Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Nå har jeg pløyd igjennom neste 500 sider og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært borti en bedre/mer underholdende "tråd".

 

Å jobbe med seg selv og styrke sine "positive" egenskaper er nok det jeg selv anser som det aller viktigste. Altså et sterkt "inner game" legger grunnlaget for all interaksjon du har med de du møter her i livet.

Den dagen du tar deg selv i å tenke at "fett, jeg er populær blandt damene" vet du at du har gjort noe rett med tanke på å jobbe med deg selv, ditt eget selvbilde og selvtillit.

 

Noe av det viktigste du kan gjøre for å bygge "inner game" er å "face your demons". Vær 100% ærlig med deg selv og ta et oppgjør med all de tanker og det idebilde du har av negativ karakter om deg selv. Konfronter deg selv når du får tanker om deg selv som er av nedsettende karakter eller tanker som gjør deg usikker. Ta tak i det der og da og skap deg en metode der du fragmenterer disse tankene så de tilslutt fremstår som noe tullete du ikke kommer til å tenke igjen. "Mind set" må ha en klar overvekt av oppbyggende og positive egenskaper om deg selv og du må virkelig mene det!! En annen teknikk er å bli oppmerksom på hver gang du har en positiv tanke om deg selv. Når du feks tar deg selv i å speile deg i et butikkvindu når du venter på trikken å liker "stilen" du har den dagen så stopp opp i 3 sekunder og gjenta den positive tanken for deg selv. "Arrester" deg selv i å tenke positive tanker. Det virker faktisk oppbyggende for din egen del og bidrar til å styrke ditt "inner game".

 

En annen ting jeg også vil nevne er atferdspsykologi/atferdsanalyse. Den har en del prinsipper og regler det kan være greit å kunne litt om. Det kan hjelpe deg i samhandling med andre mennesker. Lær deg litt grunnleggende om kontekstens betydning for menneskelig atferd. Det vil styrke din relasjonskompetanse. Med kompetanse mener jeg da summen av kunnskap + erfaring. Les litt om ledsagende atferd, positiv forsterkning, stimuluskontroll samt klassisk og operant betingning. Dette kan virke litt tørt om man ikke har vært borti det før, men det kan lære dere en hel masse om hvorfor mennesker gjør som vi gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chosen_one, du sier i artikkelen at du tror markedet er i ferd med å bli mettet. Hva baserer du dette på? Jeg har inntrykk av at her i Norge så er PU noe som enda ikke fått særlig godt fotfeste, men som etthvert vil bli langt mer populært og sosialt akseptert.

Tror han mener av materiale.

Lenke til kommentar
Chosen_one, du sier i artikkelen at du tror markedet er i ferd med å bli mettet. Hva baserer du dette på? Jeg har inntrykk av at her i Norge så er PU noe som enda ikke fått særlig godt fotfeste, men som etthvert vil bli langt mer populært og sosialt akseptert.

Tror han mener av materiale.

Jepp. Det jeg mente at det er lite innovativt som har kommet de siste årene. Mao så begynner markedet å bli mettet siden det er særdeles få innovative retninger om dagen

Lenke til kommentar
Seth, så tidligere i tråden at du hadde lest denne boken og øvde på hypnose. Har du bare brukt det som står i boka eller har du lest flere bøker om emnet?

 

Jeg har lest mer enn bare det som står i boka til Derren Brown. Jeg har i tillegg lest David Shade sitt materialle om hypnose, og sett flere video seminar med det. Ved sidna det igjen har jeg fått hjelp av en venninne som er hypnoseterapaut.

Lenke til kommentar

Folkens,

 

her er et blogginnlegg jeg liker veldig godt.

 

Det kommer med masse gull for de av oss som jobber med inner game.

Innlegget oppsummerer kjerneverdier som er viktige å ha, som blant annet ærlighet, selvtillitt.

 

Man kan finne igjen informasjonen i annen litteratur, men jeg liker at det er samlet i en kort og konsis tekst som er rett på sak.

 

Det er så sykt mye litteratur angående inner game, og avogtil kan man bli litt lost. Derfor liker jeg slike korte innlegg som minner meg på hvor enkelt og rett på sak ting kan være.

 

En del annet kult der, Check it out :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes innlegget var veldig basic. Stating the obvious. Sikkert veldig greit å huske på for en som nettopp har startet og ønsker å komme i gang på riktig fot, men dette er tanker som på ingen måte er unike eller vanskelige å få fatt i for en som er litt bevandret i materialet.

Lenke til kommentar

Jepp informasjonen er lett tilgjengelig andre steder :)

 

Dog, liker jeg slike kjappe oppsummeringer som bidrar til at jeg tenker over om jeg innehar disse egenskapene, om jeg trenger dem og i hvilken grad de vil forbedre min livskvalitet :)

 

Slikt stoff fremstår tja... som en pekepinn. Gir meg idéer til hvilken retning jeg vil utvikle meg i.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Power Of Now ødelegges når den oversettes til norsk? Sånn som bl.a The Game, gadd ikke lese et halvt kapittel engang siden t.o.m akronymene var oversatt¨

 

Og forresten, er det noen som vet om noen sexbøker som er laget for menn? Dem jeg har lest er 80% av stoffet tilegnet kvinner, altså alt for mye om å tilfredstille menn og det er ikke noe behagelig å lese om. Mye lærerikt, men langt mellom info jeg har bruk for

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Og forresten, er det noen som vet om noen sexbøker som er laget for menn? Dem jeg har lest er 80% av stoffet tilegnet kvinner, altså alt for mye om å tilfredstille menn og det er ikke noe behagelig å lese om. Mye lærerikt, men langt mellom info jeg har bruk for

 

Jeg kan lage en liste med sexbøker hvis det er ønskelig. Men tar dette når jeg kommer hjem fra jobb, da jeg har alle bøkene mine hjemme (forståelig nok...).

Lenke til kommentar
Jeg kan lage en liste med sexbøker hvis det er ønskelig. Men tar dette når jeg kommer hjem fra jobb, da jeg har alle bøkene mine hjemme (forståelig nok...).

Høres bra ut :)

Begynn med, som mange andre nevnte, David Shade. Har lest en av online-bøkene hans.. Hvis jeg husker rett så var det "How to give women screaming orgasms" eller noe i den duren.

Veldig bra starter-bok med en del teknikker, og noe basic teori.

 

Husker ikke url'en til David Shade, men den finner du nok fort med et google-søk.

Ellers finnes den også i en sjørøverbukt nær deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...