SunnivaKL Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ok, idag var jeg med en veninne, og vi var med en gutt som hun kjenner ganske godt. Han var skikkelig snill og kjekk, og ganske pen og. Vi så film hjemme hos meg, og jeg fikk øyekontakt flere ganger, og han hadde jo det søte smilet Men tingen er, hva bør jeg gjør nå? Jeg føler jeg har gjort et bra førsteinntrykk, og jeg vil ikke ødelegge det. øø, du er jente? I såfall - tut og kjør! Det hadde jeg likt Eller så kan du kjøre litt KINO på ham. Tut og kjør? Sorry, men hva mener du med det? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 At du skulle 1: Tatt på ham. Fullstendig casual, le litt, ta på ham etc. 2: Eskalert. 3: Kysset ham. Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Eskalert er det samme som og trekke seg tilbake, right? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Eh. Litt akkurat det motsatte. Er det ikke Mystery som bruker "Hva ville du gjort hvis jeg kysset deg nå?" som eskalering? Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Noen som kjenner disse, er det noen på forumet? http://www.vgb.no/14587/perma/352447 Ingen av de henger der nei. Kjenner hjerterknekt meget godt. Eh. Litt akkurat det motsatte. Er det ikke Mystery som bruker "Hva ville du gjort hvis jeg kysset deg nå?" som eskalering? Det er verbal eskalering, og en "rutine" han har laget siden han er nervøs for å pulle triggern... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ser ingenting galt med verbal eskalering, annet enn at sjansene for å bli skutt ned er større. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Ser ingenting galt med verbal eskalering, annet enn at sjansene for å bli skutt ned er større. Det er nødvendigvis ikke noe galt med å bruke det, men uhyre mindre effektivt. Husk at ord står for ca 7% av all kommunikasjon. Spør deg selv: Skal du bruke 7% eller 93%? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Selv om du sier det på den måten, så vil verbal eskalering kunne fremstå mer direkte. Så da må du spørre deg selv hvor mye du ønsker å legge vekt på disse prosentene. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Selv om man eskalerer verbalt så trenger man ikke stå som en pinne og ignorere kroppsspråk. Så da spør jeg deg i stedet, vil du bruke 93%, eller 100? Lenke til kommentar
Gjest jente18 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei! Jeg har en kompis som jeg har kjent siden skolestart nå. Vi snakker om alt og ingenting, og det er veldig god tone mellom oss. Denne kompisen har en ganske kjekk bestekompis. Jeg er litt interessert i bestekompisen, og lurer på hvordan jeg skal gå fram? Føler ikke at jeg kan si noe til kompisen min om det, for det kan bli litt awkward. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Selv om man eskalerer verbalt så trenger man ikke stå som en pinne og ignorere kroppsspråk. Så da spør jeg deg i stedet, vil du bruke 93%, eller 100? Spør du meg? Det går fint an å bruke kroppsspråk (det gjør vi alle uansett) uten å kjøre KINO. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Neinei, jeg spurte Chosen_One. Det var det jeg og mente, nemlig. Lenke til kommentar
Gjest Knipa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Trenger råd her. Har vært på gli med ei jente en synd nå, og vi har avtalt å være sammen hele juleferien. Jeg skal til henne idag og planen var at jeg skulle gå inn for k-close etter en intim dans. Dette anså jeg som smertefritt ettersom game mitt har gått pent frem til nå. Så kommer meldingen "Jeg har fått feber." Hurra, hun er syk.. Hva bør jeg gjøre? fortsette planen? Bør jeg være den "stakkars deg, stryk henne på håret"-typen, eller mer drite i at hun er syk og gå for k-close som planlagt? Noen som har forslag/"erfaring"? Bør jeg drite i hele greia til hun blir frisk? Velger å poste som gjest da hun har kjenskap til forumvaner. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Trenger råd her. Har vært på gli med ei jente en synd nå, og vi har avtalt å være sammen hele juleferien. Jeg skal til henne idag og planen var at jeg skulle gå inn for k-close etter en intim dans. Dette anså jeg som smertefritt ettersom game mitt har gått pent frem til nå. Så kommer meldingen "Jeg har fått feber." Hurra, hun er syk.. Hva bør jeg gjøre? fortsette planen? Bør jeg være den "stakkars deg, stryk henne på håret"-typen, eller mer drite i at hun er syk og gå for k-close som planlagt? Noen som har forslag/"erfaring"? Bør jeg drite i hele greia til hun blir frisk? Velger å poste som gjest da hun har kjenskap til forumvaner. Skriv en melding og si at du ønsker ikke å bli syk så vi utsetter daten til en annen gang. Hvis du skal på date til henne koste hva det koste vil (altså drite i om hun er syk) kan det virke desperat. Det trenger ikke gjøre det, men du bør ihvertfall ikke forvente noen intim dans og masse kosing og klining. Tenk deg selv med feber. Hva ville du helst gjort? Ligge hjemme og kost deg med sjokolade og blitt frisk eller gått på en date, noe som sansynligvis hadde vært litt ork når du gikk rundt med 39+ i feber. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du må ihvertfall ikke finne på å kysse henne hvis hun er syk. Er jeg syk liker jeg ikke at noen tar på meg, ihvertfall ikke på en intim måte. Lenke til kommentar
Gjest Knipa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Da var det gjort, utsatte det til imorgen, sett at hun er bedre. Kjipt though, men men. Eneste jeg er redd er om det blir for lenge før jeg går inn for close-en, og at hun av den grunn mister interessen? Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Selv om man eskalerer verbalt så trenger man ikke stå som en pinne og ignorere kroppsspråk. Så da spør jeg deg i stedet, vil du bruke 93%, eller 100? Fordi 'hva ville du gjort hvis jeg kyssa deg nå?' høres jo sååå naturlig ut uten KINO og innlevelse, jeg er mer for the chosen sier her, KINO og øyenkontakt så skjønner du når det er på tide å kysse.. EDIT: Selv om man eskalerer verbalt så trenger man ikke stå som en pinne og ignorere kroppsspråk. Så da spør jeg deg i stedet, vil du bruke 93%, eller 100? Spør du meg? Det går fint an å bruke kroppsspråk (det gjør vi alle uansett) uten å kjøre KINO. Ja selvfølgelig går det ann å bruke kroppspråk uten å kjøre KINO, men sånn jeg ser det så er KINO direkte kroppspråk mens chodemode kroppspråk kanskje er som å stå der med et skilt hvor det står 'hei, jeg er intressert men tør ikke ta fysisk kontakt med deg' Endret 21. desember 2008 av aritalo Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har ikke sagt noenting om å droppe KINO og øyenkontakt, jeg sa faktisk det motsatte. Les hva jeg skriver før du svarer. Dessuten er ikke verbal eskalering noe jeg driver med på noen måte, men jeg leste om det, og ville lese noe annet enn oppbrukte og dritdårlige argumenter. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg har ikke sagt noenting om å droppe KINO og øyenkontakt, jeg sa faktisk det motsatte. Les hva jeg skriver før du svarer. Dessuten er ikke verbal eskalering noe jeg driver med på noen måte, men jeg leste om det, og ville lese noe annet enn oppbrukte og dritdårlige argumenter. Greit, misforsto deg, men jeg personlig tror at det har nærmest ingenting å si hva du sier, men det er hvordan du sier det som er viktig. En annen ting jeg personlig tror er at KINO eskalering er sterkere enn verbal eskalering fordi hu kan 'føle' det mye bedre.. angående oppbrukte linjer så er det ikke noe problem å bruke disse bare du vet hvordan du bruker disse, bare aldri frys opp når hu sier 'har du lest the game?' eller lignende - selvom jeg skal være enig med deg, de aller fleste 9'ere og 10'ere på østlandet har nok hørt de aller fleste standard openers ihvertfall et par ganger. Endret 21. desember 2008 av aritalo Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg ser ikke på den at target kan "føle" det bedre som et godt argument i det hele tatt. There's a time and a place etc., jeg hadde heller kjørt verbal eskalering hvis hele settet allerede var etablert, og hun mest sannsynlig hadde en rimelig god idé på hva som foregikk (og lekte med, selvsagt). Hvis man går rett på KINO synes jeg ærlig talt det virker mer chode enn verbal eskalering og "chodemode"-kroppsspråk som du kaller det. Det hjelper jævlig lite å drive KINO når du bare ender med å gjøre det til ny comfort zone. Edit: Var det siste til meg? For i så fall, jeg bruker ikke canned material. Endret 21. desember 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå