Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg skal si så mye som at ingen er helt frisk i hele kroppen og har alltid vondt 2 steder.

 

Haha, er det særriøst? I så fall takk for informasjonen, slik nytteløs info er pro å kunne!

 

Kan nevne en annen jeg leste her på forumet: "83 prosent av all statestikk er funnet på der og da!", killer info! (Det morsomme er jo at den statistikken der er garantert funnet på selv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal si så mye som at ingen er helt frisk i hele kroppen og har alltid vondt 2 steder.

 

Haha, er det særriøst? I så fall takk for informasjonen, slik nytteløs info er pro å kunne!

 

Kan nevne en annen jeg leste her på forumet: "83 prosent av all statestikk er funnet på der og da!", killer info! (Det morsomme er jo at den statistikken der er garantert funnet på selv)

Nå må du ikke ta alt som blir skrevet så særriøst assa. Ekke bra for deg, plutselig så tror du på alt mulig rart :no:

Lenke til kommentar
Men det var da jævli kjipt. Har et nyyydelig feriehus på Mars. Midnattsol, rett ved stranden, marsboere rett nedi gata. Hva sier du, lyst til å forlate jorden litt?

 

Jeg har begge bena godt plantet på andre siden av Månen, og jeg nekter plent å flytte meg!

Er det ikke djevelsk kaldt på denne tiden? En kompis har ei leilighet på Sørsiden av Merkur - det er hetebølger der akkurat nå, men vannet holder fin temperatur :)

Lenke til kommentar
Paulo Coelho, Alkymisten

Så det finnes faktisk folk som liker den. Jeg hadde hørt at den var så bra, men etter jeg leste den og tenkte at det var noe av det mest banale og intetsigende jeg noengang hadde kastet bort en dag på så begynte jeg å snakke med venner og andre som hadde lest den, og ingen av de likte den heller. Trodde jeg bare hadde blitt lurt. ^^

Lenke til kommentar
Paulo Coelho, Alkymisten

Så det finnes faktisk folk som liker den. Jeg hadde hørt at den var så bra, men etter jeg leste den og tenkte at det var noe av det mest banale og intetsigende jeg noengang hadde kastet bort en dag på så begynte jeg å snakke med venner og andre som hadde lest den, og ingen av de likte den heller. Trodde jeg bare hadde blitt lurt. ^^

Banal? Da kan jeg hvertfall si såpass at vi må ha lest den på to vidt forskjellige måter, og med to vidt forskjellige innstillinger. Visst er språket enkelt, men boken er full av visdom og klokskap mellom linjene. Men, man må nok tillegge den litt personlig tolkning.

Er vel en grunn til at den har solgt i 65mill. eks., og har guiness-rekord for mest oversatte bok av levende forfatter.

Lenke til kommentar
Allighiero; hvor er du lokalisert?

 

Manchester : )

 

...og for å toppe heile driden så k-closa jeg den beste veninna jeg har her, som attpåtil har type.

:!:

 

Det er vel ikke mer å vente når man er ung og beruset... :p

 

Tydeligvis ikke, desverre. Heldigvis fikk jeg utøvd litt damage control :p

Lenke til kommentar
Med så mange bøker, hvordan skal man ha tid til å leve?

 

EDIT:

Nå har jeg aldri vært noen litteratur-nerd, men er det ikke mye bedre å bære lære seg det ultimate basics, og deretter stikke ut og skaffe seg erfaring? Med den erfaringer lærer man fort hva man sliter med, og hva som funker for en, og med den informasjonen er det mye lettere å få tak i rett litteratur.

 

"Hvorfor fikse hele kroppen hvis du vet hvor du har vondt!" yarr yarr! :D

 

EDIT 2: Hvis man ikke er god på kroppsspråk så er det en investering jeg unner alle, så bra at du tok med en bok om det ivertfall ;)

Fordi det å lese bøker er en del av å det å leve! Blir som å si med så mange filmer, hvordan få tid til å leve? En god bok er helt konge.

