Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Når det kommer til SMS/MSN/Fuckbook/etc. Så tenkt litt logisk. Hvis du sender melding til en jente du liker kjempegodt, hun svarer deg ikke med en gang, blir du ikke litt irritert og frustrert?

At du blir irritert og frustrert betyr jo bare at du tenker på henne. Hvor lenger tid det går fra du skriver til hun svarer, hvor mer lurer du.

(Der mange gutter gjør kjempeblemma. De enten ringer eller sender melding og spør hvorfor hun ikke svarer/etc. Kjempeneedy!)

At du er litt laidback og ikke svarer med en gang, viser at du faktisk har ett liv, du er ikke needy, hun må jobbe litt for deg! You are the FUCKING PRIZE! Både gutter og jenter liker å få noe de tror de ikke kunne få i utgangspunktet.

Vær laidback (Tilgjengelig!), det skaper tension og attraction mellom dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det kommer til SMS/MSN/Fuckbook/etc. Så tenkt litt logisk. Hvis du sender melding til en jente du liker kjempegodt, hun svarer deg ikke med en gang, blir du ikke litt irritert og frustrert?

At du blir irritert og frustrert betyr jo bare at du tenker på henne. Hvor lenger tid det går fra du skriver til hun svarer, hvor mer lurer du.

(Der mange gutter gjør kjempeblemma. De enten ringer eller sender melding og spør hvorfor hun ikke svarer/etc. Kjempeneedy!)

At du er litt laidback og ikke svarer med en gang, viser at du faktisk har ett liv, du er ikke needy, hun må jobbe litt for deg! You are the FUCKING PRIZE! Både gutter og jenter liker å få noe de tror de ikke kunne få i utgangspunktet.

Vær laidback (Tilgjengelig!), det skaper tension og attraction mellom dere.

Så klart, det du sier her er jo fullstendig sant, men jeg liker egentlig å svare så fort som mulig for å ikke tenke så mye over hva jeg skal si. Det er en selv men skal jobbe med, man skal ikke bare "late som" at man har et liv. Man skal ha et liv og det skal komme naturlig. Gjerne ha 10 jenter på msn samtidig som du prater med. Da tenker man også mindre over hva man sier til den enkelte.

Lenke til kommentar

Been there.

trur ikke det er mange gutter som ikke har gjort det eller noe lignende.

Så klart, det du sier her er jo fullstendig sant, men jeg liker egentlig å svare så fort som mulig for å ikke tenke så mye over hva jeg skal si. Det er en selv men skal jobbe med, man skal ikke bare "late som" at man har et liv. Man skal ha et liv og det skal komme naturlig. Gjerne ha 10 jenter på msn samtidig som du prater med. Da tenker man også mindre over hva man sier til den enkelte.

det å ikke svare så fort er litt opp og ned. noen jenter blir helt gærne. sier at jeg er treig, og spør hvorfor jeg aldri svarer de først, og så er det noen som er like trege og ikke tenker noe på det.

men, faen.. ikke overanalyser det så jævlig. de trege jentene kan være like interessert. kan jo hende de synes det er vanskelig tilogmed. at de ikke vil drite seg ut de også

Lenke til kommentar
(Min første post i PUAtråden. :innocent: )

Jeg synes fortsatt det er litt needy. Det høres ut som en (Mystery) tool opener.

Når hun går, går du og. Si "finn meg etterpå" og gå bort til kameraten din. Jeg tror neppe hun bryr seg om resten av handlingsplanen din. Hvis hun liker deg vil hun finne deg, hvis ikke var det jo tapt from the get-go.

Jeg hadde aldri brukt energi på å lete som en hauk gjennom et utested etter en gutt som prøvde å leke mørk og mystisk ved å si "finn meg etterpå", samme hvor fabelaktig han var.

Endret av Kaja_
Lenke til kommentar
(Min første post i PUAtråden. :innocent: )

Jeg synes fortsatt det er litt needy. Det høres ut som en (Mystery) tool opener.

Når hun går, går du og. Si "finn meg etterpå" og gå bort til kameraten din. Jeg tror neppe hun bryr seg om resten av handlingsplanen din. Hvis hun liker deg vil hun finne deg, hvis ikke var det jo tapt from the get-go.

Jeg hadde aldri brukt energi på å lete som en hauk gjennom et utested etter en gutt som prøvde å leke mørk og mystisk ved å si "finn meg etterpå", samme hvor fabelaktig han var.

*klarer ikke motstå fristelsen*

Da har du ikke møtt meg.

*flire*

Lenke til kommentar

Hva med denne:

Hypotetisk situasjon, hvor linje 1 og 2 ofte kan skje, og det er godt mulig at hun følger opp med linje 3.

Hun: Har du lyst til å kjøpe en øl til meg?

Jeg: Nei, æ kjøper bare øl til jenter når æ prøver å sjekke de opp.

Hun: Hva er det du gjør med meg da?

Jeg: Har ikke bestemt meg enda :)

Dette vil vel skape litt spenning hos henne, og vist hun er interessert vil hun gjerne prøve å vekke din interesste enda mer?

Bare noe jeg begynte å tenke litt på nå just. Tanker?

Lenke til kommentar

Når jenter spør om jeg kan kjøpe dem øl/drink/whatever, svarer jeg en av to:

Om det er ei jeg kjenner/holder på med:

"Om du kjøper første runde, kjøper jeg neste! ;)"

Om det er ei som bare kommer bort til meg i baren og "kjøpe en øl til meg." Er reaksjonen som regel:

"Drit og dra."

Lenke til kommentar
Når jenter spør om jeg kan kjøpe dem øl/drink/whatever, svarer jeg en av to:

Om det er ei jeg kjenner/holder på med:

"Om du kjøper første runde, kjøper jeg neste! ;)"

Om det er ei som bare kommer bort til meg i baren og "kjøpe en øl til meg." Er reaksjonen som regel:

"Drit og dra."

Situasjonen jeg beskrev ville vel vært vist det var en du hadde sittet å pratet med en stund, og så finner hun for ex ut at glasset hennes er tomt. etc, ikke en random som spør

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hun: Kjøper du en drink til meg?

Du: Få et kyss på kinnet.

*kyss*

Hun: Skal du ikke kjøpe drink til meg nå?

Du: Nei?

Hun: Men jeg kysset deg jo på kinnet.

*kysse tilbake*

Du: Spør noen andre. Hør om de kjøper til meg i samme slengen.

Snakkes.

Lenke til kommentar
Hun: Kjøper du en drink til meg?

Du: Få et kyss på kinnet.

*kyss*

Hun: Skal du ikke kjøpe drink til meg nå?

Du: Nei?

Hun: Men jeg kysset deg jo på kinnet.

*kysse tilbake*

Du: Spør noen andre. Hør om de kjøper til meg i samme slengen.

Snakkes.

Very nice, jeg liker det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det går helt fint å spandere på andre, både kompiser og venninner, så lenge du ikke gjør det for å kjøpe tid med dem. Det imponerer ingen at du har råd til en ekstra halvliter i baren. Så lenge du ikke bruker drikke (og eventuelt inngangspenger) som en slags bestikkelse slik at hun skal tilbringe mer tid med deg, så er det bare å legge kortet i baren. Ta det fra en som jobber på et utested: De guttene som kaster rundt seg med drinker og inngangspenger (kanskje spesielt sistnevnte), drar nesten alltid hjem alene.

Jeg er for øvrig ikke spesielt gjerrig på byen og har ingen problemer å spandere drikke. Likevel, hos meg er det alltid kompiser som kommer først i køen. Alltid.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Det går helt fint å spandere på andre, både kompiser og venninner, så lenge du ikke gjør det for å kjøpe tid med dem. Det imponerer ingen at du har råd til en ekstra halvliter i baren. Så lenge du ikke bruker drikke (og eventuelt inngangspenger) som en slags bestikkelse slik at hun skal tilbringe mer tid med deg, så er det bare å legge kortet i baren. Ta det fra en som jobber på et utested: De guttene som kaster rundt seg med drinker og inngangspenger (kanskje spesielt sistnevnte), drar nesten alltid hjem alene.

Jeg er for øvrig ikke spesielt gjerrig på byen og har ingen problemer å spandere drikke. Likevel, hos meg er det alltid kompiser som kommer først i køen. Alltid.

Han formulerte det som om han brukte spandering som en naturlig del av sjekkinga. Det er ikke noen grunn til at det er mannen som alltid skal spandere heller. Hvor ofte er det en mann ber om å bli spandert på? Jeg har ikke vært borti ett eneste tilfelle av det.

Jeg har egentlig ikke skjønt hva vitsen med å spandere øl og drinker er. Jeg kan alltid betale for meg, og tar det for gitt at andre også kan det. Hvis det er for hentingas skyld, ja, men ikke hvis begge er i nærheten av baren.

Da ville jeg også tatt det som en selvfølge at vedkommende kjøpte til meg i neste omgang, eller at vi gikk i tilnærmet balanse over tid.

Lenke til kommentar
Hvor ofte er det en mann ber om å bli spandert på? Jeg har ikke vært borti ett eneste tilfelle av det.

Jeg har faktisk opplevd to ganger at en helt tilfeldig jente har kommet bort til meg i baren og spurt om jeg ikke kunne kjøpe en øl til dem. Kanskje det er pga mitt uskyldige utseende?

I det ene tilfellet svarte jeg "ja" men kun fortsatte samtalen med de jeg stod sammen med. (Altså uten å spandere på hun). Hun be forvirret og spurte igjen "kjøper du en?" hvor jeg svarte "Ja, jeg gjør det nå" men igjen snu meg vekk... Holdt på sånn noen ganger til hun tok hintet. Morsomt.

Den andre gangen sa jeg at jeg skulle gjøre det hvis hun ga meg en god nok grunn. Ingen av grunnene hennes var gode nok.

Lenke til kommentar
Ahhh... jeg leste feil :p

For å svare på det orginale spørsmålet har jeg spurt jenter om å spandere på meg, ofte gjør dem det.

Det skjer meg hver gang jeg drar på byen. Det er bare å se på jenter som det de faktisk er;

CHODES!!!!!

Jenter er i 99% av alle tilfeller verre chodes enn gutta. Forskjellen er at gutter ofte også er chodes, så de tar utnytte av det. Dog eat dog..

Bare å etablere deg som en fyr med regler og parametere rundt hva du aksepterer (social proof etc), så skjer det hele tiden... :)

Har mang en gang dratt på byen med visakortet trygt plassert hjemme, og blitt spandert på av fremmede.

Dog det er MYE lettere å kjøre det via guttene i settet, siden de prøver å kjøpe seg vei inn til deg pga at du prøver å sjekke opp jentene. Se etter de som er superchodes, særlig på date med damer etc.. Det er en sure thing hver gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...