Seth_pua Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvordan var helgen folksen? Hadde selv et "lite" vors på lørdag, som fylte hele leiligheten jeg bor i. Vilt masse mennesker der, og virker som alle hadde det drit morsomt. Dagen etterpå så det ut som det hadde vært en slagmark i stua, noe det delvis fremdeles gjør. Veldig sliten nå, hadde en fire dagers forrige uke som jeg kjenner sitter litt igjen i kroppen. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hvis man har dårlig selvtillit kan man få god selvtillit gjennom mye tenking og endring i livet og at man gjennomgår en personlighetsforandring a la det Blueprint og The Power of Now tilbyr. Falsk selvtillit er lure seg selv og andre ved å oppføre seg som en med masse selvtillit, slik at andre oppfatter deg som en slik person og det baller på seg. Jeg er uenig... det handler om og skape selvtillit, men alikevel være realistisk og ikke gi seg selv for mye av det gode. Men så lenge selvtilliten bygges naturlig gjennom egne erfaringer og ikke minst forsteåelse ser jeg ikke hvordan dette skal være falskt? hva definerer du som falskt? og for the record så bestemmer hver person selv hva som er sant eller ikke for dem SELV. Jeg forklarte bare hva man snakker om når man sier falsk og ekte selvtillit. Personlig biter jeg ikke på det spirituelle mumbo-jumbo-opplegget, og utsagn som " så bestemmer hver person selv hva som er sant eller ikke for dem SELV." synes jeg generelt bare er motiverende bullshit som ikke har rot i noen form for virkelighet, men hvis du spør meg hva jeg mener om falsk selvtillit så kan jeg si følgende: Hvis man går ut en dag med skikkelig dårlig selvtillit men biter tennene sammen og oppfører seg slik man vet at folk med selvtillit oppfører seg, så vil man få positiv respons. Dette vil styrke selvtilliten og neste gang så går det enda bedre, og man vil trenge mindre og mindre falsk selvtillit og mer og mer av det vil komme fra en oppriktig følelse av at man er god nok. Men dette baserer seg igjen på andres mening av deg, så jeg er ikke så opptatt av den. Dette viser bare at du ikke vet hva du snakker om, så lenge du føler deg skikkelig crap vil resultatene komme der etter. Med mindre du etter hvert hitter "state" eller "woo" som Tim kaller det, så vil du føle deg bedre og der etter få gode resultater. Kanskje dette du mente? Du kan nemlig ikke fake selvtillit, enten må du pumpe state og få god selvtillit der og da eller ha stabil god "core" selvtillit . Edit: Qoutemaster Endret 26. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nå er jeg ikke typen som bruker uttrykk som en sjekkeguru har funnet opp, men jeg er rett og slett uenig med deg. Jeg tror ikke man må være i state, jeg vet at jeg selv klare å fake en positiv innstilling og bite tennene sammen. Det skal være sagt at jeg baserer dette på egne erfaringer, og ikke en video jeg lastet ned fra internett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er uenig at det å fake selvtillit er det samme som falsk selvtillit. Det kommenterte jeg tidligere. Har man falsk selvtillit så har man selvtillit. Det er ingenting å fake. Skal vi diskutere begreper så kan det være greit å definere begrepene først. Og jeg er uenig i din definisjon. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg sitter på bibloteket og choder, someone pump me up! faack, jeg syns det er hardt og komme i state uten en øl eller to. Lenke til kommentar
Feromon Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det å være i state som vi kaller det, er for mange alfa og omega. Skal ikke legge noe videre ut om hvordan state hjelper deg, det regner jeg med at de fleste skjønner. However... det å "fake" en selvtillit eller bare godt humør er ikke en måte å ta gamet sitt videre på. Vi mennesker er ekstremt følsomme når det kommer til å oppdage "uekte" reaksjoner fra mennesker. Og her er jenter MYE bedre enn oss gutter. Det er lite som er mer turn-off enn en person som gir utrykk for å ha god selvtillit, men som det skinner gjenom at har alt annet enn det Lenke til kommentar
Feromon Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg sitter på bibloteket og choder, someone pump me up! faack, jeg syns det er hardt og komme i state uten en øl eller to. Word up! Jeg har drevet med dette en stund nå, og jeg har forsøkt mange nok ganger å gå ut edru. Det funker det og, danser og high-fiver over en lav sko. Men jeg gidder bare ikke. Det ER gøyere på byen med ett par øl innabords og det er overhodet ikke noe poeng å skulle holde seg edru på byen hele tiden. Det å gå ut edru har sine fordeler, som at det er billig og at man selvfølgelig er mer bevist på ting man gjør riktig og galt. Men om man føler at man trenger ett par pils for å senke skuldrene og komme litt ut av hodet og komf-bobla. Go for it! Have fun while learning! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er uenig at det å fake selvtillit er det samme som falsk selvtillit. Det kommenterte jeg tidligere. Har man falsk selvtillit så har man selvtillit. Det er ingenting å fake. Skal vi diskutere begreper så kan det være greit å definere begrepene først. Og jeg er uenig i din definisjon. Jeg tar bare utgangspunkt i hva jeg selv tenker om begrepene, men skal ikke være så dogmatisk at jeg ikke er åpen for andre definisjoner. Jeg mener likevel at det er mulig å fremstå som en person med selvtillit uten å ha verken falsk eller ekte selvtillit, hva de nå enn måtte være. Dette er ikke verre enn at Heath Ledger overtalte meg til å tro at han var en anarkistisk sosiopat, det er bare skuespill og evne til å overtale. Jeg hører hjerne din definisjon av falsk selvtillit vs ekte selvtillit, evt andre tanker om begrepet. Det virker for meg som selvtillit er noe veldig sært og selvsagt umulig å kvantifisere, og ofte noe som ligger som en grunnverdi for enkelte, mens for andre er det noe som kan gå fra topp til bunn etter en rejection eller en dårlig kveld. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg hører hjerne din definisjon av falsk selvtillit vs ekte selvtillit, evt andre tanker om begrepet. Det virker for meg som selvtillit er noe veldig sært og selvsagt umulig å kvantifisere, og ofte noe som ligger som en grunnverdi for enkelte, mens for andre er det noe som kan gå fra topp til bunn etter en rejection eller en dårlig kveld. Falsk selvtillit forbinder jeg med god selvtillit som resultat av ytre faktorer. Penger, karriere, IQ, penislengde, antall persiske tepper og antall hestekrefter i bilmotoren. "Ekte" selvtillit vil jeg kalle det som er mer stabilt og uavhengig av for eksempel materielle goder og andre logiske kvaliteter som utseende og status. De med falsk selvtillit trenger ikke være klar over hvor skjør den er og det er slike mennesker som møter veggen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Da er det klart at vi har forholdt oss til vidt forskjellige begreper. Jeg er forsåvidt enig, selv om jeg ikke aner hva man skal basere selvtillit på om det ikke er det falske. Hva er jeg uten sjarm, karisma, IQ, utseendet, penisen og arven? Ingenting å være stolt av, ihvertfall. Hvor kommer ekte selvtillit fra? Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Helgen var golden. Dvs: Fredag ble jævlig rolig. Lørdag var jeg hos seth og shotet ren vodka med en kompis fra england. Husker NADA av resten av kvelden. Våknet i en leilighet på bislet... jarra! Lenke til kommentar
Feromon Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ekte selvtillit kommer fra kjernen inne i deg. Hvem du er. Ekte selvtillit er ikke noe man forankrer i hva andre syns om deg, men hva du syns om deg selv. Det har ingenting med penger eller utseende å gjøre. En 100% selv-validert mann har den ytterste selvtillit. Les mer om "core confidence" hvis du er interessert Helgen var golden. Dvs: Fredag ble jævlig rolig. Lørdag var jeg hos seth og shotet ren vodka med en kompis fra england. Husker NADA av resten av kvelden. Våknet i en leilighet på bislet... jarra! Ikke hos meg vel? Jeg var ikke hjemme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er forsåvidt enig, selv om jeg ikke aner hva man skal basere selvtillit på om det ikke er det falske. Hva er jeg uten sjarm, karisma, IQ, utseendet, penisen og arven? Ingenting å være stolt av, ihvertfall. Hvor kommer ekte selvtillit fra? Sjarm og karisma var dine ord. Det er egenskaper som gjerne er et resultat av god selvtillit. Jeg kjenner deg godt nok til å vite at du har ypperlig selvtillit (og selvinnsikt, som for øvrig er to tiltrekkende egenskaper når de går hånd i hånd). Jeg velger å tro at du hadde vært den samme om du ikke hadde hatt samme økonomiske trygghet og samme bekreftelse på at du kanskje er smartere enn den gjengse nordmann. Gjør du en innsats kommer du nok til å skjønne at selvtilliten din ikke har rot i bankkontoen eller din venstre hjernehalvdel. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Endelig kvitt status quo! Nå får jeg endelig jobbet med target, faen så jævlig bra. Viste litt intent og masser av WOOO! i dag, pluss at jeg fikk ordnet ting for i morgen. Nå er det bare opp til meg å vise mer intent og fullføre dette her... Hadde litt AA i dag, men det gikk over etterhvert. Nå føler jeg meg bra, bare jeg får kontakt med core i morgen, så jeg er der. Tålmodigheten min holdt på å drepe meg, men nå ordner dette seg. Rett og slett; WOOO! Dette øyeblikket skal nytes, så får jeg så hvor bra jeg kan få ting til helt spontant. This is the shit Endret 26. januar 2009 av SasaB Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Helgen var golden. Dvs: Fredag ble jævlig rolig. Lørdag var jeg hos seth og shotet ren vodka med en kompis fra england. Husker NADA av resten av kvelden. Våknet i en leilighet på bislet... jarra! Haha! Det var mange som endte opp andre steder enn sin egen seng. Jeg derimot våknet opp med en hund som stod utenfor soveromsdøra mi og var veldig pissatrengt... Endret 26. januar 2009 av Seth_pua Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ekte selvtillit kommer fra kjernen inne i deg. Hvem du er. Ekte selvtillit er ikke noe man forankrer i hva andre syns om deg, men hva du syns om deg selv. Det har ingenting med penger eller utseende å gjøre. En 100% selv-validert mann har den ytterste selvtillit. Les mer om "core confidence" hvis du er interessert Helgen var golden. Dvs: Fredag ble jævlig rolig. Lørdag var jeg hos seth og shotet ren vodka med en kompis fra england. Husker NADA av resten av kvelden. Våknet i en leilighet på bislet... jarra! Ikke hos meg vel? Jeg var ikke hjemme Våkna i nabobygget ditt! hehehe Helgen var golden. Dvs: Fredag ble jævlig rolig. Lørdag var jeg hos seth og shotet ren vodka med en kompis fra england. Husker NADA av resten av kvelden. Våknet i en leilighet på bislet... jarra! Haha! Det var mange som endte opp andre steder enn sin egen seng. Jeg derimot våknet opp med en hund som stod utenfor soveromsdøra mi og var veldig pissatrengt... Det gjorde faktisk jeg og! hahaha Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) HAHA! For en kveld det var. Jeg venter i spenning på om den skriftelig klagen kommer eller ikke. Mulig jeg må finne et nytt sted å bo hvis det skjer... *krysse fringrene* Hvis ikke den kommer blir det nok et vors til om ikke så lang tid, må bare la mannen som faktisk bor 2 eller 3 etasjer under roe seg ned litt Endret 26. januar 2009 av Seth_pua Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg sitter på bibloteket og choder, someone pump me up! faack, jeg syns det er hardt og komme i state uten en øl eller to. Word up! Jeg har drevet med dette en stund nå, og jeg har forsøkt mange nok ganger å gå ut edru. Det funker det og, danser og high-fiver over en lav sko. Men jeg gidder bare ikke. Det ER gøyere på byen med ett par øl innabords og det er overhodet ikke noe poeng å skulle holde seg edru på byen hele tiden. Det å gå ut edru har sine fordeler, som at det er billig og at man selvfølgelig er mer bevist på ting man gjør riktig og galt. Men om man føler at man trenger ett par pils for å senke skuldrene og komme litt ut av hodet og komf-bobla. Go for it! Have fun while learning! Jeg også har drevet med det en stund og jeg er enig i at alt er mye bedre i en riktig setting; men på den annen side: ser jeg ei heit jente eller ei jeg vil ha kontakt med så gjelder det og tørre å gå for det _UANSETT_ som Tim sier 'I am prepared to go in when others are not'.. hele situasjonen endte forøvrig med at jeg ikke åpna hun 8'ern jeg satt og så på når jeg skrev det. men åpna heller ei 7'er ;p men fortsatt. alt er bedre enn ikke noe, fikk ikke closa hu, men hu inviterte meg på håndballtrening ? (wtf?) Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Kan ikke vi banne uttrykket "WOOOO" og bare gå tilbake til "state" det ser så umåtelig tragisk ut. I kveld hadde jeg kjempe Wooo, i morgen satser jeg på knall wooohohohoo. Det er Woooen din som er viktig.... Blabla ... Kvalmt Fikk ikke closa hu, men hu inviterte meg på håndballtrening ? (wtf?) Det er jo så og si close det da. Endret 26. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kan ikke vi banne uttrykket "WOOOO" og bare gå tilbake til "state" det ser så umåtelig tragisk ut. Fikk ikke closa hu, men hu inviterte meg på håndballtrening ? (wtf?) Det er jo så og si close det da. Støttes og gå tilbake til state da det er mye mer bekskrivende enn 'woo' og forresten woo er bare ritualet tim - you should make your own. Hehe. ja, stemmer det ;p nice, da gjorde jeg det ikke så verst alikevel da ? så slapp jeg og be på mine needye knær om nummeret hennes xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå