Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sliter skikkelig med å være alfa å kunne åpne og holde en samtale gående.

 

Utdyp denne her. Du sliter med å være Alfa? Hvorfor være alfa hvis det ikke faller deg naturlig?

Joda, det kan jeg godt.

 

Måten jeg føler det på selv, er at jeg er alfa i den fysiske væremåten min. Får ofte høre at jeg er en god leder, og er som regel den som er fikser'n.

Problemet begynner først i verbale sammenhenger, små som store grupper. Jeg klarer liksom aldri kjøre en samtale. Vet aldri hva jeg skal si. Jeg er ikke redd for å snakke, tvert imot. Jeg klarer bare ikke være personen som starter og holder en morsom samtale gående.

Lenke til kommentar
Joda, det kan jeg godt.

 

Måten jeg føler det på selv, er at jeg er alfa i den fysiske væremåten min. Får ofte høre at jeg er en god leder, og er som regel den som er fikser'n.

Problemet begynner først i verbale sammenhenger, små som store grupper. Jeg klarer liksom aldri kjøre en samtale. Vet aldri hva jeg skal si. Jeg er ikke redd for å snakke, tvert imot. Jeg klarer bare ikke være personen som starter og holder en morsom samtale gående.

 

Faen meg nesten som å beskrive meg det der.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Har nå begynt å kjøre litt for like "games", så må slutte med det - ellers går det greit. Er nå veldig keen på å prøve nye ting som feks rollespill. Jeg trenger også noen forslag til hva enn kan gjøre day 2. Hva med feks en tur til megazone eller noe annet artig? Forslag til morsomme ting enn kan gjøre sammen tas imot med takk :thumbup:

 

Mvh

TheBouncer

Lenke til kommentar
Joda, det kan jeg godt.

 

Måten jeg føler det på selv, er at jeg er alfa i den fysiske væremåten min. Får ofte høre at jeg er en god leder, og er som regel den som er fikser'n.

Problemet begynner først i verbale sammenhenger, små som store grupper. Jeg klarer liksom aldri kjøre en samtale. Vet aldri hva jeg skal si. Jeg er ikke redd for å snakke, tvert imot. Jeg klarer bare ikke være personen som starter og holder en morsom samtale gående.

 

Jeg ser for meg at du tenker "hva skal jeg si nå?", men problemet er at da gjør man det bare værre for seg selv. Ikke tenk, gjør. Bare snakk om noe, bruk gjerne noe som nettopp har skjedd.

 

F.eks. hvis du stod i en lang kø så kan du bare starte å snakke om det "Hver gang jeg ser en lang kø utenfor utestedet så tenker jeg at det er kjipt, men når jeg først står i køen så havner jeg alltid i samtaler med interessante folk, så egentlig er køen et veldig kult sted." og da vil gjerne folk skyte inn deres meninger om kø eller whatever, og samtalen vil gå utallige nye veier. Men pass på at du ikke bir en som barestår å hører på. Skal du være alfa, så skal du lede samtalen. Hvis samtalen havner inn på et tema som du virkelig ikke kan åpne munnen om så bare skift tema.

 

Et annet lite tips er at hvis de snakker om noe, og du egentlig er enige i det personene sier og derfor bare blir hengende etter med kommentarer som "ja, sant det!", så kan du bare late som at du er uenig for å ta kontroll over samtalen igjen. Eller bare rett og slett ta over forklaringen.

 

Vet egentlig ikke hvor mye de kommentarene der vil hjelpe, men poenget er vel egentlig at du ikke skal tenke over hva du skal si, men bare si det. En samtale om en kø er vel egentlig ikke noe morsomt i seg selv, men samtalen blir til det du gjør ut av den. Er du spennende, er samtalene dine spennende. Men hvis du ikke er morsom av natur, så ikke prøv å vær det heller. Da kan du heller satse på interessante samtaler, eller situasjoner som i seg selv er morsomme.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Rollespill som i Bubble of Love?

 

Day 2 aktiviteter:

 

Der er det egentlig bare du som stopper deg selv. Det jeg kommer på i farten er tur i naturen, piknik, se en film, dra på kino medfølgende å spise sammen ute/ gjøre det samme med shopping. Dere kan se på en film sammen, og lage mat sammen.Det er så mye en kan gjøre her i verden...

