Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

må bare spørre om no, jeg tror jeg fortsår, men hva mener dere med en chode og å chode?

Og når jeg nettop leste, hun så ut som en HB8. Hva skal det bety?

Chode vil vel si det samme som AFC, Average frustrated chump, en fyr som ikke har peiling på pua/er naturlig flink på sjekkemarkedet.

HB8 står for Hot Babe 8, hvor tallet 8 er en karakter... 1 - 10 skalaen hvor 10 er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe! Kanskje, men tror det blir litt mye fikling med MP3 spiller o.s.v for at hu skal få høre sangen. Er jo bare å si at en fremmed fyr er creepy, så blir jo alt han gjør automatisk sett på som creepy :)

Referte til SasaB sitt inlegg om creepyness.

Forøvrig som det sikkert har blitt nevnt tusen ganger i løpet av tråden, så kan en HB9 for en fyr være en B6 for en annen. Så kan heller bare si en digg dame eller liknende spør du meg. :)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
må bare spørre om no, jeg tror jeg fortsår, men hva mener dere med en chode og å chode?

Og når jeg nettop leste, hun så ut som en HB8. Hva skal det bety?

Chode vil vel si det samme som AFC, Average frustrated chump, en fyr som ikke har peiling på pua/er naturlig flink på sjekkemarkedet.

HB8 står for Hot Babe 8, hvor tallet 8 er en karakter... 1 - 10 skalaen hvor 10 er best.

Det var egentlig det jeg trodde :p Det med HB8 visste jeg ikke helt , men nå vet jeg ;)^^

Lenke til kommentar
Jeg vet hva resultatet blir, men spørsmålet står fortsatt....

Vil du basere gamet ditt på å dra andre ned, slik at jenta må velge deg, eller dra deg selv opp, slik at jenta vil velge deg?

Det er opptil enhver person, jeg bare formidlet verktøyet. Men for meg personlig så er det bare et slags forsvarsvåpen, hvis det kommer en fyr og vil ta target fra meg. Det er kun til den typen bruk jeg vil ha den.

Det er opptil hver av oss å velge hva vi vil bruke disse verktøyene til...

Men som jeg sa tidligere, så hadde jeg en opplevelse som lærte meg mye om mine egne verdier. Mitt mål er å få et forhold, og ha det moro fram til dit. Under denne prosessen vil jeg aldri såre en annen person fordi jeg ikke er skapt slik. Det bare skader meg selv til slutt. Konkurranse er egentlig bare gøy, ikke noe moro å ta snarveier til seier ;)

Er du god nok, så er du det. Hvis ikke, så er det 3 milliarder jenter til der ute. Jeg kan leve med å tape en og annen gang, men til slutt vet jeg at jeg vill nå mine mål ved å presse meg selv til å yte mitt beste.

Badbeer:

Sant nok, men alikkevel en artig idé...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Forøvrig som det sikkert har blitt nevnt tusen ganger i løpet av tråden, så kan en HB9 for en fyr være en B6 for en annen. Så kan heller bare si en digg dame eller liknende spør du meg. :)

Jeg ser på HB skalaen som en indikasjon på hvor høyt PuAen setter jenta før han går inn i samtale med henne.

F.eks. hvis man leser en FR hvor personen closet en HB 9 så er dette en mye større bragd for han selv, enn hvis han hadde closet en HB 7. Denne HB 9 jenta hans kan godt være en HB 7 i mine øyne, men det er en god indikasjon på at han gikk etter et "stort target" i hans øyne.

(merker at jeg sliter litt med å formulere meg atm, burde vel ta kvelden snart.)

Lenke til kommentar
...

Under denne prosessen vil jeg aldri såre en annen person fordi jeg ikke er skapt slik. Det bare skader meg selv til slutt. Konkurranse er egentlig bare gøy, ikke noe moro å ta snarveier til seier ;)

Men likevel slenger du dritt om andre gutter og får jentene til å se på dem kleine og rare. Gjelder den snille regelen bare for jenter?

