Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle innspillene om at dette ikke fungerer går jo på det logiske planet. De fleste jenter som leser disse linjene svart på hvitt vil si: Dette hadde aldri fungert på meg. Men når de møter en dreven PUA som vet hva han driver med og hvordan han skal trigge de riktige følelsene, så vil hun sannsynligvis falle for han. Argumentene mot at dette funker bekrefter det PUA skriver i førsteposten om følelser/logikk.

Lenke til kommentar

Snublefot: dersom en person hadde kommet bort til deg og sagt i forbifarten:

"Bruker du tanntråd før eller etter du pusser tennene?"

Hadde det vært noen standard måte svare på dette? Hadde du svart uten å tenke deg om? Hadde du trodd at denne personen var ute etter å imponere deg eller skjekke deg?

Sannsynligvis er svaret på disse spørsmålene nei. Du ville sannsynligvis tenkt "jøss, hva er detta for en skrue/raring?" og deretter prøvd å besvare det spørsmålet. Dersom du ser en veeeldig nervøs og uttilpass person ville du nok ikke blitt særlig interessert, kanskje ville det falt igjennom at han prøvde å imponere deg. Men dersom du ser en selvsikker, tilpass og tilfreds person som bare spurte deg sånn på måfå fordi det er naturlig for han (en PUA altså) vil du ikke kunne satt ham i bås på noen som helst måte.

En god åpner handler dermed om flere ting:

1 - skru av autopiloten til dama. Dersom du hadde gått bort og sagt "hei, jeg heter Jon, hva heter du?" kunne hun svart på det uten å tenke seg om et mikrosekund. hun har egentlig ikke en gang lagt merke til deg!)

2 - gi det inntrykket at du ikke er ute etter å skjekke henne opp. Åpner du med "hei, du var heit" vil dama kunne tolke flere ting uttav det: du er ute etter annerkjennelse for komplimentet ditt, du vil skjekke henne opp av en eller annen grunn. De fleste damer vil ha en mann som er "bedre enn henne" (dvs høyere relativ sosial verdi). Kommer du inn på denne måten vil du demonstrere at du annser henne som bedre enn deg og du vil følgelig være dårligere enn henne.

3 - være unik, skill deg ut fra resten av folkene hun prater med i løpet av en dag. Hvis ikke du gjør det, hvorfor skal hun velge å prate med deg fremfor de 10-100 andre som prøver å få kontakt i løpet av en dag?

Skrevet ut ifra min meget begrensede kjennskap om emnet. :)

EDIT: en god PUA vil selvfølgelig være langt over i et emne som faktisk kan være interessant før dama rekker å analysere åpneren noe særlig.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Alle innspillene om at dette ikke fungerer går jo på det logiske planet. De fleste jenter som leser disse linjene svart på hvitt vil si: Dette hadde aldri fungert på meg. Men når de møter en dreven PUA som vet hva han driver med og hvordan han skal trigge de riktige følelsene, så vil hun sannsynligvis falle for han. Argumentene mot at dette funker bekrefter det PUA skriver i førsteposten om følelser/logikk.

Ikke fungerer til hva? Uenighetene går jo i stor grad på hva disse taktikkene fungerer til, og hva man oppnår med de. Enkelte framstiller det som man oppnår evig lykke og kjærlighet, andre fresmtiller det som å få et ligg fra kvinnfolk som er ute etter få seg noe.

AtW

Lenke til kommentar

Det hjelper deg å bli en velykket sosial person, altså en som uten problem kan være en interessant. Er du ikke interessant får du deg verket et ligg, venner eller den perfekte dama. Man trenger ikke tolke det lenger enn det, gjør man vel?

EDIT: uenighetene du skisserer er tilstede i nesten like stor grad innad i miljøet AtW. Ulike mennesker vil bruke denne kunnskapen til ulike ting, det finnes altså ingen fasit om hva du kommer til å oppnå. Og som med alle andre emner MÅ du ikke ta ibruk all kunnskapen. Bruk det du føler har nytte, og det du føler kan brukes på en måte som er naturlig for deg.

Og som med alle andre "vitenskaper" er dette teorier og modeller som hele tiden er i utvikling, ikke en absolutt sannhet! Absolutte sannheter finnes ikke (med unntak av religion, som ofte gir inntrykk av at de har den absolutte sannhet)!

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Ikke fungerer til hva? Uenighetene går jo i stor grad på hva disse taktikkene fungerer til, og hva man oppnår med de. Enkelte framstiller det som man oppnår evig lykke og kjærlighet, andre fresmtiller det som å få et ligg fra kvinnfolk som er ute etter få seg noe.

AtW

Ikke fungerer til damer med relativt høy intelligens, som ikke i utgangspunktet er ute etter et ligg. Det forutsetter selvsagt at det blir gjort riktig, og at du ikke høres ut som en skuespiller fra Hotell Cæsar. Såvidt jeg forstår går deler av debatten ut på om det kun funker på drita, billige fjortiser, eller om det også fungerer på oppegående, edru damer.

Lenke til kommentar

AtW

Ikke fungerer til damer med relativt høy intelligens, som ikke i utgangspunktet er ute etter et ligg. Det forutsetter selvsagt at det blir gjort riktig, og at du ikke høres ut som en skuespiller fra Hotell Cæsar. Såvidt jeg forstår går deler av debatten ut på om det kun funker på drita, billige fjortiser, eller om det også fungerer på oppegående, edru damer.

Hva funker? Hva er det man kan oppnå med damer med høy inteliigens med dette? Et Ligg? Et langvarig forhold? Evig kjærlighet? Vennskap?

AtW

Lenke til kommentar
Du missforstår når det gjelder disse rutinene du leser psilo.

Poenget er at folk som er uerfarne (Som meg) bruker rutiner som andre folk har lagt. Dette for at du kan konsentrere deg om kroppspråk, holdning, nervøsitet etc istedenfor å konsentrere deg om hva du faktisk sier.

Når du begynner å mestre alt det overnevnte, begynner du å lage ditt eget materiale som passer de enkelte jentene du bruker det på.

Canned materiel er til for å lære, når du begynner å bli flink, bruker du ditt eget materiale...

La oss ta et eksempel. La oss si at hjernen min på magisk vis hoppet over i knotten til den tidligere nevnte damen, og det første du sa til meg var om "en rosa skjorte fikk deg til å se homsete ut". Uansett om du hadde sagt det med et glimt i øyet og et svaiende hofteparti som ville gjort Elvis misunnelig, så hadde førsteinntrykket ditt vært elendig, og jeg hadde himlet med øynene og tygget ekstra slafsete på tyggisen min mens jeg ignorerte deg intenst. Hvor selvsikker hadde du blitt av det?

Igjen, jeg har fortsatt utovertiss og kan ikke påberope meg utstrakt kunnskap om kvinnelig tankegang, men en eller annen halvape som ramser opp en pugget linje kan da virkelig ikke være særlig sjarmerende.

Evig skeptiker altså:)

Men allright, jeg kan forstå deg. Hva har du selv opplevd da? Har du sett en PUA in action? Det er flere felles trekk som går igjen hos alle jenter, på samme måte som det er flere felles trekk som går igjen hos oss menn. Ut ifra det har det blitt lagd flere teorier om hvordan sjekke, men man må alltid kalibrer. Man sjekker ikke opp de to typene damer du never på samme måte, men det går jeg ut ifra du vet ;)

Det jeg har sett, begrenser seg til DVD-er, serien og en del klipp på youtube. Som sagt, jeg syns konseptet er veldig interessant, men det er mer for å plukke hull og trekke frem det negative enn å se det positive med det. Først og fremst ser jeg på PUA-opplegget som en måte å tjene penger på. Det er jo bare å lese litt i tråden her, PUA skal ha workshops til ørti tusen, og det er garantert nok av unge menn som blar opp.

Du sier at det er fellestrekk som går igjen hos alle kvinner, men de jeg har sett bli sjekket opp, er utelukkende "krig og fred og religion og sånt"-typen, og gjerne med et uvisst antall alkoholenheter innenbords.

Hmmm....

Kort forklaring, i håp om og oppklare et par ting her:

Game er basert på teorier som flere personer har lagd. Ut fra disse teoriene kan man lære seg bedre og snakke med jenter/damer. Som sagt tidligre, så er det mange fellestrekk som jenter har uansett hvilke iq eller miljø de er i. På lik linje som oss menn har flere fellestrekk uavhengig av iq eller miljø. Men man må selvsagt kalibre seg etter personen man snakker med, uten og være en annen person. Man skal aldri påta seg en sosial maske for og lure noen i seng eller noe slikt. Hvis det er dette inntrykket du har av game, så er du velkommen til og sende meg en PM så kan jeg ta det med deg der.

Selvfølgelig sitter jeg med det inntrykket. Leser du gjennom tråden, er det ikke akkurat det å utvikle seg selv som person, fungere bedre i sosiale sammenhenger eller havne i et forhold som kan vare livet ut som står i fokus, det er å komme i buksene på damer. Jeg skjønner at du har et litt mer idealistisk syn og antageligvis ikke har snuskete baktanker i det hele tatt, men for en utenforstående som meg, oppfattes det hele som et skuespill. En påtatt holdning som gjerne kan virke sjarmerende på enkelte, gjerne de samme damene som blir mo i knærene når Jean-Marco bedyrer sin kjærlighet etter ti minutters bekjentskap og de deler 31 frenetiske underlivsjukk på nærmeste toalett.

Lenke til kommentar

psilocybe, det er heller ikke meningen at den linjen skal sjarmere. Jeg mente å tro at dette ble tatt opp i serien, men jeg kan huske feil. Uansett, du vil nok få mer igjen av å lese (deler av) Mystery Method e-booken, hva enn din interesse i dette er. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Psilovodydi eller hva du nå heter: Hvis du på noen som helst måte tror at jeg driver med PUA for å tjene penger, så kan du virkelig ta deg et tak i ----. Jeg har en dagjobb, en godt betalt dagjobb, og skal drive med dette i helgene med noen nære og gode venner av meg fordi jeg digger det. Fordi jeg syntes faktisk det er ufattelig moro å dele den kunnskapen og erfaringen jeg har til andre som sliter, samt at jeg har muligheten til å gjøre det med noen av de beste kompissene jeg har. Jeg ser ikke hvor det er galt å lære andre i å bli en bedre versjon av seg selv.

I det siste året har jeg tatt 4 unge menn under mine vinger, og lært de opp fra å være frustrerte og uten selvbilde, til å bli noen fantastiske menn som for første gang i livet sitt har det bra med seg selv. Hva er galt i det?

Hvor mye tjente jeg på det? hmm.. la meg tenke.. å ja! ingenting! Utenom 4 nye fantastiske venner jeg har i livet mitt. Men det er vel kanskje for kynisk det og vel?

Du har vært utrolig aggressiv i denne tråden, og langet ut i det brede og hele om hvor "ondskapsfulle" vi PUA's er. Men greit nok, du kan beholde den limited beliefen din for deg selv, og la meg gjøre det jeg gjør best. Det er jo tross alt folk som deg som gjør at vi PUA's kan gli under radaren som vi gjør.

Som du selv sier: Den innsikten du har på dette feltet begrenser seg til noen få DVDer og Youtube klipp. Jeg tipper du har fått tak i mystery dvdene og kanskje noe DYD om du søkte på riktig torrentside. Vel, gratulerer! Du "Kan" PU nå... Du har lært fra noen dvder og youtube det folk bruker årevis på å studere. Jeg skjønner virkelig ikke at du tror på det du skriver selv, men det får være din bekymring

Hvis jeg skal til Bergen og hoste bootcamp er du hjertelig velkommen til å signe deg opp, så skal du se hvilken kynisk drittsekk jeg er. Siden du klager over prisen, så skal jeg til og med gi deg avslag...

Dette blir det siste innlegget jeg gidder å sløse på deg i denne tråden.

God natt

Endret av PUA
Lenke til kommentar

All den tid dette PU-opplegget kanskje er til gagn for sjølvtillit etc, høyres PU-ing i praksis ut som bruk og kast-kultur. Med andre ord objektivisering av det motsette kjønn (eller for den saks skuld samme kjønn). Rundbrenning er vel eit anna begrep. Jaja, no kjem vel eit 4000 ord langt innlegg om at eg har misforstått alt, er taper etc.

Lenke til kommentar
Det kommer jo selvfølgelig an på mange faktorer, men alle tingene du nevner kan nok oppnås. Alle mennesker er forskjellige, også PUAer. Derfor er de også ute etter forskjellige ting.

Alle tingene kan oppnåes av ikke-PUA-folk også, at PUA-folk er ute etter orksjellige ting er greit nok, men her diskuterer vi metodene, og jeg er skeptisk til at metodene er så suksessrike på annet enn et lite sett mål.

AtW

Lenke til kommentar
en bedre versjon av seg selv.

Heftig ordvalg.

Du forsterker den sosiale utbytningskulturen ved å ikke bare selge, men å drive hallikvirksomhet på illusjonen om at vi er nødt til å projisere et maniert bilde av oss selv for å fortjene ytre godkjennelse.

I mine øyne er du menneskehetens svar på en slimål

Carl :)

Lenke til kommentar
Wow, plutselig ble denne tråden overfylt av skepsisinnlegg.

Kan vi ikke sette en strek her?

eit at dere er skeptiske til dette, det har jeg også vært. Dersom dere har noe negativt å si om PU kan dere starte en ny tråd.

my 2 cents..

Ja, la oss alle inføre meningsvern, det er jo så ubehaglig når ikke alle bekrefter det en selv mener til enhver tid. Man kunne jo risikert å få sine egne meninger utfordret....

AtW

Lenke til kommentar

eit at dere er skeptiske til dette, det har jeg også vært. Dersom dere har noe negativt å si om PU kan dere starte en ny tråd.

my 2 cents..

Ja, la oss alle inføre meningsvern, det er jo så ubehaglig når ikke alle bekrefter det en selv mener til enhver tid. Man kunne jo risikert å få sine egne meninger utfordret....

AtW

Jeg sier ikke at dere ikke får komme med deres meninger, men meningene dere kommer med har blitt tatt opp veldig mange ganger før i denne tråden, og fått lange gode svar tilbake. Derfor synes jeg at dersom dere har flere meninger om dette virker eller ikke, hvem det virker på, og hvor kyniske folk som driver med det er, så kan det tas opp i en ny tråd, slik at vi som vil diskutere selve gamet kan få gjøre det her.

Lenke til kommentar

my 2 cents..

AtW

Jeg sier ikke at dere ikke får komme med deres meninger, men meningene dere kommer med har blitt tatt opp veldig mange ganger før i denne tråden, og fått lange gode svar tilbake. Derfor synes jeg at dersom dere har flere meninger om dette virker eller ikke, hvem det virker på, og hvor kyniske folk som driver med det er, så kan det tas opp i en ny tråd, slik at vi som vil diskutere selve gamet kan få gjøre det her.

Dette er en lang tråd, det er ikke akkurat som det mangler på antallet ganger ikke-skeptikerenes meninger er tatt opp heller. Og såvidt jeg kan se diskuterer også skeptikerene "Gamet", om det er moralsk riktig er et viktig aspekt av det.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...