Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Dette fjerner frykt, dette fjerner neediness, dette er faktisk jævlig viktig og til slutt... Dette burde være grunnmuren i pickup.

 

Okei, jeg har tatt en ØL eller to, så det blir litt ekstra kjøtt på flesket. Menne tilslutt... DETTE ER FUKKINGS KEY!

 

Og alt dette står i The Power of Now, samt mye annet snacks. Too late! Likevel glad på dine vegne, om du nyter livet, selv om jeg er i sarkasme-humør i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser folk driver og nevner core her, hvor kan man lese mer om dette?

 

- The power of now - bok av eckhart tolle

- Flawless natural - DVD'r av RSD Tim ('core' tingene her er mye spissa inn på core i forhold til pickup)

- Deg selv.. når du føler deg virkelig på topp både fysisk og sykisk, og kinda føler du kjenner sjela di, spør deg selv, hva er det du egentlig vil? hva er det du søker? skriv dette ned. husk det, minn deg på det, og FØL at det er ekte.

 

eventuelle andre mindshaping audio tracks og shiet du finner rundt om.

Lenke til kommentar

Har nå sett nesten alt i den dvdsamlingen med Tim, og jeg må virkelig si at jeg har fått tent noen lys. Har også bestilt The power of now, og The game(mer som underholdning). Utifra reaksjonene jeg har sett her virker det som om dette er vel verdt å få med seg :)

Lenke til kommentar

Jeg kom plutselig på at det ble holdt et sjekkekurs her på NTNU i høst, med Jakob Løvstad som visstnok debuterer(/debuterte) med boken "Alfa" denne måneden. Noen som har lest denne ennå? Om dere ikke hadde hørt om den så er dere ihvertfall tipset nå :p

 

Jeg angrer litt på at jeg ikke dro på det kurset, ettersom det hadde vært veldig interessant å høre hva han hadde å si, men det føltes litt rart å dra alene da jeg er jente og har kjæreste :p Jeg fikk av en eller annen grunn ikke med meg noen, til tross for at det bare kostet 100kr for 4,5timer, og det inkluderte pizza i pausen.

Lenke til kommentar
Hei, noen tips til hvordan å ikke komme i vennesituasjonen? Er en jente jeg har likt ganske lenge, har kysset et par ganger. Snakker utrolig mye med hverandre på telefonen. Og er ganske ofte sammen. Men er utrolig redd for å havne i vennesituasjonen ! Hvordan skal jeg klare å ikke gjøre det?

drikk dere fulle sammen->kyss->sex->fasit.

Lenke til kommentar

Faen tror dere ikke jeg som hadde skrevet drit langt greide å komme borti tilbake knappen a. Faen!

 

men men! Dette er mitt første innlegg her etter å ha lest litt og sett Flawless natural dvdene. Orker ikke skrive opp igjen alt så tar det viktigste. Fikk idag #-Close på mitt target, første gang jeg prøver noe PU.

 

Stikkord er noen negs, direkte åpning og selvsikkerhet samt "gode" og naturlige samtaleemner.

Etterhvert så ble det litt hett på dansegulvet etter at jeg hadde fått bekreftet at target syntes det var greit å danse litt tett. ( Tok en tims måte på å snurre dama rundt og låse for så å danse tett)

Kom etterhvert på en låt som jeg kunne, mens target ikke kunne teksta. Var litt morro da jeg kunne danse fritt og sikkert, samtidig som jeg kunne danse mot target holde rundt og danse tett i tett, for så å trekke tilbake og så inn igjen (push-pull) noen rolige samtaler og litt dansing senere endte seansen med at jeg sa jeg skulle dra, sa hade og henta jakka. Ble da huket tak i å fikk beskjeden " Ring meg om 10 år a? " ( jeg er 19 og hun er 27, ble mye humor ut av det siden hun gjetta at jeg var 24 mens jeg gjetta at hun var 20-21)

 

Planlegger nå å ringe om noen dager for en 2Day og be henne ut på kaffe\te.

 

Synes det er synd at det jeg hadde skrevet forsvant da jeg fikk trykt tilbake siden det var mye mer detaljert. men men! poenget kommer fram og det blir ikke så tørt for dere å lese. :p

 

alt i alt en kjempestas kveld for meg, og det på en torsdag!

 

Stå på PUA's dette er stas! Nå skal jeg lese litt mer i The Game før jeg legger meg med et smil om munnen.

 

HG.

Edit: HB 7 vil jeg si etter mine standarer.

Endret av HansGeorg
Lenke til kommentar

Har begynt å høre på RSD-Blue print, kun av interesse for stoffet, ikke noen planer om å skifte ut forloveden. Må først si at selv om det er mye tomprat de første timene så er det mye som er veldig interessant om sosial interaksjon. Mange av disse tingene han sier har jeg tenkt selv, men ikke puslet sammen til å gi et så bra bilde av hvordan dynamikken i sosiale situasjoner er og skifter.

 

Er ikke igjennom enda, men det er et par spm som dukker opp som kanskje noen kunne opplyse meg rundt:

 

-Compliance - ke e d?

 

-Selv om jeg ikke har interesse av jenter på den måten man gjerne knytter til PU, så er jo RSD et konsept som også fungerer i andre sosiale settinger, feks jobb, venner eller fester med ukjente folk. Det jeg ser for meg er en vanskelig overgang er å gjøre den "nødvendige" forandringen i sitt eget liv uten at de personene som er rundt deg hver dag reagerer på det. De fleste eksemplene i PU er jo basert på at man går opp til en person man aldri har møtt før og mye mulig aldri vil møte igjen.

 

Feks. har jeg en kammeratgjeng, vi er 10-15 personer og har holdt sammen i 10 år, noen av oss lengre. Jeg er nok den eneste i gjengen som har tenkt på dette, men jeg kunne vel plukket ut de 5 med mest og minst "value" i den sosiale interaksjonen inad i gjengen (og for den saks skyld utad i andre situasjoner). Dette har ingenting med hvordan folk respekterer eller behandler hverandre, men det er lett å se feks hvordan noen alltid blir hørt når de snakker, mens andre må gjenta seg selv for å få oppmerksomhet.

Spørsmålet mitt er egentlig: Vil ikke de menneskene du har rundt deg til daglig reagere på at det skjer noe med deg hvis denne "ordenen" blir forstyrret? Jeg er klar over at det ikke er som å slå på en bryter, men likevel, det som har vært låst i 10 år er ganske inprentet, man vet hva man forventer.

 

 

Ellers noen som har lagt merke til hvordan han sier "enderstand" og "ether people" (understand/other people) ? Sikkert en kanadisk variant, men har begynt å henge meg opp i det.

 

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

HansGeorg: Så fantastisk at dette praktiseres i Glænsbygda, og moro å se at du begynner å bli stor gutt ^^ Det er behov for kjennskap til PUA på Toten(noe jeg forbinder med at gutten bla ikke lenger er fullstendig drita når han prøver seg på ei jente - stort pluss!), til tross for at det "bare" er ei bygd. Kanskje det blir noe annet enn slossing og rølping på byen da :)

 

Håper forøvrig at du ikke befant deg på Grill ;P

Lenke til kommentar

På tide med et langt innlegg fra meg, og nå vil jeg fortelle litt om mine meninger angående core:

 

For meg er core den følelsen av å ha kontroll, både over meg selv og mine egne omgivelser. Det er en vanskelig følelse å beskrive den, men når du har kjent den en gang så vet du at du vil ha dette hele tiden. Når jeg oppnår core er som om jeg er rusa, og jeg bryr meg ikke om noe; det er bare meg og alt det andre betyr ingenting. Vi er menn (de fleste av oss her), og den beste måten å beskrive core på er den følelsen du oppnår av å gjøre noe som får deg til å føle deg mandig. Det er som når du klatrer opp et fjell, og bare skuer utover og ser hva du har gjort. Du er levende, det er bare instinktene dine, og det er ingen tenking. Du har et mål og du lar ingenting kan stoppe deg, dette er din indre mann. Det er han som skal vise deg veien, og det er han du skal høre på.

