Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

En player blir definert av sine intensjoner (hvis man bruker den mest vanlige definisjonen), mens en PUA blir definert av hva han gjør. En PUA kan være en player og en player kan være en PUA, men ikke alle PUAs er players og ikke alle players er PUAs.

edu_venn_diagram_blank.gif

PUAs er sirkelen til venstre, players sirkelen til høyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten, som jeg skrev i forrige post - jeg hadde alt jeg trengte til å dra damer inni meg, men jeg var for redd til å bruke det og trengte en referanseramme for å slippe det ut. Personlig tror jeg at dette er noe som ligger latent i alle menn i større eller mindre grad, men miljøet, kulturen vår og det at vi aldri blir oppmuntret til å lære hvordan vi fungerer begraver disse mekanismene i ubrukelig søppel.

Så du mener at den formen for kurtise du bedriver på en nattklubb, er den samme form for kurtise som vil finne sted i en naturtilstand?

Både og.

Vi har riktignok "fri" vilje, og vi kan i varierende grad velge å ignorere impulsene vi får fra instinktene våre, men samtidig er det ganske lett å f eks trekke paralleller til en flokkdyr-struktur, der lederhannen og hans nærmeste får alle damene.

For eksempel er sosial status og selvtillit fremdeles en meget gangbar sjekkevaluta, selv om definisjonen på høy status har gått fra "han som vet hvor alle mamutene er" til "han som får bilde av trynet sitt trykket på flest magasinforsider". Definisjonene forandrer seg, men grunnmuren forblir den samme.

Vi har kanskje blitt mer sofistikerte og definitivt mer påvirket av kulturelle referanser og sosial programmering, men det jeg har sett tyder på at naturen fremdeles rår i langt større grad enn de fleste er villig til å innse.

Lenke til kommentar

Dessuten, som jeg skrev i forrige post - jeg hadde alt jeg trengte til å dra damer inni meg, men jeg var for redd til å bruke det og trengte en referanseramme for å slippe det ut. Personlig tror jeg at dette er noe som ligger latent i alle menn i større eller mindre grad, men miljøet, kulturen vår og det at vi aldri blir oppmuntret til å lære hvordan vi fungerer begraver disse mekanismene i ubrukelig søppel.

Så du mener at den formen for kurtise du bedriver på en nattklubb, er den samme form for kurtise som vil finne sted i en naturtilstand?

Både og.

Vi har riktignok "fri" vilje, og vi kan i varierende grad velge å ignorere impulsene vi får fra instinktene våre, men samtidig er det ganske lett å f eks trekke paralleller til en flokkdyr-struktur, der lederhannen og hans nærmeste får alle damene.

For eksempel er sosial status og selvtillit fremdeles en meget gangbar sjekkevaluta, selv om definisjonen på høy status har gått fra "han som vet hvor alle mamutene er" til "han som får bilde av trynet sitt trykket på flest magasinforsider". Definisjonene forandrer seg, men grunnmuren forblir den samme.

Vi har kanskje blitt mer sofistikerte og definitivt mer påvirket av kulturelle referanser og sosial programmering, men det jeg har sett tyder på at naturen fremdeles rår i langt større grad enn de fleste er villig til å innse.

Så du mener at dine kurtisemetoder ville hatt like stor suksess hos burkakledde kvinner i Teheran, som her i Oslo? Ser du ikke at dette PU-opplegget først og fremst er en vestlig konstruksjon?

Lenke til kommentar

Jeg minner igjen på reglene om bruk av gjestefunksjonen. Videre misbruk av tjenesten vil medføre IP-ban

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

(Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar
Det er akkurat det samme.

Ser jeg nærmere på sosiologien i måten dere møter mennsker på er det egentlig bare hvordan dere studerer grupper og nettopp menneskelig adferd, der kommer psykologien inn, sannheten er at alle mennesker er forskjellige og at det ikke finnes noe fasit.

Du er full av bullshitt med andre ord.

Det er fortsatt mange grunnleggende mønstre i hvordan mennesker reagerer på ulike ting. Det er en del ting som er nærmest universelle når du møter nye mennesker, både positive og negative.

Lenke til kommentar

hmf, er bare på defensiven jeg nå.. Det ligger liksom noe og skurrer med dette PU greiene, men det gjelder som sagt ikke alle.. Noen er vel genuine også blandt dem.

PU er blitt en moderne religion ja

Men om man er en av de genuine, så ja.. da er det jo bare bra at de har funnet en selvtillit som de liker, og resten kan bare dra til helvete.. er vel mange av dem så da får de vel grupperabatt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
hmf, er bare på defensiven jeg nå.. Det ligger liksom noe og skurrer med dette PU greiene, men det gjelder som sagt ikke alle.. Noen er vel genuine også blandt dem.

PU er blitt en moderne religion ja..

Hvordan er egentlig forskjellen mellom de som plukker hverandre opp uten å vært borti noe materiale? De har sikkert sine "triks" og sin bestemte væremåte.

Du får det til å fremstå som det er guttene som er på jakt, som legger feller for jenter og klarer hvis de er heldige å lure med seg noen hjem. It takes two to tango.

Lenke til kommentar

Har sagt at dette gjelder gutter utenfor dette opplegget også...

ja, 2 må til for å danse, men det trengs bare en for å ha lært seg til hvordan å manipulere. Ihvertfall hvordan å manipulere seg frem på en full person. Fremstå som ekte, men egentlig bare være ute etter en ting.

Ja, nå har jeg nesten blitt litt lei, og det har sikkert de andre også av meg, men jeg klarer bare ikke holde meg når det finnes tråder som PUA som snakker om close og cockblockers og ja.. Det er nedverdigende hele sjargongen..

Jeg har definitivt lyst til å få igang et opplegg der det handler om "hvordan få en gutt til å si ja til å bli pappa"

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Så du mener at dine kurtisemetoder ville hatt like stor suksess hos burkakledde kvinner i Teheran, som her i Oslo? Ser du ikke at dette PU-opplegget først og fremst er en vestlig konstruksjon?

Med tanke på at den vestlige kulturen ser ut til å være på vei til å skape en generasjon med humlepunger ser jeg ikke helt problemet :p

Når det er sagt - "metodene" du snakker om vil nok måtte forandres, men i fare for å gjenta meg selv: Metoder i seg selv er nærmest fullstendig verdiløse uten et solid fundament.

Joda, de kan gi deg en viss suksess, men hvis du ikke forandrer deg selv og gjør deg til et bedre selv tar det bare ett feiltrinn før dama forsvinner.

Kort eksempel:

I begynnelsen pugget jeg rutiner til den store gullmedalje og jeg fikk noen suksesser på grunn av det. Problemet var at selvtilliten min lå i rutinene og at jeg brukte de som et skjold for å skjule den usikre, asosiale nerden som fremdeles befant seg på innsiden. Når det så skjedde noe uventet eller jeg ikke fikk den forventede reaksjonen så falt selvtilliten i grus, usikkerheten blomstret fram og hele greia gikk i dass.

Nå, etter en smule graving i sjela, har jeg vent meg til tanken på at jeg selv er god nok. Alt jeg trenger av selvtillit, verdi og underholdning ligger inni meg, og hvis dama avviser meg eller ikke reagerer som forventet så er det helt ok. For å vri litt Eckhart Tolle til slutt - aksepter uten motstand, og handle etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...