zonko Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Etter at jeg skrev forrige innlegg kom jeg på en hendelse som skjedde meg for ei lita stund siden. Jeg ble invitert til ei venninne av meg til vors/ fest. Hun har ei venninne jeg synes er bra fin, har møtt henne en gang før, og plukket opp signaler som kunne tyde på litt interesse, men det ble ikke noe ut av det da. Krysset fingrene for at hun skulle komme på denne festen, og det stemte så klart. Hun var den førte jeg møtte da jeg kom dit, jeg sa hei, det ble gjengjeldt med både hei og et smil. Motsto fristelsen av å sette meg ved siden av henne med en gang, gikk derimot til andre siden av rommet og satte meg der. Ble sittende rett ovenfor henne, men med flere meter mellom oss. Fikk blikkontakt og smilte en gang til, gjengjelt nå også. Sto opp etter kanskje en halvtime for å gå ut, da passerte jeg henne ganske tett, smilte til henne i det jeg merket hun så opp på meg i det jeg passerte. Kom inn igjen og så det var ledig ved siden av henne, jeg sa ett eller annet og satte meg. Begynte å prate med henne, og det ble etter hvert en veldig hyggelig stemning. Vi skulle videre til byen fra det stedet vi var og hadde bestilt taxi. Plutselig nesten spretter hun opp og sier hun lovte å bli med i den første taxien. Jeg ble nok litt paff iden dette skjedde så brått. Er vant med at damer kan ”stikke av” noen ganger bare for å se om gutten er interessert (du har sikket et navn på det PUA), men dette ble veldig brått og brutalt. Kom etter hvert til samme utested som de andre i den forrige taxien. Møtte henne ganske snart der mens jeg sto og snakket med en kamerat, men hun kom bare bort og spurte om vi hadde sett venninna. Det hadde vi ikke, og hun gikk sin vei. Tror jeg fortsatt var noe snurt, men jeg merket ingenting av den gode stemningen da hun kom bort. Det gikk flere timer, husker ikke hva jeg gjorde da egentlig. Møtte henne ikke igjen før utenfor ved stengetid. Jeg går bort og hun spør om jeg blir med på nash. Jeg må dessverre opp ganske tidlig dagen etter, så jeg må si nei. Da gir hun meg en god klem og sier hun håper vi møtes igjen. Begge stikker hver til sitt. ”Enkelt” spørsmål; hva var det egentlig som skjedde? Mulig jeg var en idiot som ikke helt fulgte med i krumspringet hennes, hva ville en PUA gjort i denne situasjonen? Håper jo litt på å møte henne igjen, hva bør jeg i så fall gjøre da? Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 ”Enkelt” spørsmål; hva var det egentlig som skjedde? Mulig jeg var en idiot som ikke helt fulgte med i krumspringet hennes, hva ville en PUA gjort i denne situasjonen? Håper jo litt på å møte henne igjen, hva bør jeg i så fall gjøre da? Jeg ville i denne situasjonen fått KINO gåendes med en gang. Hvis det er som du sier at hun sender ut signaler (IOI's) til deg utover hele kvelden, så hadde jeg fått igang kino. Når hun spør om du skal være med på nach, så er det en mer eller mindre sure close. Da må du uansett gå for det! Ta heller å sov hos henne eller noe hvis du skal opp tidlig dagen etterpå. Er ikke verdens undergang det. - forkjølet Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 HEY PUA! My good fellow PUA in field! Laaaaaang post detta gitt, leste så vidt gjennom det folk har skrevet her. Tenkte jeg bare skulle poppe inn og si: "Keep up the good work!" Leste litt oppover her, hvor det ble kommentert at PUA's kan bli oppfattet som frekke. Det er nok negging som vi kaller det, som personen tenker på da. For de som ikke vet det, så er negging en leken småfrekk kommentar. Altså, jeg har brukt neg mye med veldig stort hell. Det som er greia er at man kan si så og si hva som helst, så lenge man sier det på riktig måte. Alt ligger i kroppspråk og tonefall. Kommer litt ann på hvilke kilder man skal gå utifra, men de faktiske ordene du sier står kun for 5-10% av det totale budskapet. Hadde jeg sagt til deg: "Du er ikke særlig smart du..." med et seriøst ansikt ville du tatt det som en frekk kommentar. Legg til et lekent kroppspråk og et lite smil rundt munnen går det bra. Trust me, jeg har faktisk sagt akkurat den setningen til mange jenter og alle har skjønt at jeg flørter og ikke tenkt videre over hva som faktisk blir sagt. Det kommer helt ann på om man er reaktiv eller ikke. Men det er noen annet igjen Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hey Pick-Up-Master! Folkens! La meg introdusere dere for en av mine nærmeste venner og fellow Pick-Up-Coach! Konge at du snubla innom mann! Og takk for i går! Vi må kjøre mer på den homse-wing rutinen vår. Tror den kan bli skitlættis når vi får jobba ut kinksene i den rutinen. Gudd shit! Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Er heldigvis ikke så dum at jeg ikke skjønte hvor det kunne bære Det som ikke kom fram i stad var at hun bor i en annen by og skulle ligge over hors venninna. Jo jeg kunne blitt med dit, men det er neppe stedet for den største intimiteten. Kunne så klart ha stukket hjem til meg etterpå, men det er også et godt stykke dit, og med mye styr hadde kanskje ikke det blitt noe heller. Tenkte fort gjennom en del slike ting før jeg sa nei, men møtes vi igjen får vi se... Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Da skjønner jeg. Saken er det, at logistikk kan være den verste fiende til tider. Har også gått glipp av mang et ligg pga akkurat det du skriver om nå. Og det suger. Det eneste tipset jeg har til fremover er: Finn ut av det før du drar ut. Det vil spare deg for mange hodepiner senere. Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Og, Zonko, jo mer du tenker på det jo verre blir det i hode ditt. Du har tydligvis den jenta der du vil ha henne, men du fokusere på kvelden som var. Det vil bare gi deg mer hodepine. En ting som er med gutter er at vi fort kan legge for mye i diverse småting. Jeg ville ikke tenkt noe videre over denne kvelden, det som skjedd har allerede skjedd. Lær av det og slutt og tenk på det. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Takker for svar folkens, har lært av det, særlig nå! Hva tenker en PUA generelt om en slik "stikk av greie" som beskrevet over, om dere i det hele tatt opplever slik når dere er blitt så drevne. Hva kan man gjøre for å komme inn igjen? Bare drøye og håpe hun tar initiativert slik som skjedde meg? Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hva jeg hadde tenkt da? Jeg hadde tenkt dette: "Enten så tester hun reaksjonen min for å se hvor hun har meg" eller så hadde jeg dratt hun inn og sagt "vent, vi tar taxi sammen" elns. Hvis du viser at du reagerer skikkelig når hun gjør noe slikt. SÆRLIG med kroppsspråket, så vil hun vite etter en brøkdel av et sekund hvor hun har deg. Og hvor mye du legger vekt på interaksjonen. Hvis du bare er laid-back og nonchalant til hele opptrinnet hennes, så vil hun se at du ikke "trenger" henne. Slik ville jeg hvertfall approachet den situasjonen på forkjølet Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg er enig i det PUA sier. Det kan bli sett på som en test for og finne ut hvor hun har deg, ellers så kan det jo hende at det skjedde noe annet du ikke fikk med deg som gjorde at hu ville dra akkurat da. Hvertfall, jeg ville ikke lagt mye vekt på det som skjedde. Og hvis du evt "løper" bort til henne med en gang du kommer på utestedet, så skjønner hun hvor du har deg med en gang. En enkel måte og hvis at du ikke bryr deg så veldig er og få henne til og gjøre noe for deg, bare en liten ubetydelig ting. For og vise at du ikke trenger henne. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Du har nok et poeng der. Jeg reagerte, men jeg skulle garantert vist det på en bedre måte. Tror intensjonen i det jeg prøvde å vise med krippspråket var "jeg vet hva du egentlig mener med det du gjør, men lar meg ikke bevege mye av det, du vet jeg er interessert". Har av andre veninner fått høre at det er lurt, men her er det sikkert øyne som ser og situasjonsavhengig. Hadde kanskje hatt mer lykke med det du foreslo. Edit: er dette den tynne røde linjen man må balansere på for å både vise at man er interessert og at man "trenger henne", samtidig som man ikke må duppe over i desperat behov? Endret 24. november 2007 av zonko Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det som er moro med kroppspråk er at uansett hvor mye du kan om det, så kan du aldri lyve. Det kan hende at du bryter kroppspråket som gir det og det signalet innen kort tid, men du inntar den possisjonen enten du vil eller ikke. Det beste rådet en jente har gitt meg når det gjelder damer er: "Bare vær deg selv". Hvem har ikke hørt den...? Den som er greine er at som regel så er man avslappet med den jenta du spør om sånne ting. Du slapper av, er laid-back og ikke outcome independent (forventer kyss, ligg eller noe slikt). Det er det de fleste jentene vil ha. Kort sagt: En mann som er selvsikker. Et lite tips til neste gang noe sånt skjer. Når du kommer til utestedet: "Hei <navn>. Pass på jakka mi er du snill. Skal bare en kjapp tur på do" Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Den reaksjonen du skal ha i slike situasjoner må være å ikke reagere. Ikke snu blikket ditt fort, ikke snu kroppsspråket, ikke si noe. Bare lat som at hun ikke eksisterer. Det kan være jævlig vanskelig å vende av seg siden det er en innebygget mekanisme vi alle har. Samme som når noen roper navnet ditt, så føler man en trang til å snu seg så fort man klarer. Det er absolutt mange knivsegger man skal gå på innenfor dette spillet. Man må ikke vise for mye åpenbar interesse, men man må på en annen måte også vise noe, siden hun må føle seg verdig til å henge med en med høy sosial verdi. forkjølet Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Det som er moro med kroppspråk er at uansett hvor mye du kan om det, så kan du aldri lyve. Det kan hende at du bryter kroppspråket som gir det og det signalet innen kort tid, men du inntar den possisjonen enten du vil eller ikke. Det beste rådet en jente har gitt meg når det gjelder damer er: "Bare vær deg selv". Hvem har ikke hørt den...? Den som er greine er at som regel så er man avslappet med den jenta du spør om sånne ting. Du slapper av, er laid-back og ikke outcome independent (forventer kyss, ligg eller noe slikt). Det er det de fleste jentene vil ha. Kort sagt: En mann som er selvsikker. Et lite tips til neste gang noe sånt skjer. Når du kommer til utestedet: "Hei <navn>. Pass på jakka mi er du snill. Skal bare en kjapp tur på do" Sant det Pick-Up-Master sier her. Denne "vær deg selv" greia er kanskje det mest debatterte temaet i denne tråden, og som vi alle kan konkludere med så er det et veldig misforstått konsept. Men nå skal ikke jeg gå nedover den stien igjen. Mht kroppsspråk: Har et lite tips: Hvis du skal bevisstgjøre kroppspråket ditt når du er ute, så bare tenk deg at du står alene hjemme i stua med et glass vann i hånda. Se for deg hvordan du står med beina, skuldrene, hodet, hvor du holder glasset osv. Saken med kroppsspråk er at det ikke lyver, og det som alltid vil skinne rett igjennom er usikkerhet. Hvis man viser selvsikkerhet (les: Avslappet slik som hjemme i stua) vil også dama bli avslappet i nærheten av deg. Følelser smitter over på andre du kommuniserer med. Er du usikker, vil hun bli usikker. forkjøla Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Meg og noen venninner skal ut og faktisk prøve dette i praksis i kveld. Endret 24. november 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Følgt med på den tråden her en stund, hold det gående folkens! En god dag idag. Ble ansatt og skal på date... har tatt noen uker å komme til denne kvelden. Håper alle har en god lørdag! Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Eplefe: Si ifra hvordan det gikk! Koevoet: Takk for det! Lykke til med daten og grættis med ny jobb. Blir liggendes hjemme i senga i dag og forsøke å bli frisk til min date i morra. Endret 24. november 2007 av PUA Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Will do. Blir litt fascinerende å prøve seg på dette som jente. Skal ut med den verste cockblocken i verden, og prøve å sørge for at hun får seg et fuck-close, så hun slutter å plage oss andre. Kan ikke helt si at jeg har troen på dette enda, men siden de tre andre har det, skal ikke jeg stå i veien om de vil ha meg med. Jeg er vel ganske grei for å fange oppmerksomhet, i hvert fall. Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Meg og noen venninner skal ut og faktisk prøve dette i praksis i kveld. Hehe! Kult. Men husk at måten gutter gamer/spiller/sager/flørter på ikke er lik med måten jenter gjør det. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fullstendig klar over det, da jeg aldri har sarget som en gutt (litt vanskelig med pupper ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå