ho er en ni'er eller åtter. Inni meg stiller jeg meg spørsmålet; "ja, men har ho noe mellom ørene? åssen er ho som person?". Så ja, er mange gutter som ser etter de feil tingene i en jente. Sier ikke alle gutta er dumme, eller at man ikke skal se på utseende, men at det er helhetsinntrykket som teller mest for meg. Det at mange gutter bare ser på utseende er det vel mange grunner til, og du kan nok peke på mange årsaker som hvordan media påvirker oss, hvordan kjønnsidealene har blitt, blablabla. Du kan holde på i det evige om du vil. Merk, dette er ikke noe jeg har bevis for, sier bare åssen jeg selv oppfatter ting, hvorvidt dette stemmer kan du selv gjøre opp din mening om. Hvorfor skjønner dere ikke at dere virker kalde og beregnende når dere mener at alle jenter er ute etter en overlegen kjekkas som alltid har noe å prate om, alltid har ei dame på gli og som aldri virker åpenbart forelska i noen? Dette har jeg også lurt på. Slik jeg ser det, så er det de sikre gutta som vet hva de vil her i livet. Snakker ikke om falsk selvtillit her, men de gutta som virkelig har skjønt det, har et mål, og jobber knallhardt for resultater. Jentene søker da innstinktivt etter slike gutter, da de vet at han er en av de typene som kan gi ho sykt bra livskvalitet, og kan man få det ved minst mulig arbeid, så gjør man gjerne det. Mange spiller på utseende, og de kalde og beregnende playerne utnytter de jentene i øst og vest. Sier ikke alle jenter er slik, eller at alle gutter er slik, men man ser tendensen. Forøvrig så vil jeg også nevne at gutter som viser at de ikke trenger jenta gjør det også lettere for jenta. Jenta føler jo mindre press eller tvang fra gutten, om gutten er likegyldig ovenfor ho. Sier ikke at han ikke er glad i ho, men viser at han ikke TRENGER ho. Slik som stalkere og andre creepy gutter gjerne blir. Hvordan kan dere holde på interessen hos ei jente dere kun har SETT på byen? Og varer interessen for alle dere prøver dere på? En eller annen gang må man prate om noe personlig, og så lenge dette ikke stemmer med seg selv kommer man vel ganske kort? Hvis man rett og slett ikke har den gode kommunikasjonen eller de samme interessene, fortsetter man da med sine allerede planlagte replikker og nedskrevne notater fordi hun er deilig? Hoho, morsomt det der. Da jeg først begynte med dette lille prosjektet mitt for 4-5mnd siden, så var jeg helt lost. Jeg øvde inn alt av sjekkereplikker, gjorde slik som alle andre gutta gjorde. Kjørte på med overfladiske, falske ting, for jeg trodde faktisk at det funka. Så kjører jeg på replikkene, spanderer drinker, forteller vitser, er overhodet ikke megselv, og resultatet var jo at jeg ikke klarte holde en eneste jente interessert. Jeg kom jo ut fra en 10år lang vond fortid med pcavhengighet, så jeg var ikke akkurat stud'en. Kroppen min så heller ikke ut. Kjørte på med alt som stod i disse bøkene, og fant ut at det rett og slett ikke funka. Så jeg jekket meg ned, revurderte kraftig hva jeg var ute etter, hvordan jeg skulle forholde meg til disse jentene. "Bare vær deg selv" funker faktisk. Nå holder jeg jenter så interesserte at de følger regelrett etter meg. På dansegulvet så kommer jenter bort til meg og begynner å klå som faen på meg. Hva snakker jeg om? Hvordan behandler jeg dem? Jo... Alt mulig egentlig, alt fra samliv, sex, hverdagslige problemer, samfunnsproblemer, drama, reiseliv, alt mulig. Og nå som jeg drar på byen, gjerne edru og alene, og ser alle gutta som prøver seg på alle mulige "triks"; bare for å se at de blir totalt avvist med kroppsspråket til dama, og hvor dårlige resultater de får, ler jeg bare. Kommunikasjonen er uten tvil det viktigste, klarer ikke jenta kommunisere, og klarer ho ikke være ÆRLIG med meg, så reiser jeg meg bare og går. Og tro meg, det skjer veldig veldig ofte. Idéen bak det hele er spennende. Det handler om mennesker, kontakt, replikker og egne prestasjoner. Det at det er sullet inn med "profesjonelle" uttrykk, planlegging skritt for skritt, skalaer og unge menn som mener dette er løsningen på verdensproblemene, gjør det mindre smakelig. Ja, helt enig i at det er usmakelig at det skal være en oppskrift på hvordan man må gå fram for å få damer. Men, faktisk, så er dette ikke en "sånn får du deg ett ligg" oppskrift i mine øyne. Bruker det bare som rettningslinjer. Slik jeg rettferdiggjør mitt bruk av disse bøkene, er min manglende ERFARING med jenter. 