Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Men går gutter rundt å tenker de er sammen med en 5er? Spiser middag med en 8er? Rotet med en 2er? Greit man kan tenke utseende, men trodde ikke gutter gikk rundt å tenkte på dette bevist. Jeg har jo øyne og ser på gutter jeg å, utseendemessig. Men jeg går jo ikke rundt å tenker hvilke tall de er. Men var egentlig ikke det som var poenget mitt.

Det jeg faktisk lurte på var om det var en "internasjonal" tallgreie, eller om det var opp til hver enkelt hva som faktisk var en ener og hva som er en tier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt kommer ann på hvilken smak man har. f. eks en person kan like asiatere, og gi du en 8er. Men kameraten liker ikke asiatere å gir hu en 5er.

Jeg sitter ikke å tenker bevisst tallrangering, men hvis jeg snakker med kamerater og skal fortelle om ei dame, så kan jeg beskrive utseende og gi det en "rangering".

Men i enkelte situasjoner kan tallsystemet være ufulstendig. Hvis man møter ei jente som er 7, kan hu fort bli en 8-9 med en kjempepersonlighet.

Lenke til kommentar
Men går gutter rundt å tenker de er sammen med en 5er? Spiser middag med en 8er? Rotet med en 2er?
Man går ikke rundt og tenker på sånt, men det er en grei måte å beskrive ovenfor andre hvor bra/dårlig dama var når man skal snakke om henne til noen som ikke har møtt henne. Å rote med en 2'er kommer aldri til å skje, btw :)

edit; kommer nok neppe til å være sammen med en 5'er heller.. da må det være noe helt spesielt. Jeg pleier hvertfall sjelden å få følelser for annet enn virkelig heite chicks (enda en grunn til at jeg burde øve litt).

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Jeg kan se det praktiske i det å bruke tall, faktisk.. Det er jo mer beskrivende enn å si at man snakket med en deilig dame? Så kan man jo f. eks si 8 da, for en 8'er på alles skala er jo bra? Sånn jeg oppfattet det hvertfall.

Jeg tror ikke jeg kommer til å falle for den første på byen som kommer bort og spør meg om navnet mitt og hva jeg jobber med :p Haha.

Lenke til kommentar

Tallene er der ikke bare for å beskrive hvor bra dama så ut, men hvilken taktikk man bør bruke. Ser dama ut som en 9 så har hun nok en 9'er personlighet, hun vet hun er deilig og kan få hva hun vil. Da må du legge spillet ditt etter det og når man skal skrive field reports på forumet blir det mye lettere for de andre brukerene og skjønne situasjonen.

For ekspempel trenger du ikke neg'e og DHV så mye når du møter 6-7're som du må når du er sammen med 9'ere og 10'ere.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har et par veninner som er veldig pene, spesielt en. Hun er det jeg vil kalle en klar 10'er. Når vi er på byen sammen kommer det omtrent aldri gutter bort til henne, de kommer heller til meg som er mindre pen enn henne, og det gjør at hun igjen føler seg mindre pen enn meg. Lignende tendenser har jeg sett flere ganger når jeg er ute med pene veninner, så jeg skjønner ikke helt det med den poengskalaen.

Lenke til kommentar

Det kan være fordi gutter rett og slett oppfatter hun som overlegen siden hun er så pen. Husker på starten av termninen så var det ei jente som var utrolig pen, men det virket ikke som hun hadde interesse av noen, siden hun ikke snakket til oss som var på gruppe med hu. Så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Jeg har et par veninner som er veldig pene, spesielt en. Hun er det jeg vil kalle en klar 10'er. Når vi er på byen sammen kommer det omtrent aldri gutter bort til henne, de kommer heller til meg som er mindre pen enn henne, og det gjør at hun igjen føler seg mindre pen enn meg. Lignende tendenser har jeg sett flere ganger når jeg er ute med pene veninner, så jeg skjønner ikke helt det med den poengskalaen.

Det der er egentlig et av triksene i PU-boken, man unngår bevisst jenten man egentlig prøver seg på for å få henne til å kave etter seg istedet. Tierjenten i flokken kan derfor gjerne bli oversett, selv om det egentlig er henne alle vil ha.

Lenke til kommentar

Det der er egentlig et av triksene i PU-boken, man unngår bevisst jenten man egentlig prøver seg på for å få henne til å kave etter seg istedet. Tierjenten i flokken kan derfor gjerne bli oversett, selv om det egentlig er henne alle vil ha.

Jeg nekter å tro at alle på et utested har pick up skills og er såpass disiplinerte at de greier å holde seg unna henne, og i alle tilfelle funker det ikke. Jeg tror det heller ligger i at folk flest ikke tør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg nekter å tro at alle på et utested har pick up skills og er såpass disiplinerte at de greier å holde seg unna henne, og i alle tilfelle funker det ikke. Jeg tror det heller ligger i at folk flest ikke tør.

Hvor mange pleier dere å være "rundt" henne?

Lenke til kommentar

Hvor mange pleier dere å være "rundt" henne?

Varierer en del, men som oftest en 3-4 stk.

Lenke til kommentar
Har funnet ut at å buste dem er genialt.

Feks:

"Hvor mye av de pengene der beholder du selv?" (Når hun tar imot penger)

Eller: "Hvor mye tjener du her. 10 000 i uka?" Hun:"Nei". Meg: "Kjipt, jeg var ute etter en rik dame som kunne støtte meg". Får alltid en god latter av det, og den bryter mønsteret som de hører dagen lang. Har åpnet flere set med den openern der.

PUA

Har lest litt gjennom denne tråden innimellom, siden hele kjøttmarked-konseptet er småfascinerende (togkræsj-fascinerende), og selvutnevnte kunstnere som deler ut triks og tips.. det må jo bare bli bra.

Men, seriøst, er dette de gode eksemplene på ting du sier til damer? Er dette morsomt eller sjarmerende for den gjengse kvinne i tyve-årene? Er dette frøet som spirer til eventuell puling og, gud forby, reproduksjon?

Lenke til kommentar
Tallene er der ikke bare for å beskrive hvor bra dama så ut, men hvilken taktikk man bør bruke. Ser dama ut som en 9 så har hun nok en 9'er personlighet, hun vet hun er deilig og kan få hva hun vil. Da må du legge spillet ditt etter det og når man skal skrive field reports på forumet blir det mye lettere for de andre brukerene og skjønne situasjonen.

For ekspempel trenger du ikke neg'e og DHV så mye når du møter 6-7're som du må når du er sammen med 9'ere og 10'ere.

Det kan være at det der stemmer til openeren, men ellers må man jo tilpasse spillet dynamisk sett ? Det finnes alltids de som har lavere/høyere selvtillit enn de burde ha hvis de fulgte utseendet.

Det finnes 2 forklaringer på det der:

#1. Teite gutter snakker med de stygge jentene og håper innerst inne at hun fine skal legge merke til dem og at ting skal skje helt magisk. De er for redde for å snakke med henne direkte.

#2. Smarte gutter gjør seg til venner med hele gruppa, og har gjerne mer fokus på de stygge jentene først. Da slipper man at stygge jenter kommer og leker cockblockere hvis ting eskalerer etter en stund. I tillegg får det den heite jenta til å tenke "Hva skjer? Hvorfor liker han ikke meg? *prøve å få oppmerksomhet*". Dette er en bra ting.

Men ta med hun 10'eren på neste diskusjon.no-treff da :thumbup:

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Det kan være fordi gutter rett og slett oppfatter hun som overlegen siden hun er så pen. Husker på starten av termninen så var det ei jente som var utrolig pen, men det virket ikke som hun hadde interesse av noen, siden hun ikke snakket til oss som var på gruppe med hu. Så feil kan man ta.

Ikke glem at det er forskjellige meninger om hvem som er pene. Det er ikke sikkert at jeg ville ha likt jenta som du snakker om.

Lenke til kommentar
Ikke glem at det er forskjellige meninger om hvem som er pene. Det er ikke sikkert at jeg ville ha likt jenta som du snakker om.
En god del av det der er hardkodet inn i oss gutter. Genetikken vår gjør at vi liker symmetrisk kropp/ansikt, en bra midje/hofte-ratio, et sett med alright pupper, en sunn og velstelt kropp, osv.
Lenke til kommentar

Ja, skjønnhet er symmetri sånn helt overfladisk. Men det betyr jo ikke at man kan synes andre er tiltrekkende og pene basert på deres sjarm, som jo nettopp er det dere gutter streber etter å være her..

@MrSmile: kanskje fordi du kjenner henne godt ? Eller var det hakeslepp ved første øyekast ?

Og ja, sport eller ei, du skal bare være glad viss du er så heldig og treffe en PUA i real life og at han finner deg interessant.

Heh, å føle seg heldig som du sier er vel å strekke det litt langt, lol.

Men underholdene er det nok :thumbup: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...