For å fortsette med alkymisten, begynte på den for noen dager siden, og virker som en grei bok. Selv har jeg alltid likt bøker som enten er rent svada (fantasy) eller dokumentarer, ikke bøker der forfatteren skal gi deg ett budskap og forandre deg.

 

Pumpe state på msn? wtf? :p

 

Staten blir bedre ja, men lalz det er jo ikke skikkelig "state".

Funker fett å bli state-pumpa via msn, hvertfall med Raijin! Fyrens energi er jo mer smittsom enn gjesping!

 

 

Helt sant! Er rart, bare av å preike litt, virtuelle high-fives ( gi meg en l !) og anna awesome preik, plutselig er du der. Ok, det er ikke beyond godlike state, men det er definitivt state.

Lenke til kommentar
Fordi det å lese bøker er en del av å det å leve! Blir som å si med så mange filmer, hvordan få tid til å leve? En god bok er helt konge.

 

Var vel mer ment som: Hvis man skal gå gjennom så mye litteratur (både filmer og bøker) hvordan skal man ha tid til å faktisk praktisere? Da er det imo bedre å starte med basics, for så å få egne erfaringer man kan jobbe videre med.

 

Å få en stor liste med bøker som man burde lese kan føre til negative ting som f.eks. det at man får for mye kunnskap på en gang som enten kan gå i mot hverandre, få deg til å bli veldig forvirret, ikke passe deg, gjøre at du tenker for mye o.s.v...

 

Men for all del, han spurte om bøker og du ga han en liste, ikke noe negativt til deg, bro! Kan jo godt hende at den boklisten din er godt konstruert, jeg vet ikke. Poenget mitt var bare at man generelt burde passe på å ikke bli en teorihore, men faktisk se ting i praksis også! ;)

 

 

 

EDIT: At man ikke kan oppnå ordenlig state via MSN er forsåvidt bullshit. Hvis du er i en dritkul samtale på MSN, så kan jeg vedde på at du ikke sitter der helt likegyldig forran skjermen. Nei, du har det dritfett og er i state.

 

Det samme gjelder med å pumpe hverandre. "Det blir driiiiitfett på vorset i dag!!!", "De folka der kommer, det blir så rått!", "Kommer til å ta helt av i kveld!" o.s.v. Slikt får deg til å glede deg til kvelden, du blir happy, du kommer i state!

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Ser at du er lokalisert i Bodø Nikken... heng du mykje på Rock cafe eller? Eller Cinema!? Ha ha hugsar mi tid i bodø, då hang det mange goth-damer der nede i kjellaren under kinoen! Dei likte mildt sagt ikkje søringar. :)

Når jeg ble 18, var Cinema det eneste for de på 18, så hang mye der en periode. Skikkelig crappy sted, mørkt, trangt, få sittesteder, jævlig høy musikk. Cinema var det gamle hasjis-stedet, og tjoke fullt av det mer mørke klientellet, noe som det er blitt igjen.

 

Rock Cafe endret aldersgrensen til 18 for en stund tilbake, så siden har jeg hengt der :) Knappe måneden til jeg blir 20, så da får jeg se hvor jeg blir å henge ;) (Er forresten også litt på Samfunnet, ettersom jeg er student)

 

Paulo Coelho, Alkymisten

Så det finnes faktisk folk som liker den. Jeg hadde hørt at den var så bra, men etter jeg leste den og tenkte at det var noe av det mest banale og intetsigende jeg noengang hadde kastet bort en dag på så begynte jeg å snakke med venner og andre som hadde lest den, og ingen av de likte den heller. Trodde jeg bare hadde blitt lurt. ^^

Jeg digget den! Det har noe med hva man er åpen for. Paulo Coelho har veldig mye svada, romantisering av kristendom ++, men han baserer mye av dette på en utrolig livserfaring. Håndbok for Lysets Kriger Inneholder f.eks. utdrag fra både Tao Te Ching, Bibelen (ja det er nyttige greier der og), Chuang Tzu osv. Er vel på tide at jeg leser den på nytt igjen ^^

 

Helt sant! Er rart, bare av å preike litt, virtuelle high-fives ( gi meg en l !) og anna awesome preik, plutselig er du der. Ok, det er ikke beyond godlike state, men det er definitivt state.

l !

