Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Jeg liker bare ikke at ting eller situasjoner er fake.. det skal være åpent og ærlig. Det er nå min mening.

De blir jo lurt inn i en situasjon som er satt opp av to eller fler. Jeg hadde følt meg ydmyket hadde det skjedd med meg.

Vås. Du har sikkert mer enn 1 gang blitt sjekket opp av en "PUA", wingman eller ikke. Du kan ikke fakke noen som er gode PUAs for å være "PUAs". De er seg selv, en forbedret versjon av seg selv.

Du mangler ikke trangsynthet iallefal, Melisma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig, men jeg blir da aldri med noen hjem fra byen heller. Jeg blir kjent med de før noe mer skjer, på den måten kan man finne ut hvem personen er før man blir pult eller lurt. Har sett og hørt altfor mye til å gå i den fella.

Når det gjelder gutter og sjekking, så ja da er jeg ganske skeptisk, derfor er jeg skeptisk til dette opplegget også naturligvis.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det er godt mulig, men jeg blir da aldri med noen hjem fra byen heller. Jeg blir kjent med de før noe mer skjer, på den måten kan man finne ut hvem personen er før man blir pult eller lurt. Har sett og hørt altfor mye til å gå i den fella.

Når det gjelder gutter og sjekking, så ja da er jeg ganske skeptisk, derfor er jeg skeptisk til dette opplegget også naturligvis.

om du er så skeptisk til folk så kommer du til å ha et problem. det er greit å ikke være naiv, men det finnes grenser. du kan ødelegge noe som kunne vært bra ved å være så skeptisk. jeg skjønner ikke hva du er skeptisk for heller. tror du virkelig folk klarer å lure deg i seng? er du så dum? nei, det tror ikke jeg.

det vil alltid finnes drittsekker, men å gå rundt og anta at alle er det i utgangspunktet er for drøyt.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Tror ikke alle er sånn, men er mange som er sånn har jeg opplevd ihvertfall, ikke bare fra egne erfaringer men fra venninner sine osv. Jeg setter størst pris på en gutt som kommer til meg og bare er seg selv fullt ut, det betyr ikke at jeg komemr til å like han om han gjør det, men det er mye bedre enn at han spiller et dating sjekkespill med meg, da blir de bare falskt og teit, og det er turn-off.

Vil bare at det skal komme naturlig og ikke fra noen andre på en måte. Det er mange gutter man møter som er VELDIG direkte, nesten så det blir skremmende, fordi de har så altfor stor selvtillit. Æsj, liker ikke sånne gutter. Liker de som er helt vanlig normale, som kan føre en vanlig samtale og oppføre seg normalt uten å måtte stirre meg i senk fordi han prøver å flørte eller at han kommer med løgnaktige komplimenter som han åpenbart hadde sagt til hvem som helst random jente eller å klenge seg på meg og ikke skjønne et hint at hvis jeg ikke snakker til han så mye ja så er jeg ikke interessert osv..

Ja, blir litt hulter til bulter i forklaringa mi her, men det er slik jeg føler det pr.idag ihvertfall.

og dette pua greiene minner om en bag med triks som de skal bruke lørdagskvelden.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

men du tror da vel du kan gjennomskue en som ikke er segselv ikkesant?

ser ikke helt diskusjonstemaet :hmm:

får du virkelig så mange innpåslitne menn som ikke er segselv etter deg på byen at det blir brysomt? :!:

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

nei, ikke bare meg selvsagt, det er hva vi i venninnegjengen snakker om også som påvirker skepsisen min. Diskusjonstemaet er at det er bedre om man er seg selv, og ikke at man må etterligne andre som forteller hvordan man skal få ei jente. For ja, jeg føler at jeg klare å gjennomskue de som leker at de er gode flørtere eller de som prøver for hardt osv. Er nettopp derfor jeg mener at PU ikke høres så tiltrekkende ut! Skjønner?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

men handler ikke PU bare om å utvikle segselv? hvem vil vel ikke det?

hvis det er noen som "bruker" PU feil, så er det jo ikke noe å bry seg med? de taper jo mot deg lell som kan se igjennom det.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Ah, den gamle "teknikker og triks mot å være seg selv"-diskusjonen...

