Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sitter å blar litt på RSDnation. Sinnsykt masse interessant som folk har i tankene!

 

http://www.rsdnation.com/showthread.php?t=23708

 

Nå har jeg lært litt om kroppspåket, og føler meg som en idiot! hvor mange ganger har ikke jeg latt sjangser gå adundas? Hvormange ganger er ikke jenta helt klar for å bli kysset? Nå kommer ordtaket "den som inte våger, intet vinner" til sin fulle rett :p

AKKURAT DET DER! Det er så SINNSYKT depressivt å lese om så jeg måtte etter en stund ta meg en pause, siden jeg kunne komme på en god del tilfeller hvor en digg dame hadde gitt meg 2 sifret med IOI's -.-

 

Men tenk også at det ikke alltid er bevisste IOI's :p det kan skje at jenter gir de uten å mene det (tror jeg...proove me wrong please).

Endret av Emblazer
Lenke til kommentar

Haha, nettby er som å jakte spurv med kanoner i dag.

 

Hjelpes. Dagens åpner, med 100% hook:

Takk for sist, jeg koste meg

 

Og det med tidenes lammeste profil og kun tre bilder, ett i sørpefylla alene, ett med kompisgjengen og ett ordentlig fotograf bilde.

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar
men hvordan får dere hun til å tro at dere er "the prize"? Om jeg følger flawless, og kjører på, bare kysser henne osv.. Så vil ikke hun vite at jeg vil ha henne? og dermed finne meg mindre attraktiv? Eller?

 

 

EDIT:

eller, ikke hvordan dere får henne til å tro, men hvordan oppfører dere? dytter dere bare masse seksuell spenning inn i samtalen?

Jeg for en har aldri likt tanken bak å gjøre seg selv til en prize. Husk at det også bare er en metafor. Ikke fake det, vær det. Hvordan du blir the prize? Vær den personen damen vil ha. Med andre ord: flink med damer, selvsikker, god i senga, sosialt kalibrert, kjenner kule folk, vennene hennes liker deg, åpen, ikke dømmende, pen, veltrent, diverse ting hun forbinder med høyverdi (ekstremsport, motorsykkel, volvo240, spesialjeger, intops veteran, brannmann, snekker, player). Og oppfør deg deretter. Det er egentlig ganske logisk. Da kommer man til et annet spørsmål, hvordan blir man the prize? Det er her livstil og selvhjelp kommer inn i bildet.

 

10 enkle steg:

1) Få deg et liv utenom sjekking og diskusjon.no

2) Vask hele huset, alle klærne dine, deg selv, og skaff deg en ny frisyre

3) Kjøp deg treningskort, og start å tren (google: realease your potential, crossfit, starting strength)

4) Få deg minst en hobby du virkelig brenner for

5) Gjør ting! Dra på spontantur til utlandet, harrytur med kompiser, danseskole, språkkurs, kokkekurs, you name it!

6) Sosialiser deg. Smil, si hei, og ikke minst, bry deg!

7) Slutt med noen dårlige vaner. Som å bite negler, holde armene i kryss når du snakker med fremmede, ikke pusse tenna to ganger om dagen, spise sjokolade som mellommåltid, ikke dusje hver dag

8) Puss opp leiligheten din

9) Ring noen kompiser du ikke har snakket med på lenge og inviter dem på noe moro (paintball? harrytur? danskebåten? bowling? kino, øl og fifa09?)

10) Skaff deg en jobb om du ikke har en, om du har en, skaff deg en jobb du liker bedre.

 

Noen enkle steg, som i mine øyne vil gjøre deg til et bedre menneske!

 

Og da kom jeg på noe vi gjorde på et annet forum, og det var ganske enkelt noe så enkelt som "bli et bedre menneske!", hvor det hver uke var en ting man skulle gjøre, og man stemte over disse tingene. Som for eksempel, pusse tenna tre ganger om dagen og bruke munnskyllvann og tanntråd, trene 3 ganger i løpet av uka, spis fem om dagen, inviterer noen kompiser på film, hold en fest, oppføre seg ekstra hyggelig mot folk som jobber i yrker hvor de får mye dritt (taxi, buss, trikk, tog, kassa, dørvakter, tiggere, skattekrevere og torpedoer) og så lignende. Noen som synes ideen er god?

Lenke til kommentar
10 enkle steg:

1) Få deg et liv utenom sjekking og diskusjon.no

2) Vask hele huset, alle klærne dine, deg selv, og skaff deg en ny frisyre

3) Kjøp deg treningskort, og start å tren (google: realease your potential, crossfit, starting strength)

4) Få deg minst en hobby du virkelig brenner for

5) Gjør ting! Dra på spontantur til utlandet, harrytur med kompiser, danseskole, språkkurs, kokkekurs, you name it!

6) Sosialiser deg. Smil, si hei, og ikke minst, bry deg!

7) Slutt med noen dårlige vaner. Som å bite negler, holde armene i kryss når du snakker med fremmede, ikke pusse tenna to ganger om dagen, spise sjokolade som mellommåltid, ikke dusje hver dag

8) Puss opp leiligheten din

9) Ring noen kompiser du ikke har snakket med på lenge og inviter dem på noe moro (paintball? harrytur? danskebåten? bowling? kino, øl og fifa09?)

10) Skaff deg en jobb om du ikke har en, om du har en, skaff deg en jobb du liker bedre.

Her er det mye som ikke frister. Jeg oppdaget at Flawless Natural ikke var for meg i det jeg innså hvor viktig positiv state er. Jeg er ikke ute etter moro og lek og å hoppe og løpe og danse og plukke opp jenter, det er ikke personligheten min. Jeg ønsker ikke å trene, sosialisere, bry meg, smile eller være glad. Jeg liker meg selv som jeg er, tbh. Hobby er det siste jeg kunne tenke meg.

Lenke til kommentar
10 enkle steg:

1) Få deg et liv utenom sjekking og diskusjon.no

2) Vask hele huset, alle klærne dine, deg selv, og skaff deg en ny frisyre

3) Kjøp deg treningskort, og start å tren (google: realease your potential, crossfit, starting strength)

4) Få deg minst en hobby du virkelig brenner for

5) Gjør ting! Dra på spontantur til utlandet, harrytur med kompiser, danseskole, språkkurs, kokkekurs, you name it!

6) Sosialiser deg. Smil, si hei, og ikke minst, bry deg!

7) Slutt med noen dårlige vaner. Som å bite negler, holde armene i kryss når du snakker med fremmede, ikke pusse tenna to ganger om dagen, spise sjokolade som mellommåltid, ikke dusje hver dag

8) Puss opp leiligheten din

9) Ring noen kompiser du ikke har snakket med på lenge og inviter dem på noe moro (paintball? harrytur? danskebåten? bowling? kino, øl og fifa09?)

10) Skaff deg en jobb om du ikke har en, om du har en, skaff deg en jobb du liker bedre.

Her er det mye som ikke frister. Jeg oppdaget at Flawless Natural ikke var for meg i det jeg innså hvor viktig positiv state er. Jeg er ikke ute etter moro og lek og å hoppe og løpe og danse og plukke opp jenter, det er ikke personligheten min. Jeg ønsker ikke å trene, sosialisere, bry meg, smile eller være glad. Jeg liker meg selv som jeg er, tbh. Hobby er det siste jeg kunne tenke meg.

: D Nei, og takk for at du fikk med et viktig poeng jeg glemte, det er selvsagt forskjellige hva jenter ser i etter the prize. Akkurat som det er forskjellig for gutter.

 

VOLVO240 = høyverdi?

For noen, så sikkert! Rånerene på hedmarken drar da plenty av 15 åringer med den bilen i alle fall!

Lenke til kommentar
Her er det mye som ikke frister. Jeg oppdaget at Flawless Natural ikke var for meg i det jeg innså hvor viktig positiv state er. Jeg er ikke ute etter moro og lek og å hoppe og løpe og danse og plukke opp jenter, det er ikke personligheten min. Jeg ønsker ikke å trene, sosialisere, bry meg, smile eller være glad. Jeg liker meg selv som jeg er, tbh. Hobby er det siste jeg kunne tenke meg.

 

Vel, misforstå meg rett, men du liker ikke moro? altså, moro handler ikke om lek og hoppe og løpe, alle har sin egen humor, men nøkkelen er at humor skaper interesse, samme hvor dårlig eller bra humor du har, så vil det at du ler, bryr deg og er tilstede være vekkende faktorer. en kamerat av meg har noe samme synspunktet tror jeg.. og det irriterer meg, fordi jeg ser han har potensiale til og være den kjernekaren og lage masse moro, men det er akkurat som at han ikke vil..

Lenke til kommentar
woohoo 15 år gammle chicks(bimbofjortisser), haha :p

Er vel det eneste de drar.

juss,medisin,siv.ing,siv.øk og arkitekt drar også bra damer..........trur vi er bunnløse pengebrønner.

de liker å si hva typa driver med, vår "shine" glir liksom litt over på dem og. vi er ikke noen hvem som helst i samfunnet liksom

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Dorian: bra! herlig vinklig! det jeg tenker om situasjonen er at jenta kanskje mister intresse når hun allerede har fått kyss og all din oppmerksomhet? at hun føler at hun blir mere verdt?

Etter du har kysset henne og skal fortsette med kvelden, og den kvelden ikke består av at dere to finner taxi, så skal du fortsette å ha det moro med henne. Danse, snakke, hva du nå enn gjør med jenter for å ha det hyggelig med dem. Du skal vise henne at du er like god før hun kysset deg som etter, du trenger ikke smelte og tigge og kysse på henne hele kvelden, du skal bare fortsette kvelden din med henne.

 

aritalo: Humor og moro ser jeg på som to forskjellige ting, men jeg foretrekker å sitte i ro framfor å løpe. Tim beskrev meg som "Mr. Cool Guy", han som kommer inn i baren, bestiller en drink, lener seg opp mot baren og ser utover baren og er litt for kul for alle der. "How many girls do you think Mr. Cool Guy gets? That's right, none!"

 

Det er jo ikke helt riktig, jeg får jo jenter. Jeg hadde ikke hatt noe imot flere, jeg leser om emnet, men da gjerne uten at jeg må forandre personlighet. Jeg liker å være avslappet cool guy. Hvis du har sett 40 Year Old Virgin så kan du tenke på den scenen hvor Andy bare spør spørsmål og er veldig rolig og egentlig ikke så interessert (David Caruso in Jade) - det er fyren jeg liker å være.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
aritalo: Humor og moro ser jeg på som to forskjellige ting, men jeg foretrekker å sitte i ro framfor å løpe. Tim beskrev meg som "Mr. Cool Guy", han som kommer inn i baren, bestiller en drink, lener seg opp mot baren og ser utover baren og er litt for kul for alle der. "How many girls do you think Mr. Cool Guy gets? That's right, none!"

 

Det er jo ikke helt riktig, jeg får jo jenter. Jeg hadde ikke hatt noe imot flere, jeg leser om emnet, men da gjerne uten at jeg må forandre personlighet. Jeg liker å være avslappet cool guy. Hvis du har sett 40 Year Old Virgin så kan du tenke på den scenen hvor Andy bare spør spørsmål og er veldig rolig og egentlig ikke så interessert (David Caruso in Jade) - det er fyren jeg liker å være.

 

Hehe skjønner. vel, jeg ser den at du ikke vil forandre personlighet; men det og være litt mere utadvent og spenningsøkende kan da ikke skade noen? og ja.. jeg også har dager hvor jeg har mest lyst til og være mr cool guy, og ja du får kanskje damer, men det er veldig begrensa.

Lenke til kommentar

Det å gi deg selv lov til å være blid mot andre gir så utrolig mye tilbake. Jeg jobber på kiwi, sitter mye i kassa å får daglig kommentarer om at jeg er så hyggelig. Folk kommer igjen og jeg føler nesten at jeg kjenner dem. Begynte i jobben for en måned siden og føler jeg virkelig får det til. Så ikke si at du ikke vil være klubbens midtpunkt, men isteden at du kjenner midtpunktet og kan være litt med. Sikkert mange som drar damer siden de er på 1. plass, men det er jo damer nok til 2. 3. og 4. osv..

 

Jeg føler jeg er i high state nesten hver dag på jobb, jeg stortrives med å møte folk, være hyggelig og ha et glimt i øyet. Bare idag fikk jeg #-Close av ei som hadde vært innom EN gang før.

 

Rett etter jobb på fredag og lørdag drar jeg 50 meter ned til utestedet og drikker kaffe, danser med kompisene mine og har det KJEMPE morro. Uten å måtte drikke så mye som en pils. Jeg har ingen ambisjoner om å være den kuleste, men damer liker også folk med vett.

 

Har blitt invitert på kaffe sammen med #-Closen min fra torsdag ikveld og gleder meg, da vi har mye og snakke om, både interesser og fremtidsplaner.

 

Men gutter, hvor stas er det å kunne være edru og ha det morro? Det unner jeg MANGE!

 

Peace out, georg ;)

 

EDIT: Nei, jeg er ingen festbrems, men har dårlig med penger om dagen !

Endret av HansGeorg
Lenke til kommentar
men hvordan får dere hun til å tro at dere er "the prize"? Om jeg følger flawless, og kjører på, bare kysser henne osv.. Så vil ikke hun vite at jeg vil ha henne? og dermed finne meg mindre attraktiv? Eller?

 

 

EDIT:

eller, ikke hvordan dere får henne til å tro, men hvordan oppfører dere? dytter dere bare masse seksuell spenning inn i samtalen?

 

Om hun finner deg mindre attraktiv eller ikke avhenger av hva grunnen din er for å snakke med henne/sjekke henne opp/whatever.

 

Gjør du det fordi du vil ha noe, fordi du vil bevise for deg selv at du har draget, vise deg for kompisene dine eller pule henne for å tette hølet i selvtilliten din så ja, da vil hun sannsynligvis finne deg mindre attraktiv.

 

Gjør du det derimot fordi du vet du kan gi henne en god opplevelse, minner for livet og spre litt av den boblende livsgleden på innsiden til henne, eller fordi du bare vil underholde deg selv så kan du jage henne ganske lenge fordi hun ikke merker noen needyness fra deg. Eller for å sitere en kompis - Du er outcome oriented, men ikke outcome dependent.

 

Når det gjelder "the prize" så har jeg begynt å kjøre ei linje der hele verden er en sandkasse jeg kan leke i, og at alle vil reagere positivt på at jeg snakker til dem. Jeg har blitt mer "easily excitable" som Tim snakker om i Flawless Natural, og jeg går bestandig ut med en knallfet, morsom kveld full av ablegøyer som første-, andre- og tredjeprioritet.

Fordelen med dette er at hvis jeg oppfører meg som om hele verden er min venn så er folk kjappe med å anta at jeg må ha grisehøy verdi uten at jeg i utgangspunktet behøver å gjøre en sheit for det, siden jeg har det gøy hvor enn jeg går og forventer en positiv reaksjon hver gang jeg åpner kjeften.

Ulempen her er at det krever solid inner game og 110% tro på at de faktisk vil reagere positivt, noe som bare kommer snikende med erfaring.

Lenke til kommentar

Lå å hørte på The power of now av Echard Tolle som jeg lånte som lydbok etter tips på forumet. Selvsagt sovna jeg av noe som er relativt tørt og tungt. Sov i tre timer mens den surra å gikk i øretelefonene mine. Tydelig at underbevistheten reagerte på et eller annet for plutselig så bråvåknet jeg og var lys våken midt på natta.

 

What! tenkte jeg og skjønte ikke helt hva det var så jeg slo av spilleren og sovnet.Ble nysgjerrig så jeg begynte på nytt der jeg startet kvelden før og hørte på den en gang til neste kveld og sovnet da også, fint sovemiddel :)

 

Bråvåknet på omtrent samme sted natten etter også, spolte litt tilbake og han spør om "Are you carrying unspoken resentment toward a person close to you?" ja stemmer de, jeg gjør det har ei mor som var ganske slem, og en far som er sta og vanskelig, men snill.

 

Måtte låne boka å finne ut hva han egentlig sa for noe der jeg våknet ligger under kapitlet: "Mind startegies for avoiding the now", subkapittel: "Freedom from unhappiness."

 

Tydelig at det er et eller annet der som gjør at jeg ikke finner the natural state og som underbevistheten reagerer på. Fortsatte å høre på den i natt, men da sov jeg helt ut.

 

 

Har kanskje ingenting på denne tråden å gjøre, men siden boken ble diskutert her så satser jeg på at det går bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...