Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

wh1te skrev:
Som dere (forhåpentligvis) vet er social circle gaming ekstremt enkelt og du trenger ikke vite kunne BFDs, gambits, åpnere, hooks osv for å få deg en dame gjennom sirkelen din.

Veldig sant. Å gå bort til en fremmed jente på et utested med høy musikk og få vedkommende tiltrukket er noe helt annet enn å få en jente du har møtt på vors/fest/annen sammenheng til å bli tiltrukket. Det at man lykkes med sistnevnte er absolutt ingen garanti for at man hadde lykkes med førstnevnte.

Frigata skrev:
Eg er ein chode, og eg er stolt av det. Jenter no om dagen er stort sett sjølvopptekne materialistiske luksus-horer likevel. Klarar meg fint utan slike rasshøl.

Bitterhet er ikke akkurat så veldig sjarmerende. Er ikke rart de oppfører seg dårlig mot deg hvis du har dette bildet av dem. Hvordan du ser på folk farger oppførselen din ovenfor dem, selv om du ikke sier det du mener rett ut. Perspektivet man har på damer pleier å være en selvoppfyllende profeti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man trenger PuA for å trekke damer er feil. Jeg har selv klart meg bedre enn de fleste jeg.

Men det finnes mange håpløse folk der som virkelig har behovet for å sette seg litt inn i det.

ArmenMinAU skrev:
Naturals aner ikke hva de selv gjør.

Noe som ofte kan være positivt.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
  stakan skrev:
Når jeg går på byn er jeg som regel dritings, og damer blir det lite av. Og særlig nå som jeg har dame :p Men kom på fest hos steffypantz da, woho!

Jeg er alltid full og er også opptatt. Er velsignet med paranoia så jeg blir aldri skikkelig apefull. Mr. S skal innvie min nye leilighet til høsten med cum, hårvoks, jordbær og champagne. Feel free to join.

Lenke til kommentar
  rEkiym skrev:
Og selvfølgelig kan menn bli flinke uten pu. Mange er født naturals - de har blitt "stimulert" med jenter fra barndommen, og for enkelte er det å prate og ta på en jente like naturlig som å prate med bestekompisen. Andre er flinke til å observere hvordan de som får fitte gjør det, adopterer det de gjør, og dermed får fitte selv. Alle har det ikke sånn

Nei, men de fleste har det sånn :)

Hvis ikke hadde jo 95% av menn tatt sjekkekurs, mens det kanskje er 0,1% som gjør det.

At det er et fåtall som closer jevnlig på fest/byen er nok riktig. Men det er langt fra synonymt med at det samme fåtallet er alene om å "close" generelt, fest og byen er en brøkdel av uka, året og livet, og er en helt særegen arena.

De aller færreste har problemer med å få seg dame via omgangskrets, jobb, hobby, nabolag, you name it.

Og veldig mange får dem ved å begå det som anses som dødssynder innen PU, f.eks ved å fortelle jenta hva de føler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Disse "reglene" i pickup kan være veldig effektive å bryte, så lenge du vet hva du gjør. Følelser er noe jeg tar opp støtt og stadig. Jeg er en emosjonell fyr og gidder ikke undertrykke det bare fordi en selverklært sjekkeekspert skrev at det var feil i en bok en gang. I'll just make it fly.

Lenke til kommentar

Viktigste er å få det til å funke. Jeg kan si drøye ting til jenter som kanskje er litt fy-fy, men alt har med hvordan man fremstår. Finnes ingen faste regler, bare retningslinjer. Men er kjedelig å holde seg til det som funker, må prøve ut det som ikke skal funke også.

Lenke til kommentar
  wh1te skrev:
Angående KJ-ing: Når jeg registrerte meg på forumet var jeg en major KJ i bærbare datamaskiner. Så ble jeg en av de største nerdene på forumet. Det hjelper, ser dere. På forum som mASF kaller ofte postere seg selv KJs om de kommenterer noe de ikke har testet/har peiling på. Det trenger ikke være et negativt ladet ord, ser dere.

Når du først har fått tilgang til ASF, og først hørt om det og "for de som har lest mer enn the game" så regner jeg med at du har vært in field før, og at man ikke bare er en random KJ på diskusjon.no.

Mulig jeg er helt på jordet, men "KJ's" på et lukket pick-up-forum (som de kaller seg), vil jeg si er noe annet enn KJ's på diskusjon.no som aldri har vært utenfor døren for å prøve PU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er kanskje litt fremmed for en purebread PUA å høre argumenter for å uttrykke følelser, men her er kongruens ekstremt viktig. Jeg hadde vært verdens mest ukongruente person om jeg hadde spilt en kald jævel. Jeg gråt når jeg så Notorious liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
  rEkiym skrev:
Når du først har fått tilgang til ASF, og først hørt om det og "for de som har lest mer enn the game" så regner jeg med at du har vært in field før, og at man ikke bare er en random KJ på diskusjon.no.

Mulig jeg er helt på jordet, men "KJ's" på et lukket pick-up-forum (som de kaller seg), vil jeg si er noe annet enn KJ's på diskusjon.no som aldri har vært utenfor døren for å prøve PU.

Nå snakket jeg hovedsakelig om mASF og ikke ASF, men jeg er aktiv bruker på begge.

Den siste setningen din er jeg veldig enig i, men jeg tror vi har forskjellige definisjoner av det å "prøve PU". De fleste jeg ser på byen (jeg er ute på byen hver helg, enten som ansatt eller fyllik) prøver alt de kan å sjekke jenter. Den vanligste metoden er 2cool4school med hvitt skjerf og solpudder.

Når jeg er hjemme på vors blant gutta jeg vokste opp med, går det mye i dameprat. På byen er 80% av dem på sjekkern. Ingen av dem vet helt hva de gjør, men de får det stort sett til. Dette er absolutt ikke naturals, men oppegående gutter som gjør en innsats for å se ok ut før en bytur. De driver PU uten å vite hva PUA står for.

Lenke til kommentar
  Touchdown skrev:
  ArmenMinAU skrev:

Hvorfor det? Jeffy sier hvertfall er PUA's er bedre enn naturals pga. at de faktisk vet hva de driver med. Naturals kan jo miste hele gløden om de ikke vet hva de driver med og alt går i dass.

Lenke til kommentar
  wh1te skrev:
Når jeg er hjemme på vors blant gutta jeg vokste opp med, går det mye i dameprat. På byen er 80% av dem på sjekkern. Ingen av dem vet helt hva de gjør, men de får det stort sett til. Dette er absolutt ikke naturals, men oppegående gutter som gjør en innsats for å se ok ut før en bytur. De driver PU uten å vite hva PUA står for.

Nettopp. Flere driver med PU uten å vite PUA står for, helt enig der.

Vet ikke om alle de 80% av gutta du vokste opp med får seg noe samtlige kvelder, men hvis det er tilfelle har det noe med den sosiale sirkelen du holdt/holder til i. Tar man utgangspunkt i gjennomsnittet på byen kan du snu prosentandelen.

Endret av rEkiym
Lenke til kommentar
  ArmenMinAU skrev:
  Touchdown skrev:
  ArmenMinAU skrev:

Hvorfor det? Jeffy sier hvertfall er PUA's er bedre enn naturals pga. at de faktisk vet hva de driver med. Naturals kan jo miste hele gløden om de ikke vet hva de driver med og alt går i dass.

Det kan ofte være positivt fordi folk som er bevisste på hvordan dem skal handle i en sjekke-situasjon vil være mye mer obs på hva dem gjør, og faktisk begrense seg. Leser ofte om PuA's som nekter å gjøre ting fordi det er "beta" o.l. selv om det egentlig hadde ført til et resultat.

Eks. En PuA ber en jente sette seg ned sammen med deg, men hun ber heller han sette deg ned hos hun. Denne PuAen som har lest at man må lede jenta og være alpha vil nekte dette og heller tenke "hun finner meg senere" fordi han er så jævla alpha. Hadde fyren gitt faen og satt seg ned hos hun kunne han ha fått seg noe.

En natural som ikke er bevisst på hva som skal gjøres eller ikke gir faen i om noe er beta eller alpha, han gjør det han føler er riktig der og da, som da gjerne kan være å faktisk bli ledet av damen.

Det er en grunn til at mye teori kan være skadelig, man blir for lenket fast. Man lærer at man ikke skal være needy, så man blir ukongruent hard to get. Selv om man har lyst til å gjøre noe needy, så gir man faen fordi sånn har man lært at man skal være.

Jeg prøver ikke å si at naturals knuser pua's på damefronten. Jeg vil nok tro at en PuA som gjør ting riktig har større drag enn en natural. Men det å gjøre de riktige tingene ubevisst kan være en positiv egenskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
  rEkiym skrev:
Vet ikke om alle de 80% av gutta du vokste opp med får seg noe samtlige kvelder, men hvis det er tilfelle har det noe med den sosiale sirkelen du holdt/holder til i. Tar man utgangspunkt i gjennomsnittet på byen kan du snu prosentandelen.

Jeg har vært veldig heldig med min sosiale krets og det kan godt hende gutter generelt er mer ubrukelig enn oss, men det kan ikke være så stor forskjell. Det er klart de ikke har seg hver helg og de fleste sliter med å få seg noe utenfor den sosiale kretsen. Nå begynner de imidlertid å bli veldig etablerte, noe jeg synes er rart med tanke på at vi er helt i begynnelsen av tjueårene, så damer og øl er ikke så mye i fokus lengre (hos dem).

En PUA - i ordets rette forstand - vil i de fleste tilfeller være bedre enn en natural.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...