Jeg ser egentlig ikke hva denne teknikken gjør i tankesettet til dere som kaller dere naturals.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Men for meg personlig så er det bare et slags forsvarsvåpen, hvis det kommer en fyr og vil ta target fra meg. Det er kun til den typen bruk jeg vil ha den.

Jepp, den er jeg enig i. Jeg misforstod hensiktene dine først, trodde du ville DHV deg selv ved å cockblocke andre tilfeldige folk, derfor jeg spurte deg om det er det du innerst inne vil.

Det er opptil hver av oss å velge hva vi vil bruke disse verktøyene til...

Jepp. For min del så bryr jeg meg ikke om folk går rundt å kritiserer andre gutter for å vinne en jente. Men hvis det er det man baserer gamet sitt på, så burde man imo tenke på om det virkelig er det man vil med gamet sitt. (EDIT: gjorde om "du" til "man" for å unngå misforståelser)

Under denne prosessen vil jeg aldri såre en annen person fordi jeg ikke er skapt slik. Det bare skader meg selv til slutt. Konkurranse er egentlig bare gøy, ikke noe moro å ta snarveier til seier ;)

Gode tanker å ha med seg i PuA.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Jeg ser på HB skalaen som en indikasjon på hvor høyt PuAen setter jenta før han går inn i samtale med henne.

F.eks. hvis man leser en FR hvor personen closet en HB 9 så er dette en mye større bragd for han selv, enn hvis han hadde closet en HB 7. Denne HB 9 jenta hans kan godt være en HB 7 i mine øyne, men det er en god indikasjon på at han gikk etter et "stort target" i hans øyne.

(merker at jeg sliter litt med å formulere meg atm, burde vel ta kvelden snart.)

Vel talt, har faktisk ikke tenkt på det på den måten. Så da blir det jo et stort target uansett, og uansett hvor stygg dama er for andre, så får jo en fyr som syns hu er HB9 like mye AA som en annen dude ville fått på en annen hvilken som helst HB9, om folk skjønner :)

Lenke til kommentar

Forøvrig, bare for å ha sagt det:

Mye av det PUA dreier seg om er/kan virke tvilsomt. Mye av det jeg sier rundt teknikker og sånt er bare videreføring av det jeg vet. Så når jeg sier ting om teknikker så er det fra et helt nøytralt ståpunkt. Det er til hver enkelt av oss å velge hvordan vi anvender det, noen vil være kyniske og ligge med 20 damer innenfor en uke. Andre vil finne sin framtidige ektefelle, noen vil bare nyte livet.

Poenget er at jeg ofte bare viderefører det som er sagt av andre. Jeg har mine egne verdier og planer for hva jeg vil oppnå med dette i livet. Jeg synes det er godt at det er flere av dere som har klare moralske skillelinjer her, og det er godt at dere vil diskutere om det.

Enhver PUA bør ha sine egne rules of conduct som Jeffy en gang sa. Enhver PUA må takle sin skyggeside, og sine egne demoner. Det er kun da en er virkelig verdig sine egne mål.

Jeg skal fra nå av bli klarere på det med teknikker, og si ifra når jeg kun snakker om det som et verktøy. Slik at vi slipper å vurdere mine moralske hensikter så altfor ofte :p

For hver dag som går så lærer jeg noe nytt innenfor dette, og siden jeg sluttet å lese nytt stoff så har jeg fått mye større innsikt i både meg selv og PUA. Jeg lærer noe nytt hver dag, og det er fantastisk. Dette hjelper meg virkelig på ting som jeg har villet jobbe med lenge. Jeg er takknemlig for dette her.

Nok filosofering fra meg, føler meg som dr. Phil nå. På tide å ta kvelden i alle fall...

Quicko:

Hvis en fyr tar en jente som du har snakket med i en halv time, hva ville du ha gjort da?

Jeg er en snill fyr, men det går en skillelinje gjennom snill og naiv...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Quick fact:

HB skalaen er utdatert, ingen bruker den lengre.

Edit: Ser også det er en del missforståelser rundt "HB-skalaen". HB skalaen stammer fra Mystery Method og var et verktøy for å se an hvilke "taktikker/rutiner" man skulle bruke på target. Da en HB10 ville trenge mer røff behandling i form av negs, backturns og DHV enn for eksempel en HB6 som man i motsetning ikke "negger".

Uansett, dette er gammel, slitsom og robotaktig pickup. Natural er veien og gå.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Quick fact:

HB skalaen er utdatert, ingen bruker den lengre.

Prøvde å få det fram i stad :p

Den funker ikke om disse kriteriene er oppfylt: Man har veldig lite AA og man assumer at alle har lik sosial verdi og setter aldri jenter på pidestaller.

Fordi da teller den bare ren skjønnhet og ikke *vanskelighetsgrad* lenger. For som vi har diskutert tidligere kan en HB9 i dine øyne være en B6 i mine. :)

Lenke til kommentar

Faen. Jeg har hatt en strålende utvikling på dette området det siste året. Fra før var jeg veldig sjenert ovenfor jenter. Dette har kommet seg drastisk de siste årene (jeg er 20 nå). Allikevel sliter jeg når jeg først liker jenta og hun er så sinnsykt bra. Jeg blir nervøs rett og slett. Det både irriterer og ødelegger. Har dere noen gode ideer om dette? "Do or do not, there is no try" ?

Lenke til kommentar

Du må rett slett legge i fra deg at hun er så digg, eller at damer generelt er så himla digg. Jo mer du vil ha henne jo mer redd blir du for å fucke det opp. Paradoksalt så er det netopp det som skjer, du blir nervøs, "up thight", outcome dependent og ja, da går det som regel til helvette.

Hvordan effektivt få bukt på dette problemet er jeg ikke helt sikker på, da dette er et sticking point for meg atm. The power of now har hjulpet en god del, da den hjelper deg "to clear your mind" bare være i nuet og ikke tenke så mye på hva som kan gå bra eller galt.

Lenke til kommentar
Du må rett slett legge i fra deg at hun er så digg, eller at damer generelt er så himla digg. Jo mer du vil ha henne jo mer redd blir du for å fucke det opp. Paradoksalt så er det netopp det som skjer, du blir nervøs, "up thight", outcome dependent og ja, da går det som regel til helvette.

Hvordan effektivt få bukt på dette problemet er jeg ikke helt sikker på, da dette er et sticking point for meg atm. The power of now har hjulpet en god del, da den hjelper deg "to clear your mind" bare være i nuet og ikke tenke så mye på hva som kan gå bra eller galt.

Jeg har gått gjennom den boka og min mening er stikk motsatt din: den er full av dritt.

Jeg kan forkorte alt pisset som står i den med følgende: lev i nuet, tro på deg selv. Du får like mye ut av boka som å lese den lille setninga jeg skrev.

Lenke til kommentar

Jeg har gått gjennom den boka og min mening er stikk motsatt din: den er full av dritt.

Jeg kan forkorte alt pisset som står i den med følgende: lev i nuet, tro på deg selv. Du får like mye ut av boka som å lese den lille setninga jeg skrev.

Problemet er bare at det å leve i nuet kan ikke beskrives med en setning, det er ikke så enkelt som å skrive "lev i nuet", så gjør faktisk noen det. Det er jo mennesker der ute som etter the power of now er i det sykeste lykkeruset i mange dager i strekk og har de aller beste dagene i sine liv. Ikke undervurder det selvom det virker som ikke du helt skjønte poenget med boka :)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Hehe, gårsdagens eksperiment var utrolig kult. Hva lærte jeg? State er konge! Særiøst, den utfordringa med 10 kiss-rejections ble en dans på roser når jeg fikk den WOOAH følelsen i kroppen, helt utrolig hvor godt gamet kan bli med en solid dose state. Trodde aldri man kunne kline så enkelte med fremmede uten betydelige konsekvenser.

Hvor dypt går egentlig state? Gårsdagens greie var noe jeg aldri før har opplevd, den følelsen gikk langt inn i magen, jeg var udødelig, jeg kunne ikke tape. Snakk om mental orgasme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...