22år, ukysset, fortsatt jomfru, snakket veldig veldig lite med jenter, og så vil jeg brått ut og bli generelt flinkere med dem. Fy faen som jeg slet, og må man ta snarveier, så gjør man det. Selv om det ikke alltid er det lureste. Har utviklet mine egne tanker om hvordan jeg vil forholde meg til jenter, hva jeg egentlig er ute etter, hvor viktig dette her er for meg. Og det viser seg at det er mine egne verdier og holdninger som faktisk gjør meg uimotståelig for jenter. Tar det ikke så tungt forøvrig, jeg er jomfru og koser meg fortsatt. Noen er ute etter ett ligg når det kommer til dette, jeg er ute etter en stabil og god jente. Alt koker ned til prioriteringer. Har også skjønt at det ikke finnes noen "fastisvar". Gjennom århundrer har folk funnet hverandre, skal ikke være så vanskelig å finne noen nå heller. Ble det veldig mye personlige meninger her, men jeg vet ikke helt om det finnes noe objektivitet i disse typer diskusjoner. Gode tanker du har rundt det der, men har lært at det beste er å IKKE tenke på det. Jobb, lev livet, tenk på dine mål, og kvinnfolk/mannfolk vil dette naturlig inn. asdf - pickup amateur. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Uten PU, uten tankegangen, uten strukturen, uten triksene, hadde jeg ikke fått noe solid ut av det setet. Det er no fucking way in HELL at du kan overbevise meg om noe annet. Som sagt! Greit du er kritisk. Jeg driter i det. Men ta det i den tråden som er laget nå... Nei, eg tek det her eg! Antar at det er meg du refererer til her. Va trevligt!! Eg tvilar ikkje på at tankegangen, strukturen og triksa bak PU fungerer i praksis. Har heller ikkje prøvd å overbevise deg om noko anna. Det eg har kritisert er PU som tilnærmingsmåte til det motsette/samme kjønn. Det verkar som bruk-og kast (ergo rundbrenning) av jenter. Det kan vel heller ikkje leggjast lokk over at Krigsterminologien og karakteriseringa av "targets" med eit tallsystem byggjer opp under dette standpunktet. Ja eg veit at jenter er akkurat like med på det som gutane, og at dette er ein del av "gamet". Imidlertid kan du aldri vera sikker på om begge partane er ute etter det samme. Tenk om jenta du har brukt mykje energi i å "close" (herregud så teit) har blitt skikkelig keen på deg, men så dumpar du ho etter 2 dates fordi du ikkje såg noko i ho likevel. Alt til tross for at ho var ein 8+. Er det då legitimt å ditche ho for heller å gå ut og bedrive meir PU? Tippar at det er ein del jenter der ute som har blitt lurt trill rundt av PUA-hunks som berre var ute etter fitte. No ser det sikkert ut som om eg er ein som sitt heime og riv seg i håret fordi han aldri får seg noko. Feil. Eg har imidlertid aldri trengt PU slik dykk framstiller det for å komme i kontakt med jenter. Og det har ingenting å gjera med utsjånad, sosial status etc. Det er fordi eg har vore meg sjølv. Believe it or not, men det har funka. Derfor er eg overbevist om at PU ikkje er den einaste vegen til "the target", for å bruke krigssjargongen. Det har du heller aldri sagt, det veit eg, eg berre påpeiker det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Vi er nå iferd med å få flere paralelle diskusjoner rundt dette - og diskusjon rundt hvorvidt det her er kynisk eller ikke har vi fått en egen tråd til, så PUA og Frigata: Ta den delen av debatten dit. Diskusjonen som Maj7 legger opp til annser jeg som litt mer hjemme i denne tråden, og får derfor fortsette. Videre diskusjon rundt det jeg setter strek for vil bli slettet. (Dette innlegget skal ikke kommenteres, send meg en pm dersom du har synspunkter) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 PUA: Blir det ny update i førstråden eller kommer den bloggen opp? Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Den bloggen er oppe allerede. Skal bare få lagt inn litt stæsj der først, så kommer jeg til å legge den ut i signaturen min. Sender deg linken på PM. Vil helst ha oppe nettsiden vår før jeg begynner å spre bloggen. Mest sannsynlig kommer jeg til å lage en bloggfunksjon på siden vår, så den vi får alt på en side. PUA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå