Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

(Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gi dette PU opplegget en tommel opp, så ja da må det vel være at flere sier at det hjelper dem med selvtilliten, jeg mener heller de guttene som gjør dette her for å være players. Det er jævlig irriterende at de kan gjemme seg bak PU og si "det er jo bare for å få opp selvtilliten til gutter som sliter da" :roll:

Bare se på de dustene på denne videoen her f.eks! Og de enda mer dumme jentene som faller for dette skuespillet! "ååå, så smigret vi er, åhh jeg dåner assa!" Det er så åpenlyst at dette har de gjort flere ganger.. sorry, jeg er veldig kritisk ja, men det er bare noe jeg finner veldig avstøtende med gutter som er så veldig frempå med en gang. Er klar over at jeg er over gjennomsnittet sær sånn, men å falle for noe sånt og kline etter et minutt er bare løst og ludrete. Gjelder begge kjønnene.

Jeg bare liker ikke fake innøvde tilnærminger om jeg er full eller edru.

Lenke til kommentar

Melisma:

Det virker som du har på deg skylapper her. Tror du virkelig det er kun "PUA's" som bruker linjer? Vanlige menn sitter også å diskuterer minst like mye fitte som det vi gjør her. Forskjellen er slik:

De forsøker å finne snarveien til et lett ligg, mens flesteparten av communityet forsøker å finne de smarteste måtene å forbedre livskvalitet sett fra et sosial-dynamisk perspektiv.

En stor forskjell.

jeg gidder ikke en gang å se på filmen du la ut, siden jeg vet akkurat hva det handler om. Det er snakk om en enkel introduksjon.

Man må lære å krype før man kan gå, og derfor starter de fleste ut med å lære seg linjer for å få en helt basic forståelse for gamet, før de tar skrittet videre.

Man må starte et sted.

Ikke tro selv om vi sitter her å diskuterer mus at dette er noe unikt fenomen i samfunnet. Dette er ritualer menn har gjennomført siden tidenes morgen, og vil nok ikke stoppe med det første.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg synes ikke at det å starte skole for å gi gutter tips om hvordan de kan få ei dame til sengs er noe innbydende. Greit nok med selvtillit greia, men det kan de få fra Dr.Phil også. Føler liksom at fler gjemmer seg bak uskyldige dådyr øyne.

Men dette går jo selvsagt også til de utenfor opplegget. Men bare det at noen aktivt går inn for å lære det bort som plager..

Lenke til kommentar
Ja, men jeg synes ikke at det å starte skole for å gi gutter tips om hvordan de kan få ei dame til sengs er noe innbydende. Greit nok med selvtillit greia, men det kan de få fra Dr.Phil også. Føler liksom at fler gjemmer seg bak uskyldige dådyr øyne.

Men dette går jo selvsagt også til de utenfor opplegget. Men bare det at noen aktivt går inn for å lære det bort som plager..

Selvtillitt er langt i fra en magisk nøkkel Melisma. Hvis jeg er proppfull av selvtillitt, men ikke har en clue i havet om hvordan jeg skal få en jente til å respondere, er jeg like langt som i utgangspunktet.

At menn lærer andre menn i dette er jo det jeg sa i forrige post. Det er ikke noe nytt.

Det er like utspekulert som jenter som snakker om playere for å dele råd der...

Det er ingen her som gjemmer seg bak dådyrøyne. Kjøttmarkedet er et kynisk sted hvor den mest sosialt kaliberte seirer, og det er ingen som forsøker å sminke dette.

Men man kommer ikke unna selvutviklingsdelen her, som jeg vil si er 80% av all fokus blant boysa som henger her.

Man vil alltid utvikle seg selv, men stort sett i et jævlig tregt tempo. PU er som livserfaring på sterioder

Lenke til kommentar
Plager det deg fordi det er sjekking, eller plager det deg fordi det er selvutvikling? Frister å sette en tier på sistnevnte. Jantelov.

Det plager fordi det virker som at guttene ler bak ryggen på jentene, og får dem til å virke lettlurt. DET er grunnen..

Du som er jente kan vel skjønne det håper jeg?

Chosen: Det jeg setter pris på hos en gutt er faktiskat han er mest mulig upåvirket av alle andre, at han er seg selv, og ja jeg liker også at han jobber mentalt for å bli et bedr "jeg" som han kan trives med og liker. Jeg liker derimot ikke gutter som kopierer fra andre gutter kun fordi det funka for de. Selvom roser funker på en jente så funker det ikke på en annen, type ting.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Hvorfor er det mer plagsomt at folk lærer seg å sjekke, i forhold til å lære seg å selge biler, hus, klær eller pc'er?

Edit: Eplefe var kjappere på denne ja :p

I fare for å legge flere tonn til mistroen - det går i bunn og grunn ut på det samme, bortsett fra at man i det ene tilfellet selger seg selv og i det andre tilfellet selger en gjenstand.

PU gir deg riktignok en del salgsteknikker, men du oppfordres også til å skape et produkt som er så bra at det selger seg selv. For å fortsette salgsanalogien - et lurvete produkt kan helt klart selges med gode nok teknikker, men det åker fort ut igjen når kjøperen har gått ut døra og finner ut at kvaliteten er så som så. Og for å ta den helt ut - man er mer åpen for å handle hvis andre tilsynelatende liker produktet og ser ut til å være fornøyd med det. Her spiller menneskelig psykologi inn, og vi har lett for å tenke at noe må være bra hvis andre også syns det er bra.

Dessuten, som jeg skrev i forrige post - jeg hadde alt jeg trengte til å dra damer inni meg, men jeg var for redd til å bruke det og trengte en referanseramme for å slippe det ut. Personlig tror jeg at dette er noe som ligger latent i alle menn i større eller mindre grad, men miljøet, kulturen vår og det at vi aldri blir oppmuntret til å lære hvordan vi fungerer begraver disse mekanismene i ubrukelig søppel.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Ja, det er greit nok det.. men har fortsatt inntrykk av at det er en del playere der ute som gjemmer seg bak PU. Som sagt, at de ler bak ryggen på jenter.. skuespill, planlagte settinger, manipulering.. the list goes on.. Dette gjelder som sagt ikke bare PUA men generelt også såklart..

Er det ingen som vet om det finnes samme "kurs" for jenter?

Lenke til kommentar

Dessuten, som jeg skrev i forrige post - jeg hadde alt jeg trengte til å dra damer inni meg, men jeg var for redd til å bruke det og trengte en referanseramme for å slippe det ut. Personlig tror jeg at dette er noe som ligger latent i alle menn i større eller mindre grad, men miljøet, kulturen vår og det at vi aldri blir oppmuntret til å lære hvordan vi fungerer begraver disse mekanismene i ubrukelig søppel.

Så du mener at den formen for kurtise du bedriver på en nattklubb, er den samme form for kurtise som vil finne sted i en naturtilstand?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke å lure jentene, Melisma. Er vel heller å gjøre det mulig for gutter å vise jenten hvem de er, ved å lære dem å kommunisere og å starte samtaler.

Yess, det beviser vel alt..disse gutta er sosiale tapere som må kurses i hvordan de skal holde en vanlig samtale med en dame oppe..

De fleste PU-gurus innrømmer at de var tapere til å begynne med. Men skal man bli sur på en sosial taper fordi han ikke vil være det lenger? Er det greit å være født som en sosial vinner, men ikke greit å jobbe med det og etterhvert bli det? Hvis man vil bli et bedre menneske så burde man jo få lov til det.

Lenke til kommentar

Som jeg sa selv, Melisma, jo, noen av disse guttene oppfører seg LATTERLIG og slenger dritt om jentene bak ryggen deres, men de fleste driver med selvutvikling, ikke å ødelegge for andre. Og nei, jeg som jente kan ikke forstå hva du har i mot konseptet, eller de som utfører det riktig.

Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok det.. men har fortsatt inntrykk av at det er en del playere der ute

Det stemmer nok. Det har riktignok ingenting med PUA å gjøre.

Hva er forskjell på PUA og player?

Lenke til kommentar
Det plager fordi det virker som at guttene ler bak ryggen på jentene, og får dem til å virke lettlurt. DET er grunnen..

Du som er jente kan vel skjønne det håper jeg?

Chosen: Det jeg setter pris på hos en gutt er faktiskat han er mest mulig upåvirket av alle andre, at han er seg selv, og ja jeg liker også at han jobber mentalt for å bli et bedr "jeg" som han kan trives med og liker. Jeg liker derimot ikke gutter som kopierer fra andre gutter kun fordi det funka for de. Selvom roser funker på en jente så funker det ikke på en annen, type ting.

Melisma, vær så snill å se litt på The Blueprint Decoded av Tyler. Da vil du skjønne at det som er hele prinsippet (for natural puas) er akkurat de tingene som du nevner. Er ikke noen som står og sier gjør det, si det, så gjør du det også blir alle damer med deg hjem, og det har ingenting med kopiering og gjøre i det hele tatt, og det gjør instruktørene et stort poeng ut av.

Nå blir det egentlig en ganske håpløs diskusjon siden de tingene du nevner som bra er en stor del av greia : )

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok det.. men har fortsatt inntrykk av at det er en del playere der ute

Det stemmer nok. Det har riktignok ingenting med PUA å gjøre.

Hva er forskjell på PUA og player?

En PUA er en som leser sosialpsykologi, går på kurs og interesserer seg for det man kan kalle "faget" PU. En player er som oftest en som har sex med mange og "player"/bruker dem bare for sex uten å ha intensjoner om å gjøre noe mer med dem. Dette gjelder ikke PUAs, noe man ser både i denne tråden (hvor en av de mest profilerte er forlovet (?)) eller hos guruene hvor flere av dem er gift eller har samboer/kjæreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...