Equilibrium Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 yay, 34 dager til nightgame Da har jeg endelig fått rævva ut av fingern (eh, omvendt kanskje?), og startet å skrive ned målsetninger og hvor jeg er, og hvor jeg var for ett år siden. Er vel ganske nøyaktig rundt idag at jeg har ett års jubileum siden jeg startet med "game". Morsomt å se for meg livet mitt det siste året uten game kontra med game! Eirik EB? Rem me? mannen med frakk i klassa di ifjor, haha! Siden sist har nok skjedd. Kanskje vi skulle sarga litt sammen i Hamar til sommern. Game is tighter than ever. playaa, ses. Lenke til kommentar
Svenskekongen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Da er det bestilt flybilletter til langt sydligere strøk. Fant ut at stedet arrangerer Spring Break samtidig (er uansett en bra festeplass). Må jo være den perfekte plassen å sarge bigtime Svenskekongen. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) jeg vet egentlig ikke, jeg skrev sånn som jeg gjorde før. Men etterhvert ble det liksom en en-veis samtale. Kanskje jeg gjør det, men jeg tenker at jeg brukte så lang tid på å komme meg etter på, og er redd for at det skal skje igjen. Du kan jo bare prøve å ta kontakt med henne, men uten intensjoner akkurat nå. Hvis du merker noe underveis, angående henne så er det bare å kjøre på. Men bare gjør det for å ha det gøy, og finne ut av ting. Ikke gå helt PUA på henne med en gang liksom. Bare snakk med henne om random ting, og du vil fort finne om det er interesse der. Hvis du merker at det ikke er noe der, så fjern deg fort som faen. Jeg håper du har lest hele kokeplateksempelet mitt, tidligere i tråden. Social rejection gjør fysisk vondt, det er som å brenne seg på en kokeplate. Hjernen vår registrerer det slik, så vær forsiktig. Unødig smerte er noe dritt... -------------------------- Snart vinterferie, og jeg sitter her nyoperert. Skulle dratt til Bergen, men får ta det i påsken, så nå blir det ikke mye game på meg. Må vente på at stingene skal gro, og alt dette fører med seg. Kanskje en eller annen fest i ferien, og jeg skal lese the Power of Now i løpet av ferien. Den burde være her snart. Pluss at jeg skal endre min living plan, ettersom noen av punktene er nådd og nye må legges til. Alt i alt,så blir dette en slags "dødperiode" for min egen del. Med mindre the Power of Now fører til noen drastiske endringer. Det virker som en slik bok i alle fall. Endret 10. februar 2009 av SasaB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 A study in an American university asked undergraduates in their first year whether they had written down their goals. Around 5% had. Twenty years later, the same researchers came back to the undergraduates and discovered that the 5% who had written down their goals were worth more than the other 95% put together on a purely fiscal basis. And those 5% held more positions of power and influence in industry, business and government than the other 95%. Noen som skriver ned målene sine? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 A study in an American university asked undergraduates in their first year whether they had written down their goals. Around 5% had. Twenty years later, the same researchers came back to the undergraduates and discovered that the 5% who had written down their goals were worth more than the other 95% put together on a purely fiscal basis. And those 5% held more positions of power and influence in industry, business and government than the other 95%. Noen som skriver ned målene sine? Ser ikke noen grunn til å skrive ned mål, det har ingenting for seg. Men de som skriver ned målene pleier jo å være de samme som virkelig går inn for å oppnå dem, uten at det har noen sammenheng med at de ble skrevet ned. Hadde tatt seg ut om jeg skulle skrive ned målene mine. Helt meningsløst, og glemmer man målene er de heller ikke viktige. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Noen som skriver ned målene sine? Jeg gjør i alle fall det for PUA-målene mine, men kanskje jeg bør utvide dette her enda mer. Det der var jo litt av en overraskelse, men en lærer så lenge en lever. Hvor fant du dette her? Modeswitch: Det gjelder å ha disiplin, jeg sliter ofte med dårlig tankegang rundt dette her. Men jeg tvinger meg selv, og gjør virkelig alt for å nå målene mine. Du lever bare en gang, og det gjelder å utnytte dette livet for alt det er verdt. Du glemmer dem ikke hvis de sitter rett foran deg, sett dem på dassen som Jeffy gjør. Da er de det første du ser på begynnelsen av hverdagen din. ------------------------- Nå fikk jeg plutselig mer å gjøre på i ferien. Jeg elsker denne delen med PUA, det er alltid noe nytt rundt hvert hjørne... Endret 10. februar 2009 av SasaB Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Da er det bestilt flybilletter til langt sydligere strøk. Fant ut at stedet arrangerer Spring Break samtidig (er uansett en bra festeplass). Må jo være den perfekte plassen å sarge bigtime Svenskekongen. Hihi, kanon. Vurderer selv å bestille bilett til Magaluf til sommeren, skal bli deilig etter et halvår med snø, vind og kulde. Får vel se. A study in an American university asked undergraduates in their first year whether they had written down their goals. Around 5% had. Twenty years later, the same researchers came back to the undergraduates and discovered that the 5% who had written down their goals were worth more than the other 95% put together on a purely fiscal basis. And those 5% held more positions of power and influence in industry, business and government than the other 95%. Noen som skriver ned målene sine? Akkurat startet. Jeg merker det litt allerede, det sitter jo i bakhodet at du har satt deg det som et mål, som litt ekstra motivasjon. I tilleg er det jo det å jevnlig lese måleene sine, og det å se dem for seg, som vistnok også skal være en del av det som gjør at det funker. Såkalt visualization. Endret 10. februar 2009 av Chasseur Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, damn! Target begynner å sende ut kalde signaler, signaler som jeg ikke kan tolke på noen annen måte enn at hun begynner å bli lei. Target veit veldig godt hva jeg er ute etter, og det ser ut som om hun digger det . Er det jeg som har bygget for lite comfort, eller er det lurest å bare gi beng i hele target? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Bare et helt vanlig target? Husk at det kan være 10000 grunner, alt ifra plutselig dødsfall i familien til at hun møtte Tyler Durden.. Jeg ville prøvd et siste ordentlig push, og om ikke, bare "glemt" henne. Altså, ikke game hun eller noe. Plutselig savner hun deg, kanskje tar hun deg for gitt nå? Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Høres veldig riktig ut det du sier. Prøver et siste try, hvis det ikke går, så backer jeg ut Thanks! Lenke til kommentar
Gjest guest Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har så smått begynt å interessere meg for PUA da jeg ser at det vil være selvutviklende for meg, men siden de som jeg har hatt kontakt med er mellom 20 og 30 så lurer jeg på om en på 35 har sjangs på ei som er i tyveårene? Har aldri turt å prøve meg på damer, pga mye forhistorie jeg har lagt bak meg. Har heller aldri hatt kjæreste. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Så lenge du fremstår som en voksen og stilig og moden mann og ikke nyskilt pappa på byen så skal det vel gå. Det har med hvordan man fremstår. Jeg merker ihvertfall at når en mann kommer inn på et utested med dress så ser plutselig alle guttene med dress ut som småbarn som leker voksen. ^^ Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor ille er det egentlig å komplimentere dama for utseende? Jeg skjønner at mange chicks har hørt den 'samme' frasen utallige ganger før, men når jeg føler for å gi et kompliment, vil jeg ikke bli stemplet