Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Gjest ståle_krapyl
Du mistet jomfrudommen på en dass? Nice one dirty little you. ;)

Absolutt verdt det. Har ofte hvert veldig nære å få til noe, men har alltid endt opp i bare roting. Nå har jeg visst lært meg nok til at jeg får snøre i bånn. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_asd_*
Jeg kan bare si at det ikke finnes en video av Derren Brown jeg ikke har sett ti tusen ganger.. men lurer bare på hvorfor han har noe med dette å gjøre? Og svar i den andre tråden så ikke folk klikker her..

Mener ikke helle bensin på bålet her, men kan denne tråden være i fred? Det er veldig mange av oss som ikke poster her, men synes det er kjempegøy å lese tråden. Den hjelper å bygge opp selvtillit som vi ikke visste vi hadde. Om du er enig eller uenig, spiller absolutt ingen rolle.

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si at det ikke finnes en video av Derren Brown jeg ikke har sett ti tusen ganger.. men lurer bare på hvorfor han har noe med dette å gjøre? Og svar i den andre tråden så ikke folk klikker her..

Slik jeg har skjønt bruker derren brown NLP, noe som også brukes av noen sjekkemiljø. Jeg husker ikke hva han heter, men i feks The Game var det en eldre kar som var talsmann for denne delen av miljøet, han har også bla vært på Dr. Phil da temaet var sjekking, slik jeg skjønte mystery style.

Er sikkert noen som kan bidra med et navn, har litt jernteppe her nå.

EDIT: Ross Jefferies

http://www.speedseduction.net/

Skal ikke knytte ham og derren brown videre sammen, men NLP er brukt av begge.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Noen som gidder å svare på hvorfor Derren Brown skal ha noe å gjøre med dette? Svar meg gjerne her om noen vil.. Helst ikke her.

Jeg må bare få spørre..

**Yuotube-video***

Jeg er naturlig skeptisk til dette. På ene siden tror jeg på opplegget, men føler det må ha skjedd noe mer enn det vi får se, blir bare for enkelt.

Jeg er en av de som tror det går an å bli hypnotisert, men jeg ville ikke virkelig TRO på det uten å ha blitt det selv.

Uansett:

Denne stadige berøringen som disse folkene driver på med...vil ikke den føles unaturlig for personen som blir berørt? Ville tro at omen mann grep hånden min på denne måten så ville fokuset mitt skifte veldig. Samme med den staadige berøringen av skulderen. Jeg skjønner det grove konseptet med anchoring feelings til en viss grad, men igjen, hvis noen hadde satt slik på en dame på et utested, hadde ikke hun følt det litt unaturlig og ukofortabelt med en som berører skulderen på denne måte til stadighet?

Og enda verre: En ting er å bli tatt med buksene nede med en dårlig sjekkelinje eller en neg, men hva om du blir beskyldt for å forsøke på hypnose på en ukjent person, der ser jeg for meg en skandale i opprulling, kanskje anmeldelse.

Lenke til kommentar
Gjest ståle_krapyl
Denne stadige berøringen som disse folkene driver på med...vil ikke den føles unaturlig for personen som blir berørt? Ville tro at omen mann grep hånden min på denne måten så ville fokuset mitt skifte veldig. Samme med den staadige berøringen av skulderen. Jeg skjønner det grove konseptet med anchoring feelings til en viss grad, men igjen, hvis noen hadde satt slik på en dame på et utested, hadde ikke hun følt det litt unaturlig og ukofortabelt med en som berører skulderen på denne måte til stadighet?

Og enda verre: En ting er å bli tatt med buksene nede med en dårlig sjekkelinje eller en neg, men hva om du blir beskyldt for å forsøke på hypnose på en ukjent person, der ser jeg for meg en skandale i opprulling, kanskje anmeldelse.

Kan svare siden jeg nettopp har postet litt. Jenta prøvde faktisk å ta meg i hånda først for å "holde hender" på en måte. Jeg synes det virket litt merkelig, men siden det tydeligvis var noe hun ville tok jeg bare tak i hånda hennes og smilte litt for å vise at jeg skjønte at hun var litt nervøs.

Det er forøvrig ganske trangt på konserter så å ta på noen føltes veldig lite merkelig. Føler mye handler om å ikke stå der med hånda på skuldra hennes i lang tid. Da kan det plutselig føles litt merkelig, men når man bytter litt på å holde rundt, armen på skuldra og dra hun inntil seg og lignende, så virker det straks mer naturlig. Å ta på noen er jo dyr stadig gjør for å føle trygghet og samhold. Mye av det samme med mennesker. :)

Altså vil jeg si det avhenger av stedet, omgivelsene, settingen og lignende. Jeg vil si det ikke finnes noen fasitsvar men at man må tolke jentas reaksjoner og gjøre alt naturlig.

Mange skriver jo oppsumeringer fra kvelden med close der de går i detalj. Tviler på at de har planlagt på forhånd hva de skal gjøre. Man improviserer og gjør det som føles naturlig der og da. Sånn tror i hvert fall jeg de fleste gjør det.

Lenke til kommentar
Uansett:

Ha det i bakhodet i den virkelige verden, uten å konfrontere mennesker med det, om du vil analysere det. Jeg merker, på universitetet mitt, at selv de bekjente som regelmessig gir meg en skulder/armberøring er lettere å snakke med (gutt->gutt), og jeg føler meg mer komfortabel med dem. Greit, nå som jeg har kino i bakhodet føles det litt rart at folk jeg ikke kjenner så veldig godt gjør det, fordi jeg tenker over det, men selv om jeg har det i tankegangen så merker jeg at dette trikset trekker oss nærmere.

Jeg har også merket at jeg har begynt å gjøre det automatisk uten å tenke over det, så det er absolutt noe som blir til en ryggmarksrefleks over tid for oss med utgangspunkt uten finkalibrerte sosiale antenner. I tillegg legger jeg merke til at sosiale mennesker (som jeg mistenker ikke vet om PUA-teori) gjerne bruker mer kino enn de mindre sosiale.

Noe lignende kan sees hos stivpinner som drikker alkohol. De flørter mye mer med kroppen enn i edru tilstand, noe som gjør at man føler seg mye mer komfortable med hverandre. (Trekker ut turn-offs som overstadige berusede mennesker og kombinasjonen edru-brisen/full av eksempelet).

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det er klart at det kan virke unaturlig når man ser på, men fordi bl a Brown har den autoriteten og kontrollen over situasjonen så klarer man ikke å tenke over det. Legg merke til at Pegg i den videoen er i Derrens hule hånd, alt han sier fører til nikk og smil - dette er akkurat som en svært dyktig selger som får deg til å tro at du vil ha noe du ikke trenger. Det er ikke naturlig, men man gjør det naturlig gjennom positive ord og ved å hele tiden stille ledende spørsmål raskt etter hverandre som man føler man må svare ja på. Etterhvert så har man overtalt seg selv gjennom alle ja-svarene til at det man driver med er man like mye med på å bestemme.

Man må gjerne være skeptisk til den slags, jeg oppfordrer alltid til å være skeptisk, men mye av det Derren gjør er bare overdrivelse av det som skjer med oss hver dag. Slike ting som å avbryte et håndtrykk er nok til å virkelig forvirre folk, og hypnose er egentlig bare forvirring.

Lenke til kommentar

Minner om hva Qbab har sagt; Les the power of now, les den om igjen og forstå den! 'doing so will miraculiosy (spelling?!?) transform your life!'

Anbefaler også alle som leser denne tråden til å gå ut og prøve dette! kom tilbake og fortell oss suksess historier! og husk på; det kan være en sukess i seg selv og snakke til ei jente du ikke kjenner om dette er noe du vanligvis ikke tørr og gjøre! ihvertfall sånn det har vært for meg, før jeg leste den tråden for 4 måneder siden, sier det jeg igjen, denne tråden bidro til en revolusjon i mitt liv! I love it! og dette er bare begynnelsen!

Lenke til kommentar
Så bra å se at du liker boken, aritalo. :)

og igjen, takk skal du ha! btw, kom med noen historier du også da! du høres ut som en fet fyr med mye energi, og jeg tror jeg har mye og lære av deg. ihvertfall sånn jeg ser det utifra hva du skriver da!

Lenke til kommentar
Hva er folkets planer for helgen?

Selv har jeg aldri vært mer klar for å herje Oslos gater :mrgreen:

Blir roooooooolig. Med mindre du har noen vinflasker du sliter med å bli kvitt i helgen Fero! hehe... Driver å skal flytte ut så sparer hver eneste jævla krone som er å få spart nå. Må en tur ut på Lørdag med Vi Menn og demonstrere noen sets, slik at han får gjort det nødvendige feltarbeidet sitt. Utenom det har jeg ingen større planz.

Joine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...