Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Negging er bortkasta, og ikke minst meget misforstått.

Mye bedre å flørte med glimt i øye istedet. Negging går jo ut på å få "ned" hennes verdi til ditt nivå. FFS!

Begynn å jobb med deg selv, så du selv får høyere "verdi", ikke traks rundt å hakk ned på folk.

 

Når det kommer til meg å danse:

Jeg har gått et par ganger på salsa, hvor jeg hadde noen privat timer. Lærte sykt mye på kort tid, og hender jeg bruker det når jeg er ute.

Ellers danser jeg bare som jeg har lyst til, med de jeg har lyst til å danse med. Og det funker fin fint. Leken og flørtende tone, uten å legge noe bestemt i det :)

Lenke til kommentar
Gjest tøffelgutten

Hei, har nettopp sett lyset nå. Etter å ha brukt altfor mange år av livet mitt med å være deppa og alene i mitt eget skall. Jeg har vært nede, men er på vei til å stable meg på beina, har begynt å trene og gått ned 15 kg, skal ihvertfall ned 10 til(er altså ingen brad pitt). Jeg har fått mye bedre selvtillit enn hva jeg hadde, men den er langt ifra på topp, siden jeg har vært på bunnen.

 

Det some var "wakeupcallet" mitt var at jeg møtte en jente, som viste seg å være interessert i meg. Hun tok kontakt med meg og vi begynte å snakke. Jeg var bare hyggelig og forståelsesfull med henne (mitt første feiltrinn). Hun var mye deprimert osv og jeg prøvde selvfølgelig som den tøffelen jeg er å snakke med henne og trøste henne. Fant ut ganske fort at hun var interessert i en kompis av meg også, men hun klarte ikke å snakke med han. Siden da var hun frem og tilbake på meg og han virker det som.

 

Etter 3 uker med frem og tilbake så var jeg møkk lei, men en nær venn klarte å overtale meg til å prøve litt til. Dagen etterpå møtte jeg henne fordi jeg skulle forklare hvorfor jeg holdt på å miste interessen, men hun oppførte seg som om hun ikke brydde seg. Så da ville jeg at hun skulle bestemme seg for hvem.

 

Jeg ga opp og sa til henne at det er det samme for meg. Da sa hun at hun mente at kompisen min ville vært bedre for henne fordi hun trengte mer selvtillit og siden han har skyhøy selvtillit så skulle han dra henne opp (forstod ikke tankegangen så veldig). Er egentlig lettet over at jeg er ute av hele denne smørja, men det fikk meg til å innse mange problemer jeg har som jeg må jobbe med og at det virkelig ikke er noen andre meg selv som må ta tak i livet å gjøre det bedre.

 

Etter å ha lest første posten her i tråden (som jeg også hadde lest før, uten samme "aha") så innså jeg hvorfor alt gikk som det gikk. Kompisen min har en helt annen holdning og er mere "vanskelig" å ha med å gjøre. Derfor måtte hun søke aksept hos han, mens hun hadde aksept fra meg, tross alle hennes personlige skavanker.

 

Har nettopp blitt 18 år og er endelig helt fri til å forme min egen hverdag. Det er klart at jeg må jobbe med dette her, fordi jeg er jo totalt ubrukelig i alle ulike sosiale felt utenfor vennskap. Ordtaket "karpe diem" gjelder vel her.

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Hey "tøffelgutt".

 

Veldig bra at du har sett lyset, dette er et godt verktøy for å utvikle deg som person hvis du fokusere på riktige ting :)

Og ikke minst, knall bra at du har begynt å trene. Det viser bare at du faktisk tar handling også, og ikke bare lar ting være med tankene. DRIT bra!

 

Når det kommer til damer som har "problemer", så aldri prøv å fiks det for henne. Det er en veldig typisk ting alle gutter/menn prøver seg på, nemlig å hjelpe dama. Men som regel ønsker jentene bare å bli hørt på. En god start på en slik samtale kan være:

"Vil du snakke om det?"

Det kan godt hende hun faktisk ikke vil snakke så dypt om det, så aldri press henne til å gjøre det.

 

At kompisen din kunne dra henne opp høres bare ut som bullshit for min del. Folk med høy selvtillit er ikke nødvendigvis bedre egnet til å hjelpe andre mennesker. Selvinnsikt er en mye bedre egenskap hvis man skal hjelpe folk. Og som du sier, kan det hende hun har mer lyst på kompisen din fordi han er mindre tilgjennelig enn det du har vært. Men ikke gi opp.

 

Prøv å se det positive i enhver situasjon, slik at du blir mer positivt innstilt på hverdagen. En liten "reframe" for deg:

Den dama droppa deg til fordel for kompisen din. Det burde hun ikke gjort, for utfra slik du legger han frem her så har han nødvendigvis ikke den respekten for dama som han burde ha. Du derimot har det. Du genuint ønsket å hjelpe henne, og derfor ønsket det beste for henne. Så, hvem er best for henne? ;)

 

Moving on to new adventures!

Lenke til kommentar

Lurer litt på om det var en IOI jeg fikk i går. På vei hjemover var det ei jente som først snudde seg mot meg på litt lengre avstand og løftet opp hånda som om hun vinka (jeg lurte på om jeg kjente henne, noe jeg ikke gjør), uten at det trenger å bety noe. Men så gikk jeg ganske mye fortere enn henne, og skulle samme vei. Da jeg kom opp på siden av henne, så jeg tydelig at hun snudde seg mot meg og smilte. Vi hadde ikke direkte øyekontakt, men jeg så henne i øyekroken.

 

Jeg slakket litt ned på farten, og det ble til at vi gikk side om side noen meter. Hun sa at det føltes litt rart å gå sånn uten å si hei. Så vi sa hei og småpratet litt om det. Men er dette en IOI? Jeg er ikke bortskjemt med det. Hehe.

 

Klarte naturligvis ikke å utnytte dette på noen måte. Mulig jeg ser henne igjen for vi har hybler på samme område.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_fersking_*

Fersk i gamet og damer generelt. Og opplevde i helga last minute resistance tror jeg. Hun ligger oppa meg i sofaen og erter meg skikkelig med tungen osv. Men plutselig bare stopper hun opp og vil ikke gå lengre. wtf gjør man da. Jeg eskalerte ikke ellernoe.

Lenke til kommentar
Da eskalerer man.

 

K.I.S.S (keep it simpel stupid).

HAHA!

 

Hvis du får lmr når en dame ligger og erter deg, kan det rett og slett være fordi hun vil at du skal ta mer kontroll. Husk at de fleste damer liker at oss gutta tar litt kontroll i senga ;) For bedre svar trenger jeg en god del mer info.

 

Modeswitch:

Det kan bety masse, men det kan også ikke bety noe som helst. Beste måten og finne ut av det er og ta handling neste gang du ser henne, så finner du fort ut om hu la noe i det heller ikke :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Har fulgt med i tråden forholdsvis lenge, uten selv å ha deltatt. Jeg lurer på et par ting: Når man snakker med to jenter samtidig, du får øyekontakt med hun ene og hun andre snakker til deg. Hva gjør man da? Holder man blikket til hun første og svarer nummer to, eller venter man til hun bryter og så svarer?

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Har fulgt med i tråden forholdsvis lenge, uten selv å ha deltatt. Jeg lurer på et par ting: Når man snakker med to jenter samtidig, du får øyekontakt med hun ene og hun andre snakker til deg. Hva gjør man da? Holder man blikket til hun første og svarer nummer to, eller venter man til hun bryter og så svarer?

 

Hvis det er "target" du får øyekontakt med, og du snakker til hun andre så er det en god ting å innlede kino. Altså hun du får øyekontakt med, legg handa di på armen hennes eller noe slik for å forsette praten med den andre personen.

En liten ting på slutten her: Prøv å hold øyekontakt med den personen du snakker med, da virker du mye mer ekte og mer opptatt av hva hun har å si :)

Lenke til kommentar
Dance- og clubmusikk er nok grunnen til at jeg misliker utesteder flest. En ting er at musikken er så høy at man ikke får kontakt med personen man prøver å snakke med, men når det er sånn musikk frister det enda mer å stikke. Prøver å unngå de utestedene som spiller sånn musikk.

Det er også på de stedene musikken er høyst hvor de fineste kvinnfolkene oppholder seg.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lufte tanken min anonymt. (For den er ganske sær)

 

Greit. Sitter i et mørk auditorium og ser på film i timen idag. Rimelig sikker på at dama som sitter ved finner meg attraktiv/etc. Det virker i hvert fall sånn. Uansett. Vi sitter helt naturlig og ser film og deler armlene og shit. Tester hun litt på å legge armen min helt inntil hennes for å sjekke om hun flytter den, noe hun ikke gjør. Hender også hun lener seg over mot meg, strekker seg for å være nær meg og greier....

 

Nå høres jeg sikkert ut som en jævlig creepy dude som blir opphissa bare av å få være nær en jente, men det er ikke alltid så lett å tolke tegn for en 18-åring i mørket. Tanken jeg har lekt med:

 

Hvordan tror dere hun ville reagert hvis jeg hadde stryki hun over låret og viska at jeg hadde lyst på hun i øret hennes? Hvordan ville de fleste jenter på min alder reagert på det? Angrer egentlig sinnsykt på at jeg ikke gjorde noe mer enn litt noob-testing for å sjekke hvordan hun takle kroppskontakt. :p

 

Hvordan ville dere prøvd å utvikla situasjonen? Har kanskje litt på følelsen at mange jenter ville freaka litt ut og hvert redd for hore-stempel hvis de ble med ut for en rask en, eller tar jeg helt feil? Og btw. Dette er ikke jeg vanligvis ville tenkt på, men tankene har en tendens til å fyke litt rundt kl. 5 på natta.

 

Har gått i samme klasse i tre år, men kjenner hun egentlig siden hun har en annen venneklikk en meg. Det særeste er at hun faktisk har flasha titsa til meg i et fullsatt klasserom når vi satt bakerst. Det bidrar kanskje litt til fantasien. ;)

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...