Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer

 

Såkalte sosial rang iallefall i tettsteder er ganske avgjørende hvor bra jente du kan game.

Men seff finner du mange bra som er lenger ned i rang stigen, men de har automatisk mye dårligere selvtillit så du kan ikke kjøre så mye teasing , det jeg har erfart iallefall.

 

Rar verden vi lever i

Lenke til kommentar

Å være i for god state? Neh.. (EDIT: På en måte går det faktisk, passer jo ikke helt å være i skikkelig god state under en begravelse f.eks. :p)

 

Men om man kan ha for høyt energinivå? Yeah

 

State er ikke det samme som å være hyper. Man kan sitte helt stille i en soffa og være i beste state ever! (kanskje ikke helt stille men du skjønner ;) )

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Men seff finner du mange bra som er lenger ned i rang stigen, men de har automatisk mye dårligere selvtillit så du kan ikke kjøre så mye teasing , det jeg har erfart iallefall.
Da har du teasa feil, mine erfaringer er at dem blir mye fortere smigret over at man tar kontakt og flørter med dem. Med smilet på plass og glimtet i øyet så blir det veldig masse rødming fra hennes side

 

Tror mange har misforstått dette med state helt fullstendig. Det handler ikke om å være crazy-dancing-monkey-guy heller.
Det har jeg inntrykk av også, at folk går bananas på dansegulvet som unger og tar helt av med redbullfjortiss-kinda oppførsel. Det er jo det omvendte av hva man skal. Slapp av, men bruk aktivt kroppspråk (snakker ikke om fugledanslignende kroppspråk) Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Delvis riktig, iom at det ikke er som det var med kastesystemet i India. Du kan nesten alltids klatre på den sosiale stigen, uten at det er for mye slit med å gjøre det. Jeg har faktisk greid det uten større problemer de to siste årene, gjelder bare å finne sin formel for å klare noe slikt. Selv om det alltid vil være folk som prøver å tråkke en ned i søla, men det er bare å bruke grunnleggende sosial psykologi så er man i god gang...

 

Demantios har et godt poeng her, de fleste blir ganske overasket når man kontakter dem på VGS... men de blir generelt smigret når noen gidder å ta kontakt med dem. Sjenerte jenter er egentlig vanskeligst å åpne opp, og få tilliten deres. Men har du klart det, så er nesten all jobben gjort.

 

--------------------------------

 

State dreier seg ikke om mest mulig energi, men mest mulig positiv energi. Du trenger ikke å hoppe fra tre til tre, for å vise at du er i state. Kroppsspråk er også viktig, som det er tidligere påpekt.

Lenke til kommentar

Jeg ble av naturlige årsaker minnet på en episode på en ferie for noen år siden, som hadde vært morsomt å få analysert..

Pga noe tøys og tull blir vi (8 gutter) sittende sammen med to jenter og en gutt fra Canada en alkoholdig kveld/natt. Dvs, var vel mest hun ene som satt med oss mens de to siste stort holdt seg på sitt bord. Anyways, jeg stakk meg ikke noe ut her. Var mest kameraten min som snakket med henne faktisk.

Ingen closing her, bare hyggelig lag og godnatthadetbra.

 

Så treffer vi dem tilfeldig på utested kvelden etter, [kamerat] får klem og vi jabber en stund. Så går [kamerat] på do, og jeg tar henne med til baren for å få oss noe i fletta (isolering, vel). Kommer ganske fort frem noe i form av "Jeg forsto det som du er player, mens [kamerat] er den med moralen her". Noe som jo får meg til å tenke litt "Oh, game on!" iom at jeg alltid har vært kjent som den pripne/moralske av oss to, og han den lause.

 

Så jeg bruker en stund da, på å overbevise henne om at jeg er den moralske(på en leken måte, ikke et seriøst foredrag seff).

(PS, det er ingen intent fra meg her egentlig, jeg er ikke veldig ute etter henne på noe vis)

Vi snakker endel om moral og slikt, hun viser seg å være katolikk, hvor jo moralske handlinger har en tendens til å stå litt høyt. Forteller bl.a. at jeg ikke driver med ONS og slikt, men at roting/klining er ganske uskyldig.

 

Blablbabla, vi står i baren og prater noen timer, til plutselig alle er gått og det skal stenge. Har jo nå vært prat om endel lekne temaer, men fortsatt ingen bevisste fremstøt fra min side. Når vi går mot byen igjen, sammen med hennes to venner, stopper hun meg i en tunnel og sier "can I have a kiss?" og jeg spør "hva slags", siden hun er halvt kroat, og bruker "puss puss på kinnene" som hei og hadet.

"well, you said making out was innocent.. Can I have that?" Joda, hun fikk nå det da, men noe mer var det ikke. Ukene som følger er vi forskjellige steder, men det tikker stadig inn meldinger og hun vil absolutt treffe meg før jeg drar hjem.

 

..resten er en annen historie, men har noen lyst å analysere den kvelden for moro skyld? Hva var det jeg gjorde/ikke gjorde, som fikk henne såpass "desperat"?

 

Til baren=isolering

Prat om moral=diskvalifisering?

Snakke om roting=utilsiktet intent?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Sjenerte jenter er egentlig vanskeligst å åpne opp, og få tilliten deres. Men har du klart det, så er nesten all jobben gjort.

 

Støttes. Mitt target virker ekstremt sjenert, og uansett hvor mye jeg prøver å snakke eller bygge comfort, er hun bare stille. Over sms/msn er hun nasty som få, men når jeg møter henne så er hun stille og det er som om samtalen aldri har funnet sted. Jeg vurderer å drite i hele henne, siden det å sitte i et hjørne og være sur og gretten er turn off for min del, uansett hvor fin eller deilig jenta er.

Endret av Mido
Lenke til kommentar

@Toth:

At du prater om moral, altså overbeviser henne om at du ikke er en player, vil jeg se på som at du kvalifiserer deg for hun. Selv om du hadde en morsom tone så diskvalifiserte hun deg ved å kalle deg player, og du startet å kvalifisere deg for hun. (Men pga den morsomme tonen kan det godt hende at det ikke spillte noen rolle, det blir det vanskelig å si noe ut ifra her :p. For med en ironisk tone kan man jo åpenlyst kvalifisere seg for jenta just for the laughs uten at det går utover sjansen sin.)

 

Ellers var du en treig jævel (no offence bro ;)) som heldigvis fikk servert kysset på et sølvfat :D

 

Hvorfor hun ble så "desperat"? Jeg vil tro at hun virkelig likte deg. Man trenger ikke å kunne PuA teknikker for å dra en dame, man kan faktisk gjøre det helt motsatte å lykkes.

 

Det kan jo henda at hun ga deg hint underveis som du ikke plukket opp, men siden du drev å snakket om roting med hun (maybe en seksuell samtale?) så føltes det ut som en mild push n pull? Det kan også ha vært emner i samtalen som har gjort deg veldig interessant, pluss at dere begge var på ferie(?) så ASD er way lavere en normalt.

 

Men alt i alt, siden hun "jobbet" for å close deg, og ville ha tak i deg senere osv tror jeg at hun rett og slett at hun var genuin interessert i deg.

Lenke til kommentar
Men alt i alt, siden hun "jobbet" for å close deg, og ville ha tak i deg senere osv tror jeg at hun rett og slett at hun var genuin interessert i deg.

Akkurat dét antar jeg og, jeg tenkte mer på om det var noe åpenbart i hendelsen som typisk kunne gitt henne denne interessen. Sånn bortsett fra mitt vakre ytre, liksom :cool:

 

Tror nok du har litt rett i at moralprat/prat om roting kunne være en form for push/pull, ja.

Lenke til kommentar
Støttes. Mitt target virker ekstremt sjenert, og uansett hvor mye jeg prøver å snakke eller bygge comfort, er hun bare stille. Over sms/msn er hun nasty som få, men når jeg møter henne så er hun stille og det er som om samtalen aldri har funnet sted. Jeg vurderer å drite i hele henne, siden det å sitte i et hjørne og være sur og gretten er turn off for min del, uansett hvor fin eller deilig jenta er.

 

Asså rett etter at jeg begynte å lese PUA med DYD og flawless natural så tenkte jeg på å gjennomføre et prøve target , med at jeg adda ei jeg aldri har pratet med men skulle game der ifra på faceb til msn og deretter IRL. Har aldri sagt at teasing ikke fungerer , men om ei jente først mistolker ironien eller den lekne tonen går det bare nedover tror jeg. Og for å svare Sasa , en del samfunn har allerede fra ungdomsskolen av satt såkalte sosiale ranger. Er enig i at du kan jobbe deg oppover og være med "cool kidsa" men det skal en del jobbing og luck med i det. Det jeg gjor var å gå fra fotballen til den gjengen men blir for falskt for meg.

 

Men anyways jeg er nå i en situasjon der vi prater en del på msn , har samme interests og hun virker som en sykt kul jente , men sliter med å gå videre der ifra. Har pratet litt IRL og. Skulle jeg bare spørt om hun skulle vært med til Bergen elns en dag? Ingen aning how to proceed fra å prate en del på msn til å faktisk få henne på date eller noe i den dur. Og på Torsdag er det russekro men vet ikke om jeg kan drive med noe PUA der egentlig, man pisser jo ikke i vannet man drikker i tenker jeg.

Endret av Underzor
Lenke til kommentar

 

Det der er forstyrrende på så mange plan at jeg ikke har ord. Jeg liker virkelig ikke boyband, men dette er søren meg verre enn de moldaviske folka med "Dragostea din tei". Kudos til at man har baller nok til å gjøre noe slikt, men det der kan umulig være sunt på noen måte... verken for oss, eller dem.

 

 

Det med den sosiale stigen, og å klatre opp den trenger ikke å være så kynisk som det kan virke. Jeg har klart det ved å bli en mer åpen person og slippe personligheten min ut, ikke ved å ta sokken utpå buksa, bruke brunkrem/solarium til man ser ut som en grillet kylling eller noe av det andre de kule kidza driver med her. Om det skader gamet mitt på skolen vil jeg heller være meg selv, enn å late som om jeg er en av dem. Jeg driver jo ikke med PUA for å bli en annen person heller :whistle:

 

Angående ditt target, hva slags target hun enn er så har jeg et eneste tips til deg; don't think about doing it, just do it! (Nike har noen syke markedsføringsfolk :p)

 

Forøvrig må jeg revidere nicket mitt snart.

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...