Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Som den alfahannen du er, vil du akseptere at du får en 2. hånds jente som helt tydelig heller ville ha kompisen din enn deg?

Han slå meg ikke som en alfahann. Og man skal helst være en alfahann for å kunne kalles det, da utvanning av begrep (f eks å kalle overvektige vakre) tjener vi ingenting på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, som jeg prøvde å få frem i forrige innlegg. Det finnes flere, så skal ikke inn etter kompis nei.

Men ser i allefall sjekkingen som en god kveld for min del. Masse dansing og god komunikasjon. Er viktig å være trygg på seg selv der i allefall.

Nå skal jeg se VIF-RBK, der RBK skal vinne!!!!

Edit, dorian, er ikke noen alfa mann enda, det kommer med tiden å erfaring. Men morro å ha det gøy med damer, styrker jo selvtillit det.

Endret av N|troXx
Lenke til kommentar
von Lime, Sharing is caring :grin:

Slike kommunistiske holdninger vil jeg ha meg frabedt :nei:

Haha, neida, det er bra at noen føler for å dele erobringene sine med andre. Selv foretrekker jeg monogami, men polyamori kunne vært gøy å prøve en gang.

Som den alfahannen du er, vil du akseptere at du får en 2. hånds jente som helt tydelig heller ville ha kompisen din enn deg?

Han slå meg ikke som en alfahann. Og man skal helst være en alfahann for å kunne kalles det, da utvanning av begrep (f eks å kalle overvektige vakre) tjener vi ingenting på.

Såklart fremsto han ikke som en alfahann. Jeg tok det for gitt at han ville bli en alfahann, og påpekte at alfahanner ikke aksepterer å 2.rangs damer.

Forøvrig så finnes det flere som synes at overvektige er vakre. Se filmen Feed, om du ikke tror meg ;)

edit: @N|troXx: Bra at du ser læringen i det hele og ikke bare sitter og sturer over den ene jenta! Bare tenk så gøy det blir når du overvinner komfortbobla di og blir mer frampå. Da er det ikke spørsmål om du får deg mus, men heller kvaliteten på musa. Yeah!!

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Jeg kan virkelig ikke si meg enig i tankene dine om hvordan bli alfa eller hvordan en alfahann tenker. "Hvis en jente ikke vil ha meg så er det henne det er noe galt med, jeg finner en som er smartere som vet å velge riktig mannfolk" er tåpelig, det er kompisen som sier "Du var for god for henne" når hun nettopp har bevist at det ikke er tilfellet. Med den tankegangen fremstår mann som tafatt og virkelighetsfjern, og alfahanner skal være selvsikre av en grunn - selvtilliten skal ikke være en vrangforestilling.

Lenke til kommentar

Jeg skylder ikke på fisken når det ikke biter, om det er det du prøver å komme frem til. Det er fiskeren som velger agnet, og om han ikke velger riktig agn, så må han pent lese seg til nok kunnskaper til å få fisken til å bite. I det første innlegget prøvde jeg - som du sa - å sette en kompis-frame. Jeg synes det er bedre å prøve å oppmuntre de nye i stedet for å kaste den harde, kalde realiteten i trynet på dem.

Det er ikke noen hemmelighet at hun valgte å bli med kompisen hjem fordi han klarte seg bedre "i slagmarken", men det må da gå an å være litt motiverende. For som han sa, så er han ny i felten, og da trenger han mengdetrening. Jeg veit ikke med deg, men jeg blir ihvertfall ikke oppmuntra til å trene masse av å bli dytta ned i gjørma fordi jeg gjorde feil.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen om hvordan jeg fremstår synes jeg begynner å bli litt på kanten, min mening. Mulig jeg missforstår litt nå.

"Hvis en jente ikke vil ha meg så er det henne det er noe galt med, jeg finner en som er smartere som vet å velge riktig mannfolk" er tåpelig, det er kompisen som sier "Du var for god for henne"

Her faller jeg litt av, og vil gjerne vite hva du legger i "Du var for god for henne." Jeg har fått mitt svar på hvorfor det ikke ble mer enn det ble, "Jeg var for treg, hadde mange muligheter til å klå/kysse, men valgte å ikke gjøre det." Da er det klart at en full dame som er ute etter et ligg uasett hva, finner noen annen som "vifter med tissen" litt mer åpenlyst.

Uansett, mine innlegg og happening kan godt legges død, da dette var en mulig dårli ide å starte med i bakrus.

Er sikker i min sak, jeg skal ikke prøve meg på denne dama, men hadde en morro kveld på byen uansett.

Det var vel det jeg har å si. Takk for alle sine synspunkt og inlegg.

Lenke til kommentar

Antar at den "Det er alltid min feil" var myntet på meg.

Ser hvorfor den kommer fram, men om du leser en gang til, så skriver jeg vel at jeg valgte å kjøre løpet på en annen måte. Ikke å kjøre på med klining med en gang. Fisken biter ikke hver gang, det skal jeg være enig i, men her var ikke intensjonen å komme raskt ned i buksen hennes heller.

Har jo ikke vært på sjekkern på mange år, og har nettopp kommet ut fra et lengere forhold. Har ikke noen tanker på hva jeg vil, er bare morro å se at jeg ikke har noen vansker med å komme i kontakt med damer.

Men her avslutter jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er bedre å prøve å oppmuntre de nye i stedet for å kaste den harde, kalde realiteten i trynet på dem.

Hvorfor gå rundt grøten når man kan gå rett på poenget?

Hvis jeg forteller at jeg crasha en mulighet med en jente fordi jeg var treg, og noen gir meg svaret "Det er ikke du som gjorde noe galt, det er jenta som går glipp av noe. Bare vent å se, en dag finner du den rette.." istedet for å gi meg realiteten "du er en treig jævel som mister all attraction fordi du bare står der... Grow some balls!" så hadde jeg blitt ganske irritert.

Det eneste man gjør med den oppmuntringen der er å gi en person falsk selvtillit. Nei, ikke en slik selvtillit man gjenspeiler ut til resten av verden, men en slik selvtillit man bruker til å overbevise seg selv om alt er bra når det ikke er det.

Skal man oppmuntre noen, så se på de FAKTISKE positive hendelsene. Du turte å prate med jenta: Nice, fortsett sånn. Du griner ikke over en jente: Nice, ha den holdningen. Du tar i mot kritikk: Nice, det vil hjelpe deg videre!

(PS. Det er ikke direkte rettet mot deg VonLime, det her er sikkert en overdrivelse av tilbakemeldingen din. Mine tanker generelt rundt temaet)

Det er ikke noen hemmelighet at hun valgte å bli med kompisen hjem fordi han klarte seg bedre "i slagmarken", men det må da gå an å være litt motiverende. For som han sa, så er han ny i felten, og da trenger han mengdetrening. Jeg veit ikke med deg, men jeg blir ihvertfall ikke oppmuntra til å trene masse av å bli dytta ned i gjørma fordi jeg gjorde feil.

Jeg hadde blitt mer motivert til å trene, etter å ikke se noen særlig fremgang, av konstruktiv kritikk enn at noen fortalte meg at bare jeg fortsatte ville det nok løse seg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bestemt meg for og la pickupingen vente et par år. (jeg er 13) Og heller satse mer på skolen og bare det å skape venner. Alikevel føler jeg at jeg må poste denne posten.

Den siste uka har jeg gått rundt i en slags lykke trip, jeg har vært glad absolutt hele tiden møtt mange nye folk, fått nye venner/bekjente. Livet har rett og slett smilt til meg. Jeg har fått 2 GODE nye jenteveninner, og jeg er slett ikke redd for å prate med kvinner jeg ikke kjenner eller som jeg synes er pene, Jeg rødmer aldri mer og jeg gir faen hvis noen prater stygt om meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg har vært så glad den siste tida, kanskje er det at det snart er en ettertraktet lang og god ferie, hvem vet.

I går (Torsdag) var det aulasamling på skolen, hadde koselig og pratet med en del foreldre osv. Etter aulasamlingen var vi en 11-12 stk utafor skolen. Dårlig fordelt med jenter mellom oss, men shit au tenkte jeg. Jeg satt meg ned og pratet, og merket noen IOI`s fra alle jentene som satt rundt bordet. Jeg gikk rundt pratet med enkelte jenter, prøvde meg på litt negging på ene jenta og det funket til min store overaskelse. Det ble litt boob close og pussy close. Jeg merket at jentene var ladd for ting. Men klarte og styre lystene mine uten store anstrengelser. Jeg gjorde jentene missunelige på hverandre. klarte å holde praten i gang og hadde det utrolig fett.

+ Angsten for prating med kvinner er blåst bort

+ velykket negging

+ klarte å fange opp MANGE IOI`s

- ingenting :)

Note to self; gå for k-close neste gang.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Denne diskusjonen om hvordan jeg fremstår synes jeg begynner å bli litt på kanten, min mening. Mulig jeg missforstår litt nå.

Absolutt. Var bare selveste JD som absolutt skulle kverulere, og da ble du "caught in crossfire". Beklagelig situasjon for din del.

Men som du sa litt senere, når en er ute av et langt forhold, så er det ikke så gøy å kaste seg rett på sjekkern. Har vært der selv, og det tok måneder før jeg klina med ei ny jente. Start med å ødelegge komfortbobla di, og press deg selv til du er i buksa på ei ny og bedre jente! Det blir GØY! ;)

Hvorfor gå rundt grøten når man kan gå rett på poenget?

Hvis jeg forteller at jeg crasha en mulighet med en jente fordi jeg var treg, og noen gir meg svaret "Det er ikke du som gjorde noe galt, det er jenta som går glipp av noe. Bare vent å se, en dag finner du den rette.." istedet for å gi meg realiteten "du er en treig jævel som mister all attraction fordi du bare står der... Grow some balls!" så hadde jeg blitt ganske irritert.

Hvordan skulle jeg fått kritisert han når jeg ikke kjenner'n? Mente ikke å såre deres kritiske øyne, men ville bare gi gutten et lite positivt dytt i ræva.

Det eneste man gjør med den oppmuntringen der er å gi en person falsk selvtillit. Nei, ikke en slik selvtillit man gjenspeiler ut til resten av verden, men en slik selvtillit man bruker til å overbevise seg selv om alt er bra når det ikke er det.

Nettopp. Akkurat derfor jeg sa det. Man trenger den falske selvtilliten for å "komme igang". Hvis ikke blir jo AA for kraftig, og en sitter aleine i kroken og sturer.

Skal man oppmuntre noen, så se på de FAKTISKE positive hendelsene. Du turte å prate med jenta: Nice, fortsett sånn. Du griner ikke over en jente: Nice, ha den holdningen. Du tar i mot kritikk: Nice, det vil hjelpe deg videre!

Forsåvidt godt poeng. Men for krevende i min post-akopalyptiskealkoholiserte tilstand :p

(PS. Det er ikke direkte rettet mot deg von Lime, det her er sikkert en overdrivelse av tilbakemeldingen din. Mine tanker generelt rundt temaet)

Går bra det, veit du. Bra at du lufter tankene dine.

Jeg hadde blitt mer motivert til å trene, etter å ikke se noen særlig fremgang, av konstruktiv kritikk enn at noen fortalte meg at bare jeg fortsatte ville det nok løse seg.

Saken er jo at han er før det du beskriver. Han har ikke noe (mangel på-)fremgang å se på, for han har ikke field exp. Han er helt ny! Tenk at du skulle prøve å fly et fly eller whatever for første gang. Hva er mest innbytende? "Hvorfor i svarte helvete var du så treig med å trykke på den knappen!?" eller "Der bomma du litt. Men det er bare å prøve å prøve, så blir det bra til slutt!"?

edit: Det ble et jævlig langt innlegg:P

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
..jeg er nysgjerrig på hvordan du kom frem til at f*tte-tafsing kommer før kyss i rekkefølgen?

Og hvorfor de aksepterte at du plukket dem i skrittet uten videre? Lekte dere doktor? :p

Hm, hun ene jenta var kanskje litt, "down" etter at typen hennes, hadde hatt sex med bestevennina hennes at hun var likegyldig? :hmm: Men det var jo bare hun ene, ejeg tok jo på et par andre og.

Mjoo, nei jeg vet egentlig ikke hvorfor det ikke ble kyssing.

Lenke til kommentar

Nettopp. Akkurat derfor jeg sa det. Man trenger den falske selvtilliten for å "komme igang". Hvis ikke blir jo AA for kraftig, og en sitter aleine i kroken og sturer.

Men det vil ikke gi han en falsk selvitillit som vil hjelpe han videre. Det var det jeg prøvde å forklare via mitt geniale eksempel :blush: . "Fortsett slik, til slutt vil du klare det" vil gi han en selvtillit om at han ikke trenger å forbedre noe han faktisk trenger å forbedre... get it? Til slutt vil man da inse etter nok erfaring at det ikke stemmer, og da gjerne bli litt irritert på de som sa at det bare var å fortsette i stedet for å gi dem den kalde realiteten.

Saken er jo at han er før det du beskriver. Han har ikke noe (mangel på-)fremgang å se på, for han har ikke field exp. Han er helt ny! Tenk at du skulle prøve å fly et fly eller whatever for første gang. Hva er mest innbytende? "Hvorfor i svarte helvete var du så treig med å trykke på den knappen!?" eller "Der bomma du litt. Men det er bare å prøve å prøve, så blir det bra til slutt!"?

Nå hadde han jo erfaring fra at han prøvde seg på en jente, men var alt for treig så hun hoppet på en mer interessant person. Så eksempelet her ville ikke vært at jeg skulle fly for første gang, men heller kommet hjem fra en mislykket flytur.

Så hvis jeg prøvde et fly, men kræsjet når jeg landet ville jeg heller ha hørt "Du bremser alt for mye, du trenger litt fart for å lande" enn "bare fortsett å fly, til slutt vil klare landingen".

Lenke til kommentar
..Så du bare fant ut du skulle plukke dem på musa uten videre? Merkelig taktikk :ermm:

Jeg satt på benken, med jenter på vær min side, la "tilfeldigvis" hendene mine på lårene til jentene, De brydde seg ikke, så bevegde jeg meg derfra og bortover/innover spørs hvordan du ser det :p

Lenke til kommentar
Såklart fremsto han ikke som en alfahann. Jeg tok det for gitt at han ville bli en alfahann, og påpekte at alfahanner ikke aksepterer å 2.rangs damer.

Hvorfor er hun en annenrangs dame? Fordi hun valgte kompisen hans i stedet? Kjøss meg i rææva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...