Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Og det er nettopp derfor jeg alltid kommer til å dra mer enn deg.

Det faktum at du er den du er (og jeg er den jeg er for den saks skyld) gjør at vi tidvis ender opp i kleine situasjoner. Jeg gjør i hvert fall. Så mens du føyer deg etter andres preferanser så gjør jeg... what?

Er det noen andre enn meg som kjøper Grans Premium bare fordi de ser amerikanske ut?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Det faktum at du er den du er (og jeg er den jeg er for den saks skyld) gjør at vi tidvis ender opp i kleine situasjoner. Jeg gjør i hvert fall. Så mens du føyer deg etter andres preferanser så gjør jeg... what?

Drikker deg full og skader deg selv på en flaske, for deretter å ringe meg for å si at du elsker meg

/amog

Lenke til kommentar
Kleine situasjoner = sosialt press. Mestring av sosialt press = attraction. Ser ikke problemet.

Megalomania..?

Vil ikke si at kleine situasjoner har noe med press å gjøre, det er bare... kleint. :roll:

Lenke til kommentar
Kleine situasjoner = sosialt press. Mestring av sosialt press = attraction. Ser ikke problemet.

Så du mener kleine situasjoner oppstår pga sosialt press? Sosialt press om hva?

Kleine situasjoner er en form for sosialt press. Å vise at man ikke bryr seg nevneverdig om sosialt press er å vise at man ikke bryr seg noe særlig om hva folk mener om en. Man gjør som man vil uten å bry seg nevneverdig om hva folk synes.

Hvis man alltid skal unngå kleine situasjoner kan man jo aldri ta noen sjanser heller. Å drite seg ut er ikke noe stort problem. Det er en så big deal man gjør det til, og kleine/ubehagelige situasjoner blir ofte de beste historiene i ettertid uansett. Når det er sagt er ikke jeg den som villig kaster meg inn i kleine situasjoner, ihvertfall ikke edru.

Lenke til kommentar

First rule of a PUA:

Stand out!

Skill deg ut. Når du skiller deg ut, går mot strømmen, oppstår sosialt press.

Miljøet svarer på at du skiller deg ut og det er dette som er det sosiale presset.

F.eks peacocking. Du kler deg ut som toth, får MASSE oppmerksomhet og det avgjørende er:

Hvordan takler du situasjonen?

Gir du etter for presset blir du en sær outsider.

Viser du at det ikke gjør deg noe, at du kan stå imot det sosiale presset, blir du den kule fyren.

Oppsummert:

Skill deg ut og vær komfortabel med det :)

Lenke til kommentar

Personer som jobber i serviceyrker får daglig høre tonnevis med dårlige vitser. Mesteparten av vitsene går igjen. Så å begynne å være morsom med en servitør er en utfordring i seg selv. Man må si noe bra originalt og/eller interessant for at personen ikke skal ønske deg dø.

Lenke til kommentar
Du bare fornærmet jenta. Morsom historie da. Jeg følte det var akward hele veien til her bak skjermen min.
=D

Jeg tenkte det samme, jeg blir sjeldent flau av ting jeg selv sier, men jeg merket at å lese den historien var som å se en episode av Extras. Jeg så for meg en flott blond jente som så ned på en liten gutt og sa "Du, lille gutt, nå må du roe deg..". =D

Den følelsen dere får er svært lik den jeg selv følte inni meg.

Jeg kommer desverre ofte over som frekk. Dette liker jeg ikke, og fremover har jeg tenkt å åpne med en mykere approach.

Frekk er da på ingen måte galt så lenge man bruker det riktig og klarer det med et glimt i øyet. Grunnet at hun tok det fornærmende var nok at hun var på jobb og du indirekte klaget på jobben hun gjorde. Hadde du sagt det i en annen setting hadde det nok gått helt greit

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Jeg ser meg selv som en mester i å ro meg unna kinkige situasjoner. I en samtale med meg blir det aldri akward pauser. Pauser kan det godt være, men de er kaldt beregnede. Om det blir akward(f.eks med en person jeg ikke kjenner så godt), så er det enkelt å vri seg unna med fort å kaste ut et nytt samtale-emne. No biggie.

Bloggen jeg annonserte for en tid tilbake har begynt å komme skikkelig i gang, og nå er det trygt å si at det er et par virkelig lærerike artikler der. Vi prøver å få til en artikkel eller to i ny og ne, så det er smart å ta turen innom i blant.

edit: linken ligger forresten i signaturen min

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Hmm... Lurer bare på hvordan folk klarer å få draget :p For å være ærlig, så driver ikke jeg med mye festing og slikt, så blir mye mindre kontakt med jenter, i tillegg til at jeg er ganske sjenert og lite snakksalig...

Hva blir mest naturlig å gjøre for å kontakte jenter? Altså.... Mener ikke å ringe til ei random jente eller noe, men hva ville dere gjort, hva gjør dere som er i samme situasjon?

Har lurt på dette lenge ^^

Vet i hvertfall at det hadde vært kurrant å ha ei jentevenn, for man hadde kommet i prat med mange da... Men når man ikke har det da så ^^

Lenke til kommentar

Tett kroppskontakt (les: dansing med noko attåt) med flere jenter idag. Sommeren gjør noe med folk, jeg prøvde ikke engang, det er bare å.. forsyne seg :p

PS: norlendinger som er typen til nordlendingdama du danser tett med, er hissige mennesker.

Lenke til kommentar
PS: norlendinger som er typen til nordlendingdama du danser tett med, er hissige mennesker.

Hehe, prøv å være stasjonært oppe i nordnorge i militæret et år. Man kommer ikke unna da at man ofte havner i noen saftige kniper med nordlendingene som ikke akkurat er så begeistret over at sørlendingene kommer opp og stjeler "markedet" der oppe.

Har et arr i panna (midt i øyenbrynet) etter ei ølflaske som kom susende for eksempel.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Nå skal jeg virkelig sette meg inn i dette... Har sett begge sesongene av VH1 PUA og har lest utallige feltrapporter...nå gjenstår kun en ting (på det teoretiske planet).

Burde jeg lese The Game/The Rules of The Game på norsk? Eller er oversettelsen virkelig katastrofal?

Lenke til kommentar

Robbern, det er bare en tilvenningssak. Finn en wing i dine venner eller hos community'et og kom deg ut!

Dark, fuck the game. Det er bare en fortelling.

Jeg anbefaler at du ser Flawless Natural og kommer deg ut :)

Idag er det grillfest og party med småripsen :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...