 

Allighiero og El Matador:

 

Jeg har det motsatte problemet, jeg greier ikke å være alfa i væremåten min i større grupper. Før kunne jeg ta kontroll over ting uten noen problemer, men nå føler jeg at jeg blir litt borte i det. Snakking er jeg jækla god på, det har jeg fått høre av mange folk. Jeg kan snakke om alt mellom himmel og jord, ettersom jeg bruker mye tid på å studere det meste. Jeg forstår det meste ganske godt, men jeg har ikke den alfaegenkapen som innebærer å lede ting.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan oppnå dette?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

@Sasab:

For å kunne fremstå som alfa i en gruppe, må du selv tro at du er det. Du må selv se på gruppen som din "flokk", og at de vil bli ledet av deg.

 

Du sier at du er veldig flink til å prate, og kan prate om alt mulig, så bruk dette til din fordel. Tenk "Dette har jeg en mening om, og den meningen er gull verdt." og deretter skyt den ut. Si den som at du kommer med fasiten, fasiten alle har ventet på. (Selv om det er noe så lite som Tine vs Q-melk)

 

Oppsumert sett må du altså jobbe med innergame først. Altså se på deg selv som en alfa, for at andre skal kunne se deg som en alfa. Du kan f.eks. ikke være en tilbakeholdt fyr som plutselig spretter frem og forventer at folk skal følge han.

 

For å trene på det kan f.eks vingen din komme inn i settet ditt og se på deg som en alfamann, og til slutt vil du bli vandt med det og alle andre vil gjøre det samme.

 

EDIT: For å bruke meg som eksempel:

Hvis jeg sto å snakket med et set og var midtpunktet der, så kunne en venn av meg komme inn i settet og plutselig bli den nye lederen. Ikke fordi settet i seg selv så på ham som en alfa (denne personen er egentlig en AFC), men fordi jeg gjorde det. Da begynte de også å se på han slik jeg gjorde, og han ble den nye lederen i dette setet. Selv om jeg ikke ville ledes først, og prøvde å vri meg unna, så endta han alltid opp som alfaen av oss to. (høres nesten ut som at vi konkurrerte, men alt dette er jo indirekte)

 

Etter hvert som dette gikk opp for meg så tenkte jeg bare over at det var gamledager, så her og nå var jeg alfaen, og dermed lot meg ikke lede av han lenger. Jeg klarte det nå, fordi jeg selv trodde på det. Da fortsatte jeg å være alfaen i settet, og han begynte å se på meg som det. (Nesten amogging av egen venn XD)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Thanks chosen, nå har vi en tråd med ressurser :)

Slenger du inn artikkelen din om Secret Society også?

 

(Vi er griske idag) ;p

 

 

By the way, du trenger ikke å linke til andre sider, det går an å linke til et bestemt innlegg i tråden.

 

Til høyre for tidspunktet for innlegget står det hvilket nummer innlegget er, som er en link :)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Den siste biten du nevnte der skjer med meg veldig ofte, det er slik at jeg oppnår en viss alfastatus... og så kommer noen inn og overtar hele settet mitt (ikke stolen altså :p). Men hvis noen stjeler den statusen fra meg, hvordan kan jeg da få den tilbake?

 

Jeg kan jo selvfølgelig ignorere ham, og kutte ham ut. Det er en måte å gjøre ting på, men det kan jo slå begge veier. Gjetter på at det avhenger av hvor mye tid du gir denne personen til å bygge opp statusen sin... Nesten som med KINO, jo fortere jo bedre.

 

Jeg får prøve å se litt på det med innergame, nå som jeg alikkevel er i full gang med dette ved hjelp av en viss herr Tolle. Får teste det ut som jeg alltids gjør med dette her :) Takk

 

Edit:

 

Dum Leif var her...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Thanks chosen, nå har vi en tråd med ressurser :)

Slenger du inn artikkelen din om Secret Society også?

 

(Vi er griske idag) ;p

 

 

By the way, du trenger ikke å linke til andre sider, det går an å linke til et bestemt innlegg i tråden.

 

Til høyre for tidspunktet for innlegget står det hvilket nummer innlegget er, som er en link :)

Ah ok.. .men nå har ikke jeg skrevet en artikkel om secret society som jeg kan huske. Hadde et seminar på det en gang bare.

Lenke til kommentar

Befriend han, og fortsett å lede gruppen.

 

Hvis du velger å befriende han vil han se på deg som en kul person, og trolig også la deg opprettholde din posisjon. Hvis du derimot hadde gått til angrep (f.eks. ignorert han) så ville det blitt en "duell" mellom dere begge som kunne gått begge veier.

 

Hvis han derimot går til angrep på deg å prøver å kutte deg ut, så fremstiller du han som en needy/creepy/wierdo elns. Da kan du f. eks. ignorere han, og ta med setet ditt vekk fra han... "kjenner dere han her...? :huh: "

Lenke til kommentar

Da er det helg igjen!

:D

 

I går lå jeg egentlig jævlig dårlig. Dro med roomien min til en kompis og spiste tacos og så "I now pronounce you chuck and larry" (hyl-lættis film btw;))

 

I dag er jeg i bedre form. Skal ned til samme kompis nå om en tjue min tid og møte to jenter der. Spise litt og drikke litt. Blir så en tur til "Emma". "Emma" er en jente jeg møtte noen uker tilbake. Superhot, høy, slank blondine. Gleder meg til å bli bedre kjent med hun her. Hun virker utrolig nydelig, så har litt god tro på at hun her blir en "keeper". Videre er ikke kvelden direkte mye mer planlagt enn det.

 

HVA ER DIN PLAN?

 

Hva er DIN plan for å "take right action" i kveld?

Har du sjekket antrekket?

Planlagt venuen?

Funnet ut hvem du skal ut med?

Pivots?

Barbert pungen?

 

 

BRA! Da er du klar!

 

Happy hunting gentlemen...

Lenke til kommentar
Befriend han, og fortsett å lede gruppen.

Hvordan kan jeg befriende denne personen?

 

"Hei! Jeg heter [navn], hyggelig å møte deg. Kan du bare la meg bli ferdig med å snakke her, så skal du få lov til å si ditt :)"

 

Føler det der gir visse alfa-signaler, iom at jeg gir han lov til å si sitt senere. Noen innspill?

 

Chosen:

 

Utrolig nok har jeg alt dette klart for en gangs skyld. Bare å passe på promillen for min del, så er alt under kontroll.

Lenke til kommentar

Sasab, du tar tak i ham, legger armen din rundt skulderen hans og introduserer ham:

 

"Folkens! Dette er en dritkul fyr! Hvis morra di visste at du var sammen med denne gutten..."

Eller fortell om den gangen dere var på skattejakt, dere jobbet som superhelter. Whatever, rollespill!

 

Er det flere jenter i gruppen, sender du ham bort til de jentene du ikke vil ha. Han blir glad for at du er vennlig mot ham --> Instant Wing.

 

Du får snakke med jenta du er keen på, venninnene hennes har det gøy med din nye bestekompis, alle er happy: Win-Win :)

Lenke til kommentar

Yep, slik som Raijin sa.

 

Du kan også bare introdusere deg selv for han når han kommer bort til settet, for så å fortsette samtalen som om at han har stått der hele tiden. Da vil du fremstå som en kul kar som ikke frykter konkurranse fra han, noe som legges merke til.

 

Raijin ga deg også et veldig godt tips med å bruke fyren til å isolere target. ;)

 

EDIT: "Hei! Jeg heter [navn], hyggelig å møte deg. Kan du bare la meg bli ferdig med å snakke her, så skal du få lov til å si ditt "

 

Føler at det fort blir til "Hei! Jeg heter [navn], hyggelig å møte deg. Hvis du lar meg bli ferdig, så skal du få overta dette varme settet helt gratis!"

 

Derimot kan du gå for f.eks. "Hei! Jeg heter [navn]! Target her prøver å overbevise meg om at *hva enn dere snakket om*" *kino på jenta* (dette kan være selv om dere ikke diskuterer noe. F.eks. Du forteller om en badehistorie, og sier at jenta prøver å overbevise deg om at det å sole seg er kulere enn å bade, selv om hun ikke har antydet det i det hele tatt.)

 

Da har du befrienda han ved å introdusere deg og gi han oversikt over hva som skjer, samtidig som han ser at du allerede har god kjemi med jenta, så han vil prøve seg på en vennine istedet.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...