 

Jeg sier ikke at det er lett å oppnå dette, og kontrollere det. Men hvis du legger arbeid i det, så vil du oppnå det. Det er derfor blueprint er så viktig, den gir deg full kontakt med coren din og da kan du få en hvilken som helst jente. Jeg har snakket med venner av meg, som ikke driver med PU om dette og de har også opplevd det... men de klarer ikke å kontrollere det. Naturals lar coren sin lede dem, og det er det som gjør dem så gode på dette. Det er dette jeg jobber med: å synkronisere coren min på det rette tidspunktet.

 

For meg er core alt, og jeg elsker den. Når du prøver å høre på den, uansett situasjon så blir du et bedre menneske; you on turbo. Jeg har latt coren min styre meg oftere og oftere, og dette har ført til at jeg er mer positiv til livet og takler negative ting stadig bedre.

 

Nå skal jeg ut og nyte alt det livet har å by på ;)

Lenke til kommentar
*snip*

 

-Compliance - ke e d?

 

*snip*

 

Spørsmålet mitt er egentlig: Vil ikke de menneskene du har rundt deg til daglig reagere på at det skjer noe med deg hvis denne "ordenen" blir forstyrret? Jeg er klar over at det ikke er som å slå på en bryter, men likevel, det som har vært låst i 10 år er ganske inprentet, man vet hva man forventer.

 

 

Ellers noen som har lagt merke til hvordan han sier "enderstand" og "ether people" (understand/other people) ? Sikkert en kanadisk variant, men har begynt å henge meg opp i det.

 

Compliance kan tolkes som hvor villige andre er til å følge deg. Skal du bli bokstavelig kommer det av engelsk "to comply" som kan oversettes med "Å oppføre seg i tråd med ønsker, krav, forutsetninger; være enig (i)". Hvis du vil kysse dama di og hun er villig til å la deg få lov kan du si hun er "in compliance" med deg. Your milage may vary.

 

På spørsmål om menneskene rundt deg vil reagere om "ordenen" blir forstyrret er det korte og greie svaret "ja". Mange vil fange det opp, noen vil reagere positivt og heie på deg, og noen vil reagere negativt fordi de ikke kan påvirke deg på samme måten som de gjorde tidligere.

 

 

Jeg har lagt merke til det jeg også, men jeg tok det for å være en dialektting/uvane. Du reagerer vel ikke på at folk sier "ikkje" til deg, gjør du? ;):p

 

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille "Power of Now" i dag, og så at det er to versjoner av den på engelsk, en fra 2004 og en fra 2005. Er det noen viktig forskjell der?

 

Jeg tror kanskje at det er best å bestille boka på engelsk, ettersom oversettelser har en tendens til å ødelegge disse begrepene...

 

Edit:

Fant ut av det... Da er den her om 25-30 dager...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Jeg skal bestille "Power of Now" i dag, og så at det er to versjoner av den på engelsk, en fra 2004 og en fra 2005. Er det noen viktig forskjell der?

 

Jeg tror kanskje at det er best å bestille boka på engelsk, ettersom oversettelser har en tendens til å ødelegge disse begrepene...

 

Edit:

Fant ut av det... Da er den her om 25-30 dager...

Det er ikke forskjellige fra 2004 og 2005. Forskjellen er som du kanskje la merke til hardcover, pocketbok og audiobok, samt forskjellige språk.

Forvørig finnes det audiobok på norsk om enkelte har litt vanskeligheter med å forstå alt innholdet i boka på engelsk, for dette er avansert stoff, og det er ikke sjeldent hvertfall jeg måtte lese noen ting om og om igjen for å virkelig forstå hva budskapet var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...