Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lettere sagt enn gjort, men jeg prøver : ) noen ider om hvordan jeg skal knuse denne myten for meg selv og bli kvitt den beliefen om at 'jeg bryr meg om hva andre tenker om meg' ? :p

 

Det og bli litt ydmyket og komme ut av sin egen comfort-zone er jo det beste, og det har jo skjedd her, dog på en litt uvanlig måte, men denne hendelsen kan jo fort komme til å hjelpe deg : )

Lenke til kommentar
lettere sagt enn gjort, men jeg prøver : ) noen ider om hvordan jeg skal knuse denne myten for meg selv og bli kvitt den beliefen om at 'jeg bryr meg om hva andre tenker om meg' ? :p

 

det var en periode for noen år siden at jeg brydde meg noe helt sinnsykt om hva folk mente om meg, også de som IKKE KJENNER MEG (lol), det var så ille at jeg konsentrerte meg for å "gå riktig" på gata, og følte at alle vurderte meg når jeg sto på tbanen osv. det gikk over av seg selv etter et halvt år, bare plutselig en dag. husker ikke nøyaktig hva som skjedde dessverre. men hvis du lurer på om alle andre bryr seg om hva du gjør, se på degselv og spør: "bryr jeg meg om hva alle andre gjør?". for alt jeg veit kan det godt hende du vil si JA det bryr jeg meg om. men så kommer fasiten: SO FUCKING WHAT :thumbup:

Lenke til kommentar

Carlos Xuma hadde en morsom tanke angående dette.

 

Man er så opptatt av hva andre synes om en selv, at man ikke har så mye tid til å vurdere andre. Dette gjelder alle andre også! Mennesker er ganske selvsentrerte. De er for opptatt med å bry seg om hva alle andre synes om seg selv til å bruke tid til å vurdere deg. Hæhæ, på en måte kan man si at du ikke er viktig nok til at de gidder å bry seg om deg ;p

 

 

Gjør ting som setter deg utenfor comfortzone-en din.

 

Vil du kunne snakke med hvem som helst? Øv på det! Gå og snakk med hvem som helst --> Du blir komfortabel med det, det er ingen big deal, for du er vant til å gjøre det :)

 

Vil du snakke med de heite babes'ene som ingen andre tør å nærme seg? Step up! Snakk med dem --> du blir vant til det og det er ingen big deal :)

Lenke til kommentar

 

PØH!

 

Hentet fra artikkelen: "

Selvfølgelig er det mye bedre å ha samleie med menn med mye penger. En kvinne som sier noe annet lyver. Rike menn er mektige, suksessfulle og har selvtillit. De vet hva de vil ha, og får det. Det overføres til å være fantastisk i senga. "

 

Det har ingenting med penger å gjøre, rett og slett hvordan mannen oppfører seg og ter seg i senga. På tide at mannfolk lærer seg at godt over 50% av en kvinnes nytelse er gjennom det mentale, og det er faktisk skremmende lite som har med det fysiske.

 

Noen ganger blir jeg oppgitt over "eksperter"...

Lenke til kommentar

 

PØH!

 

Hentet fra artikkelen: "

Selvfølgelig er det mye bedre å ha samleie med menn med mye penger. En kvinne som sier noe annet lyver. Rike menn er mektige, suksessfulle og har selvtillit. De vet hva de vil ha, og får det. Det overføres til å være fantastisk i senga. "

 

Det har ingenting med penger å gjøre, rett og slett hvordan mannen oppfører seg og ter seg i senga. På tide at mannfolk lærer seg at godt over 50% av en kvinnes nytelse er gjennom det mentale, og det er faktisk skremmende lite som har med det fysiske.

 

Noen ganger blir jeg oppgitt over "eksperter"...

 

ehm. de snakker vel om gjennomsnittet her, ikke nødvendigvis akkurat deg som kanskje ikke er rik men har selvtillit fordet. rike menn har gjerne i gjennomsnitt mer makt, er mer suksessfull og har bedre selvtillit enn en fattig stakkar. selvsagt overføres det. det de sier er at en person som har mye selvtillit somregel er bedre i senga enn en som har lite selvtillit. de sier ikke at vanlige folk ikke kan ha selvtillit.

 

så sålenge jenter tenner på selvtillit så har de fullstendig rett. selvtillit wins. det er bare det de prøver å si. at selvtilliten kommer som en bieffekt av pengene har ikke en drit å si.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

 

PØH!

 

Hentet fra artikkelen: "

Selvfølgelig er det mye bedre å ha samleie med menn med mye penger. En kvinne som sier noe annet lyver. Rike menn er mektige, suksessfulle og har selvtillit. De vet hva de vil ha, og får det. Det overføres til å være fantastisk i senga. "

 

Det har ingenting med penger å gjøre, rett og slett hvordan mannen oppfører seg og ter seg i senga. På tide at mannfolk lærer seg at godt over 50% av en kvinnes nytelse er gjennom det mentale, og det er faktisk skremmende lite som har med det fysiske.

 

Noen ganger blir jeg oppgitt over "eksperter"...

 

ehm. de snakker vel om gjennomsnittet her, ikke nødvendigvis akkurat deg som kanskje ikke er rik men har selvtillit fordet. rike menn har gjerne i gjennomsnitt mer makt, er mer suksessfull og har bedre selvtillit enn en fattig stakkar. selvsagt overføres det. det de sier er at en person som har mye selvtillit somregel er bedre i senga enn en som har lite selvtillit. de sier ikke at vanlige folk ikke kan ha selvtillit.

 

Akkurat mitt poeng. Det er derfor jeg uthevde delen med blandt annet selvtillit. Og selvtillit trenger ikke komme fra at man har mange penger. Det er en sosial myte at man trenger mange penger for å være vellykket, som i dette tilfelle snakker om. Jeg kjenner til flere personer, undertegnede inkludert, som har møkka økonomi men allikevel vet "hva de vil ha og hvordan få det".

At en person med selvtillit er bedre i senga enn person med dårlig selvtillit er jeg ikke uenig i. Poenget mitt er at selvtillit ikke trenger ha noe med om du har mye penger eller ikke...

Lenke til kommentar

da misforsto jeg deg, greit. uansett, det jo litt rart at de vinkler saken sånn da. men det er vel journalistikk, bedre å skrive at "eru rik så eru bedre i senga" enn "haru selvtillit eru bedre i senga". det er jo ikke akkurat noe newsflash så de må vel pakke det inn for at det skal virke nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Carlos Xuma hadde en morsom tanke angående dette.

 

Man er så opptatt av hva andre synes om en selv, at man ikke har så mye tid til å vurdere andre. Dette gjelder alle andre også! Mennesker er ganske selvsentrerte. De er for opptatt med å bry seg om hva alle andre synes om seg selv til å bruke tid til å vurdere deg. Hæhæ, på en måte kan man si at du ikke er viktig nok til at de gidder å bry seg om deg ;p

 

Det har blitt veldig vanlig å si. Problemet er bare at det ofte er feil. Ikke for å sabotere noens selvtillit, men jeg forhåndsdømmer alle. Jeg har aldri hatt problem med å dedikere deler av tankestrømmen min til å stille kritisere eller berømme andre, samtidig som jeg har kontroll over hvordan jeg selv ter meg. Så hvis du mister lommeboken din på bussen jeg sitter på, så kan du banne på at jeg legger merke til det.

Lenke til kommentar
Det har blitt veldig vanlig å si. Problemet er bare at det ofte er feil. Ikke for å sabotere noens selvtillit, men jeg forhåndsdømmer alle. Jeg har aldri hatt problem med å dedikere deler av tankestrømmen min til å stille kritisere eller berømme andre, samtidig som jeg har kontroll over hvordan jeg selv ter meg. Så hvis du mister lommeboken din på bussen jeg sitter på, så kan du banne på at jeg legger merke til det.

 

og er derfor jeg sa som jeg sa.

so fucking what.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da har du skjønt det.

 

Folk vil alltid legge merke til andre, alltid snakke dritt. Desto mer vellykket du fremstår, desto flere vil snakke dritt. Mennesker er patetiske sånn sett.

Lenke til kommentar
. rike menn har gjerne i gjennomsnitt mer makt, er mer suksessfull og har bedre selvtillit enn en fattig stakkar.

 

Still deg selv spørsmålet:

 

Er de selvsikre fordi de har penger, eller har de penger fordi de er selvsikre?

 

Jeg setter en mynt på sistnevnte. Dette er i stor grad naturals som skjønner seg på sosiale interaksjoner. forretninger har mange paraleller med sjekking, i form av at den mest sosialt kalibrerte oftest går ut som den seirende part.

Dette vil gjenspeile seg i stor grad innenfor forretninger, og ergo ender vi opp med at "de rike er selvsikre"...

 

Som igjen ender opp med at "penger er det kvinner vil ha". Dette er social conditioning 101

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar

Chosen_One: Jeg er veldig uenig med deg der, penger har ofte mer mer utdanning, oppvekst og dyktighet å gjøre. Blant de som har tjent pengene selv så finner vi alle typer personligheter, mens blant f eks barna til rike mennesker så finner man SVÆRT mange selvsikre typer. Du finner aldri et menneske med mer selvtillit enn ungen til rike mennesker.

Lenke til kommentar
Chosen_One: Jeg er veldig uenig med deg der, penger har ofte mer mer utdanning, oppvekst og dyktighet å gjøre.

 

Vi taler i grunn samme sak her, siden det er akkurat de tre tingene der som også påvirker i stor grad om man blir selvsikker eller ei. Dette blir en form for "sirkel" der disse tingene påvirker hverandre. Enten har man negativ påvirkning, og ender opp "sånn og sånn", eller en positiv virkning og ender opp "sånn og sånn".

 

Selvsagt finnes det unntak, men skal man se på det med et psykologisk syn vil dette bli meget logisk

Lenke til kommentar
lettere sagt enn gjort, men jeg prøver : ) noen ider om hvordan jeg skal knuse denne myten for meg selv og bli kvitt den beliefen om at 'jeg bryr meg om hva andre tenker om meg' ? :p

 

det var en periode for noen år siden at jeg brydde meg noe helt sinnsykt om hva folk mente om meg, også de som IKKE KJENNER MEG (lol), det var så ille at jeg konsentrerte meg for å "gå riktig" på gata, og følte at alle vurderte meg når jeg sto på tbanen osv. det gikk over av seg selv etter et halvt år, bare plutselig en dag. husker ikke nøyaktig hva som skjedde dessverre. men hvis du lurer på om alle andre bryr seg om hva du gjør, se på degselv og spør: "bryr jeg meg om hva alle andre gjør?". for alt jeg veit kan det godt hende du vil si JA det bryr jeg meg om. men så kommer fasiten: SO FUCKING WHAT :thumbup:

 

 

Hmm, intressant du sier det, fordi i forhold til folk jeg aldri har møtt før og på steder hvor folk ikke kjenner meg igjen så gir jeg lange faen og da glemmer jeg den greia at jeg må bry meg om hva andre syns og jeg klarer og slippe meg selv løs, men som jeg sier; problemet kommer i en setting hvor jenta har sett meg før, kanskje vet hvem jeg er osv.. da blir jeg usikker, også når jeg itilegg vet at jeg kommer til og måtte se henne på skolen dagen etterpå også :X det er en hard nøtt for meg dette her.

 

Angående det å bryte ut av comfortsonen sin; jeg har aldri vært noe god til dette, men PU og teorien har pusha meg til og gjøre mye mer enn jeg normalt ville gjort; men da jeg før jeg begynte og lese PU teori ALDRI gjorde noe, medfører det at jeg bare utvider comfort sonen min isteden for og bryte ut av den, totalt! og det som er så sinnsykt irriterende er at ofte får jeg helt elleville teorier som jeg er keen på og utføre; high five randoms, spille luft gitar for no reason.. osv osv :p men det blir aldri til at jeg gjør det, da jeg er altfor opptatt av og holde komfortbobla mi; med mindre jeg er på et ukjent sted hvor jeg vet ingen kjenner meg igjen allikevel.

 

Så, litt feedback, et spark i rævva eller motivasjon for å bryte ut a comfort sonen er det jeg trenger! ja, skjell meg ut, jeg har choda :S

Lenke til kommentar
Du finner aldri et menneske med mer selvtillit enn ungen til rike mennesker.

 

Jeg vil påstå at barn som vokser opp under utrygge kår og som gjerne henger i usunne miljøer ofte har den mest hardbarka selvtilliten.

 

Vel, det er kanskje et tilfelle i amerika. Men her i norge så vil jeg si det er så langt fra sannheten som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...