Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vurdert å dra den en hel måned... (Altså sølibat i en måned, ikke å "dra den" i en måned)

Hehe!

Jeg skal ta en "status" sjekk når det er gått 14 dager. Er alt i orden og jeg ikke har gått på veggen innen da så forlenger jeg perioden.

Raijin: 14 dager uten noen form for seksuell aktivitet er faktisk ikke bare bare. But but, it's not only only. Ordner seg :)

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar

Qbab goes power of now:

Å kjede seg er egentlig å ønske at man gjør eller er en annen plass enn der en er. Altså du aksepterer ikke "nuet", når du virkelig aksepterer det du gjør akkurat nå og flytter alt fokuset inn i det, så blir det digg. Uansett hvor "kjedelig" det i utgangspunktet måtte være.

:thumbup:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Hehe!

Dype ord fra en klok mann :)

Men jeg liker meg ganske godt i nuet, gjør som regel det. Selv om jeg kjeder meg... Men jeg får vel gjøre et eller annet, se hvor mange forskjellige sitteposisjoner jeg får til iløp av et minutt for eksempel, eller vaske, sove, eller sette på en film. Eller stikke ut en tur eller noe slikt.

Men hodet mitt henger ikke helt med i dag, det ligger litt etter nuet. Derfor kan man si at jeg ikke lever i nuet, men i fortiden. Dog, det vil være umulig for fortiden og nuet er konstant og endres hele tiden. Og det er ikke mulig å være to steder på en gang, så man må da velge mellom nuet eller fortid. Hvis dette ga mening, vennligst forklar det for meg :p

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Hva er målet med sølibatet?= Teste viljestyrken?

Nei, egentlig ikke å teste viljestyrken (selv om det skjer indirekte). For meg går det mere ut på en slags "sjelrensing", selv om jeg ikke vil bruke det ordet da folk fort knytter det opp mot noe religiøst o.l. Tenkte egentlig mer på det som en en pust fra hverdagen, altså avstå fra sex og alkohol en hel måned. Recharge your body.

Vil nesten bli som å knekke jomfrudommen igjen etter en måned da.

Som med mange andre ideer, så fant jeg det ut en søvnløs natt. Så man kan vel egentlig si: "The greatest things happen in bed."

Kanskje mars blir den heldige/uheldige måneden.

Lenke til kommentar
Hva er målet med sølibatet?= Teste viljestyrken?

Nei, egentlig ikke å teste viljestyrken (selv om det skjer indirekte). For meg går det mere ut på en slags "sjelrensing", selv om jeg ikke vil bruke det ordet da folk fort knytter det opp mot noe religiøst o.l. Tenkte egentlig mer på det som en en pust fra hverdagen, altså avstå fra sex og alkohol en hel måned. Recharge your body.

Vil nesten bli som å knekke jomfrudommen igjen etter en måned da.

Som med mange andre ideer, så fant jeg det ut en søvnløs natt. Så man kan vel egentlig si: "The greatest things happen in bed."

Kanskje mars blir den heldige/uheldige måneden.

sku jo tatt det denne månden :p e jo bare 28 dager i den.

Lenke til kommentar
Hehe!

Men jeg liker meg ganske godt i nuet, gjør som regel det. Selv om jeg kjeder meg... Men jeg får vel gjøre et eller annet, se hvor mange forskjellige sitteposisjoner jeg får til iløp av et minutt for eksempel, eller vaske, sove, eller sette på en film. Eller stikke ut en tur eller noe slikt.

Men hodet mitt henger ikke helt med i dag, det ligger litt etter nuet. Derfor kan man si at jeg ikke lever i nuet, men i fortiden. Dog, det vil være umulig for fortiden og nuet er konstant og endres hele tiden. Og det er ikke mulig å være to steder på en gang, så man må da velge mellom nuet eller fortid. Hvis dette ga mening, vennligst forklar det for meg :p

Klok mann kjenner kloke menn som klok mann kjenner seg selv. Sense - it makes none. :thumbup:

Uansett, viss hodet ditt henger etter som du sier, så har du ikke akseptert fortiden 100% og egoet vil ikke gi seg før fortiden er validert eller akseptert. Det er uansett ikke noe man kan gjøre med fortiden, annet enn og hente ut lærdommen av det som har skjedd og så la det gå.

Egoet vil alltid ha fokus i enten fortid eller fremtid, ironisk nok kan du hverken endre fortid eller forutse fremtid. Så det er unødvendig stress.

Det er finnes ikke "problemer" i nuet, bare "situasjoner". Problemer trenger tid for å overleve, slutt å gi egoet tid å det vil dø ut.

Man kan spørre seg selv, hvilke problem har jeg akkurat nå? Ikke om en time, 10 min eller 5 sekund, men akkurat nå.

Dette er ikke rettet direkte mot deg Seth, men god generell kunnskap som alle kan ha godt av.

Gogo Eckhart Tolle! (og meg da seff) :w00t:

Edit: Angående det siste. Ja, du må velge. Du kan ikke være i fortid og i nuet samtidig. Valget er alltid nuet, fortiden eksisterer tross alt ikke lengre. Den er bare et minne opp i hodet ditt. ;)

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Je, avogtil er jeg i det humøret at jeg ikke gidder noe annet enn å kjede meg. Så. hvis man kjeder seg, har man dårlig fantasi, eller så er man bare lat ;p

Fant ut hin dagen at hvis jeg kjedet meg, så kunne jeg bare gå og legge meg. Funker fett :)

ellers kan man følge qbab, og se etter hva som skjer i nuet. Beauty is everywhere. You just have to recognize it! :)

Lenke til kommentar
Hehe!

Klok mann kjenner kloke menn som klok mann kjenner seg selv. Sense - it makes none. :thumbup:

Uansett, viss hodet ditt henger etter som du sier, så har du ikke akseptert fortiden 100% og egoet vil ikke gi seg før fortiden er validert eller akseptert. Det er uansett ikke noe man kan gjøre med fortiden, annet enn og hente ut lærdommen av det som har skjedd og så la det gå.

Egoet vil alltid ha fokus i enten fortid eller fremtid, ironisk nok kan du hverken endre fortid eller forutse fremtid. Så det er unødvendig stress.

Det er finnes ikke "problemer" i nuet, bare "situasjoner". Problemer trenger tid for å overleve, slutt å gi egoet tid å det vil dø ut.

Man kan spørre seg selv, hvilke problem har jeg akkurat nå? Ikke om en time, 10 min eller 5 sekund, men akkurat nå.

Dette er ikke rettet direkte mot deg Seth, men god generell kunnskap som alle kan ha godt av.

Gogo Eckhart Tolle! (og meg da seff) :w00t:

Edit: Angående det siste. Ja, du må velge. Du kan ikke være i fortid og i nuet samtidig. Valget er alltid nuet, fortiden eksisterer tross alt ikke lengre. Den er bare et minne opp i hodet ditt. ;)

...

Jeg tror svaret er litt enkeler i mitt tilfelle... Det er viktig med søvn, noe som burde forklare den litt surralistiske sinnstilstanden jeg er i nå :p

Men godt sagt, kjenner godt til forholdet mellom nåtid, fortid og fremtid.

Demantios: Du kan jo leve i sølibat selv om du har dame, det er null stress.

Bare si at du vil teste ut en ny form for rollespill, nemlig den meget relgiøse munken/presten. Og når det kommer til stykket, altså at dere ligger i senga og hun venter forventningsfult på hva det innebærer så setter du inn støttet. Si godt natt og snu deg rundt. Gjenta i 14 dager, og vips du har levd lykkelig i sølibat.

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Demantios: Du kan jo leve i sølibat selv om du har dame, det er null stress.

Bare si at du vil teste ut en ny form for rollespill, nemlig den meget relgiøse munken/presten. Og når det kommer til stykket, altså at dere ligger i senga og hun venter forventningsfult på hva det innebærer så setter du inn støttet. Si godt natt og snu deg rundt. Gjenta i 14 dager, og vips du har levd lykkelig i sølibat.

Hahaha! Hørtes gøy ut^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dog, det vil være umulig for fortiden og nuet er konstant og endres hele tiden.

Hva mener du? Fortiden er konstant, den kan ikke endres, mens nuet er alt annet enn konstant.

Jeg har fått med meg dypdykket ditt i Power of Now på ASF, QBab. Seems to have done you well.

Lenke til kommentar
Dog, det vil være umulig for fortiden og nuet er konstant og endres hele tiden.

Hva mener du? Fortiden er konstant, den kan ikke endres, mens nuet er alt annet enn konstant.

Tidsmessig er nuet også konstant. Men det var bare surr fra min side, en søvnløs natt har en tendens til å få tankene mine til å spinne i flotte piruetter som særdeles få mennesker skjønner seg på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...