Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Folk lærer seg PU og glemmer helt at folk flest driver med flørting på daglig basis fra før av. Det er en ganske konsekvent undervurdering av de som ikke driver med PU her inne som jeg tror er litt skadelig. Folk flest klarer å flørte uten å bruke forkortelser.

Word.

Den gjengse oppfatningen blant ihuga PU-aspiranter virker å være at resten av menn er "chodes", som jo er helt feil. De aller fleste klarer seg veldig fint uten PU eller annen selvhjelp.

Chodes er de få som gjerne kunne trengt PU, men ikke har funnet/bruker det, ikke alle menn som ikke driver PU.

For å si det litt platt: Du har gjennomsnittlige menn, og du har sosiale tapere. En sosial taper som finner PU og gjerne kommer seg opp på nivået til gjennomsnittlige menn eller litt over, får en eller annen plass på veien en vrangforestilling om at alle gjennomsnittlige menn er som han selv var pre-PU, mens det egentlig er et fåtall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De aller fleste klarer seg veldig fint uten PU eller annen selvhjelp.

.

Njaaa..

Vil ikke si meg helt enig der. Etter min erfaring, er at de fleste menn som får seg noe, får det stort sett på flaks. De har liten, om ingenting å si i utfallet. Dette gjelder 90% av menn. De øvrige 10% er naturals/"PUAs"

Generalisering såklart, men etter utallige turer ut de siste tre årene, er det inntrykket jeg sitter igjen med.

Det er så jævlig tydelig og. De henger over dama og nærmest BER hun om å få bli med hjem. Har de flaks, sier hun ja, men i de fleste tilfellene må de dra hjem alene

Lenke til kommentar

Nå snakker jo du kun om byen, som er en bitteliten del av livet og den totale sosiale interaksjon.

Jeg snakker om menn i samfunnet generelt, og deres evne/mulighet til å skaffe seg kjæreste/sex/partner.

Å skaffe seg kjæreste/sex/partner klarer 90% av menn uten PU/selvhjelp.

Lenke til kommentar

Skal på Hardangervidda til sommeren med familien. Men kusina mi skal visst ta med seg ei venninnne. Så hmm, får håpe hun er pen og så får vi vell se da. Tror kanskje vi "ungdommene" fikk en hytte vi skulle være i.

I can see the opportunities :D

Lenke til kommentar

Min forestilling om de fleste PUA:

En vanlig kar som aldri har vært den aller heldigste på damefronten, mer eller mindre frustrert. Går inn i det med store forventniger og klare mål om å nedlegge flest damer, gjerne for å bevise for seg selv (og andre) at han klarer dra damer, en konstant validering. Enkelte vil kanskje gå rimelig fort i et forhold med en gang muligheten er der, type første og beste. Når det gjelder "det første og beste" har jeg selv havnet i den fellen en gang (det ble ikke noe forhold, men gikk langt nok), men har lært av mine feil og har siden stått over en del muligheter, helt til jeg fant en jeg ville satse på.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
For å være ærlig syntes jeg ikke det var den beste plassen å praktisere PUA :)

Ush nei, men noe må jeg jo finne på de to ukene vi skal være der. Like så greit å pleie litt kjærlighet istedenfor og stå utti et tjærn å fiske :)

Lenke til kommentar
Etter min erfaring, er at de fleste menn som får seg noe, får det stort sett på flaks. De har liten, om ingenting å si i utfallet.

Annet enn at de liker jenten, jenten liker de tilbake og de kommer i samtale som gjør at begge forstår den andres intensjoner.

De henger over dama og nærmest BER hun om å få bli med hjem.

Noe som fungerer helt greit for folk flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Chodes er grunnen til at metroseksualitet har oppstått. Når gutten ikke klarer å snakke jenten til sengs må han pynte seg i så stor grad at han selv blir åpnet. Er dette riktig eller galt? I'll let you decide.

Lenke til kommentar
Skal på Hardangervidda til sommeren med familien. Men kusina mi skal visst ta med seg ei venninnne. Så hmm, får håpe hun er pen og så får vi vell se da. Tror kanskje vi "ungdommene" fikk en hytte vi skulle være i.

I can see the opportunities :D

Scarcity, scarcity, scarcity. Du kommer da til å møte drøssevis av jenter innen den tid?

Og forresten, etter hva jeg kan se er folk som interesserer seg for PUA en langt mer variert gruppe enn hva du skisserer her, Stakan. Du har alt fra de sosiale taperne som er så sosialt dårlige at de knapt klarer å opprette og opprettholde relasjoner til noen, til de som allerede får seg langt mer enn de fleste og allerede er populære, som ønsker å bli enda bedre. Den eneste fellesnevneren til folk som er interessert i PUA er at de interesserer seg for hvordan mennesker fungerer, og innser at de selv har et forbedringspotensiale.

Hvis jeg skal generalisere litt vil jeg hevde at de som ikke ser at de selv har forbedringspotensiale enten er narsissister eller folk som er så usikre på seg selv at de ikke tør å innrømme for seg selv at de burde forbedre seg. Den siste gruppen er folk som rasjonaliserer seg bort fra vanskelige tema og som konstant kommer med unnskyldninger for hvorfor de ikke burde gjøre noe. Altså; er du et veltilpasset og oppegående individ vil personlig utvikling, i en eller annen form, være noe som interesserer deg. En person med ekte, sunn selvtillitt vil ha nok ydmykhet og selvinnsikt til å kunne innrømme ovenfor seg selv og andre at vedkommende ikke er perfekt.

Lenke til kommentar
Nå snakker jo du kun om byen, som er en bitteliten del av livet og den totale sosiale interaksjon.

Jeg snakker om menn i samfunnet generelt, og deres evne/mulighet til å skaffe seg kjæreste/sex/partner.

Å skaffe seg kjæreste/sex/partner klarer 90% av menn uten PU/selvhjelp.

Mulig at 90% av alle menn klarer å få seg kjæreste uten hjelp fra PU, men tror en god del av folkene her inne(inkludert meg) satser litt høyere når det gjelder damer enn bare å få seg en kjæreste ved ett "lucky strike". Jeg for min del(ettersom jeg ikke kan snakke på vegne av andre) går ikke med målet om å finne drømmedama, men faktisk gjøre meg selv til en bedre person som drar MANGE damer!

Lenke til kommentar
Dog skal det sies at mesteparten av disse 95% får seg dame en gang, men da kanskje som jomfruer i en alder av 39. I denne alderen begynner beta-males å bli mer "godkjent", og mer ettertraktet enn f.eks badboys, og derfor klarer til og med chodes å få seg noe.

Haha, wut? Seriøst? Tenker du sånn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De fleste av mine kompiser får seg noe jevnlig. Kanskje det ikke finnes så mange chodes på sørvestlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Forventer du seriøse svar på et innlegg som hevder at 95% av alle menn mister jomfrudommen i overgangsalderen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...