Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

ÆSJ! Var en gutt her om helga som var mer interessert i å se om kroppen min var bra nok for han, istedet for å holde øyekontakt når vi snakka sammen på byen.

Det er skikkelig TURN OFF! Man kan jo ihvertfall late som at man er interessert i føre en samtale ihvertfall da! :mad:

Det førte til at jeg ikke svarte på en eneste mld han sendte heller.. The candyshop is not open anymore for you my friend!

Selv om en jente prater om et kjedelig tema så holder jeg alltid øyekontakt. Presis som en laser som går mellom våre 4 øyne.

Får positive kommentarer og du virker interresert i det jenta prater om, og ikke hvordan hun ser ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah, jeg elsker Trysil.

Går av bussen, stikker til dit vi overnatter, banker på klokka 12 om formiddagen, går inn og spør om fyren er våken. Svaret er jentelatter og "faen.. Vent skal bare få på meg boxeren min". Slik fortsatte det, til jeg sitter på bussen hjem og kjenner det vibrerer i lomma "Det hadde vært sykt mye bedre å bli der jeg var i går enn å kjøre hjem midt på natten : )".

Og så er det bare å dusje, før det er ut på ny fest. Dagens sitat

«Laugh and the world laughs with you. Weep and you weep alone.» - Dae-su Oh

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar
Gjest ikke noe pu her
Du er en annen person på jobben enn det du er når du er alene hjemme. Eller når du er å sjekker damer, eller når du er på besøk hos bestemor. Mao, du har mange personligheter. Så gi popp den komfortbobla med at "vær deg selv" fungerer....

Her tar du igrunn feil. Hvis du gikk første år allmenne fag, så ville du lært i sammfunnsfag at dette kalles roller. Vi har alle forskjellige roller, men bak rollene er det én person, men den personen kan ikke være en rolle i seg selv. :cool:

En annen definisjon på det.. Men det samme budskapet.

Nei det er ikke samme budskapet. Personlighet (person) er deg selv. Roller er et slags skall rundt personligheten som man er pent nødt til å ha. F.eks, hvis du er lærer og du plutselig får sønnen din på 4 år springende inn døra, da ville du plutselig få noe som kalles en rollekonflikt, for du vet ikke hvordan du skal forholde deg til sønnen foran klassen og vice versa.

Jeje.

Men nå snakker ikke jeg om det. Jeg snakker om hvordan samfunnet har lært deg at man skal være mht til kvinner. ikke hvis du er lærer og ungen din kommer springendes inn døra...

Men jeg er enig med deg i det du sier

1. De greiene med navn og ordliste tatt rett fra the game eller andre guider er jo helt patetisk

2. Enhver mann kan da klare å prate med hvilken som helst kvinne, det gjelder bare å ha sosiale antenner

3. Sjekking er jo selvutvikling, men mest av alt det å kunne lese det motsatte kjønn.. kroppspråk osv..

synes "pu-artister" blir altfor dumt og teit. Sjekking er en hobby og en hyggelig sosial opplevelse som skal skje akurrat som det å spise frokost. Det er noe alle bør kunne. Dropp guider og den slags tull.. Bare se å gå mer i seg selv å finn dine sterke sider, da blir du en rå sjekker!

:D

Lenke til kommentar

Har du fått med deg det om Lovestruck?

For min del så blåste det vekk all frykt for å gå bort til jenta. Jeg har bare så lyst på henne! Dog, klarte jeg å gå bort til jenter før dette, men da var det mer at jeg tvingte meg selv til det "Kom igjen, Daniel, gå bort å snakk med de der. Få erfaring."

Men nå er det mer "Damn! Hun er heit! Hun har jeg lyst på. Dette blit gøy!"

Nå gjør jeg det fordi det er morsomt, underholdende og gøy.

Og så er det alltid gøyere hvis man har noen kompiser å gå ut med :)

Og følg Tim's råd: Første chick du ser, gå bort å snakk med henne! Er også lettere å gjøre ting når du er i state. Have fun! :)

Lenke til kommentar

Jeg er en gutt som trener mye. Fått mye kommentarer om at jeg ser bra ut. Skjønt at det ikke er alt etter å ha lest litt om dette. Det som skremmer meg er at jeg i det siste har hatt en periode der jeg ikke gidder å gjøre annet enn å trene. Jeg har ikke forsøkt å jobbe med PU. Har jeg gitt opp damer? Hvorfor skal ikke jeg lykkes her også? Iom at mye av fokuset er rettet mot idretten min tenker jeg ikke så mye på at jeg ikke greier å få noe . Men hele tiden er det noe i meg som river i meg. Hele dagen vår er full av PU muligheter. Jeg MÅ gripe dem. Derfor er det inspirerende å lese hva noen av dere her har greid. Det står det respekt av. Dere har virkelig tatt tak i eget liv/tilværelse. Cred.

Har slitt med en det dere nok vil kalle approach anxiety altfor lenge nå. Tror det er noe som alltid har hatt kontroll over meg og som jeg ikke har greid å kicke ut av livet mitt. Helt fra jeg var ca fem har jeg følt meg som svakere enn de andre gutta. Jeg var glad om jeg fikk leke med dem. Over tid har dette gitt meg et negativt mind set. Leste en sammenligning der noen sammenlignet det å dra på byen for en sjenert gutt, som det å dra på første fotballtrening på et nytt lag når man er liten. Du kjenner ingen, og når noen sentrer ballen til deg vil du bare spille ballen til noen andre så fort som mulig, selv om du vet du har kvaliteter nok til å drible av noen mann. Men du tør ikke, redselen for å gjøre feil dominerer. Heller unngå feil enn å briljere. Man tror ikke nok på seg selv. Det er utrolig mange KJs (keyboard jockey's) som sikkert kunne vært konger på byen, men som sitter hjemme foran PCen frustrerte og kåte. Jeg er ingen PUA, jeg bare beskriver en mørk del av livet mitt. Sikkert noen som kjenner seg igjen. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg har drevet med PU i ca 1 år, men det blir for dumt. Å si at jeg har lest teori i 1 år blir mer korrekt.

Det er nok mange broer jeg må over. Men p.t. mener jeg at det å ta kontrollen over samtalen, gå opp til en jente og det å eskalere med henne er det jeg sliter mest med. Derfor fokuserer jeg mye på det. Først lette jeg etter pick-up-lines, deretter måter å unngå approach anxiety og til slutt fant jeg ut at jeg bør starte på et dypere plan. Jeg må forandre meg selv. Jeg må ville det. Selvutvikling er gull.

Så lenge jeg føler jeg lærer, er jeg fornøyd. Det går sakte, men i det minste lærer jeg. Hvordan lærer jeg? Jeg skulle ønske jeg kunne lære gjennom å lese en bok eller se på en DVD. Slik er det ikke. Den eneste måten å bli god på er å komme seg ut og teste noen av teoriene sine. Action always wins. Dette er sant. It's the hard way, but the best. Always.

Var for første gang ute på lenge med noen kompiser. Vi dro på et utested her i Oslo. Målet for kvelden var helt klart å hooke opp med en jente som jeg kjente og som jeg visste skulle være der. Dette greide jeg ikke. Jeg ignorerte henne og håpet hun skulle se meg. Jeg slår meg selv for den. Men kan ikke forkusere på den i all evighet. Sirkelen må brytes. Been there too many times. Det positive jeg tar med meg fra kvelden er at jeg var i et positivt konge state nesten hele kvelden. Jeg sang, rølpa og hadde det gøy. Drikker ikke de store mengdene alkohol. Litt, men holder meg unna iom at jeg trener så mye. Jeg merket energien jeg fikk av å synge, danse og ha det gøy, men til neste gang skal jeg tune ned litt på rølpefaktoren. Tror mange jenter synes det var barnslig og litt slitsomt i lengden at vi sang skålte og lagde mye bråk. Litt mye apekatt den kvelden. Det andre positive jeg tar med meg er at jeg gikk ut på byen i det hele tatt. Det er et godt sted å lære enten jeg liker det eller ei.

Jeg har funnet ut at eneste måte å bli bedre på er å prøve. Har aldri angra de få gangene jeg har spurt om nummer, om vi skal treffes, eller fått dem med ut å danse. Action always wins. Til dere som sliter med approach anxiety, jeg sliter med det selv. Hater det, men det beste er å ta seg sammen og just fucking do it. Ingen unnskyldning. Aldri!

Lenke til kommentar
Har du fått med deg det om Lovestruck?

For min del så blåste det vekk all frykt for å gå bort til jenta. Jeg har bare så lyst på henne! Dog, klarte jeg å gå bort til jenter før dette, men da var det mer at jeg tvingte meg selv til det "Kom igjen, Daniel, gå bort å snakk med de der. Få erfaring."

Men nå er det mer "Damn! Hun er heit! Hun har jeg lyst på. Dette blit gøy!"

Nå gjør jeg det fordi det er morsomt, underholdende og gøy.

Og så er det alltid gøyere hvis man har noen kompiser å gå ut med :)

Og følg Tim's råd: Første chick du ser, gå bort å snakk med henne! Er også lettere å gjøre ting når du er i state. Have fun! :)

Nei, har faktisk ikke det :p

mulig det er på dvd 2.

damn.

Men, skjønner prinsippet. og Tim kjører jo den tråden hele veien igjennom programmet.

Jeg har en tendens til å glemme alt jeg har sett og lest når jeg er midt oppi ting, og det irriterer meg noe jævlig.

vurderer å bare ta en rutine, bruke den noen ganger, så er det lettere å approache. ta ting steg for steg!

men nå må jeg prøve å få tak i dvd 2 fra Tim. irriterendes at det ikke virker!

Lenke til kommentar

Weow wee, folkens. Kjørte "fest" i leiligheten min på lørdan. Jeg, en veldig god kamerat og søstra hans begynner hos meg, og har bestemt oss for at vi skal videre til en annen fest innen et par timer...

Underveis innser jeg at søstra (som er en del eldre enn meg) er jo i grunn attraktiv (HB7 med alkohol, HB6 uten). Jeg tenker egentlig ikke noe form for game i det hele tatt, men alt skjer automatisk for tiden. Etter en stund merker jeg at hun er interessert i meg, vi hadde alle sammen drukket sinnsykt mye på kort tid, og siden jeg ikke har gamet ordentlig på laaang tid ville jeg teste meg.

Bygger opp tiltrekning, connection og hele pakka, før vi begynner å prate om min nye tattovering. Hun nevner at hun har en som dekker skulderbladet som er under progress. Dette "måtte" jeg jo bare se, og det bar til toalettet! Jeg fikk lov til å teste om jeg fortsatt var like god til å fjerne BHer, og det var jeg :p (hun tok den forsåvidt på igjen etter det). Vi satt og pratet en del hvor hun satt på fanget - hadde utallige anledninger til å gjøre hva jeg enn ville, men husk at jeg er i et forhold ;)

På dette tidspunktet er det da en liter med sprit i kroppen, så nå begynner alt å bli litt blurry. Vi skilles og jeg drar på byen. Etter en drink finner jeg ut at det er sinnsykt masse alkohol i kroppen min, og mtp hjert-flimmer-greien jeg hadde forrige lørdag, var smerten i brystet bekymringsverdig. Etter pissing og spying (stakk fingrene i halsen slik at den siste drinken ikke skulle inn i blodet) offentlig, tok jeg meg en 'bab and called it a night. I løpet av tiden mellom konsumering av 'bab, og besvime i senga - hadde jeg tydeligvis addet henne på facebook.

Neste morgen, når jeg logget på facebook begynte hun å prate med meg. Både hun og jeg faket at vi ikke husket noe fra dagen i forveien, og begge visste det. Her avsporet vi med litt historiefortelling, og hun lurte på hvordan jeg hadde forandret meg fra slik en chode til meg på bare et par år. Jeg fortalte om det meste, til hennes store fascinasjon før hun spurte: "Men du gjorde jo bra mye av det i går? Så hva ville du egentlig?"

meg: "Vi hadde en god connection i går, og om jeg ville knullet deg, hadde jeg enten gjort det da, eller sendt en av disse nå: "Om du vil ha fler tips er det bare å stikke innom meg, kjeder meg sånn her vettu :/" eller "Du gjorde meg jævli kåt, og jeg vil knulle deg nå. Stikker du innom om 10 min?""

Hun likte alternativene, og sa noe a la at det er genialt om jeg er så ærlig. Så var det litt fram og tilbake i to minutter før jeg skrev: "Om du vil ha fler tips er det bare å stikke innom meg, kjeder meg sånn her vettu :/" uten å si at det var en kødd eller noe. Ble godt mottat ;)

Hele greia endte hvertfall med at hun inviterte meg hjem til henne og at jeg visste hva jeg kunne forvente meg. Jeg avslo og stakk på butikken ^^

Ingen tanker om min tidligere teori? Vel, hører kanskje ikke helt hjemme blandt dere :p

Lenke til kommentar

Jeg ser på The Blueprint Decoded her, og jeg kan egentlig forstå hvorfor Tyler og Mystery ikke fikk damer før de lærte seg triksene, og etterhvert innstillingen. De svært lite sjarmerende typer som ler av egne vitser og begge har en utrolig irriterende latter. De sier begge en del "ok?", "k?", "right?", "you know?" - noe jeg lærte tidlig av papsen var et sikkert tegn på at du måtte ha det du sa bekreftet. Jeg kan sette pris på at de har lært en god del ting og gjort det til en del av dem, og at de lærer det videre til de som sliter, men så mye som de prøver så føler jeg likevel at det hele er påtatt. Det er ikke en ekte karisma eller utstråling som har gjort dem lykkelig eller flink med damer, det er læring. Det er gjerne det hele konseptet handler om, det virker jo som man er bedre PUA jo kjipere bakgrunn man hadde og jo mer man måtte overkomme for å bli god.

En ting er sikkert - Tyler Durden er ingen Tyler Durden.

edit: En ting skal være sagt, fyren er jævlig hyggelig. Han fremstår som mye mer sympatisk enn sjekkere flest, både i denne tråden og ellers i miljøet. Han mangler den agressiviteten man kan finne til tider (som han selv nevner) blant enkelte som virker til å ha en enorm misogynisme som følge av sin tid som chode. De fremstår som at de skal hevne seg ved å behandle kvinner som et svakere kjønn som lar seg imponere - samtidig som de baserer hele sin sosiale verdi på hvor mange kvinner de klarer å få i sengen. Tilnærmingen til Owen, som jeg synes vi skal kalle ham, virker mye nærmere oppriktig anstendig oppførsel.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Approach anxiety er frykten og nervøsiteten man føler i det man tenker på å gå opp til en jente. Det brukes som oftest når man skal opp til en jente for å "sjekke", men det finnes ingen mangel på gutter (og jenter) som sliter med å gå opp til ukjente uansett hva situasjonen er. Når man får bygget opp en ekte selvfølelse og selvtillit hvor man føler at uansett hvor pen eller viktig eller populær eller ettertraktet en jente er så vet man innerst inne at hun bare er en jente, og du bare er en gutt, så er man kvitt sin AA. Man gjør dette ved å innse at jenter og gutter er ute etter mye av det samme i livet, vi har bare lært å få (eller ikke få) målene våre på forskjellige måter.

Personlig (og nå snakker jeg ikke for noen andre her inne) har jeg sett på Mystery sin metode som den beste for å bygge opp en falsk selvtillit, hvor man får med noen gode åpningsreplikker og noen gode historier, et sett med rutiner som man vet fungerer slik at man klarer seg bedre enn det man har gjort før. Når man etterhvert har forstått at jenter bare er mennesker som alle andre så kan man begynne å bygge ekte selvtillit, noe som for mange her inne virker til å være det endelige målet.

Jeg ser ikke for meg at det er like mye sjekking for jenter - hvis jeg treffer en jente på byen som er oppriktig kul og hyggelig å snakke med men som jeg ikke synes er pen så går hun nesten øyeblikkelig i "kompis-fellen". Gutter virker for meg mye mer overfladisk i den forstand at de velger den kule blant de pene jenten, framfor å velge den kuleste jenten. Det er ihvertfall sånn jeg tenker, men så er jeg billig nok til at hvis en pen jente som ikke irriterer vettet av meg viser interesse så tilbringer jeg sannsynligvis kvelden med henne.

Lenke til kommentar

Det er bare å lese litt så vil du se at det fungerer på begge kjønn. Hvis du kommer opp til meg og viser interesse for å snakke med meg, samtidig som du ikke avslører med en gang at du vil ha sex med meg, så vil det være en annen følelse enn det man pleier å oppleve på utested, hvor man ofte tar kontakt av én grunn. Når du i tillegg småflørter og tar på meg, men ikke hopper på meg med en gang, så viser det at du kan få meg hvis du vil men venter på at jeg imponerer deg. Du viser at du har høy sosial verdi og ikke trenger meg, men likevel synes jeg er interessant nok til å stå og prate med litt. Nå er det min oppgave å holde deg interessert, selv om det var du som sjekket meg opp. Både gutter og jenter liker push-and-pull, litt jakt og litt gulrot, for å holde spenningen oppe. Hadde du derimot bare dukket opp og sagt "Hei, pule?" så hadde jeg mistenkt at jeg ikke var den første gutten du spurte den kvelden, og seriøst begynt å tenke på hvorfor de du spurte tidligere har sagt nei. ^^

Men samtidig, ser du en pen gutt og får øyekontakt med ham (og holder den øyekontakten så lenge han gjør det), så ligger du svært godt an. Hvis du i tillegg tør å si hei til ham uten å fremstå som kjempedesperat eller sær, men bare som en jente med høy selvtillit som snakker med de hun vil, så er du kommet ganske langt over middels.

Lenke til kommentar

Jojo, enig i det du sier. Tror aldri jeg kunne ha skrevet det så bra da. Har ikke reflektert så mye over hvordan jeg flørter, og i hvert fall ikke sånn teoretisk.

Men jeg ser du har lest mye, og kan stoffet ditt. Jeg har vel ved ettertanke brukt alle metodene. Utenom "hei. pule". Gidder ikke pule Frpere. Må finne ut det først.

Lenke til kommentar
Både gutter og jenter liker push-and-pull, litt jakt og litt gulrot, for å holde spenningen oppe. Hadde du derimot bare dukket opp og sagt "Hei, pule?" så hadde jeg mistenkt at jeg ikke var den første gutten du spurte den kvelden, og seriøst begynt å tenke på hvorfor de du spurte tidligere har sagt nei.

Gjerne i de tilfellene at mannen tenker "NEEI" et par timer senere, eller neste dag. Dritt å tenke på babesa jeg har avslått i øyeblikket bare fordi de starta litt for ivrig, når de på papiret har vært absolutt greie kandidater. Menneskelig psykologi er irriterende noen ganger.

Har også gått i den fella selv litt for mye at jeg oppfører meg sånn selv. "I like you, man." Neei!

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Jeg ser på The Blueprint Decoded her, og jeg kan egentlig forstå hvorfor Tyler og Mystery ikke fikk damer før de lærte seg triksene, og etterhvert innstillingen. De svært lite sjarmerende typer som ler av egne vitser og begge har en utrolig irriterende latter. De sier begge en del "ok?", "k?", "right?", "you know?" - noe jeg lærte tidlig av papsen var et sikkert tegn på at du måtte ha det du sa bekreftet. Jeg kan sette pris på at de har lært en god del ting og gjort det til en del av dem, og at de lærer det videre til de som sliter, men så mye som de prøver så føler jeg likevel at det hele er påtatt. Det er ikke en ekte karisma eller utstråling som har gjort dem lykkelig eller flink med damer, det er læring. Det er gjerne det hele konseptet handler om, det virker jo som man er bedre PUA jo kjipere bakgrunn man hadde og jo mer man måtte overkomme for å bli god.

I bunn og grunn er det jo ikke noe forskjell på deg og Tyler og Mystery, bare at du lærte de tingene av faren din mens de lærte det seinere. Alt handler jo om læring; de som er naturlig flinke med damer har jo prøvd og feila en del oppover årene og sett hva som har funka for dem osv, uten at de har tenkt så mye over det, men de har fått sjangsen til det pga høy selvtillit og en "gi faen"-mentalitet, og kanskje noen tips og triks fra foreldre/andre voksne (menn!). For alle oss andre som ikke har turt å starte den prossessen før må jo starte en gang også.. ;)

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...