Lenke til kommentar
Fordi det å lese bøker er en del av å det å leve! Blir som å si med så mange filmer, hvordan få tid til å leve? En god bok er helt konge.

 

Var vel mer ment som: Hvis man skal gå gjennom så mye litteratur (både filmer og bøker) hvordan skal man ha tid til å faktisk praktisere? Da er det imo bedre å starte med basics, for så å få egne erfaringer man kan jobbe videre med.

 

Å få en stor liste med bøker som man burde lese kan føre til negative ting som f.eks. det at man får for mye kunnskap på en gang som enten kan gå i mot hverandre, få deg til å bli veldig forvirret, ikke passe deg, gjøre at du tenker for mye o.s.v...

 

Men for all del, han spurte om bøker og du ga han en liste, ikke noe negativt til deg, bro! Kan jo godt hende at den boklisten din er godt konstruert, jeg vet ikke. Poenget mitt var bare at man generelt burde passe på å ikke bli en teorihore, men faktisk se ting i praksis også! ;)

 

Tanken min er som du er inne på at man ikke tenker at WOW, JEG MÅ lese dette før jeg drar ut. Da er det ggkthxlolbye. Det er som et supplement. Jeg digger å slappe av med å lese litt, da er en bok konge, samt at en del emner ikke funker som seminarer og lignende, men passer best i bokform. Ikke var lista noe spesielt godt tenkt igjennom, bare bøker som generelt bare har blitt anbefalt flere ganger her.

Lenke til kommentar
[...]Håndbok for Lysets Kriger[...]

 

Shit, den tittelen høres jo bare så kul ut at jeg må lese den :) kanskje tar jeg og picker den opp.

 

Selv går det fint her om dagen, always oppover, og jeg gleder meg vilt til russetiden!!!!

 

Holder forresten på å lese Power of Now, men har sikkert bare lest 20 sider, var så kjedelig at jeg sovnet to ganger..! skjønner ikke det ass.

har også kjøpt en bok av Arne Næss - livsfilosofi. Syntes han var en så gjennomført kar, så hvorfor ikke lese litt om hva han tenkte om verden?

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=541616 SÅ gøy skal jeg ha det på min fremtidige jobb

Lenke til kommentar

Et kort innlegg fra meg denne gangen, iom at blodsukkeret mitt er lavt og hjernekapasiteten redusert pga mangel på føde...

 

Jeg har møtt min personlige nirvana denne uken(!). I løpet av de to siste årene har jeg slitt med et bilde, som sier at jeg "må" har kjæreste for å føle meg normal. Jeg sleit delvis med det da jeg begynte med PU, og selv for en måned siden drev denne tanken og forfulgte meg. Haha, det er alltids rom for forbedring ;)

 

Det som skjedde nå er at jeg snakker med en venninne av meg om våre tanker rundt forhold, så sier hun at hun tar det som det kommer. Jeg skjønner at det som har gjort at jeg er så rolig, og balansert er at det presset er borte. Det er som et dypt dykk i menneskenes urgamle visdom, og jeg er bare så fornøyd med å ha nådd et av mine viktigste mål her i livet.

 

Forhåpentligvis fører dette til at jeg blir kvitt flere av mine tvangstanker rundt sosialisering. Og hvor lærte jeg dette? Jeg fant det ut i felten, ved at jeg innså at rejections egentlig ikke betyr noe for meg. Søren, jeg kan være treig noen ganger...

 

Life is awesome, og jeg er forelsket i det ordet. Bare å si det gir meg et smul rundt munnen, thanks for alle dere som bruker det :D Det ordet er kraftig skyts rundt state ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...