som en chode. Tidligere pleide jeg å negge når jeg ga creds for utseende ala 'du ser bra ut, men skjønnhet er utbredt, indre glød er ekspsjonelt' - jeg vil ikke være avhengig av negs, men samtidig vil jeg ikke framstå som en chode når jeg gir det. Eksisterer det en grense når du har ekte selvtillit? Og Chasseur: Jeg joinet denne tråden rundt samme tid som deg og utifra måten du beskriver hverdagen din i dag kontra pre PU, har du hatt en eventylig framgang. Husker fortsatt the good all days når Nikon forsøkte å forklare KINO til gutta i tråden. Ah! Jeg blir skremt når jeg tenker tilbake over hvor indoktrinert jeg var før PU, hvor jævlig styrt jeg var av normer som egentlig var fullstendig meningsløse. Selvutviklingsteori burde utvilsomt innføres i skolen. Jeg føler på en måte at jeg har blitt snytt for store deler av ungdomstiden fordi jeg levde med et forvridd mindsett som hindret meg i å utfolde meg noe enormt. Det kunne dog vært værre, mye værre. Jeg kunne ha gått hele livet mitt hypnotisert uten å vite en ting. Alt som egentlig skulle til var et lite puff. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Kan prøve å svare på denne: Jeg tror på det Tim sa om at du kan si det meste til en jente, uten å virke som en chode. Det har veldig mye med utstråling å gjøre, og dette er noe jeg har jobbet mye med. Når du er i state, når øynene dine gløder og du bare nyter alt rundt deg så vil folk merke dette. Jeg gjorde et eksperiment på det en dag, jeg var med en venninne av meg som var ekstremt trøtt en dag. Dere vet hvordan folk er når de er trøtte, de har ingen humor eller noe for den saks skyld. Anyways, jeg var i en slags form for state og bare nøt det meste rundt meg. Humøret var godt, og jeg nøt ting rundt meg. Jeg begynner å snakke med henne, og bare kødde med henne. Ubevisst så blir hun i godt humør, og vi bare nyter ting rundt oss. Når du er i state, så vil dette gli over på andre folk. Slik kan du slippe unna med masse dumme ting, jeg kjører ofte noe sånt som, "Min frøken, de ser så slående ut i dag". Folk blir litt WTF av det, men når de skjønner det så blir de med på det. It's your party! ----------------------------------------- Selvutvikling er ikke noe for hvermansen, mye av det som står i disse bøkene og kursene vil oppfattes som bullshit av mange. Folk tror virkelig på at de må leve et A4 liv, og at hvis de slipper løs sitt ekte seg så vil de skade seg for alltid. Jeg har alltid kjent i meg selv at jeg ikke passer for et slikt liv, jeg vil bare nyte denne sjansen jeg får. Jeg vil se verden, jeg vil vite alt om de som bor på denne planeten. Men foreldrene mine har alltid prøvd å gjøre "det beste" for meg, at jeg skal ha en fast jobb, kone, barn, bil og hus. Dette skyldes nok at vi har aldri hatt en slik stabilitet i livene våre. Livshistorien min er noe av det merkeligste faenskapet jeg har hørt om, uten at jeg skal fortelle detaljer. Alikkevel driter jeg i stabilitet, jeg vil bare oppnå mest mulig i løpet av livet mitt. Slike folk som meg blir sett på som rebeller, og stemples av samfunnet. Det går ikke an å bekjempe normer som har eksistert i hundrevis av år, enten er du med dem eller er du mot dem. Som Erik og Kriss sier; er du med oss, eller er du mot oss? Ingen vits å redde de som ikke vil redde seg selv. Kanskje neste generasjon er som oss, og liker ikke normer. Men jeg vil tro at de fleste velger et liv i stabilitet, fremfor å åpne opp øynene og leve et anderledes liv. Vi vet jo hvordan Jeffy lever Edit: Da var The Power of Now i hus, nå får jeg endelig sett om denne boken er alfa og omega innenfor selvutvikling. Endret 11. februar 2009 av SasaB Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 @Dicktator: Sålenge du ikke åpner jenta med å gi henne et komplement, så trenger du egentlig ikke å være redd for å virke som en AFC. F.eks. når du merker at hun er interessert i deg så kan du lett slenge ut et komplement. Står du å tenker på at jenta du snakker med er pen, så få det ut. Men som nevnt ovenfor er utrstråling viktig, samt selvtillit. F.eks. hvis du sier til jenta at hun er vakker, så ikke formidle det som at meningen bak utsagnet er "Du er så vakker at jeg kunne offret hele livet mitt for en smak av deg", heller noe liknende "Du var heldig med utseendet." hvis du skjønner... Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har stort sett bare lest i denne tråden, men nå trenger jeg litt hjelp. Har lest mye og implementert en del teori i dagliglivet og dagligtalen, men nå trenger jeg et nytt dytt i riktig retning. Problemet nå er en setting som er litt ny for meg, og den oppstår på grunn av avstand til target. Jeg møtte target på et større arangement for noen uker tilbake, hun slår meg som ikke bare vakker, men også intelligent og kan fort være noe jeg kunne tenke meg å bygge videre på dersom muligheten byr seg. Jeg fikk åpnet henne ganske greit på dette arangementet og det endte med en numberclose ganske fort. Når jeg kom hjem fra arrangementet og åpnet min facebook hadde hun allerede lagt meg til som venn med meldingen "var det deg jeg nettopp møtte?". Noe som vil si at hun tok seg bryet med å søke opp nummeret mitt på gulesider for å finne ut hva mitt fulle navn var for så å legge meg til som venn. Helt klart en IOI spør du meg Vi har i ettertid av møtet pratet mye over nett, ettersom hun bor såpass langt unna meg er det vanskelig å få til daglige møter, men nå føler jeg at jeg er i ferd med å tape value og trenger hjelp for å unngå dette. Jeg slenger inn random tester hvor jeg skriver ting som ikke krever svar for å se om hun svarer på noe som ikke er et spørsmål, dette for å teste interessen selvsagt, og det resulterer ofte i et svar, noe som igjen er en IOI. Hvordan skal jeg fortsette slik at jeg får inn en good hook? Burde jeg invitere henne ut, burde jeg bygge mer value (evnt hvordan), eller burde jeg kutte tråden dersom jeg merker at min verdi faller for lavt? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Og, DER har vi nettopp grunnen til at jeg ikke rører Mystery Method... og hvorfor jeg prøver å tenke minst mulig når jeg gjør en approach. Tenking er ikke bra i visse situasjoner... Så jeg sier det jeg sier til meg selv en del ganger, fordi jeg noen ganger ikke har baller nok til å gjøre noe. Tim sa en gang at hvis du føler at du skal kysse en jente, så ikke tenk over det. Bare gjør det! Det handler ikke om verdi, det handler om å ha det gøy. Så gjør det du føler for, ikke tenk for mye på verdi og ditten og datten. Bare gjør det du føler for, så går det slik det er ment at det skal gå. Det du gjør nå er å sette henne på en pidestall, og da gjør du ting verre for deg selv. Hjernen vår er et fantastisk verktøy, men noen ganger må en koble ut Notat til meg selv: *Prøve å korte ned på ting fra nå av, bedre med 20 ord enn 100. Da slipper en sjansen for å drite seg ut ved å si noe dumt Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg antar da at med just do it, mener du at jeg skal møte henne og ha det gøy istedenfor å tulle rundt ovet nett? Det er vel egentlig det jeg har konkludert med også, fordi denne nettsjekkingen har jeg aldri vært spesielt godt på og føler jeg graver et hull til meg selv hver gang jeg prøver. Men, jeg kunne jo kanskje lært noe av dette, derfor jeg spør hvordan jeg bør fortsette Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) @SasaB: Tror ikke jeg har sett et innlegg fra deg uten ordene "Tim sa/sier" (eller jeffy) @DJ_Matsern: Hvis du har lyst til at det skal bli noe ut av dere to, så må dere jo møtes en eller annen gang. Da er det best å få det til før det blir for sent og evt. spenningen mellom dere forsvinner, som resulterer i at dere ender opp som just friends. (Hvis det ikke er nettkjæreste du er ute etter da ) Endret 11. februar 2009 av Touchdown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå