Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jenter pynter seg vel i større grad for hverandre enn for gutter når de er på byen. De fleste gutter bryr seg nok ikke så veeldig mye om hva en jente har på seg så lenge det ikke er for slaskete.

 

EDIT: Men du kan jo ha på deg en ting som skiller seg veldig ut, f.eks en morsom hatt. Dette kalles peacocking på fagspråket og hensikten er å få i gang en samtale. Da er sannsynligheten stor for at noen kommer bort og kommenterer det, og samtalen er i gang :)

Endret av Kleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En avatar er måten du projekterer identiteten din gjennom det ytre. Ved klesstil mao.

 

Man behøver ikke å ta det FOR bokstavelig, og med det mener jeg kle seg som en 50-år gammel lærer hvis man studerer på lærerhøyskolen elns.

Jeg projekterer en identitet ved at jeg lærer menn å sjekke når jeg er ute. Normalt kler jeg meg i en tight (og da mener jeg TIGHT) sort skjorte, fillerista jeens osv.

Neste år blir bad-boy stilen for min del. Har funnet en del klær jeg simpelthen bare KLØR etter å få tak i. Eksempelvis denne:

 

f.jpg

 

*Sikle*

 

Med hullete jeans, pilotbriller, en tatovering over hele høyre biceps og venstre skulder, så kan det bli en fet stil kongruent med min identitet.

 

Juliess: Lite tips til deg, og resten her forøvrig:

Tenk STIL, ikke MOTE... Sørg for at klærne matcher med farge, tekstiltype, mønster, snitt osv. Nå er ikke jeg noen moteekspert, men jeg vet hva som ser bra ut eller ikke i mine øyne. Det styggeste jeg ser er menn som alle kler seg likt: Jeans, og skjorte. Evt Pique om de er virkelig "Gææærne"...

Hos kvinner liker jeg en voksen stil. Type blazer, skjorte med litt spenst i osv. Man finner ikke mange av de på utesteder, da det er noe kvinner sjeldent går i der (tror faktisk jeg aldri har sett en eneste en). Men fremdeles noe som gjør at jeg sjekker på høygir når de går forbi på gata.

på utesteder så prøv å ikke kle deg så generisk. Du som kvinne har vel mer peiling på hva alle andre kvinner har på seg i en sosial situasjon enn noen annen. Så se etter likheter mellom dem, og bevisst unngå det hvis du ønsker å skille deg ut.

 

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Ikke helt ennå Kleif. Men det blir ikke lenge til. Venter bare på at webdesigneren skal bli ferdig med siden, så jeg får sendt den til den grafiske designeren for justeringer osv...

Regner med at de første bootcampsene blir holdt RETT over nyttår hvis alt går på skinner heretter.

Jeg regner med å ha noen tilbud i starten, med bla one-on-one personal bootcamp der jeg kun tar med EN heldig jævel ut en hel helg slik at han får et skreddersydd produkt. Slikt pleier å koste rundt 8-10 000 for en helg, men kommer til å ta noe rundt 4500 for en helg. Så det kommer til å bli utsolgt veldig fort.

Normale bootcamps blir med 3-6 personer på en helg. Fordelt på to instruktører

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar
f.jpg

 

Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men sånne t-shirt du viser her er bare kult på folk som faktisk har en rimelig kraftig overkropp. Teiteste jeg ser er spirrevipper som "tror" de er kraftige som går med sånne. Han her i bildet er for liten i mine øyne.

 

Wifebeater, er det ikkje det det heiter? :p Ikkje noke å gå på byen med spør du meg

Lenke til kommentar
Flott guide dette her du :)

Noe visste jeg fra før, men en god del nytt også.

 

Det jeg har mest problemer med er å holde samtalen gående og samtidig prate om noe 'ordentlig interessant/dypt'. Blir for det meste på ett litt 'lettere nivå', med latter osv. Og da er det lett å havne som venn :p

 

Lykkes av og til though :)

 

Er ikke helt enig med deg at "enkel" prat kun fører til at man havner som en venn. Mener og hukse jeg snakka om forskjellige typer alkohol og hva som skjedde hvis man drakk for mye av det til en jente. Fikk masse latter og når jeg ble med henne hjem fikk jeg litt til + tequilla (siden jeg mister bite litt kontroll når jeg drikker det...)

 

Et evt tips jeg kan gi deg: Det virker som du kan litt, så prøv deg på en litt "dypere" åpner. Kast inn små ting i åpneren din (fakta om deg eks) så kommer dama nesten garatert til og spørre deg om disse tingene etter du er ferdig med åpneren din.

Endret av Pick-Up-Master
Lenke til kommentar
Det blir nok litt for mye for et stakkars studentbudsjett, men forstår godt at du må ta såpass. Hadde vært gøy å se en ordentlig PUA i aksjon. Tror det hadde vært en øyeåpner. Personlig trenger jeg et spark bak for å komme ordentlig i gang med dette.

 

Hey man!

 

Det første du kan gjøre er og prøve og motivere deg selv, slik at du selv gir deg det sparket i ræva. Personlig så lærte jeg meg kun en rutine gikk ut og testa den, den funka = jeg var hekta.

 

Det styggeste jeg ser er menn som alle kler seg likt: Jeans, og skjorte. Evt Pique om de er virkelig "Gææærne"...

 

ØY!

 

Diser du stilen min eller? ;)

 

Kunne ikke dy meg....

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er da Skilpadde en meget pen frøken :)

 

Nå ja, smaken er som baken. Men hvordan er det da for en mindre pen jente? Det må da finnes "teknikker" som ikke går direkte på ens utseende og villighet til å spre beina?

 

Det indre kanskje?

 

Prat med ham og le litt ekstra hvis han sier noe morsomt.

(vente på dom fra en av de to PUA'ene her inne)

 

Vente på dom? Synes det var et fint svar jeg.

 

Det som faktisk er morsomrt med sjekking er at hvis en jente ler så og si av alt du sier (når du prøver og være morsom, selv om du faktisk ikke er det). Fin måte og sjekke hvor man har jente.

 

En annen ting er også og få gutten/mannen til og få opp øyne for deg. Bruk DHV (display of higer value) historier til og gjøre dette. Fortell om noe morsomt som har skjedd i løp av dagen, eller noe du opplevd på ferie osv osv.

Lenke til kommentar
Har dere PUA's noen gode eksempler på hva som er bra avatars for jenter/kvinner? Og eventuelt hva som er dårlige. Alle er forskjellige og liker forskjellige ting, men hva mener DERE?

 

Jeg er veldig opptatt at ting skal matche når jeg kler meg, for meg er det viktig med en gjennomført stil. Jeg sier meg enig med PUA, at på jenter jeg liker jeg klesstil som er litt mer "pynta" enn normalt. Dress for eksempel synes jeg er drit kult. Og på byen så kan man jo evt kle seg litt mer "frekt" ;)

Men på den andre siden så skal man kle seg som man selv vil, og det er viktig og finne sin egen stil.

 

Jeg er ikke fan av jenter i skateklær.

Lenke til kommentar

Jeg liker iallfall ikke å gå med singlet på byen. Husker jeg gjorde det en gang jeg lånte bort shorta til ei som frøys. da trakk jeg til meg alt for mye oppmerksomhet. Hadde jeg kombinert det med litt mer alkohol kunne det fort blitt bråk.

 

Kanskje dumt å gjøre det til en motetråd. Men hva er greia med dødningshoder? Føles jo bare jævlig barnslig, og eller harry å gå med.

Lenke til kommentar
Det blir nok litt for mye for et stakkars studentbudsjett, men forstår godt at du må ta såpass. Hadde vært gøy å se en ordentlig PUA i aksjon. Tror det hadde vært en øyeåpner. Personlig trenger jeg et spark bak for å komme ordentlig i gang med dette.

 

Hey man!

 

Det første du kan gjøre er og prøve og motivere deg selv, slik at du selv gir deg det sparket i ræva. Personlig så lærte jeg meg kun en rutine gikk ut og testa den, den funka = jeg var hekta.

 

Det styggeste jeg ser er menn som alle kler seg likt: Jeans, og skjorte. Evt Pique om de er virkelig "Gææærne"...

 

ØY!

 

Diser du stilen min eller? ;)

 

Kunne ikke dy meg....

 

Haha! Nei. Du har faktisk den feteste stilen av alle PUAene jeg kjenner. Og det vet du veldig godt! ;) Har forresten funnet drømmejakka nå. Sender deg link når du er på msn

 

 

 

 

Jeg liker iallfall ikke å gå med singlet på byen. Husker jeg gjorde det en gang jeg lånte bort shorta til ei som frøys. da trakk jeg til meg alt for mye oppmerksomhet. Hadde jeg kombinert det med litt mer alkohol kunne det fort blitt bråk.

 

Kanskje dumt å gjøre det til en motetråd. Men hva er greia med dødningshoder? Føles jo bare jævlig barnslig, og eller harry å gå med.

 

Jeg er stor fan av Ed Hardy klær. Den litt rufsete bad boy stilen. Og damene digger det. Så da bruker jeg selvsagt slike klær.

 

Men som sagt: la oss ikke lage en mote-tråd her. Evt lag en individuell en på forumet.

Endret av PUA
Lenke til kommentar

PUA rutiner, stuff og annet dill finnest det tonnevis av info om på nettet. Men hvordan man skal kle seg er det heller lite av. Meste angående klesstil går slik: "Peacock your self!" "Use atleast one interessting item!"

 

Hvordan man ser ut er jo faktisk ganske viktig nå for tiden, kanskje vi skulle opprette en PUA klestråd vedsiden av?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på saken faktisk, men jeg har nok å stri med her i tråden, samt bloggen og hjemmesiden, planlegging rundt bootcamp, bokprosjektet mitt osv... Tar du på deg oppgaven Qbab?

konseptet rundt peacocking er helt vanvittig misforstått av flesteparten av de som kommer inn i gamet.

De tror de skal kle seg mest mulig idiotisk for å trekke oppmerksomhet, men det er absolutt ikke hva peacocking er.

Det er faktisk en i USA som har skrevet en bok, "The art of peacocking" pga dette.

Saken er at man skal projektere identiteten sin gjennom klesstil. Visse PUG's kler seg radikalt fordi det er kongruent med deres identitet. Eksempelvis "illusjonist" for de som skjønte den. ;)

Men når folk som ikke er feks illusjonister kler seg som visse PUG's vil det bare bli idiotisk. Nemlig fordi de ikke er kongruent med den identiteten.

Jeg kommer til å endre projektert identitet rett over nyttår nå til en ren bad-boy stil, og jeg føler meg kongruent med den identiteten.

Kommer jeg til å anbefale andre å gjøre det? Nei! De må finne sin egen identitet og projektere den på den måten som de er kongruente på.

Uansett, så er det viktig å skille seg ut i klesveien. Og da mener jeg ikke med å gå med fjærboaer, eller flosshatter.

Men ha noe som kvinner kan kommentere på, noe som er UNIKT, og som kvinner kan bruke som grunn for å initere en samtale

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...