Jeg har fundert på å skrive om dette i lengre tid, og i kjent stil følger derfor en av mine vanlige meterlange poster ;)

Å "være seg selv" er kanskje det mest misforståtte rådet som finnes der ute, og i min bok er det ett av de verste du kan gi en som sliter med drag på damene.

Hvorfor?

La meg illustrere med favoritteksempelet mitt, nemlig undertegnende...

De som har fulgt denne tråden en stund kjenner historien min, men for de som er nye eller ikke gidder bla gjennom 412 sider er kortversjonen 30 års ufrivillig sølibat med en klem i ny og ne som mest dristige nærkontakt.

I denne perioden fikk jeg en del mer eller mindre gode råd om hvordan jeg skulle få napp, og ganske høyt opp på topp ti lå "vær deg selv".

Joda, jeg var meg selv på den tida.

Dvs jeg hadde selvtillit som bare var synlig i elektronmikroskop, jeg fikk panikkangst bare en ukjent sjel spurte hva klokka var, jeg hatet alt som luktet av sosial omgang, jeg levde i en bitteliten komfortboble fordi jeg var overbevist om at hva som enn var utenfor var det MYE verre enn det personlige helvetet jeg hadde skapt innenfor, jeg oppfattet meg selv som en verdiløs taper og jeg var desperat etter å bli likt siden det var min eneste kilde til et fnugg av selvtillit.

Høres ut som en drømmekjæreste, ikke sant?

Jeg hadde et vanntett argument for å bli der også, for siden jeg ikke kunne se lenger enn til enden av komfortbobla mi hadde jeg "bevis" på at dette var alt jeg hadde og alt jeg kunne bli, og kombinert med frykten for hva som var utenfor var denne utgaven "meg selv" for all overskuelig framtid.

Som en ekstrabonus gjorde jeg en feil som ser ut til å være ganske vanlig, nemlig å behandle forelskelse, følelser og sex som en vare jeg kunne kjøpe ved å være snill.

I mitt hode var det fullstendig logisk - jeg er snill mot henne, stiller opp når og hvor hun trenger det, setter henne på en pidestall og forsøker å løse alle problemene hun kommer til meg med. Til gjengjeld vil hun oppdage hvor snill og respektfull jeg er, jeg kommer til å ri inn på min hvite hest og redde henne fra alle drittsekkene hun forteller meg om, hun vil pule meg av ren takknemmelighet og vi vil leve lykkelig alle våre dager.

Her er kinaputten - denne formen for logikk er, iallfall tilsynelatende, ganske utbredt hos den jevne mann. Jeg har sett flere båtlaster med eksempeler på menn som forsøker å "snille" seg ned i buksene på damer, og man trenger heller ikke se så langt på diverse fora for å finne tråder av mannfolk med knust hjerte som har gitt alt, satt henne på en pidestall og mistet henne, og nå spør hva mer de kan gjøre for dama for å få henne tilbake. Kanskje noe å tenke på før man slenger om seg med hvor fint og flott det er å "være seg selv"...?

Til slutt et par ting jeg lurer på...

Jeg har hittil brukt ganske nøyaktig tre år av livet mitt på å spa 30 år med drit ut av hjernen min. Jeg har brukt masse tid på å bryte ut av destruktive tankemønstere, forstå hvordan jeg fungerer og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, finne ut av hvem jeg egentlig er og hvilke verdier jeg har.

Jeg har lært at den eneste ansvarlig for min lykke er meg selv, at jeg ikke kan gi andre skylda for mine egne problemer og at den eneste personen i hele verden som jeg kan forandre er meg.

Jeg har oppdaget at den eneste kilden jeg trenger for selvtillit og egenverdi ligger inni meg. Andres aksept er godt, men ikke nødvendig for at jeg skal føle meg bra.

Jeg har blitt et mer selvsikkert, utadvendt og positivt menneske, og jeg er god nok.

Jeg oppdaget at alt jeg trengte for å trekke damer lå inni meg, men at jeg var for redd til å bruke det.

Jeg vet litt om hvordan mennesket fungerer sosialt, noe som hjelper meg med damene, på bussholdeplassen, i butikken, på jobb, på 7-11 og stort sett over alt der jeg møter mennesker.

Jeg har lært litt om ego, hvordan det fungerer og hvordan jeg skal begrense alt krøllet det finner på hvis jeg lar det bli for stort.

Dette er i det store og hele det PU har lært meg, så spørsmålene, kjære kritikere, er som følger: Hvor er "triksene"? Hvor er disse hemmelige teknikkene vi bruker for å lure med oss damer i seng og hjem? Kan dere peke på de? Kan dere si "jeg oppfatter dette som triks og lureri FORDI..."?

Mine to russiske sleivspark.

Lenke til kommentar

Ønsker å lufte mitt syn på om denne pu er triks og lureri eller ikke.

At pu kan gjøres til en sport og slik brukes til å "utnytte" mennesker/jenter ser jeg potensialet for. Jeg har sånnsett ikke sansen for skrytehistorier og folk som har ny jente hver uke/kveld. Man kan si at man etterlater kvinnen i en bedre tilstand enn man fant henne, men i lengden tror jeg ikke det er gjennomførbart. Likevel tror jeg disse er i mindretall.

Men se for deg all veggpryden, alle de snille guttene som de snille jentene egentlig har lyst til å bli kjent med, men som ikke tør å ta noe som helst initiativ ovenfor kvinner i det hele tatt.

Når du først blir kjent med disse er de verdens kosligste karer, men frem til man kommer forbi en barriere av nervøsitet er de bare stotrende, sjenerte chodes som ønsker de hadde samme dametekket som kammeratene sine, men som ikke skjønner hvor det kommer fra.

Ved å gi disse personene noen tips (og gjerne triks om man skal bruke det ordet), ser de at de går an for de og å tiltrekke kvinner. De bygger selvtillit og man er inni en god sirkel som en dag fører til at de har byget opp nok mot til å ta kontakt med "deg".

Så lenge ikke kvinner sjekker menn så mener jeg det er det fair game å utjevne eventuelle fordeler konkurrentene har fått fra naturens side (da snakker jeg ikke nødvendigvis om utseende).

Lenke til kommentar

Melisma, jeg anbefaler deg å se The Blueprint Decoded av Tyler. Da skjønner du litt bedre hva det handler om.

Gårsdagen ble en liten katastrofe, blei alt for drita, rett og slett sørpe full, tok på meg noen colabunner av noen ølbriller, og våkna opp med ei halvfeit blondine fra hedmarken. Kjenner fylleangsten kommer snikende ja. :ph34r:

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar

hehe fantastisk :)

Slik som min gode venn Anders sier: "Noen gir til røde kors og afrika. Vi puler en stygg dame i ny og ne. Det er bare vår måte å gi tilbake til verden på".

Jeg har ligget helt flatt ut i hele romjula. Orker ikke en gang å tenke på å gå ut. Fikk så vidt surret meg til å gå å se max manus, så alle byturene som var planlagt ble lagt på is.

Lenke til kommentar
heheheheh, du blir så drita lei til slutt at du ikke bryr deg, handler ikke om selvrespekt, handler om i dont care

Handler kun om (manglende)selvrespekt. Du vet at han gir deg drikken med et eller annet mål for øyet. Når du vet du ikke har planer om å hjelpe ham til det målet, snylter du bare, og lar ham kjøpe deg(din oppmerksomhet) noen minutter. Det er ikke selvrespekt.

Ikke snakk til meg om usakligheter osv når du selv kommer med usakligheter i denne tråden. Det er jo du som kommer med OT her.. Åpent brev :roll:

OnTopic: synes det blir for dumt å måtte stage noe for å fiske etter oppmerksomhet fra noen, er ikke hele PUA opplegget at man skal klare dette selv på egenhånd da og uten noe oppstyr sånn sett?

Det var min egen offtopic jeg avsluttet, don't flatter yourself.

Du sitter jo her og diskuterer ting fra et fullstendig uvitende synspunkt, noe som funker like dårlig i alle diskusjoner. Les deg opp på emnet, også utover denne tråden, før du kritiserer det. Raven_Hearts post er et god begynnelse.

Lenke til kommentar
Vi burde lage en FAQ og slenge i trynet på alle som absolutt skal krangle hele tiden.

eller bare si at vi ikke vil ha noe av sånne med fordommer, som bare skal lage off-topic og kvalme hele tiden.

dette er jo en tråd for oss som faktisk prøver disse greiene.

går an å spørre, men ikke lage KVALM!

Lenke til kommentar
heheheheh, du blir så drita lei til slutt at du ikke bryr deg, handler ikke om selvrespekt, handler om i dont care

Handler kun om (manglende)selvrespekt. Du vet at han gir deg drikken med et eller annet mål for øyet. Når du vet du ikke har planer om å hjelpe ham til det målet, snylter du bare, og lar ham kjøpe deg(din oppmerksomhet) noen minutter. Det er ikke selvrespekt.

Ikke snakk til meg om usakligheter osv når du selv kommer med usakligheter i denne tråden. Det er jo du som kommer med OT her.. Åpent brev :roll:

OnTopic: synes det blir for dumt å måtte stage noe for å fiske etter oppmerksomhet fra noen, er ikke hele PUA opplegget at man skal klare dette selv på egenhånd da og uten noe oppstyr sånn sett?

Det var min egen offtopic jeg avsluttet, don't flatter yourself.

Du sitter jo her og diskuterer ting fra et fullstendig uvitende synspunkt, noe som funker like dårlig i alle diskusjoner. Les deg opp på emnet, også utover denne tråden, før du kritiserer det. Raven_Hearts post er et god begynnelse.

Nei, trenger ikke å være noe baktanker om å spandere en øl på ett annet menneske. Finnes faktisk mennesker som oppriktig synes du er grei å prate med og vil kjøpe en øl i lystil lag..

Hva er det dere tror dere er for noe? enkelte hever dere så over mennesker, kaller damer for stygge, ler av det... jeg forstår ikke hvorfor mennesker kan bli så blottet for empatiske evner

Lenke til kommentar
Hva er det dere tror dere er for noe? enkelte hever dere så over mennesker, kaller damer for stygge, ler av det... jeg forstår ikke hvorfor mennesker kan bli så blottet for empatiske evner

Jeg kan ikke si at noen av de som er aktive i denne tråden hever seg over andre mennesker. Hvis det er konkret eksempel du kan komme med, hadde det hjulpet med å styrke påstanden din. At "vi" er blottet for empatiske evner blir helt feil å si. De aller fleste tar et oppgjør med seg selv, slik at de kan komme videre i livet. Personlig så synes jeg du/dere begynner å klinge dere til ting som er blitt sagt og svart på før.

En diskusjon er hjertelig velkommen når det kommer til emnet. Men jeg ser helst at det skjer i en annen tråd, slik at tråden kan forsette uten flere av disse avbruddene. Opprett en tråd, hold det saklig og jeg vil delta.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at noen av de som er aktive i denne tråden hever seg over andre mennesker. Hvis det er konkret eksempel du kan komme med, hadde det hjulpet med å styrke påstanden din. At "vi" er blottet for empatiske evner blir helt feil å si. De aller fleste tar et oppgjør med seg selv, slik at de kan komme videre i livet. Personlig så synes jeg du/dere begynner å klinge dere til ting som er blitt sagt og svart på før.

En diskusjon er hjertelig velkommen når det kommer til emnet. Men jeg ser helst at det skjer i en annen tråd, slik at tråden kan forsette uten flere av disse avbruddene. Opprett en tråd, hold det saklig og jeg vil delta.

Tja, jeg synes å le av " stygge halvfeite damer " ikke er særlig empatisk, å kalle damer for hull fordi de tar i mot en øl er ikke særlig pent det heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tror du slike beskrivelser av det motsatte kjønn er unikt for PUA-er? Da må jeg pent be deg tenke deg litt om.

Og bare for å ha sagt det så tror jeg empati er en egenskap de fleste undertrykker en lørdagskveld på byen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...