tanx Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kan dere ikke mekke en egen kritikktråd for denne isåfall? La oss som faktisk har et utbytte av dette, og finner dette som ganske interessant lesing få ha dette ifred? Og til dere som finner dette umoralskt pga. religion og andre ting, det er fint lite dere får gjort med det uansett. Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Artig tråd, mye bra som står her, takk skal du ha trådstarter! Personlig har jeg gått fra å være totalt inkompetent til å få damer til å prøve å sjekke meg opp på under 5 mnd, er utrolig fornøyd med resultatet. Det jeg faktisk har funnet ut, er at det enkle er det beste. "Triks" er da totalt unødvendig, sålenge du klarer å stå for det du sier, og utstråler verdier og selvtillit. Så "build it and she will come". Får du livet ditt på plass, så vil faktisk jentene komme, er helt magisk. Måtte le litt da jeg i forrige uke leste en artikkel på kk. Ja, det hjelper faktisk å frekventere jentenes sider for å vite hvordan de tenker og hva de har på hodet. Så en artikkel som het "Slik leser du ham". Så nå har jentene begynt med "triks" for å analysere hva gutten er ute etter. Blir spennende å se hvordan det kan utvikle seg. Har også lagt merke til hvor utrolig komplisert man har gjort en så simpel ting som dating. Altså, folk har jo funnet hverandre i årevis før denne trenden, folk dro jo ut på disco og fikk seg fortsatt ligg. Hva har endret seg? I prinsippet så vil jo jentene alltid tiltrekkes av menn som er sikre, og det gjorde de nok dengang da. Er det fordi vi har blitt kodet med masse unødvendige sosiale normer og koder? Skjønner meg ikke helt på det der. Forøvrig må jeg jo nevne at jeg irriterer meg noe grenseløst over en ting. Er jo fortsatt jomfru og venter på å ha sex med en spesiell jente. Som brått ikke viser seg å være spesiell alikevel. Det irriterende er jo at jeg sa nei til en trekant med to heite blondiner. Faen som jeg angrer, for det hadde vært ett minne og en historie jeg kunne fortalt mine barnebarn! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 "bestemor var kjempeheit, og det var veninna også". Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Evig skeptiker altså Men allright, jeg kan forstå deg. Hva har du selv opplevd da? Har du sett en PUA in action? Det er flere felles trekk som går igjen hos alle jenter, på samme måte som det er flere felles trekk som går igjen hos oss menn. Ut ifra det har det blitt lagd flere teorier om hvordan sjekke, men man må alltid kalibrer. Man sjekker ikke opp de to typene damer du never på samme måte, men det går jeg ut ifra du vet Ett ligg er et ligg. Det er vel slik det funker. Om hun er pen, men hjernedød spiller ingen rolle. Fantastisk romantisk Dine ord, ikke mine Jeg tror faktisk han har litt i det han sier. Grunnen til at dere ikke legger merke til at dere ikke kan skjekke opp hvem som helst, er fordi at dere skjekker ikke opp hvem som helst. Dere har en sosial sirkel som dere henter fra og henter ikke alle type jenter. Det er selvfølgelig riktig at jenter ikke går for gutter med mye lavere sosial status enn seg selv, men hvis gutten har for høy sosial status sammenlignet med jenta vil det heller ikke fungere. Tenk på f.eks. en jente i klassen din som jobber utrolig mye med skolen og er aldri på fester, aldri på byen. Du har kanskje ikke lagt merke til henne og ville ihvertfall ikke bli sammen med henne, men hadde du prøvd med skjekketriksene ville hun aldri lage noe forhold til deg. (Nå antar jeg ting som ikke trenger å være et bilde av deg) Hun er ikke ute etter en gutt som vil ha sex de første dagene, hun vil kanskje vente et år og holde seg til kosi ng og kyssing. Hun liker ikke gutter som drikker seg dritings på fester, hun liker å dra å bade på langøynene. Hun liker ikke gutter som dritier i skolen, hun ønsker seg en gutt som kan bli med henne på universitetet og leve sammen lykkelig og oppdra barn sammen. Du vil ikke en gang klare å prate med henne fordi dere har så forskjellige interesser, mens det er til slutt en med lav sosial verdi som til slutt for et forhold til henne. Skjekketriksene til PUA vil få henne bort fra deg fordi for henne er det et tegn på at du ikke er en person hun ønsker. Endret 8. desember 2007 av Camlon Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hun er ikke ute etter en gutt som vil ha sex de første dagene, hun vil kanskje vente et år og holde seg til kosi ng og kyssing. Hun liker ikke gutter som drikker seg dritings på fester, hun liker å dra å bade på langøynene. Hun liker ikke gutter som dritier i skolen, hun ønsker seg en gutt som kan bli med henne på universitetet og leve sammen lykkelig og oppdra barn sammen. Du vil ikke en gang klare å prate med henne fordi dere har så forskjellige interesser, mens det er til slutt en med lav sosial verdi som til slutt for et forhold til henne. Skjekketriksene til PUA vil få henne bort fra deg fordi for henne er det et tegn på at du ikke er en person hun ønsker. Style, som en stund ble regnet som verdens beste PUA skrev, og skriver artikler og liknende for Rolling Stones Magazin og The New York Times, om du lurte. PUA's er vel heller ikke akkurat kjent for å drikke seg dritings. Å sarge når man er dritings funker heller dårlig Det er heller ikke direkte snakk om sjekketriks. Det er snakk om å mestre måten jenters hjerne er programert på fra urtiden, lære seg å trykke på de rette knappene. Forståelsen av hvordan mennesket av natur er bygd opp. Hadde det vært mulig å ta alt det moralske pisset et annet sted? 80% av de siste sidene er bare rabbish, mesteparten er verdiløst å lese. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Spørsmål Kan jeg få tillatelse til å kopiere det innlegget så jeg kan lese det høyt når jeg har bootcamps? Natta... Spørsmålet var til Camlon og ikke luffe btw Endret 8. desember 2007 av PUA Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Spørsmål Kan jeg få tillatelse til å kopiere det innlegget så jeg kan lese det høyt når jeg har bootcamps? Natta... Spørsmålet var til Camlon og ikke luffe btw Ikke noe problem for meg. Er litt interesert i hva du skal si til dem, men om du venter til etter leiren så er det greit for meg. Lenke til kommentar
verbatiim Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 en bedre versjon av seg selv. Heftig ordvalg. Du forsterker den sosiale utbytningskulturen ved å ikke bare selge, men å drive hallikvirksomhet på illusjonen om at vi er nødt til å projisere et maniert bilde av oss selv for å fortjene ytre godkjennelse. I mine øyne er du menneskehetens svar på en slimål Carl Hvilket grunnlag har du for å kalle PUA for en slimål? Hva er galt i å forbedre seg selv? Selvsagt er det noen som starter med PU bare for å få seg ett ligg, eller tusen. Det finnes menn som er ute etter en kone, kjæreste, eller venner. PU hjelper deg med alt dette. Men hva er galt med å bare være ute etter ett ligg? Om begge parter er voksne mennesker, som begge er ute etter en ONS. Folk må da få lov til å ha forskjellige syn på ting uten å bli kalt slimål. Det finnes drittsekker over alt i denne lille verdenen vi lever i. De som er usmaklige og bedriver PU, itillegg var nok disse garantert usmaklige før de oppdaget kunsten. Den eneste åpenbare slimålen jeg ser her, er deg. Som prøver å ødelegge tråden til PUA med usakligheter. PS, jeg er dårlig på amogging. Hjelp PUA. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg gidder ikke å bruke energi på slike folk engang. Som sagt tidligere; Det er folk som han som gjør at vi PUA's kan eksistere.. Takk afc! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 PUA... wtf skjer med deg a? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 en bedre versjon av seg selv. Heftig ordvalg. Du forsterker den sosiale utbytningskulturen ved å ikke bare selge, men å drive hallikvirksomhet på illusjonen om at vi er nødt til å projisere et maniert bilde av oss selv for å fortjene ytre godkjennelse. I mine øyne er du menneskehetens svar på en slimål Carl Jada, jeg vet jeg ikke burde... Skyt meg Jeg finner det litt festlig at du her tror det er om å gjøre å "projisere et maniert bilde (hva er 'maniert' egentlig?)" når hele PU-greia i det store og hele går på å gjøre tilnærmingen til kvinner så naturlig som mulig. Dessuten, ytre godkjennelse er noe vi i størst mulig grad forsøker å gjøre oss uavhengige av. Hvorfor? Meget enkelt - når en PUA går bort og snakker til en gruppe, eller "åpner et sett" som fagsjargongen er, så er han en inntrenger. I et tidels sekund, mens alle vender oppmerksomheten mot denne nye aktøren, så er som regel første tanke "Hva vil han?" etterfulgt av et ønske om å få ham vekk og gjenoppta småpraten om den siste eyelineren til Max Factor, den håpløse frisyren Marie hadde sist uke, modellfly, kvantefysikk, siste skrik fra D&G eller hva de nå holdt på å snakke om. Er vår venn PUA god nok så klarer han å desarmere situasjonen og bli et akseptert medlem av gruppen, men hvis han bommer på kalibreringen, altså å tilpasse seg til den sosiale situasjonen, har en dårlig dag eller er en fersking som er ute og prøver linjer fra The Game for første gang så er sjansen desto større for at han havarerer og blir frosset ut. Er han da avhengig av å "fortjene ytre godkjennelse" så vil han neppe gjøre dette særlig ofte, siden det sannsynligvis vil gruse egoet hans hver gang han prøver. For meg blir dette dobbelt festlig, siden det å "fortjene ytre godkjenning" er et handlingsmønster som er -veldig- utbredt blant Hvermannsen, AFC'ene, de Gjennomsnittlige Frustrerte Fyrene eller hva man enn foretrekker å kalle dem. Et sted hvor man ser dette ganske tydelig er på nærmeste utested med et dansegulv. Er det skikkelig høy kjøttmarked-faktor der så har man typisk to jenter som danser med hverandre, og et varierende antall "vedheng" som står en drøy meter til en eller annen side og venter på å bli invitert inn. De har gjerne et salig ansiktsuttrykk som tyder på at de tror de er "Teh Sheit", og de henger rundt som hai rundt et kjøttstykke i håp om at de to jentene med nesetippen en halv tomme fra hverandre skal ta de inn i varmen. Det samme skjer med gutta som står på sidelinja med ølglasset i hånda og speider rundt i lokalet - de venter på en åpenbar invitasjon fra en eller annen tilfeldig jente, gjerne i form av en svær plakat der det står "kom bort og snakk med meg!!!", fordi de er redd for å avbryte noe, gjøre jenta opprørt eller sint, og trenger en ytre godkjennelse i form av klarsignal om at det er ok å komme bort og åpne kjeften. Problemet er at det sjelden skjer, og så trasker de hjem når lokalet stenger og legger seg til å dra loffen mens de mumler eder og forbannelser over at ingen vil ha dem. Og skulle en av disse få nok pils innabords til å prøve seg på ei dame så gjør han vanligvis det de fleste andre gjør - han forsøker enten å være snill til det kjedsommelige i håp om at dama skal oppdage hvilken snill og flott person han er og ligge med ham på grunn av det, han prøver en eller annen lam sjekkelinje han ikke har rygg til å bære, han komplimenterer henne for utseende eller han blir klåfingret og stiller seg totalt uforstående til at dama gjør seg klar til å smelle kneet rett i ballene hans. Det PU i stor grad handler om er å få mannfolka vekk fra denne anerkjennelsessøkende mentaliteten, skifte fokus og forankringspunkter fra ytre faktorer til det indre, bygge opp en solid selvtillit og utvikle den sosiale verktøykassen så den inneholder noe annet enn slegge, slikkepott og en lakserosa fjærmopp. Det er der i problemet ligger for de fleste, nemlig at de fjerner eller dekker til sider av personligheten sin og viser fram en utgave av seg selv som de tror er tiltrekkende, gjerne med et overdrevet fokus på vennskaplige og snille kvaliteter, samt at de skryter på seg materielle goder og forsøker å imponere med størrelsen på lommeboka si. Så, hvem som er slimålen kan nok diskuteres... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Lagde et nytt topic, blitt lei av å lese masse tullball om diskusjoner og om det virker osv. Så de som vil, kan heller ta det der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875643 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Lagde et nytt topic, blitt lei av å lese masse tullball om diskusjoner og om det virker osv.Så de som vil, kan heller ta det der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875643 Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot diskusjoner mot dette i denne, allerede gående tråden. At folk ikke tåler motforestillinger får bli deres problem, dette er et DISKUSJONSforum. Videre så er ikke dette en sosial kategori der man snakker om "hvordan man hadde det på byen", sålenge det ikke viderefører diskusjonen. AtW Endret 8. desember 2007 av ATWindsor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot diskusjoner mot dette i denne, allerede gående tråden. At folk ikke tåler motforestillinger får bli deres problem, dette er et DISKUSJONSforum. Videre så er ikke dette en sosial kategori der man snakker om "hvordan man hadde det på byen", sålenge det ikke viderefører diskusjonen. AtW Selvfølgelig bare diskuter i vei, men iforhold til poenget med denne tråden blir dette helt off-topic. Derfor kan det diskuteres i en annen post der det vil passe bedre inn. Det er ikke slik at man skriver hvordan man hadde det på byen, men heller at man utveksler erfaringer og gir råd om hvordan bli bedre i PU/mer åpen for nye mennesker. Det er jo mange som sier at det virker og har forandret livet deres til det positive. At det om igjen og om igjen diskuteres om det virker virker bare meningsløst. Selv driver jeg ikke på med slikt men syns det er artig å lese om slikt fordet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot diskusjoner mot dette i denne, allerede gående tråden. At folk ikke tåler motforestillinger får bli deres problem, dette er et DISKUSJONSforum. Videre så er ikke dette en sosial kategori der man snakker om "hvordan man hadde det på byen", sålenge det ikke viderefører diskusjonen. AtW Selvfølgelig bare diskuter i vei, men iforhold til poenget med denne tråden blir dette helt off-topic. Derfor kan det diskuteres i en annen post der det vil passe bedre inn. Det er ikke slik at man skriver hvordan man hadde det på byen, men heller at man utveksler erfaringer og gir råd om hvordan bli bedre i PU/mer åpen for nye mennesker. Det er jo mange som sier at det virker og har forandret livet deres til det positive. At det om igjen og om igjen diskuteres om det virker virker bare meningsløst. Selv driver jeg ikke på med slikt men syns det er artig å lese om slikt fordet. Nei, det er ikke off-topic, det er snakk om PUA og sjekking, og hvordan og hvorvidt det fungerer, du mener tydligvis det er greit å diskutere hva som fungerer, sålenge man ikke mener at det er deler av det som ikke fungerer. Du mener det er bra å diskutere hvordan man gjør slikt bedre, sålenge man ikke mener at PUA-måten ikke er den riktige måten. Jeg synes også det er artig å lese om dette, men det hadde ikke vært det om det kun hadde vært en side i diskusjonen. AtW Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Se for deg en tråd om AMD-prosessorer, hvor folk deler erfaringer om prosessorer. Så kommer intel-fanboysene, så er det i gang. Kjenner du deg igjen? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 utvikle den sosiale verktøykassen så den inneholder noe annet enn slegge, slikkepott og en lakserosa fjærmopp. Kva inneheld den vidare då? Rosa skjorte, spray-tan, BI-sleik og pilotbriller? Mi oppfatning er at dei som får seg noko er denne typen, og at Ole Ronny må gå tomhendt heimatt, til tross for at han er ein snill og grei fyr. Eg fattar ikkje at jenter går fem på kvar gong dei ser ein jock som er ute etter rekelake på baguetten. Jeg synes også det er artig å lese om dette, men det hadde ikke vært det om det kun hadde vært en side i diskusjonen. Exactly. PUA-ing har nok sine positive sider. Det kan også ha sine negative sider, og det er jo det me skeptikarar prøver å uttrykkje oss for i denne samanhengen. Men det vert vel kanskje vanskeleg det, for PUAs har vel alltid rett dei ja. Det kjem vel av sjølvsikkerheita. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) utvikle den sosiale verktøykassen så den inneholder noe annet enn slegge, slikkepott og en lakserosa fjærmopp. Kva inneheld den vidare då? Rosa skjorte, spray-tan, BI-sleik og pilotbriller? Mi oppfatning er at dei som får seg noko er denne typen, og at Ole Ronny må gå tomhendt heimatt, til tross for at han er ein snill og grei fyr. Eg fattar ikkje at jenter går fem på kvar gong dei ser ein jock som er ute etter rekelake på baguetten. Jeg synes også det er artig å lese om dette, men det hadde ikke vært det om det kun hadde vært en side i diskusjonen. Exactly. PUA-ing har nok sine positive sider. Det kan også ha sine negative sider, og det er jo det me skeptikarar prøver å uttrykkje oss for i denne samanhengen. Men det vert vel kanskje vanskeleg det, for PUAs har vel alltid rett dei ja. Det kjem vel av sjølvsikkerheita. OK? Hvor har du fått med deg at PUAs bruker rosa skjorte, spray-tan, BI-sleik og pilotbriller Det går fint an å drive game i dress og slips, eller dongeribukse og t-skjorte. Det går fint an å tilpasse ditt game slik at du ikke oppfattes som en som plukker opp tyggistøs. Endret 8. desember 2007 av alex503 Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Handler vel om å ha en egen stil? Har du "BI-sleik", rosa skjorte og pilotbriller har du ikke en egen stil spør du meg. Det virker jo mot sin hensikt å prøve å lage seg en falsk stil. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Ahh.. Ingen som har noen historier i stedet for dette tullet? I går var jeg på privat fest... Hadde egentlig fått veldig mye å drikke (siden det var målet), og smaker på en drink som var så sterk at jeg måtte kaste opp med en gang, og det var skikkelig også.. Må ha vært noe hjemmebrent av noe slag.. Så når jeg går ut av doen har det ankommet 2 nye jenter til festen, der hu ene har vært ett samtaleevne en stund, i og med at hun er så pen, og ikke var fra her, men akkurat har flyttet hit pga lærlingetid.. Setter meg med en gang ved siden av henne i sofaen, og drar en åpning(det var noe med klær, men akkurat hva det var husker jeg ikke..) med en gang, før hei og slik (for det er meningen, er det ikke?) Følte meg ikke så komfortabel med at jeg akkurat hadde vært på doen og gjort mitt, men jeg drakk noe øl for å få bort smak og eventuell lukt.. Drakk ikke mye mer øl etter det, for jeg kunne jo ikke vært for full når jeg skulle prøve på dette.. Jeg tenkte mye på hva som er sagt her, om å vise sosial verdi, kino, ikke den vanlige flørten, komfort og slik.. Og det gikk veldig bra alt sammen følte jeg.. Jeg fikk også nummeret på en god måte føler jeg, vi avtalte å møtes om ett år, så skulle hun danse for meg (var ute av trening..) så skulle jeg ringe.. Det var vel nesten closen, vi dansa litt etterpå, og så ble det ikke så mye mer da hun gikk.. Det jeg klarte dårlig var å få hun til å komme til meg, i stedet for omvendt.. og også å ikke være for interessert.. prøvde også å mingle med andre jenter, men jeg kjente egentlig ikke noen av dem, selvom alle visste hvem jeg var og slik, så det ble og litt dumt.. Så går jeg batteritom, og når jeg skal skru på tlf. i dagtidlig ødelegger jeg knappen, så jeg har mista nr. som jeg hadde fått Burn.. Håper på bedre kveld i kveld, da jeg er bedt på (så-å-si jente)vorspiel sammen med en kammerat EDIT: Må nesten ta med at kroppen var 9 og ansiktet 8.. Endret 8. desember 2007 av Daniel-G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå