Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Om du vet hun bare kan være borte fra deg ei lita stund og være mulig å nå igjen i løpet av kvelden, kan det være lurt å bare vise at du ikke trenger henne og la henne heller ta det lille opptrinnet sitt. Innta en avslappet stilling?

Om det er vanskeligere å nå henne om hun forsvinner, bør du vise at du vil ha henne hos deg, men optimalt sett med med en "hun gjør noe for deg" slik Pick-up-master nevnte?? Ingenting har vel en fasit, men dette er kanskje en metode?

Lenke til kommentar
Ok. Om du vet hun bare kan være borte fra deg ei lita stund og være mulig å nå igjen i løpet av kvelden, kan det være lurt å bare vise at du ikke trenger henne og la henne heller ta det lille opptrinnet sitt. Innta en avslappet stilling?

Om det er vanskeligere å nå henne om hun forsvinner, bør du vise at du vil ha henne hos deg, men optimalt sett med med en "hun gjør noe for deg" slik Pick-up-master nevnte?? Ingenting har vel en fasit, men dette er kanskje en metode?

Ok. Du må få deg to mindsets:

1. Abundance mentality - Mao at du VET du har andre alternativ. Så en kvinne fra eller til har ingenting å si

2. Outcome independence - At du legger ingen følelser i hvordan interaksjonen ender. Sex er ikke noe big deal for deg.

Disse to mindsetsene der er kanskje de mest kraftfulle og tiltrekkende man kan ha.

Hvis ikke du legger mye vekt på at hun feks stikker elns, så vil ikke hun gjøre det heller. Hun vil merke at du er en type som HAR damer i livet og en fra eller til vil ikke ha mye å si. Dermed vil du merke at de heller blir.

At hun gjør noe for deg, er alltid bra. Hun investerer i deg, og det skaper comfort og trust.

Edit: Avslappet stilling er noe du må ha hele tiden. Vis at du er komfortabel i sosiale situasjoner, så vil mye løse seg og bli lettere.

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Hvis du vet at dama bare blir borte en liten stund er det jo ikke noe vits og tenke mer over det i det hele tatt. Ja, innta en avslappet stilling.

Hvis dama stikker av og det blir vansklig og få tak i henne igjen, så ville jeg kanskje tatt en lock in eller noe slikt. (Lock-in = sett hatten din på henne eller noe slikt, få henne til og passe på noe for deg) På den måten blir HUN tvinget til og finne tilbake til deg på et senere tidspunkt. Ikke alltid den samme kvelden, men hu må jo levere tingen tilbake ;)

Ingenting har en fasit nei, men det går som regel igjen mye av de samme tinga. Forsett og post spørsmål så skal vi svare til beste evne.

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen, er opplysende det her. Ikke dumt med den lock-upen, har gjort lignende med solbriller uten å egentlig tenke over det. Kan være ganske effektivt når man tenker over det.

En ting jeg kom til å tenke på; kommenterer dere damenes utseende? Dere som har slike skills går etter de fineste som allerede vet veldig godt at de er fine, men hva med en 8er og en 7er? Dere har nevnt at dere ikke prøver å gi henne noe gratis, er dette bra tabu i innledningen da? Har opplevd flere ganger at selv bra fine damer reagerer veldig positivt ved at du lett kommenterer at de ser bra ut i dag. Har fått gode tilbakemeldinger om du kommenterer håret som f.eks. "synes du var fin med håret sånn", eller "har du stripet håret, synes det var bra" (sistnevnte gir reaksjonen; "du er den første gutten som sier det, takk"). Må sikkert brukes med varsomhet, har brent meg og ja, særlig da jeg var enda yngre :blush: Hva sier PUAs om dette?

Edit: Det med utseende har jeg bare nevnt om jeg har møtt dama før og er villig til å sjekke mer.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Hm. var på byn forrige helg, og fikk god kontakt med en jente jeg aldri har møtt før. Vi sto utenfor og preiket etter alt stengte, så fant hun ikke mobilen sin - og spurte om jeg kunne ringe. Jeg gjorde så, hun fant den og vi stakk til en felles kamerat som ventet i bilen som skulle hente oss. Jeg var jo ganske beruset, så da jeg ble sluppet av sa jeg bare hejdå og gikk inn å la meg. Da jeg våknet igjen dagen etterpå hadde jeg fått melding av henne "Da har du nr mitt siden jeg har ditt. Line" Denne har jeg resonert meg fram til ble sendt kort tid etter jeg gikk ut av bilen.. Er hun intr eller legger jeg for mye i dette her? Jeg valgte av en eller annen grunn å ikke svare på denne meldingen, siden det ikke egentlig ikke var så mye å svare på. Har også hatt en travel uke på jobb, så har ikke husket å sende en mld eller gi en lyd hele uka.. Skal nok ut idag og - noen tips pua?

Lenke til kommentar
Takker for svar igjen, er opplysende det her. Ikke dumt med den lock-upen, har gjort lignende med solbriller uten å egentlig tenke over det. Kan være ganske effektivt når man tenker over det.

En ting jeg kom til å tenke på; kommenterer dere damenes utseende? Dere som har slike skills går etter de fineste som allerede vet veldig godt at de er fine, men hva med en 8er og en 7er? Dere har nevnt at dere ikke prøver å gi henne noe gratis, er dette bra tabu i innledningen da? Har opplevd flere ganger at selv bra fine damer reagerer veldig positivt ved at du lett kommenterer at de ser bra ut i dag. Har fått gode tilbakemeldinger om du kommenterer håret som f.eks. "synes du var fin med håret sånn", eller "har du stripet håret, synes det var bra" (sistnevnte gir reaksjonen; "du er den første gutten som sier det, takk"). Må sikkert brukes med varsomhet, har brent meg og ja, særlig da jeg var enda yngre :blush: Hva sier PUAs om dette?

Edit: Det med utseende har jeg bare nevnt om jeg har møtt dama før og er villig til å sjekke mer.

Kommenterer som i komplimentere? Nei. Aldri.

Når jeg skal komplimentere en dame, så komplimenterer jeg henne for de valgene hun gjør i livet, hvordan hun feks er i sosiale situasjoner osv.. Aldri utseende!

Det sender alle de gale signalene. Jeg kan fint si til jenter at de er helt skjønne, men det er et stykke ut i pick-upen.

Så da føler hun at det virkelig betyr noe. Istedenfor den samme regla hun har hørt før med AFC's som kommer siklende opp og kommenterer puppene hennes.

Pick-Up-Artist

Hm. var på byn forrige helg, og fikk god kontakt med en jente jeg aldri har møtt før. Vi sto utenfor og preiket etter alt stengte, så fant hun ikke mobilen sin - og spurte om jeg kunne ringe. Jeg gjorde så, hun fant den og vi stakk til en felles kamerat som ventet i bilen som skulle hente oss. Jeg var jo ganske beruset, så da jeg ble sluppet av sa jeg bare hejdå og gikk inn å la meg. Da jeg våknet igjen dagen etterpå hadde jeg fått melding av henne "Da har du nr mitt siden jeg har ditt. Line" Denne har jeg resonert meg fram til ble sendt kort tid etter jeg gikk ut av bilen.. Er hun intr eller legger jeg for mye i dette her? Jeg valgte av en eller annen grunn å ikke svare på denne meldingen, siden det ikke egentlig ikke var så mye å svare på. Har også hatt en travel uke på jobb, så har ikke husket å sende en mld eller gi en lyd hele uka.. Skal nok ut idag og - noen tips pua?

Jeg har en filosofi: Alle damer er mulige å close. Så i utgangspunktet kunne du closet hun.

Men, på en annen side så må du ikke tenke for mye over det. Hvis jeg feks hadde fått en slik melding, så hadde jeg ikke brydd meg videre om hva hun sa. men isteden forsøkt å fortsette pick-upen over telefon. Sette opp et møte, og gå for closen

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Jeg ville selvsagt ikke innledet med det, de er vel vant med den "så pene øyne du har" eller "øøøy du var fin". Om man seriøst vurderer om dama er noe å satse på i et forhold, kan det vel være mulig med komplimenter etter et par dates? Å kommentere personlighet og valg som du sier er gjerne populært har jeg skjønt, da er du "forstålesefull" og "interessert i henne" ....

Skal sies at jeg skjelden komplimenterer utseende lenger, da jeg som sagt har brent meg. Det er vel grunnen til at det er stemplet ulovlig for PUAs?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Enig med deg der..

Sånn apropos det så har jeg et spørsmål som noen mer erfarne sikkert kan svare på: Shock and Awe må da vel kun fungere på jenter som ligger på en 7-8 eller under? Jeg ville tro at de virkelig heite jentene er vant med å høre slik dag ut og dag inn uansett?

I mine øyne høres shock and awe ut som bullshit, men det rare er at jeg har hørt om folk som har testa det og mener at det virker.

Lenke til kommentar

Det er klart man kan gi komplimenter. Det som er greia er at man burde ikke gi for mange, for da mister det litt av gleden ved og motta det. Jeg gir sjeldent komplimenter til damer, sist gang kan jeg ikke huske engang:p Men jeg pleier og se på jenter på en spess måte, gjøre diverse små ting for de, som også viser dem at jeg bryr meg.

Og gi komplimenter på utseende er en "enkel" utvei. Jo finere dama er, jo oftere får hu høre at hu er pen. Da blir det mer kick i et kompliment som ikke omhandler utseende hennes, men personligheten eller valgene hu tar i livet.

Lenke til kommentar
Enig med deg der..

Sånn apropos det så har jeg et spørsmål som noen mer erfarne sikkert kan svare på: Shock and Awe må da vel kun fungere på jenter som ligger på en 7-8 eller under? Jeg ville tro at de virkelig heite jentene er vant med å høre slik dag ut og dag inn uansett?

I mine øyne høres shock and awe ut som bullshit, men det rare er at jeg har hørt om folk som har testa det og mener at det virker.

Lest ikke alt på den linken du ga meg, men fikk med meg det viktigste. Sånne ting kan funke bra, det vises faktisk at hvis du direkte spør "skal vi ha sex?" så vil en av 20 jenter faktisk svare ja. Jeg har selv flere ganger fått f-close ved og være veldig direkte. Slike ting må kalibreres veldig bra, men det vil funke bra. Det vil fungere bra på skikkelig heite damer også, men da kan nok forvente deg en hel haug med shitttest først...

Lenke til kommentar

Jeg dro en fin F-close i stavanger tidligere i år. Social proofet med masse damer på dansegulvet, hun jeg endte opp med pirket meg på ryggen, jeg snudde meg, tok tak i henne og griserota med hun på dansegulvet.

Dro hun med ut, inn i taxi, hjem til glory times.

Fikk aldri vite navnet hennes en gang..

Lenke til kommentar
Jeg dro en fin F-close i stavanger tidligere i år. Social proofet med masse damer på dansegulvet, hun jeg endte opp med pirket meg på ryggen, jeg snudde meg, tok tak i henne og griserota med hun på dansegulvet.

Dro hun med ut, inn i taxi, hjem til glory times.

Fikk aldri vite navnet hennes en gang..

Hehe!

Know the feeling ;)

Lenke til kommentar
Enig med deg der..

Først av alt vil jeg advare om at dette bare er teorier basert på det jeg vet om mennesker og psykologien bak PU, så ta det jeg skriver med en klype salt.

Joda, de fine damene har antagelig hørt det en basillion ganger før, men da alltid fra et nødent ståsted. De har gitt henne komplimenter mens de har stått med lua i hånda og i praksis bedt om å få en fot innenfor, og dermed trigger de bitch-skjoldet og blir skutt ned på flekken.

Det er dessuten nøytralt i forhold til den anerkjennelsessøkende Hvermannsen fordi du ikke søker anerkjennelse, det bare skjer fordi skjønnheten hennes er så overveldende at den har fanget deg. Jeg vil tippe at det du kommuniserer utenom ordene spiller en stor rolle her, og hvis du holder det hele i en leken og flørtete tone så demonstrerer du selvtillit, skiller deg ut fra AFC'ene som lyser usikkerhet og nødenhet når de prøver seg med et kompliment og du viser at du gir litt eff i sosiale normer og går dine egne veier.

Dessuten spiller det på et prinsipp som blant annet Juggler er innom, nemlig at hindringer skaper seksuell spenning. Det at man prøver å motstå skaper den nødvendige hindringen, og siden du gjør det opplagt at du gjerne vil og samtidig eskalerer, tilsynelatende mot din vilje, så holder du henne på tærne og får henne til å vente på ditt neste trekk.

Dette er som sagt bare teoretisk tankespinn siden jeg ikke har prøvd (ennå), men med litt kalibrering så ser jeg ingen opplagt grunn til at det ikke skulle virke.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Stiffmeister_*

Har dere noen feite tips når du snakker med en jente du liker over msn? Jeg har kjent en jente ganske lenge nu. Jeg henne bedre og bedre, vet ikke hva hun føler om meg da. Jeg vil være forsiktig..hvordan skal jeg gå fram? PS. Jeg treffer henne vanligvis hver dag også..men vi snakker mye over msn;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Stiffmeister_*

hadde vært gudd hvis noen hadde svart. Jeg har det helt jævlig fortia..Jeg synes det er vanskelig å vite noe som helst anngående jenta..jeg er forelska...hva faen skal jeg gjøre..går i klassen med hun..vil ikke drite meg ut..Jeg er 17år btw:D

Lenke til kommentar
hadde vært gudd hvis noen hadde svart. Jeg har det helt jævlig fortia..Jeg synes det er vanskelig å vite noe som helst anngående jenta..jeg er forelska...hva faen skal jeg gjøre..går i klassen med hun..vil ikke drite meg ut..Jeg er 17år btw:D

Du burde begynne og snakke med henne i virkeligheten også. MSN og sms er en enkel måte og snakke mer "åpenhjerta" på. Men det beste er hvis du snakker mer med henne i virkligheten. Det er det du burde gjøre til og begynne med, og heller ta det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...