Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da er Flawless Natural på vei :)

Ut fra beskrivelsen på Amazon virker The Power of Now som noe new age-tull, men jeg får være åpen og leie den på biblioteket (norsk utgave). Ut fra tittelen høres det ut som den kan hjelpe på leksekonsentrasjon, og selv om ikke det er målet, så er vel det alltids positivt :p

Lenke til kommentar
"Syns du kompisen min ser ut som en drugdealer? Det var noen jenter nettopp som spurte om det."

Jeg har sett den replikken fungere, men da var jentene skikkelig wasted og fyren var kjekk på en rufsete måte.

Sjekk ut Cajun, en av de sjekkeguruene jeg synes er oppriktig kule, i denne videoen. 07:40 så bruker han den replikken kompisen din brukte.

http://video.google.ca/videoplay?docid=2009352446961728591

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Change_*

Hei, flott å lese at dette har hjulpet deg ;)

Det er bra du leser bøker, men trenger du strengt tatt alt dette materialet? Jeg tenkte å lese mer materiale hele tiden før, men så kom jeg til den oppdagelsen at det er forferdelig mye materiale der ute. I tillegg til dette, så kan forskjellig materiale føre til forvirring. Badbeer her hadde et tilfelle av det at forskjellige typer materiale til slutt kan slå deg tilbake, så hold deg til det du vet funker for deg... pluss at det å komme seg ut, og møte uforutsette hendelser som virkelig tester fundamentet ditt er minst like viktig. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere, til en viss grad.

Angående metode, så er det noe du velger selv. MM gir resultater fort, hvis du vil ha det... men er du ute etter noe som går helt inn i røttene dine, og utfyller potensialet ditt så er natural veien. Ja, det er hardere, det gir tregere resultater og det krever at du legger alle dine fordommer til siden. Det krever å ta et dypt dykk i seg selv, og få ut det vonde og det skadelige; så erstatte det med lykke og at du aksepterer verden for det den er. Natural er en forandring, MM er bare en metode for å sjekke opp damer på 5 min. Dette er din avgjørelse, husk det ;)

Nei, er klar over at jeg ikke kan lese meg opp over lang tid og deretter bli en pro. Det krever selvsagt prøving og feiling og jeg vet at det er noe jeg må gjøre.

Jeg vil bare ha en basis å starte fra. Jeg har egentlig ikke lest så mye, og i allefall ikke noe om PU, så jeg har egentlig ikke så mye stoff i hode som må testes enda.

Jeg ser programmet Pick Up Artist for underholdningens skyld og også motivasjonen. Og jeg tenker å lese The Game ferdig ettersom den er spennende og visst nok skal gi et innsyn i den nye verdenen. Tidligere har jeg lest noen sider her og der i noen få ebooks, men uten at jeg virkelig har brydd meg og dermed lagt vekk boken. Nå er jeg imidlertid klar.

Rajin: Er det best å bare lese artikkelen du linket til og deretter begynne å jobbe i felt? Jeg har allerede sett første dvd av RSD - foundations med Tyler Durden, og synes det gir selvtillit og motivasjon uten at det er for mye nytt stoff. Er det "feil" å se noen episoder av disse før jeg virkelig prøver meg i felt?

Thanks folkens!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve Flawless Natural en dag, men egentlig er det ingenting som hindrer deg i å dra ut nå. ;) Hvor lurt det er, kan jeg ikke si deg med sikkerhet. Det blir vel ikke feil å se Foundations, men jeg har faktisk ikke sett den ennå... pluss at det varer en god stund...

Flawless Natural tar opp noen svært gode teknikker og viktige temaer, men det er ikke en 100%-guide som leder deg til et gitt mål. Hvis du trenger step-by-step guide, så er MM best. Personlig synes jeg FN egentlig holder lenge, og den egner seg for både nybegynnere og andre. Lykke til ;)

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Det er jo i felten du lærer, selv om du kan lære teori osv. hjemme. Tyler Durden sier jo dette selv i Blueprint Decoded. Du må ikke forvente at du har lært deg all teorien og rutinene før du stikker ut. Det er der du blir PUA, ikke ved å chode hjemme.

Flawless Natural er bra jeg når man skjønner hva det går ut på, men synes likevel Blueprint er litt bedre med tanke på at alt blir forklar mer nøye og han går gjennom mer.

Lenke til kommentar
Chasseur:

Jeg ble servert en dum frase på Scotsman i Bergen (hvis du leser dette, sorry).

Scenario: Jeg og ei venninne drikker øl, og sitter på høye barkrakker med ryggen mot baren. Bak oss ca. 5 meter inna står det en fyr med utenlandsk opprinnelse. Etterhvert kommer det to til som står og prater sammen. Plutselig kommer han ene bort til oss og spør "Syns du kompisen min ser ut som en drugdealer? Det var noen jenter nettopp som spurte om det." Jeg tenkte bare: okei.. Så håndhilser han på venninnen min, men ikke meg. Den utenlandske vennen går, og så kommer den andre kompisen bort og stiller seg på andre siden av venninna mi, og prater med henne. Han spurte om mange teite spørsmål, og samtalen gikk ikke videre mellom de to. Han første fyren prater til meg, tar meg OFTE på ryggen, og rundt midjen når han henvender seg til meg. Den var grei, for man tenker jo automatisk "ikke friendzone". Han prater litt fort, men jeg kan se at han later som han har god selvtillitt. Etter 3 raske minutter sier han til vennen sin, "nei ska vi stikke videre? Vil dere være med?". Vi var ikke brisen en gang og de ville gå et sted og danse. Så jeg sa nei. Men han gikk ikke, han prata videre i 20 sek og så sa han IGJEN "ja, men vi stikker videre vi.. på metro.. stikker.. danse.. være med?". Sånn dreiv han på og sa kanskje at han skulle dra 5 ganger.

Kanskje noen andre syns dette var knall liksom, men jeg fikk litt sånn.. Hæ? Husker lite av det han sa, wingmannen var altfor "svak", han var alt for mye selvtillitt.

Det skal tilføyes at vi var på sjekkern den kvelden, derav litt lite alkoholinntak. Man vil ikke være drita heller..

Kult! Som Dorian sa, den linja kan fungere, men da må den passe til settingen, figuren og selvsagt, aller helst være sann. Kan du forklare hva du mener med at han hadde for høy selvtillit? Jeg ser ikke noe spesielt han har gjort, uten å kanskje kjøre kino på en måte som ikke er helt komfortabel for deg eller han.

Lenke til kommentar

Lise04 virker som en ålreit jente ;)

Chasseur; kan sikkert forklare hva jeg mener i et lengre innlegg senere, men har ikke tid akkurat nå. Kort sakt virker det som om du og kompisene dine fokuserer mer på å ha det jævlig gøy og få ekstremt mange gode minner ute, enn å sjekke damer (bekreftes av et innlegg over der han regelrett sier at "dere" ikke skal sjekke damer, men bare ha det gøy) - ikke at det er noe galt i det. For å gjøre dette har dere hentet alle "slå seg løs å komme i state" triksa fra pua guruene, men samtidig hentet lite annet (vil jeg tro) ettersom det ofte er ekstremt lite med closes på de fieldreportene deres. Kanskje dere egentlig ikke vil drive med PUA innerst inne? For det handler om å dra damer faktisk, ikke skape mange syke minner med gutta på byen. Da er kanskje denne tråden litt feil for dere? Syns det er synd dere slår ned på feks Lise04 og andre som reagerer på dette - hvem har gitt dere rett til å ta over tråden? Kanskje dere skal lage deres egen "ha syke kvelder med mye ting som skjer på byen" community.. ;) For å være seriøs så er det sikkert plass til en "få selvtillitt, kom ut av skallet" tråd uten at det nødvendigvis handler om å sjekke jenter - der tror jeg dere hører hjemme. :)

Endret av slux
Lenke til kommentar

Change, ingenting er feil. Du kan gjøre akkurat som du vil :)

Jeg startet med å pugge openers for så å teste dem ut.

Hmm, det er vel egentlig det som har vært modellen min siden. Ta et konsept, ha det gøy med det, finne ut om det funker, bygge videre.

Og selvsagt: Du, Change, er også en kilde til Awesome. Kommer du på noe som du synes er kult, ikke vær redd for å teste det ut. Evnen til å reflektere selv er dritkul :)

Etter tips fra Tim går jeg hele tiden rundt med en notisblokk slik at jeg kan notere ned hvis det plutselig detter gull inn i hodet mitt :)

Hva du bør og kan gjøre er opp til deg.

Dog, jeg kan si deg at det er lett å føle at man MÅ lese mer og mer teori.

Eller at man leser så mye teori, forstår det ikke helt og så fucker det med hodet ditt.

Det meste er enkelt og trenger ikke å kompliseres.

For å sitere Cajun:

"The secret to being good with women, is to remember that you already ARE good with women"

Lenke til kommentar

Faen den som linka Social Vibing, thanks, ur gold! Helvette tror det er det som har vært mitt sticky-point i en evighet nå. Viber rett og slett dårlig og later som jeg har autoritet (Noe som bare funker på litt sosialt-dumme jenter) Now I'm happy happy :D

Haha tester det ut i skrivende stund bare på MSN. Plutselig *heelt tilfeldig* er det sjukt mye bedre vibe. *Sende blomster til Raijin*

Faen meg Merlins perfekte tryllemikstur av nice-guy og bad-ass!

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Haha det funker helt sjukt. ENDE-FUCKINGS-LIG har jeg funnet ut hva som fucka meg opp. Var way for arrogant å misbrukte jante-loven til de grader i kroppsspråket mitt og tankegangen før.. Damn bro. Det er ikke Tyler personlig som linka meg den der så fuck off med å ikke ta creds, u deserve it :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Change_*
Change, ingenting er feil. Du kan gjøre akkurat som du vil :)

Jeg startet med å pugge openers for så å teste dem ut.

Hmm, det er vel egentlig det som har vært modellen min siden. Ta et konsept, ha det gøy med det, finne ut om det funker, bygge videre.

Og selvsagt: Du, Change, er også en kilde til Awesome. Kommer du på noe som du synes er kult, ikke vær redd for å teste det ut. Evnen til å reflektere selv er dritkul :)

Etter tips fra Tim går jeg hele tiden rundt med en notisblokk slik at jeg kan notere ned hvis det plutselig detter gull inn i hodet mitt :)

Hva du bør og kan gjøre er opp til deg.

Dog, jeg kan si deg at det er lett å føle at man MÅ lese mer og mer teori.

Eller at man leser så mye teori, forstår det ikke helt og så fucker det med hodet ditt.

Det meste er enkelt og trenger ikke å kompliseres.

For å sitere Cajun:

"The secret to being good with women, is to remember that you already ARE good with women"

Takker mann! For mye av gangen fucker med hodet, noe jeg forsåvidt har opplevd på andre områder;)

Gleder meg til å komme ut i felten å teste ut litt.

Lenke til kommentar
Faen den som linka Social Vibing, thanks, ur gold! Helvette tror det er det som har vært mitt sticky-point i en evighet nå. Viber rett og slett dårlig og later som jeg har autoritet (Noe som bare funker på litt sosialt-dumme jenter) Now I'm happy happy :D

Haha tester det ut i skrivende stund bare på MSN. Plutselig *heelt tilfeldig* er det sjukt mye bedre vibe. *Sende blomster til Raijin*

Faen meg Merlins perfekte tryllemikstur av nice-guy og bad-ass!

Gi meg link : )

Lenke til kommentar
Fordi awesome er awesome! Merker du ikke at du blir i godt humør bare av å si awesome? Tenke på awesome? Awesome er awesome. Det er jo tidenes feelgood ord.

WOOO! Tidenes quote :w00t:

Awesome!

EDIT: Linken til social vibing la Raijin ut på forrige side ;)

Endret av spax
Lenke til kommentar

Ser de ut som de har røykt hasj? Det er vel heller en god blanding av x og alkohol, muligens med litt sterkere saker blandet inn.

En ting skal være sagt, på ecstacy er du i state, woo og AWESOME samtidig. Hvis du i tillegg tar litt speed så vil selvtilliten hoppe i taket, og med noen trekk for å roe nervene tror jeg du vil bli den ultimate sjekkeren blant Tim-tilhengerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...